Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DaVinnie

1e kweek: 72x Bubblegum fem zaad in mapito eb/vloed (bijna) direct op 12/12

Recommended Posts

Te veel planten of niet, je veldje is wel mooi inderdaad!!

Het strafverschil 20 vs 72 zal ook een beetje aan je (kweek)verleden met Justitie liggen.

 

Vind het jammer dat ik nu geen foto kan posten van mijn tent we lopen (nog steeds) gelijk, tot op de internode na bijna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt idd een mooi en egaal veldje :tu

 

Mijns inziens kun je een tent van 240x120 al niet meer verkopen als zijnde: "dit was al voor eigen gebruik meneer.....!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er hier top uit ;)

 

doe zo verder

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Guys! Op de foto ziet het er allemaal echt wat egaler uit dan het is maar ik klaag niet ;)

 

@spacefrog2: Hey kerel, ik kijk regelmatig naar je verslag, ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DaVinnie bij mij knallen ze de tent uit ben bang dat ik er een paar moet gaan weghalen, en dat met een niet-haze direct op 12/12!!

 

Zal er morgen wat foto's van proberen te posten, leuk dat je regelmatig kijkt in ieder geval :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben laatst veroordeeld voor 50 planten.

7 x 600 watt en stroom getapt.

Essent heb ik netjes betaald.

 

50uur werken gekregen van meneer de rechter en zijn onderdanen.

 

Over aantal lampen of m2 heb ik hem niet gehoord. Alleen aantal planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een zevertopic zeg, ieder kweekt op z'n eigen manier, opbrengst schatten? te veel of te weinig? laat gvd eerst die planten groeien en bloeien en bepaal aan de hand van de opbrengst en de verloop van de kweek of dit wel of niet de juiste manier is.. voor HEM

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Starter 1.0: Dat is tenminste informatief en iets om in mijn achterhoofd te houden. Heb je trouwens een idee hoe ze je tuintje ontdekt hebben?

 

@spacefrog2: Ik zal zo een paar foto's plaatsen die ik net genomen heb. Volgens mij zijn jouw planten een stuk compacter.

 

@Amnees: Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er veel meer kwekers het 12/12 systeem hanteren en misschien nog wat leuke tips hadden. Gelukkig zijn de meeste opmerkingen positief en die enkeling die het allemaal wel beter weet neem ik niet zo serieus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starter heeft een voorliefde voor zwembaden is mij wel is ter oren gekomen. Niet slim als je 5 hoog 3 achter zit.

 

:P kan het fout hebben hoor...

Edited by jadasveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga morgen 2 adjust-a-wings ophangen ipv de goedkope kappen die ik nu heb. Het licht wordt nu echt niet mooi verdeeld en zie overal hotspots.

 

Afgelopen vrijdag water gegeven: ph:5.6 en ec:1.6 drain was ph:5.9 en ec:1.5

 

 

[DAG 33]

 

Net weer water gegeven: ph:5.7 en ec:1.6 drain ph:6.1 en ec: 1.5

 

 

gallery_39051_16420_66045.jpg

 

gallery_39051_16420_724825.jpg

 

gallery_39051_16420_656593.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke dag 12-12?

 

 

ziet er niet verkeerd uit, lijkt nu nog overal goed licht te komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

DaVinnie,

 

Ziet er tot nu toe allemaal mooi uit zeg!!

Vind dat je een mooi egaal en mooi groen gekleurd bed voor je hebt.

 

Wel even een vraagje:

Las dat je een actieve inblaas hebt en zag op 1 van je foto's bovenin je tent een pvc leiding lopen met allemaal gaatjes. Ik neem aan dat dat je inblaas is?

Omdat je meestal boven in je ruimte de lucht afzuigt neem ik aan dat jij dat ook doet. Dus je lucht in/uitlaat zitten allebei boven, heb daar weleens een discussie over gelezen waar niet echt een duidelijke slotconclusie getrokken werd.

