Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Baas in eigen brein project

Recommended Posts

Pff Xtreme jij bent nog vervelender en kinderachiger dan onmogelijk met zn 20 jaar.

jij zit op t verkeerde forum. Ga naar higherlevel als je steeds over jezelf en je zakelijk en prive leventje wilt praten.

 

wat ben jij een jankerd zeg

In een discussie is het gebruikelijk om in te gaan op argumenten, ingeval je het niet eens bent met bepaalde zienswijzen. Waarde oordelen zijn niet meer of minder dan meejanken met de wolven in het bos en duiden op een gebrek aan discussietechniek. Kleine kinderen die geen gelijk krijgen doen ook meestentijds onhebbelijk. Overigens jank ik niet over mijn situatie: sterker nog ik ben er uitermate ingenomen mee en in tegenspraak tot andere aannames ben ik er 100 % gelukkig mee ook.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is mijn vraag te moeilijk of is de lijst te lang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van jongs af aan waren mijn wensen:

-voldoende geld verdienen om comfortabel te leven;

-wonen in een buitengebied in een groot huis en een grote tuin;

-een representatieve jongere vrouw met een HBO- of universitaire opleiding;

-intelligente en gezonde kinderen die een academische opleiding zouden gaan volgen;

-op ongeveer 40 jarige leeftijd financieel onafhankelijk zijn, maar nog zo veel plezier in mijn werk hebben om daarmee toch door te gaan;

-meer materiele welvaart bereiken dan mijn klasgenoten, familieleden, vrienden en kennissen.

 

Dit klinkt wellicht niet sympathiek, ik probeer ook niet sympathiek te zijn: mensen met ambitie kunnen nu eenmaal niet op sympathie rekenen van een "Jan Salie op Pantoffeltjes", die zelf de boel laat versloffen en zich liever koestert aan een of ander uitkeringsinfuus en klaagt dat hij het zo slecht met zich zelf getroffen heeft en de maatschappij de schuld geeft van zijn eigen labbekakkigheid.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg is het nu eens afgelopen met het naar beneden halen van een bepaalde bevolkings- groep,arrogante kut kwast!!!

 

Ga lekker je ongenoegen over mensen met een uitkering uiten op nu.nl,daar zitten er meer zoals jij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 2 ton heb je wel degelijk een leuke woning Xtreme, alleen het vervelende is dat je dan in een rijtjeshuis komt te zitten waar je weer beperkt word in je vrijheid omdat je rekening moet houden met je buurman links die ploegendienst draaid en met je buurvrouw rechts die net bevallen is van een jonge dochter.... Ik vind dat je best mag matigen in het minachtigen van mensen die het minder hebben, maar dan al niet deel de ambitie met je in punt 1 en 2 van je lijstje.

 

Vrijheid kent huisvesting in een vrijstaande woning met een flinke lap grond dat ben ik met je eens.

 

Groetjes,

 

Cash Money.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Achterlijke Harry: Ik uit mijn ongenoegen niet over mensen met een uitkering. Het enige wat ik constateer dat ik niet op hun sympathie hoef te rekenen. Ik haal ze ook niet naar beneden en ik ben ook niet bereid - in tegenstelling tot jou- die mensen uit te schelden. Maar vermoedelijk kun je daar niks aan doen, wellicht behoort dit tot jouw cultuur.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 2 ton heb je wel degelijk een leuke woning Xtreme, alleen het vervelende is dat je dan in een rijtjeshuis komt te zitten waar je weer beperkt word in je vrijheid omdat je rekening moet houden met je buurman links die ploegendienst draaid en met je buurvrouw rechts die net bevallen is van een jonge dochter.... Ik vind dat je best mag matigen in het minachtigen van mensen die het minder hebben, maar dan al niet deel de ambitie met je in punt 1 en 2 van je lijstje.

 

Vrijheid kent huisvesting in een vrijstaande woning met een flinke lap grond dat ben ik met je eens.

