Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenethee

70 watt EVSA

Recommended Posts

Afgelopen winter heb ik een kweekje gedaan in een homebox mini met 70 wat hps. Nou wil ik binnenkort weer een kweekje doen maar vertrouw de VSA niet meer. Gaandeweg het kweekje ging hij steeds meer herrie en hitte produceren.. En dat na 1 ronde..

 

Dus op zoek naar een EVSA. 70w.. Niet eenvoudig...

 

Maar, ik heb wat gevonden. Kik.

 

Heb al gemaild met de chinese vrienden en per stuk verkopen is geen probleem, 38 dollar.

 

Nou hoor je nog wel eens spookverhalen over dat chinese spul..

 

Dus wat denken jullie? Een chinese EVSA of beter een nieuwe VSA aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC zegt niets, iedere producent importeur kan dat erop zetten

 

en tja weet wat het is met 'chinese' producten, het komt allemaal toch uit china, dus heel veel maakt niet uit vaak. let wel op rare stofjes die gebruikt kunnen zijn, daar nemen ze het een stuk minder nauw mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ airmax. Thnx, maar deze VSA heb ik nu ook. Ik heb wat zitten kijken op aquarium webshops maar kan daar geen evsa's voor hps vinden.. Heb je een link?

 

@ l3dnov. Bedankt voor je reactie. Wat voor stofjes bedoel je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastics en dergelijke, kan soms ronduit giftig zijn of giftig worden door warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister mail uit China.. Dat ze dit topic hadden gevonden..

 

Netjes uitgelegd wat ik hier heb voorgelegd. Wacht momenteel op reactie.

 

Als er wat interesants uit komt zal ik het hier posten..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gister mail uit China.. Dat ze dit topic hadden gevonden..

;)

 

Wel mooie evsa's trouwens. Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit.

Zou mij best passen voor in mijn kastje; 2x70 watt HPS ;) .

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het ook erg bijzonder dat ze dit gevonden hebben, en dat een dag nadat ik het topic ben gestart..

 

Zijn er nog technisch onderlegde mensen hier op het forum met een mening over deze evsa's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de ballast besteld. Hij moet nog geproduceerd worden. Zodra die binnen is komt er een verslag in de micro hoek en zullen we zien of het wat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb de ballast besteld. Hij moet nog geproduceerd worden. Zodra die binnen is komt er een verslag in de micro hoek en zullen we zien of het wat is.

 

Hang je er wel een brandblusser boven? Niet om het een of ander, maar veiligheid voorop. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die magneetballast van GIB in 70W, een 150W en een 250W versie, ze brommen alle 3 even hard. niet meer of minder dan een ETL magneetballast.

 

 

Kan met google NL inderdaad alleen maar een EVSA voor een MH lamp vinden in dit wattage.

 

ben benieuwd of het wat is, vooral de warmteproductie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hij is binnen!! Zal later vandaag wat foto's plaatsen.

 

Heb alvast 1 vraag.. De inkomende stroomkabel is geaard, die naar de lamp niet.. :lol:

Is dit gebruikelijk? Had bij de magnetische ballast beide kabels geaard..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@airmax

Omdat je met die wattages meestal een MH bulb (verlichting buiten en geen kweeklamp) prefereert.

Een HPS bulb kan net zo goed op die EVSA (niet elke bulb zal gaan, frequentie oid ligt dat aan).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mh in een hps vsa goed gaat, maar andersom niet..

 

Blijkt dit nu dus wel te kunnen.. Wordt de keuze lage wattage evsa's stukken groter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenethee

Heb toch nog eens nagespit en er is wel iets met een ballast specifiek voor een MH wat ik ook niet wist :lol:

je mist een onsteker die je voor een HPS bulb nodig hebt om die bulb te onsteken: hij zal het niet doen dus beter geen MH ballast maar een combi aanschaffen.

Bij een MH bulb zit die onsteker in de bulb en niet in de VSA.

 

excuus ik was te voorbarig ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets dacht ik ook gelezen te hebben. Thanks voor het uitzoeken.

 

Heb ik m toch niet voor niks uit china over laten komen.. :lol:

 

Van de week naar de plaatselijke growshop automatisch blussertje halen en dan gaat ie aan. Hangt nu een 25 w cfl in mn tentje.. En dat schiet niet echt op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou je linkje geven maar kon niet terugvinden, wel las ik terug waarom die HPS het precies niet doet.

Om de arc te laten onsteken in de lamp is bij MH geen 2500-3000V nodig, iets van 600 maar dus een MH ballast levert nooit genoeg sparc om die HPS op gang te krijgen waar een HPS EVSA geen enkel probleem heeft met die lage V vraag vd MH.

 

Dus apart van de arc in de buis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...