 

Als jou lucht in en uitlaat beiden boven zitten of je inlaat een stukje onder de uitlaat schijnt dat dus toch te werken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man, die nieuwe kappen zal je zeker profijt van hebben.

Maareh............ waarom geen Top Shield?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob: Dag 33

 

@Desrom: Ik heb denk ik diezelfde discussie gelezen. Ik heb zowel een actieve als passieve inlaat, die pvc pijp is idd mijn actieve en kan ik omhoog en omlaag laten zakken. De afzuiging zit nu ongeveer 50cm hoger. Het idee erachter is dat ik straks wat meer luchtcirculatie kan creëren vanonder of tussen de toppen door.. (geen idee of het in de praktijk zo werkt maar toen ik het bedacht klonkt het logisch :-)

Ik wilde eigenlijk een airsock maar die kon ik hier in de buurt niet vinden dus zelf maar iets gemaakt.

 

@spacefrog: Ze zijn niet nieuw, €45 per stuk maar ze zien er als nieuw uit.. Ik moet een beetje op mijn budget letten! Het volgende op de lijst zijn lumatek evsa's

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom de lumatek evsa's ?

 

de gavita pro geeft een beter rendament, en de dimluxen hebben weer allemaal andere voordelen..

 

dus waarom de lumatek ? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 33 dan zal de groei er wel uit zijn nu. dacht wat vroeger maar t zijn natuurlijk zaadplanten die schieten pas later in de bloei. bij een stek zou dit dag 15 kunnen zijn.

 

in dat geval gaat het denk ik wel een lekkere oogst worden met 72 torentjes. alleen duurt het een beetje lang allemaal zo.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi rondje, leuk egaal veldje, maar idd waarom lumatek? digistar, gavita pro of dimlux hebben als je voor een evsa kiest meer voordeel/betere werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat nou weer voor een reactie?

Alsof iedereen die uit zaad kweekt standaard herma's krijgt?

Davinnie heeft het gewoon goed voor elkaar dus de kans op herma's is er bijna niet tenzij je net als mij verkeerde zaden hebt gekozen maar daar is hier totaal geen sprake van dus snap niet waarom je dit zegt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@3.0 & DonBone: Jullie hebben gelijk ik moet me hier duidelijk nog even verder in verdiepen.

 

Ik pas het even aan: Het volgende op de lijst zijn lumatek evsa's! Ik ga de merken die jullie noemen eens onder de loep nemen!

 

 

@marokkaan: Nog niet gevonden en hoop dat ze wegblijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dag 34 heb ik mijn 2 Adjust-a-wings opgehangen, helemaal goed :verrygood geen hot-spots meer!

 

gallery_39051_16420_1235213.jpg

 

 

Met de EC zit ik nog steeds op 1.6 en de PH op 5.7. Alles is mooi groen en sinds dag 30 geef ik ook een beetje AtamiBloom Stimulator mee.

 

Het water geven probeer ik op gevoel te doen. De ene keer sla ik 2 dagen over en de andere keer 3 dagen. Via de gaten onderin de kratjes kan ik de vochtigheid een beetje inschatten.

 

Af en toe geef ik ook nog water van boven omdat ik de capillaire werking van de mapito vind tegenvallen. Ik krijg ook duidelijk minder water terug wanneer ook water van bovenaf geef..

 

 

Zo zien ze er nu uit:

gallery_39051_16420_881835.jpg

 

Dit wordt de dikste (denk ik)

gallery_39051_16420_746429.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, als je voldoende grote gaten onder in je kratten heb gemaakt hoef je echt niet van boven te geven. (maak ze minimaal 16 mm, 16 stuks) eens in de 3 dagen is goed. Het is normaal dat het boven in droog blijft. Neem aan dat je kratten wel op een verhoging staan?

 

Je kappen zou ik een kwartslag draaien. Wat je aan licht op de muur gooit kun je beter op je gewas gooien.

 

Ziet er wel netjes uit verder

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geile kappen hoor, gaat helemaal goed komen.

 

Heb je tot dag 30 groeivoeding gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...