 

Groetjes,

 

Cash Money.Voor 2 ton koop je tegenwoordig een starterswoning in een Vinex wijk met een stukje tuin ter grootte van een postzegel. Maar het is alleszins beter dan een huurgalerijflat, waarbij de buren schapen op het balkon slachten. Maar ik had mijn vrouw beloofd bij de aankoop van onze eerste woning:(ook een rijtjes woning overigens) binnen nu en 20 jaar wonen wij in een mooie, grote vrijstaande woning in een buitengebied. En daar ga ik me zeven slagen voor in de rondte werken. Ook mijn groeten overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er ook graag voor werken, alleen het word me afgenomen als ik het moet verantwoorden. Ik word belemmerd in alle opzichten en gedwongen deel te nemen aan het systeem wat me geen mogelijkheid bied fatsoenlijk te verdienen zodat ook ik eindelijk vrijheid kan genieten.

 

Heb je werk voor me of weet je een baan waarbij ik flink kan verdienen met hard werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme, JIJ klaagt

 

en je blowt toch ook al enige tijd? ben je daarmee ook nooit DIEPER gegaan?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij klaag ik niet, daartoe heb ik geen enkele reden. Zo ik al redenen tot klagen heb, bestaan die uit onvrede over de hoogte van de belastingtarieven hier te lande, maar dat is van geheel andere orde. Blowen doe ik al zo'n 50 jaar. Als je met dieper gaan bedoelt of ik ooit zwaardere middelen heb gebruikt dan kan ik dat alleen maar toegeven. Ik heb vrij lang speed gebruikt, af en tot lsd en wat vaker mescaline, een paar keer coke gesnoven en enkele malen brown sugar gechineesd (dus niet gespoten). Van die speed heb ik nog steeds spijt, van al het andere totaal niet.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er ook graag voor werken, alleen het word me afgenomen als ik het moet verantwoorden. Ik word belemmerd in alle opzichten en gedwongen deel te nemen aan het systeem wat me geen mogelijkheid bied fatsoenlijk te verdienen zodat ook ik eindelijk vrijheid kan genieten.

 

Heb je werk voor me of weet je een baan waarbij ik flink kan verdienen met hard werken?

Hoe je aan je geld komt, ligt in zekere mate aan je eigen inventiviteit. Ik ken bijvoorbeeld iemand die zonder werk kwam te zitten en totaal niet meer aan de bak kwam. Wat deed de beste man: hij reed alle begraafplaatsen in zijn omgeving af en maakte een afspraak met de hoveniers aldaar. De afspraak luidde: als de hoveniers een rouwende zagen bij een verweerde gedenksteen moesten ze de rouwende zijn visitekaartje geven zodat hij de steen weer zou fatsoeneren. De hoveniers krijgen voor elke aangebrachte klant 25 euro en de beste man heeft een dagtaak aan het opnieuw polijsten, graveren en rechtzetten van grafstenen en verdient er nog een deftige boterham aan ook. Dat vind ik inventief: zelf zou ik er nooit op gekomen zijn. In ieder geval is hij buiten de Bijstand weten te blijven en hoeft hij zijn eigen huis niet op te eten. Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

dieper in de materie!! tering zeg moet ik nou echt ALLES voorkauwen, mijn zoon van 3 heeft nog meer verstand, ongelooflijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat ik met een jaartje of 10 goed financieel onafhankelijk ben want dat vind ik een redelijke investering van mijn leven waar ik wel wat voor terug mag verwachten dacht ik zo. Een mooi huis en een mooie auto en wat financiele adem is niet zoveel gevraagd toch? In ruil voor 10 jaar slavernij?

 

Ik vind het geen goede deal om 50 jaar slavernij in te ruilen voor een resterende, laten we zeggen 10 jaar 900 euro per maand tot ik de pijp uit ga.

Die laatste 10 jaar hoeven van mij dan ook niet meer omdat ik dan al mijn vitaliteit en wilskracht in mijn "werk" heb gestopt.

 

Ik zou zo graag mijn dikke middelvinger opsteken naar het systeem, gewoon omdat ik het financieel kon lijen. Niks meer opstaan om 5 uur in de ochtend omdat ik om 6 uur op me werk moet zijn, doodmoe thuis komen en geen zin in niks meer hebben en nog geen 100 euro verdient, elke maand weer een paar boetes van zoveel euro omdat je haast om naar je werk te komen en net weer geflitst word door de blauwe verraders omdat je 3 km te hard hebt gereden. ziektekosten zoveel euro per maand, huur zoveel per maand, levensmiddelen zoveel per maand, auto loopt niet op water..

