Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

DR120 600w - 5x KF / 4x Blueberry / 1x Mad Jack

Recommended Posts

Gisteravond de dames eens even goed bekeken, en dan met name degene die nog geen stengeltje boven de grond hadden.

 

1 Blueberry leek wel in zichzelf te groeien, heb deze dmv pincet uit zijn benarde positie bevrijd en herplant in de spongepot

1 KF lijkt afgestorven te zijn, maar had wel een ieniemienie worteltje, misschien gewoon een achterloper dus. Nog even met rust gelaten, spongepot wat meer bevochtigd als de overige.

1 Mad Jack lijkt ook niet te kunnen kiemen, heb dus gisteravond het andere freebee zaadje nog in de watten gelegd om te ontkiemen. Dit zal toch geen groot verschil opleveren, mocht de eerste het niet redden en deze dus later aan de reeks worden toegevoegd.

 

Alles wat nu nog afsterft of niet wil groeien, laat ik voor wat het is. Volgende ronde wellicht wat meer zaadjes ontkiemen en de sterktste selecteren.

 

Vanavond gaan de overige planten in hun kleine potjes, wou dit eigenlijk gisteravond al doen, maar er waren er nog 3 mooi opgekomen en bijna op hetzelfde niveau als die eerste killing field. Daarom besloten het nog een dag uit te stellen.

 

Ik heb besloten deze grond te mixen, namelijk 50% zaai/stekgrond en 50% light mix.

Zo lijkt mij de structuur lekker los voor de zaailingen, maar zit er toch wel eningzins vruchtbare grond in. Gevoelsmatige kwestie denk ik, de tijd zal het leren. Al deed ik het met outdoor plantjes precies zo, wat vorig jaar tot goede resultaten heeft geleid.

 

Zal de mycorrhiza toevoegen aan de kleine potjes, en vervolgens inwateren met bacto, waarna ze weer lekker hun 18 uurtjes licht mogen pakken per dag.

 

Foto's komen vanavond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet goed uit,, ma waarom die folie ?? Zie het vaker hier maar is dat om de fluf onderin vn meer licht te voorzien of ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat een soort van Potparka , zodat de toplaag niet helemaal uitdroogt , en outdoor kun je zo een beetje bepalen hoeveel water ze krijgen heb ik gelezen .. iig een stuk minder dan zonder denk ik zo. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet goed uit,, ma waarom die folie ?? Zie het vaker hier maar is dat om de fluf onderin vn meer licht te voorzien of ??

Amnihigh, zoals ik al had vermeld in mijn uitleg boven de foto.

Is om het verdampen via de grond tegen te gaan. Als een plant groter is geworden dan bedekken zijn blaren de grond en dan mag deze folie weg.

 

Bob : 7/10 al uit? Of tel ik verkeerd? Das al heel goed ;)

Laat de foto's maar komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Vind het fijn dat er mensen over m'n schouder meekijken en bijsturen daar waar nodig! Beste manier om te leren is het toch gewoon te doen, maar advies moet je nooit in de wind slaan.

 

Tune, inderdaad, er zijn er tot nu toe 7 die hun kopje boven de grond laten zien, waarbij je toch wel duidelijk verschil ziet tussen de Killing Fields en de Blueberry qua kiemkracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames hebben vannacht in hun nieuwe bedje geslapen!

 

Spongepotjes hadden mooie worteltjes, was vergeten foto's ervan te maken maar zagen er goed uit.

Heb een emmer gevuld met zaai/stekgrond en light mix, dit door elkaar gemixt en toen de kleine potjes gevuld.

Halverwege het potje ongeveer 2 gram mycorrhiza gedaan, daarna door elkaar gemixt en aangevuld. Toen ik dit allemaal had gedaan heb ik met mijn vingers gaten gemaakt in het midden, hier nog een ongeveer een gram mycorhizza in gedaan en daar het spongepotje op gezet en vervolgens 'dichtgestort'. Daarna een liter lauw water aangemaakt met bacto en de potjes omstebeurt een klein scheutje gegeven totdat de kan leeg was. Hierdoor zakte de grond nog wat in en deze weer aangevuld met de 50/50 mix die ik nog in de emmer had zitten.

 

Vrees alleen dat het er 'slechts' 6 worden. 1 KF wil nog steeds niet, 1 Blueberry is heel raar gegroeid; hij heeft blaadjes en daaronder is het worteltje gekruld naar boven en helemaal groen geworden... Heb 'm nog in de grond gestopt maar vrees dat deze retard het niet gaat redden.

De Mad Jack leek wel een ontstoken puist, het worteltje was een wit drabje geworden. De andere Mad Jack ligt nog in de watten te kiemen, nog niet naar gekeken.

