Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

DR120 600w - 5x KF / 4x Blueberry / 1x Mad Jack

Recommended Posts

11 september zaadjes laten kiemen

20 september in voorgroeipotjes

5 oktober 18l pot

8 oktober hps

 

Dus 20 dagen zo'n beetje, als ik vanaf 20 september tel.... veel te lang eigenlijk al volgens de meeste hier :lol: Maar goed, had ze misschien niet zo lang onder de t-neon moeten laten staan B)

Zijn ook nog niet getopt, al zit dat er wel aan te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er ook zeer mooi bij (: Is bijna opwindent het groeiproces van een wietplantje.

Zal je ook zeker volgen, en volgende kweek had ik 5x amnesia in gedachten en 3x KF wel beetje timen met verschil aan bloeitijden. Maar ben deze eerste kweek beetje aan het kijken, want heb nogal vaak politie hier. Gedraag me nu zeker weten wel dus hoop dat het ook baat heeft B)

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je vaak de petten aan de deur? Da's geen beste zaak dan, zou er para van worden dan denk ik.

 

Maar leuk dat je meekijkt, reactie staat gelijk aan motivatie om regelmatig te updaten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen die veroordeeld wordt moet een speeksel dna test aflaten leggen.Maar dat ging tegen mijn principe in maar toch maar gedaan voor ze hier weer met 10 man staan. Maargoed daarom start ik ook met het gedoogde aantal B) Hoelang is de bloeiperiode van die KF ? 9 week? 10 week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KF, (8,5) 9, 10, 11 en (12) weken, ligt aan de pheno.

Gedoogd aantal bestaat helaas niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langzaam maar gestaag groeien ze verder. Kunnen bijna getopt worden, bij de kleinste kf en de mj is de internode nog in ontwikkelimg.

 

Maar vind ze langzaam groeien tov bijv grump z'n topic. Wat kan hier eem logische reden voor zijn? Had wel gedacht afgelopen week te kunnen toppen en dit weekend de klok omzetten.

 

Wat ik zelf denk is dat het 's nachts te koud word. Maar de temp is nog niet beneden de 18 graden geweest. Resetknop vd thermometer is wel kapot, maar de min en max veranderde niet, dus het blijft boven de 18 graden. Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bob de temperatuur s nachts kan het haast niet aan liggen die is bij mij nu ook 18,2 min. Als de lampen uit zijn maar ook ik ga vanaf vandaag gewoon bij verwarmen (centrale verwarming aan)

Mischien dat het aan het soortje licht en die van jou gewoon wat trager in het begin zijn en opeens een flinke groeispurt maken. De ene plant is de andere niet. Ze zien er toch goed uit B)

 

Heb je last dan van paarse steeltjes ook ?

Dit is meestal wel een teken van te koud staan heb ik gelezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse steeltjes had ik voor de hps. Nieuwe scheuten stuk minder.

Ga ze later vandaag toppen :-)

 

Ze hebben gister ieder weer liter water gehad en kwartiertje daarna een liter met 1 gram bacto aangemaakt en verdeeld over de dames.

 

Hierbij wat foto's van de voortgang. Sorry voor de lamp, als ze 12/12 staan zijn de tijdstippen waarop ik kijk zonder lamp.

Nog ff volhouden B)

gallery_35872_16182_5869184.jpg

 

gallery_35872_16182_3631915.jpg

 

gallery_35872_16182_1881673.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder snelle groei kan komen door een hoge bodem EC, droge pot en een combi hiervan, bij de laatste gaat het erg langzaam, een paar keer alleen flink water is een optie.

Foto`s zonder HPS hebben we veel meer aan en zijn altijd mooier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor jullie paar foto's zonder lamp!

 

Zodra de onderste internodes iets hoger zijn opgekomen gaat de klok om. Gok nog een dag of 2 a 3.

gallery_35872_16182_425531.jpg

gallery_35872_16182_280130.jpg

gallery_35872_16182_547505.jpg

gallery_35872_16182_223968.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nu zie ik het B) staan er toch goed bij, talloze nieuwe groeischeuten in de maak, mooi kleurtje.

Qua omschakeling zit je goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden al lekker bossig al zeg ik het zelf ;)

Zal denk ik zaterdag worden dat de klok omgaat, vind de onderste scheuten nog niet hoog genoeg.

 

Zal m'n scrognet er binnenkort eens inzetten, dat kijkt wat makkelijker voor de hoogte van de planten tov net.

Wou als ze ongeveer 10 cm onder het net zitten ze omgooien. Moet het nog even nameten, maar volgens mij komt het al aardig in de richting :lol:

 

Dan is het feest B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto tijd!

 

Scrognet heb ik wat ingekort zowel hoogte en de lengte ;) , hij is nu 75cm hoog in totaal en daarmee zo'n 35 cm van de potrand af. Leek me wat beter.

 

En ik had natuurlijk met m'n :wacko:: in m'n handen dat ding gemeten... Dus puntje bij paaltje, hij was breder dan de tent :whistling

Achja... :blink:

 

Morgen gaat de klok om... Weet niet of het veel uitmaakt, maar ik dacht dat ik ze beter nu een langere donkerperiode kon geven, dan langer licht.

