Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DaVinnie

1e kweek: 72x Bubblegum fem zaad in mapito eb/vloed (bijna) direct op 12/12

Recommended Posts

beetje leeg, passen 2 x zoveel toppen in, zijn wel mooie planten en toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt een grapje denk amnees :whistle: je sarcasme is namelijk niet goed leesbaar :innocent: :wave:

 

@da vinnie. tjah ff kijken hoe je je laatste week ingaat maar zeker 3 dagen voor het omhakken. eind dag 2 ken er al best wat blad onderin hangen dit kan je alvast weg halen dan want dat word toch nauwelijks gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat amnees sarcastisch was. Ik deel zijn mening. Mooi result en wietje haal je zeker maar er had meer in kunnen zitten met wat minder planten en meer hoofdtoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees: Ze moeten wel de ruimte hebben om straks te kunnen uitdikken hé misschien moet ik de volgende keer wat meer planten zetten :likken: (Hempy: dit was sarcasme hahaha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ja, snap wel wat amnees bedoeld. als je er 48 neerzet en je topt ze heb je al snel 150 toppen. maarja kun je niet vergelijken met een enkele lange top mits die genoeg licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad planten zo snel op 12/12 moet je zoiezo niet toppen. :whistle: nee geen ervaring maar ik zou nix aan dat tekort doen alles wat je nu extra doen zal je nix brengen. Volgende keer hogere start waardes iets wat je met regulier zaad weer niet wil ivb de M/V verhouding. Ook hier geld weer ken je genetica,volgende keer meer zaailingen of later 12/12. Maar ja volgende keer zal je wel wat anders zetten en moet je weer op nieuw beginnen...

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hangen jullie die kappen altijd verkeerd? Als je die wings een kwartslag had gedraaid had je een betere licht verspreiding gehad....

 

Planten staan er leuk bij en er zit genoeg lekkers aan!! Leuke ronde om te lezen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donner: Mijn volgende ronde wordt weer met Bubblegum en zal ik met een iets hogeren ec beginnen.

 

@THC Dude: Supernoob had me de tip al gegeven toen ik mijn kappen net had opgehangen. Ze hebben al die tijd goed gehangen alleen de laatste tijd wisselde ik af en toe omdat de buitenste (door de reflectie van de tent) een stuk lichter werden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das waar PH donner, zaadplanten zou ik ook niet toppen. Ik zou zelf starten zoals je het nu ook deed en dan als de groei eruit is je N/MG omhoog, zo vang je het tekort optijd op en krijg je geen lange dunne stelen in de groei. Dergelijk kleine plantjes hebben niet hetzelfde % N nodig als een grote plant. Mijn ervaring is dat kleine planten tegen het einde toe verkleuren zonder extra N maar het wel uit kunnen zingen. Met minder per m2 zag ik de grootste planten als eerst verkleuren al vroeger in de bloeifase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good!!!!

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de hoogte van je planten nu ze op het eind lopen.

Zit er namelijk hard aan denken om zelf ook bubbels uit zaad neer te zetten omdat ik met zeer beperkte hoogte wil gaan kweken.

Zo rond 1 meter hoogte, wil ik het mee gaan doen. eventueel met cooltubes of lucht gekoelde kappen.

Hoe hoog hangen jou Wings ten opzichte van de planten?

 

Keep up the Good work!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zelf starten zoals je het nu ook deed en dan als de groei eruit is je N/MG omhoog

Na 12/12 als de groei er uit is moet je ook geen N verhogen, dat brengt blad in de top ( Sativa dom meer als Indica)....De meeste kwekers die top of de top draaien hebben dat omdat ze elke keer de zelfde genetica zetten en ze de plant heel goed kennen.Het zal best een mooie draai worden toppen zien der lekker vol uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nooit sarcastisch en serieus in 1 zin, daar kan je het aan herkennen. als ik zeg mooie planten en toppen, dan kun je dat moeilijk sarcastisch noemen, dus alles wat in die zin stond is niet sarcastisch.