Dus ik denk dat ik deze 6 maar wat langer moet voorgroeien dan eigenlijk mijn bedoeling was, om de tent net zo vol te krijgen. Of is toppen een goed idee? Heb ik dit jaar ook met mijn outdoor's gedaan en resultaat was niet verkeerd. Toch allemaal net wat lager en breder.

Scrog is ook zeer interessant, maar nog niet aan mij besteed als beginneling. Wellicht in de toekomst.

 

Hierbij de foto's van gisteravond.

gallery_35872_16182_36725.jpg

gallery_35872_16182_496378.jpg

gallery_35872_16182_297380.jpg

gallery_35872_16182_433.jpg

gallery_35872_16182_823126.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 6 dames krijg je je tentje zeker wel vol!!

1 of 2x toppen en een keer de bovenste takken

een beetje knakken,zo krijg je je tentje zo vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, er zijn er nog 6 kleintjes overgebleven + een nieuw gekiemde Mad jack, welke vandaag gelijk de grond in is gegaan ;)

 

De Blueberry die vreemd groeide was helemaal bruin geworden, had ook niet anders verwacht.

 

De KF die achterbleef vandaag uit de spongepot gehaald, hij kwam nog steeds niet boven. Hier zat wel een worteltje aan, dus met pincet het zaadje verder opengebroken en in het potje gedaan waar de Blueberry uit kwam gestopt. Misschien doettie het nog, we zien het wel.

 

Tijd voor foto's!

gallery_35872_16182_890836.jpg

gallery_35872_16182_1920472.jpg

gallery_35872_16182_1219967.jpg

gallery_35872_16182_872689.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mezelf flink aan het inlezen over scrog... Wellicht dat ik me er toch maar aan ga wagen!

 

Hoe zijn hier de meningen verveeld over scrog? Vooral het topic van Sannie met die Jack's... amai, wat een mooi strak gelijk veld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zeggen meer dan woorden. Vanmorgen voor de 2e keer water gegeven sinds zaterdag. Doe dit op gevoel, gebruik geen tensio meter.

De Mad Jack is ook boven :P Klein sprietje zo, maar komt goed :)

 

gallery_35872_16182_92462.jpg

gallery_35872_16182_591813.jpg

gallery_35872_16182_519012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weer een heleboel vragen! Wie kan me wijzer maken?

 

Wanneer moet ik nou de klok omzetten naar 12/12? Lees zoveel verschillende dingen, mensen die het vrijwel gelijk doen (maar met veel meer planten kweken) en in het scrog topic van Sannie zag ik staan dat die wel 3 a 4 weken voorgroei gebruikte voor dat veld met Jack's.

Nu lees ik overal dat je met KF niet te lang moet wachten met 12/12, omdat deze anders door het dak heen schiet.

 

Mijn bedoeling is toch scrog te gaan proberen, al heb ik nog niet gekeken hoe ik dit ga vastmaken in m'n tent. Iemand hier tips over?

Heb gelezen dat het net zo rond de 45-55 cm komt te hangen vanaf de pot gezien. Maar mijn plantjes zijn daar toch nog lang niet?

Hang je dit net over de volledige breedte van je tent, dus 1,20x1,20 of een gedeelte?

 

Weet dat ze in de groei nog wel wat doorgroeien, maar als ze bijv. over 10 dagen op 12/12 gaan hebben ze 16 dagen groei gehad, zou dat genoeg zijn?

Of de komende dagen moeten ze explosief gaan groeien, maar vanmorgen stonden ze slechts 'iets' hoger als gisteren.

Kan het me op dit moment heel moeilijk voorstellen dat als ze over 10 dagen op 12/12 gaan het scrog veld kunnen vullen.

 

Trouwens, nog iets; ik heb op 20 september de zaailingen in hun groeipotje gedaan, ga je vanaf dat moment tellen hoelang ze groei krijgen? Of vanaf de dag dat ze gekiemd zijn?

 

Tevens heb ik nog een WW buiten staan, getopt en in pot. Kan ik deze gelijktijdig met de kleintjes laten afbloeien? Staat al ver in bloei, dikheid vd toppen valt vies tegen tov vorig jaar en het weer werkt nu ook niet echt mee... Maar zou het zonde vinden als er rot in komt. Dit is m'n bufferweed totdat het homegrown verhaal compleet is

 

Wie maakt me een stuk wijzer vandaag?! :P Komop, jullie kunnen het!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joehoeee waarom reageert er niemand op mijn vragen? :)

 

Hier nog wat nieuwe foto's... 2 middelste plantjes laten hun blad wat hangen, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Heb er alleen de clipfan bijgehangen voor wat luchtcirculatie...