Ik draai nu 6:00-0:00, ik ga naar 19:00-07:00

Anders zou nu de lamp aanstaan tot morgenochtend 7:00, dan hebben ze in totaal 25 uur licht gehad achter elkaar. Leek me verstandiger om de lamp dan morgenochtend niet aan te laten springen, maar pas om 19:00 's avonds zodat ze langer in het donker staan. Tenminste, zie weleens ergens voorbij komen dat mensen de planten langer in het donker laten staan om de bloei te forceren oid?

 

Hoe dan ook, foto's!

gallery_35872_16182_2453471.jpg

gallery_35872_16182_2170975.jpg

gallery_35872_16182_1447751.jpg

gallery_35872_16182_5017201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ook overwogen, maar vindt je dit niet lastig met watergeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bob ziet er allemaal mooi uit man ! ;)

Ik zie je al zitten met de knie kappen aan hahaha :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb het ook overwogen, maar vindt je dit niet lastig met watergeven?

 

Later in de kweek wanneer de plant merendeels op het net zit vastgebonden snoei je alles beneden het netje weg, dat vergemakkelijkt het water geven, ook een gieter met extra lange hals of een pompje icm sproeistok is een optie.

 

Gedrongen plantjes hoor, je zou de watergiften wat kunnen verhogen, dan gaan ze sneller omhoog, zakt ook je bodem EC een beetje, wel alleen water dan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ja heb ze net voor het eerst water gegeven, gewoon met het gietertje is goed te doen hoor :-D Wel op de knietjes inderdaad, maar het mag geen naam hebben hoor.

 

Ga vanaf nu ook wat meer water geven inderdaad. Maar wist niet dat daarmee de 'gedrongenheid' minder werd. Weer wat geleerd.

Heb gelijk ff m'n neus ertussen gestoken en ze laten allemaal al hun vrouwelijke kant zien!

Me gusta ;)

 

Was te laat om foto's te maken... blijkbaar stond m'n timer op half 7 :-D

Volgende keer weer ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ze hebben ook mooie dikke stammen ;)

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste raken bijna het net ;)

 

Zal spoedig weer eens wat foto's erop knallen. Verder weinig te melden eigenlijk, de dames laat ik veel met rust.

Gisteren de lamp hoger moeten hangen, want de bovenste bladpuntjes begonnen te krullen. Stonden vanmorgen weer aardig fier overeind.

 

Wel zijn er 2 die wat raar blad vertonen, moet nog even beetje info opzoeken over wat het mogelijk kan zijn. Wellicht iets teveel water gegeven, het is iets moeilijker doseren met dat scrognet. Of ik moet de gieter elke keer apart gaan vullen, dat kan natuurlijk ook :whistling

 

Geef ze nu 1 keer in de week wat bacto mee, gewoon de aanbevolen dosis (2 schepjes meen ik uit m'n hoofd?)

Less is more zeggen ze, daar hopen we dan maar op. Stammetjes zijn behoorlijk dik, ik heb echt goede hoop :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belofte maakt schuld!

Al trilde m'n handje blijkbaar nogal wat, zie het nu pas nu ik de foto's op de PC heb staan dat ze wat vaag zijn.

 

Heb er paar gewisseld van plek, de kleinste in het midden gezet nu... Misschien trekken ze dan wat bij.

Vind ze overigens nog steeds gedrongen, en heb nog steeds de angst dat het net niet volkomt. Gewoon naar andere topics kijken en hoop houden, ze staan nog geen week op 12/12 :wacko:

 

Volgende ronde haal ik meer gefeminiseerde zaadjes van 1 soort in plaats van verschillende soorten.

Knal ze dan allemaal onder de t-neon en vanaf daar selecteer ik de sterkste als ze lekker geworteld zijn.

Want degene die het eerst gekiemd waren, en het eerste lobblaadjes hadden zijn nu de grootste en mooiste planten.

Terwijl degene die vanaf het begin af aan al wat droevig eruit zagen, nu ook de kleinste zijn.

 

Uit regulier zaad een moeder kweken en daar stekjes van snijden laat ik aan me voorbij gaan, heb ik geen kennis en kunde (en ruimte) voor.

Maar snap heel goed dat mensen dit doen.

 

Overigens de huismerk blueberry's van wietzaadjes.nl zijn echt 2 identieke planten om te zien. Waar ik bij de KF onderling veel verschil zie.

De Mad Jack, tja, apart om te zien, groot en wijd blad. Blijft heel laag tot nu toe... Misschien niet verstandig geweest om deze erbij te zetten, gezien het scrognet etc.

We zien wel wat ervan terecht komt ;)

 

Allemaal leermomentjes :whistling

 

Genoeg getypt! Foto's!

 

gallery_35872_16182_2803574.jpg

gallery_35872_16182_2625979.jpg

gallery_35872_16182_10374.jpg

gallery_35872_16182_1249026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit bob!!

let wel op dat de kleinere dames ook minder grote voeten hebben(minder groot wortelstelsel).

deze moet je dus ook minder water geven dan de grotere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had met het watergeven inderdaad gezien dat de potten met de kleinere planten er natter uitzagen.

Dat verklaart het ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er nog steeds gezond uit bob ;)

 

Ben benieuwd hoe het scroggen gaat straks :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...