 

Goh.. een paar mijertjes extra in de maand zou me toch wel gelukkig maken. Al is het maar om mijn geluk met het vrouwtje een boost te geven door extra leuke dingen te doen dan altijd maar te werken voor jan z'n kut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme, JIJ klaagt

 

en je blowt toch ook al enige tijd? ben je daarmee ook nooit DIEPER gegaan?

Dieper in de materie van het blowen? Dat beschouw ik slechts als een vorm van ontspanning. Ik kan daar niks dieps in ontdekken. De ene mens is zo stom om te roken: dat moet hij zelf weten. De ander is zo stom om te veel te drinken: wie ben ik om hem dat te ontzeggen. Ik blow in bescheiden mate: dat moet ik zelf weten. De ander blowt zich wellicht uit de voegen: hij doet zijn goddelijke best maar. Anderen, met allerlei kwalen hebben kennelijk baat bij het gebruik van cannabis: nou gelukkig dan voor die mensen. Ik ga me niet druk maken over zaken die zich voltrekken buiten mijn invloedssfeer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk 5 uur in de week, rest van de tijd spendeer ik aan vrienden, m'n zoontje, m'n vriendin, dit forum is 50/50 werk en vrije tijd. ik maak me net zo goed geen zorgen om het geld, ik zet een stek, wacht 9 weken en er is geld, makkelijker kan niet.

 

@Xtreme, oke dus ik moet het ECHT voorkauwen, dieper in de materie wbt GELUK en VRIJHEID.

 

BAAS IN EIGEN BREIN

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gelukkig met wat ik heb, ik heb geen behoefte aan meer. Ik voel me in die zin vrij dat ik alleen opdrachten aanvaard die me voldoening geven en toegevoegde waarde opleveren voor mijn opdrachtgever. Meer dan 5 uur per week werken beschouw ik niet als een beperking van mijn vrijheden. In tegendeel, ik zou me bij een 5 urige werkweek tamelijk nutteloos voelen. Maar dit ligt bij een ieder anders, kennelijk.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Materiële genoegen brengt nog geen innerlijke genoegen.Zou zeggen stop eens je tanden te poetsen met fluoride, misschien dat er dan een wereld voor je opengaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doede;

Er bestaat geen fonds om dergelijke rechtszaken te voeren.

En dus op persoonlijke titel? Hoe kan dit nou man ? Je schreef in een ander topic "terwijl wij een minimaal inkomen hebben".

Een dergelijke rechtszaak kost schat ik in 40.000,- (incl. beroep)

Voor mij wordt het allemaal wat ongeloofwaardig.

 

Wellicht dat Xtreme juridisch kan ondersteunen :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan m'n kind de aandacht geven die die verdient, want Xtreme weet ook wel dat een hoop papa's 'smorgens om 6.30 in de auto stappen, en 'savonds net op tijd zijn voor het eten, dan kun je je kind ff zien, en dan moppert papa omdat het kind aandacht tekort heeft. en dat dag in dag uit. en dan denken dat je een relatie met je kind opbouwt.

 

kijk die rotcenten rollen bij mij toch wel binnen, maar geld is niet belangrijk.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geluk is geen absoluut maar een relatief begrip. Ik ben gelukkig met mijn huidige leven. Jullie zouden daar wellicht ongelukkig mee zijn. Jullie zijn kennelijk gelukkig met jullie manier van leven, maar ik zou daar dood ongelukkig mee zijn. Kennelijk zijn we allen op onze eigen manier gelukkig. Ik begrijp het begrip geluk in die zin, dat een ieder daar zijn eigen invulling aan mag geven en dat ik een ander niet kan voorschrijven hoe te leven om gelukkig te zijn. Ik bepaal jullie geluk niet en jullie bepalen mijn geluk niet. Zo is iedereen gelukkig. Wellicht hebben onze kinderen minder aandacht gekregen dan die van anderen, want mijn vrouw werkt ook hele dagen. Maar nergens is uit gebleken dat onze manier van opvoeden ze ongelukkig heeft gemaakt. Toen ze jong waren, werden ze opgevangen door onze huishoudelijke hulp, die als een tweede moeder voor hun zorgde.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar er is ook nergens uit gebleken dat de manier van opvoeden ze gelukkig heeft gemaakt? same shit different day zo gaat het haast overal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden alle kinderen die in een dagverblijf worden verzorgd of op een kostschool zitten ongelukkige mensen worden? Jij kiest voor optimale aandacht, dat is je goed recht. Ik kreeg thuis ook optimale aandacht, wat me evenwel er niet van weerhield mijn ouderlijke woning op 15 jarige leeftijd in een niet al te beste harmonie metterwoon te verlaten. Mijn vrouw heeft 9 jaar lang niet gewerkt en is pas weer begonnen toen onze dochter 9 en onze zoon 6 jaar was. Daarna heeft onze huishoudelijke hulp inderdaad een groot deel van hun verzorging op zich genomen. We vonden daar niks verkeerds aan, jij wellicht wel. Dat recht op vrije meningsvorming ontzeg ik je echt niet. Een en ander heeft in ieder geval niet geleid tot verstoorde verhoudingen en hun niet geschaad in hun carrièreperspectief. Ik heb ze wel een heel triviaal spreekwoord bijgebracht dat luidt: "zuinigheid en vlijt, bouwt huizen als kastelen en luiheid en vuiligheid geeft luizen als kamelen". Overigens verzorg ik de financiële administratie en de belastingaangelegenheden voor beiden, omdat ze ook een onderneming exploiteren.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Doede;