 

Nu niet opzoek gaan naar zinnen waar ik sarcastisch en serieus tegelijk ben.. die vind je vast wel!! 110000 posts of hoeveel zijn het er......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zelf starten zoals je het nu ook deed en dan als de groei eruit is je N/MG omhoog

Na 12/12 als de groei er uit is moet je ook geen N verhogen, dat brengt blad in de top ( Sativa dom meer als Indica)....De meeste kwekers die top of de top draaien hebben dat omdat ze elke keer de zelfde genetica zetten en ze de plant heel goed kennen.Het zal best een mooie draai worden toppen zien der lekker vol uit.

 

tekort bij davinnie treedt op rond week 6, waarom zou jij dit op villen vangen in de groei? meestal verhoogt men het totaal ec ook in de bloei dus is er niets mis mee om je m/g mee te laten gaan toch.

 

belangrijk lijkt me dat je je verhoudingen niet verpest. en sowieso geen hoog n % bij een laag basis ec in de groei. Dan krijg je niet de stefvige/gedrongen planten die je graag wilt bij 24 per m2. moet eerlijk zeggen dat ik weinig van zaadplanten weet. jij zou hoger gaan zitten met a/b in de start?

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit geval (femzaad) zeker wel. Hoger starten of sneller oplopend (lijkt me beter) moet dit tekort 2weken uitstellen. Hoger met de Ec zitten voor 12/12 in ieder geval. Het gevaar van hoger starten zit in de wortels die zijn niet alleen efficiënter maar ook veel gevoeliger of eigenlijk juist door de efficiency van de wortels is ze dus gevoeliger dus sneller verbrande tips. ;) Ik selecteerde zo direct 12/12 (zelf gebouwd ;) ......... gallery_22925_8436_5899.jpg gallery_22925_8436_3684.jpg

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jule: Ze zijn gemiddeld zo'n 80cm geworden met hier en daar wat uitschieters.

 

@Donner: Mooie voorgroei ruimte heb je daar gemaakt! Om de hoeveel cm zitten de Tl buizen?

 

Plaatjes..

 

[DAG 77] (week 11)

 

gallery_39051_16420_722005.jpg

 

gallery_39051_16420_900281.jpg

 

gallery_39051_16420_990043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw rond de 80 cm... niet verkeerd bedoeld hoor maar je planten ogen eerder 50 tot 60 cm

 

wel mooi bud on stick :D

 

ik heb ff snel plantjes gekeken en niet terug gelezen maar jij inmiddels ook al aan het spoelen?

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hempy: No offense taken. Vanavond nog eens meten.. ik wil nog wel eens overdrijven over de grootte :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, toppen op een stokkie!!

Als je 15 gr per top/plant oogst heb je dik een kilo niet slecht toch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ken ik :likken:

 

ik geef tegenwoordig maar toe dat ik van onderen net een baby ben...... men vind me dan opmerkelijk eerlijk.

 

waarna ik volg...

 

47 cm en een pondje of 7 hahahahaha :yummy:

 

:wave: :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit waren er 19x36watt (vsa's heb ik verwijderd en boven in gezet) op 0.5cm van de zaailing voor korte gedrongen zaailingen.Ik zou er nu 10 langere TL's in de lengte zetten ivb de warmte. langer pijpen zijn koeler. Op 1liter potjes kan je ze max 3weken zetten..Zaailingen tip, zorg dat de zaailing stam NIET nat word,anders vallen ze om ;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacefrog: Poehee wat duurt het allemaal lang he? Inmiddels ben ik er weer een stuk of 80 zaadjes (weer fem. bubblegum van Growers Choice) aan het ontkiemen en is mijn voorgroei/droog hok klaar! De volgende ronde zal iets sneller klaar zijn als alles goed gaat.

 

@PH Donner: Wow, dat zijn er nogal wat (Watt!).

 

Ik ga nu voorgroeien met 7x7 steenwol blokken welke weer op een laag van hydrokorrels staan. Zodra de huidige kweek klaar is gaan ze meteen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...