Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

DR120 600w - 5x KF / 4x Blueberry / 1x Mad Jack

Recommended Posts

Hmpf het gaat niet van een leien dakje!

 

Warmtekabel heb ik eerst een dag aangelaten uitgerold buiten, om te voelen hoe warm deze word. Voel wel wat warmte, maar 40/50 graden word deze bij lange na niet! Kan dat zijn omdat deze buiten in de kou lag?

 

Ben dus nog niet aan toegekomen om een plank met kabelgootjes te maken. Dus de kabel zo rond de potten gewikkeld als tijdelijke oplossing. Produceren nu wel iets meer warmte (ligt ook tegen de voorschriften in wat over elkaar op dit moment) maar de kabel word bij lange na niet warm genoeg om iets te veroorzaken of te smelten.

Toen ik deze gisteravond vastpakte, stond hij ruim 36u aan en was "net lekker" om vast te pakken qua temp. Mag verwachten dat hij na 36u toch wel volledig op temperatuur is.

 

Maar denk niet dat bovengenoemde manier efficient is, pot maakt nauwelijks contact met de kabel.

Dus moet nu echt wat gaan doen, temperatuur is al tot 11,4 (!!) graden gezakt afgelopen weekend. Dit is ook erg aan bepaalde planten te zien...

Dus vanavond klusavondje ingeschakeld om wat te fixen, anders kan ik deze oogst wel vergeten.

 

Had er echt totaal geen rekening mee gehouden dat het zelfs overdag (!) zo koud zou zijn in de schuur.

Terwijl het wel redelijk aanvoelt binnen... of ik ben zo warmbloedig...

 

Ook de petroleumkachels en ontvochtigers worden nog bekeken... aangezien er nog meer in de schuur staat wat dreigt kapot te vriezen als dit zo doorgaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf gisteren wat getest met een kabel en een warmtemat, kabel zelfde probleem werd niet warm genoeg naar mijn gevoel.

Toen een warmtemat van een waterbed getest en jahoor wat een verschil zeg.

Potten zijn nu mooi 21 graden dus werkt voor mij een stuk beter.

 

Tip marktplaats zoeken naar warmte elementen van een waterbed ( met thermostaat).

Zag er al staan voor 25 voor 2 en die zijn perfect voor een 1.20 tent.

Ik red het zelfs met 1.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potver Casto, kom je nou mee :likken:

Zie ze inderdaad staan op marktplaats... Als dit niet werkt gaan we daarvoor.

 

Maar hoe meet je de temperatuur onderin je pot eigenlijk?

 

Nou, ik geef het toch maar een kans met m'n verwarmingskabel... Heb het immers nu al in elkaar staan :P Tevens staan de planten nu niet meer op de koude vloer! Dat scheelt hopelijk ook al weer iets.

Wou eerst voor betonplex gaan, maar ik schrok behoorlijk van de prijs :P Moet wel leuk blijven, en ik wist niet eens of het ging werken..

Naja, de foto's spreken verder voor zich. Nu nog erin zien te krijgen, dat gaat ook geen leuk werk worden... :thumbsdown:

 

gallery_35872_16182_437540.jpg

gallery_35872_16182_2073649.jpg

gallery_35872_16182_1303182.jpg

gallery_35872_16182_524094.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij de mediamarkt ooit eens een plant monitor gekocht die meet de soil temp, lucht temp, en de omgevevings temperatuur.

Die steek ik tot onderin de pot, een ander sensortje in de bovenste laag.

 

Het gaat vast wel werken hoor heeft alleen ff nodig om op te warmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een nachtje te hebben aangestaan voelde de gootjes vanmorgen aangenaam warm aan mijn toch al warme handen.

Stukken beter dan de koude vloer, maar of het voldoende is weet ik niet zeker!

 

Nu zo snel mogelijk eronder zien te krijgen vanavond :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het eenmaal op temperatuur is werken ze wel hoor die kabels!

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob,Ik weet zeker dat deze kabels werken, ik heb al een week een constante temperatuur in mijn potten, heb even geduld het duurt een paar dagen voordat de warmte echt in je medium trekt. Geloof me je planten zullen het heerlijk vinden die warme voetjes . Bij het tuincentrum kun je thermometers kopen die zowel binnen als buitentemperatuur kunnen meten,echt handig om met 1 thermometermeter 2 verschillende punten in je kweekrumte te kunnen meten.

 

Succes kerel, gaat goed komen. Check mijn topic, misschien een ideetje voor je volgende ronde, bij mij is alles redelijk onder controle.