Er bestaat geen fonds om dergelijke rechtszaken te voeren.

Misschien via crowdfunding :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In bepaalde situaties kan je beter bij je zelf te rade gaan en je afvragen of je niet tegen de bierkaai aan het knokken bent. Het is een strijd te vergelijken met die tussen David en Goliath, met dit verschil dat David geen slinger en een kiezelsteen in de hand heeft. Wie zijn er onder meer tegen de medicinale thuisteelt of een bescheiden thuisteelt voor recreatief gebruik: de wetgever, de woningbouwverenigingen, de burgemeesters die koopwoningen dichtspijkeren, de brandweer die betrokken is bij bluswerk van onveilige plantages, de beroepstelers en de coffeeshophouders, die hun broodwinning in gevaar zien komen. Wat is er mis mee om -uit nood geboren- enig pragmatisme te ontplooien en te denken: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Ga bij je zelf te rade hoe groot de pakkans is met een enkele lamp van 400 watt: als je discreet bent, is de pakkans te verwaarlozen, mits je ook veilig werkt. Welnu, met een lamp van 400 watt bij 3 rondes per jaar heb je een opbrengst voor eigen gebruik waarmee je in alle redelijkheid kunt rondkomen. Maar nee, het moet steeds mooier en groter en professioneler. Ik heb echt bewondering voor geavanceerde kwekerijen met 10 lampen van 1000 watt met allerlei technische toeters en bellen. Maar of dit nog iets te maken heeft met een hobbykweekje voor eigen gebruik, daar geloof ik simpelweg niet in. Het is echt niet mijn bedoeling om een waarde oordeel uit te spreken over deze professionele kwekers: ze voorzien in een behoefte net als de illegale drankstokers in de droogleggingstijd. Als dit echter een beroepsteler betreft, die hiermee zijn bijstandsuitkering wil oppoetsen, kan ik daar moeilijk begrip voor opbrengen. Niet dat ik iemand illegale neveninkomsten misgun, maar omdat de Nederlandse verzorgingsstaat tegen zijn grenzen is opgelopen. Te weinig mensen die werken, moeten opdraaien voor de kosten van het levensonderhoud van mensen die niet kunnen of willen werken. Ook de belastingheffing zit aan zijn grenzen: verdere verhogingen leveren niet meer maar minder op. Kijk maar bij wie de rekening van de bezuinigingen is gelegd: bij de middeninkomens. Dat is een grote groep die geen kant op kan en dus nog gepakt kan worden. Probeer de belastingen te verhogen voor de topinkomens en de bedrijven: dit veroorzaakt een massale emigratie en bedrijfsverplaatsingen naar andere landen. Kortom: de overheid kan geen kant meer op en vroeg of laat zal er nog meer bezuinigd en herverdeeld moeten worden. Je zal maar een tankstation, een drank- of tabakszaak in een grensgebied moeten exploiteren en je ziet de omzet halveren: overheid tel uit je winst. Van mij mag de professionele teelt best gelegaliseerd worden als daarnaast ook de hobbyteelt een legitieme status krijgt. De groente die we bij de groetenboer kopen is ook op professionele manier gekweekt, maar als je kiest voor een groenten/hobbytuin dan mag je dat immers zelf weten.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...