 

Goed dat je hebt gekozen voor de kabelgoten ipv piepschuim (no offense Casto ;-) )piepschuim gaat smelten, daar ben ik in mijn eerste ronde achter gekomen, was nog een heel gedoe om de gesmolten piepschuim van de verwarmingskabel af te peuteren...Groet Piet.</p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben trouwens ook nog voornemens om een DP90 aan te schaffen.

Nu zie ik dat hier ook een kleine filter etc bijzit... Maar als voorgroeitent is dit toch niet per se nodig?

Kan mijn t-neon setje weer lekker paar weekjes knallen op de volgende zaadjes.

 

Ben nog aan het bedenken welke zaadjes... ik neig naar 15x white widow x big bud en dan uiteindelijk de 9 sterkste wegzetten, en zodra ze uit de voorgroei tent komen gelijk op 12/12.

 

Zit nu op dag 38 van de bloei als ik me niet vergis. Dus moet in dezer dagen alweer aan de slag qua bestellen en ontkiemen wil ik gelijk weer 12/12 kunnen draaien en zo min mogelijk tijd verliezen :P

 

Leuke hobby is het toch :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob!

 

Haha, check dan.... mijn nieuwe speeltje.. een DP90 om in voor te groeien, filter hoeft inderdaad niet.

 

 

gallery_33629_16425_3077368.jpg

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Piet, great minds think alike.... wederom bewezen :dribble:

 

Heb je nog meer goede ideejes voor binnenkort? Dan zal ik die gelijk ook maar kopieren :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piet, waarom staat je tentje op z'n kop? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk :oeps

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miami: hahaha....ik kan wel een tentje opzetten hoor! Met een :spliff: lukt dat wel.

@Bob.... sorry voor de topic vervuiling :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha leef je uit hoor :)

 

Maarrehm.... met geen mogelijkheid krijg ik die plaat nog in m'n tent zonder dat er takken gaan afbreken. Niet te doen gewoon... Nondeju.

 

Nu maar een electrisch kacheltje vlak naast de tent gezet, waar het gisteren nog net 18 graden aantikte met lamp aan (!) stond hij gisteren gelukkig boven de 25 na iets van 1,5 a 2 uur.

Electriciteitskosten zullen wel door het dak schieten zo, maar ik weet even niks anders meer. Wil m'n vloerverwarming wel testen namelijk, en niet gelijk weer wegdonderen en nu alsnog die warmte elementen voor een waterbed aanschaffen.

 

Dus ben benieuwd, lamp is nu uit, kachel aan... Temperatuur zie ik einde van de middag pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je de tent niet voorzichtig optillen en op de plaat zetten? Ook vast niet makkelijk maar misschien werkt dat wel?

Een plaat hardboard voorzichtig onder de tent schuiven, daar weer je verwarming onder en dan de hardboard er weer tussenuit trekken of iets dergelijks.

 

Erg jammer als je het niet kunt gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

zelfde probleem. Op zolder, wel super geïsoleerd maar koelt toch enorm af 's nachts. Dit houd me tegen om nu een kweekje te starten. Een electrische kachel is geen optie. Die dingen zuigen elektriciteit en met gewoon je groentjes te kopen ben je nog goedkoper af denk ik zo. 4u aan 2000 watt = 8Kwh = 1,74 euro! Als je dat kreng de hele nacht of een groot deel laat draaien.. de rekensom is snel gemaakt en wanneer die afligt is het in no time terug de omgevingstemp. Een goede oplossing is ook om je lampen 's nachts aan te zetten, want overdag is het zowiezo warmer dan 's nachts.dat scheelt weer een paar graden voor je tomaten. De beste oplossing lijkt mij een verwarmingskabel rond de potten/in de aarde.

 

166091983-ideaal-overwinteren-van-uw-exoten-m-b-v-elektrische-kabel.jpg

 

Kan het overigens erg kwaad dat de planten snachts een 10° krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BotsautoBob!

 

Wat een leuk verslag om te lezen man!!

 

Ik zat ook al te denken hoe ik dat met mn koude ondervloer op moet gaan lossen en vind hier bij jou al een mogelijk antwoord, thanks!!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje

Heb dit inderdaad ook geprobeerd, tent wat optillen, maar heb er gewoon geen ruimte meer voor. Tent zit ook vrij dicht tegen het dak aan plus alle apparatuur erin.

Scrognet geprobeerd cm voor cm op te schuiven, en vervolgens de potten erachteraan, maar ik hoorde de planten aan alle kanten kraken toen ik de eerste poten van m'n net uit de tent had gekregen.

Ook het feit dat de hoek onderin van de tent in een bochtje loopt hielp er absoluut niet aan mee...

 

Ja ik weet dat een electrisch kacheltje geld vreet... Vind het ook echt zo balen! Maar wist echt even niks anders... je zou m'n paarse KF eens moeten zien, de arme stakker... Ze maakt zelfs maar 1 vingerig blad meer aan, zo hard staan ze te stressen. Als ik het voor nu even zo kan oplossen is het maar zo.

 

Wellicht is een hokje erom heen bouwen nog niet zo'n gek idee, maarja, hoe zitten we dan van de zomer weer he...

 

Maar, geen ballen. Nergens, heb de tent van boven tot onder uitgeplust en ik kan nergens iets bekennen wat er gek uitziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob we hebben weer een foto update nodig van je. Ben benieuwd hoe de dames erbij staan. Hoe bevalt de Mad Jack je? Ik heb deze ook links en midden voor in mijn tentje staan in 18 liters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bob, dat 1 vingerige blad is strain eigen, kijk maar eens in het verslag van mij, miami en tune. Dus dat hoeft niet perse stress te zijn. Alleen boven in de toppen toch?

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je alleen op de locatie waar je kweekt?

 

Zo niet en iemand weet van je kweekje heb ik wel een idee.

Probeer een deken onder je tent te krijgen, allebij 2 punten optillen, snel je verwarming onder je tent schuiven en weer laten zakken.

Zit alleen je tentzeil er tussen maar je kabel word toch niet heel erg heet.

 

Succes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.k Bob, ik denk dat ik de oplossing voor je heb! :yummy: Haal de kabelgootjes van de plank en leg 1 voor 1 de kabelgootjes onder de potten, tis ff priegelen maar ik weet zeker dat je dat gaat lukken. Die plank heb je in principe niet nodig, en het tentzeil kan die warmte wel hebben.

 

Succes groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tillen en schuiven? Dus beetje bij beetje? Als je met zn tweetjes bent is het wel wat makkelijker denk ik. En met een beetje speling moet het lukken. Want zown 1000/2000 watt kacheltje is ook niet qua stroomverbruik.. Het zijn jouw centen maar zou toch een poging wagen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Bedankt voor de tips. Nogmaals geprobeerd om te schuiven en stukje bij beetje maar heb tussen het dak en de tent geen cm speling, het loopt namelijk wat schuin af. Past allemaal zomaar precies. Ben overigens niet alleen, er is ook een mevrouw botsautobob in het spel ;-)

Dat van die deken zou ik nog weleens kunnen proberen... to be continued.

 

Kabelgootjes eraf halen zou inderdaad kunnen, zal het even in overweging nemen. Ben niet koppig, maar vind het zonde en twijfel of ik het dan nog wel goed krijg. Hou niet van dat gepriegel, heb ik echt het geduld niet voor :likken: Dan laat ik liever dat kacheltje even stoken... Zal het wel zien op m'n jaarafrekening :thumbsdown:

 

 

De dames staan er niet echt supermooi bij vind ik zelf als ik hier rondkijk op het forum... vooral die freak linksvoor maakt echt amper wat aan. Heb d'r droog laten trekken, natter, geen bacto, keer wat meer bacto, maakt allemaal geen verschil lijkt het wel.

Die paarse is ook echt een mager plantje om zo te zien... hoop dat ze nu weer wat aandikken met 21 - 25 graden constant

Maar, mag ook gezegd worden, de blueberry's en de KF rechtsvoor en in het midden doet het prima ondanks de kou. Mad Jack is wat ondergesneeuwd volgens mij door de KF's, herken ze niet zo goed meer op het moment :whistle: Nooit meer verschillende soorten in scrog, niet wijs geweest :innocent:

 

Volgende waterbeurt geef ik ze weer wat bacto en bloom, laatste keer was toen ik vermeldde dat ik 3 ml/l had gedaan. Sindsdien alleen kraantjeswater.

Geef ze niet zoveel voeding mee, spot hier en daar elke keer toch net een verbrand bladpuntje.

 

Maar tijd voor foto's! Zijn weer niet helemaal scherp zie ik nu... op m'n telefoon vanmorgen leken ze vrij scherp. Het was ook nog vroeg...

 

gallery_35872_16182_2244187.jpg

gallery_35872_16182_52745.jpg

gallery_35872_16182_38656.jpg

gallery_35872_16182_1188993.jpg

gallery_35872_16182_978124.jpg

gallery_35872_16182_786597.jpg

gallery_35872_16182_82412.jpg

gallery_35872_16182_1209737.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...