 

gallery_35872_16182_938144.jpg

gallery_35872_16182_257524.jpg

gallery_35872_16182_502977.jpg

gallery_35872_16182_1945772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIet teveel wateren. Maar kan ook een hoge PH zijn aangezien je denk ik kraanwater meegeeft.

 

Straks als je met die tabs in de grotere potten werkt e.d. hoef je niet af te zuren.

 

Misschien is de aarde ook wel rijk voorbemest.

 

Voorgroeien moet je een week of 3-4 met 1 of 2x topppen dan wel fimmen in een DR120 om hem vol te krijgen met 6 planten. Het hangt een beetje van de soort af.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob,

 

Je kan de KF gerust +/- 21 dagen laten voorgroeien. Om ze in toom te houden kan je nadien nog altijd knakken en buigen.

Het toppen/fimmen doe je best na de 5de internode. KF groeit nog even door als ze op 12/12 staan. :)

Voor het scroggen kan je allerlei dingen gebruiken, sommige maken zelf een frame en gebruiken tuindraad als scherm en andere gebruiken een net.

Wij hebben 2 netjes gebruikt kijk anders eens in mijn verslag HIER

Verder niet te nat zetten die plantjes, laat ze gerust zoeken naar water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die botsautobob die ene rechts onder in de hoek ziet er toch goed uit !

ik heb niet zoveel verstand van het kweken maar mij lijkt het dat die middelste met de hangende bladen wat teveel water krijgen.

aangezien ze ook best licht kwa bladkleur lijken.

Ik heb eens ergens gelezen dat bladeren als ze te veel water krijgen heel licht tot geel worden en dan afsterven.

Dus ik zou ze gewoon effe lekker droog laten trekken en geen water geven tot dat de grond weer goed droog is.

Ik doe het altijd door een vinger in de aarde te steken zo voel je of het wat dieper in de pot nog beetje vochtig aanvoelt.

En door je potjes te 'wegen' gewoon effe optillen.

 

Voelen ze dan echt licht aan dan moet je een beetje bewateren voelen ze zwaarder als normaal gewoon nog een dag of langer geen water geven tot dat ze weer licht aan voelen.

Ze drinken nu toch nog niet zoveel aangezien ze nog klein zijn.

 

Keep them green :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik inderdaad kraanwater. Heb ergens gelezen dat ik beter mineraalwater oid uit fles kan halen?

Aangezien ik geen ph- in huis heb of een ph meter.

 

Op de foto's is de grond nog nat van de vorige waterbeurt dus zal morgen ook nog overslaan. Was bij de vorige waterbeurt overigens de bacto vergeten. Zal zondag worden, plaats ik gelijk wat foto's :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ook gewoon kraan water hoor, het enige verschil is dat ik ze al in de grote 20liter potten heb staan met buffertabs enzo erin.

En water met bacto geef ik gewoon 1 keer per week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan kloopen grump, maar in die kleine potjes van Bob wordt de PH nog niet gereguleerd door het bodemleven. :)

 

Als je organisch kweekt hoef je niet af te zuren, maar nu willen ze wel enigzins een PH van rond de 6 krijgen. Maar denk dat ze vooral ook te nat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad hing vanmorgen inderdaad al minder, blijkbaar dus toch nog teveel water gegeven ondanks dat het vrij weinig was voor mijn gevoel.

 

Laat ze wel even opdrogen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoevaak geef je water?

 

moet je ff in je verslag vermelden... bijvoorbeeld: dagelijks 200ml...? (dagelijks zou ik zoiezo niet doen)

 

ze zien er inderdaad een beetje nattig uit!

voel je wel eens aan de pot hoe het zit met gewicht? voor je water geeft?

 

 

k ga mn best doen een paar vragen van je te beantwoorden:

 

Wanneer moet ik nou de klok omzetten naar 12/12?

 

aangezien je ze nog in kleine potjes hebt staan ga ik er vanuit dat je ze nog moet overpotten?

 

na overpotten zou ik ze persoonlijk nog een dag of 3 geven om bij te komen voordat je de klok op 12/12 zet

 

omdat je nogal een verschil in soortjes hebt zullen ze allemaal anders groeien/bloeien (vooral qua hoogte)

 

de jack die nogal wat door groeit zodra je de klok op 12/12 zet word inderdaad vaak al gauw in de bloei geforceerd om zo de hoogte van de plant iets in toom te kunnen houden

 

andere optie is toppen of knakken..

 

ijn bedoeling is toch scrog te gaan proberen, al heb ik nog niet gekeken hoe ik dit ga vastmaken in m'n tent. Iemand hier tips over?

 

genoeg over scrog te vinden hier op het forum!!!! ff zelf ook wat opzoeken of je fantasie gebruiken..... een tie-rap of iets doet al wonderen natuurlijk!!

 

evens heb ik nog een WW buiten staan, getopt en in pot. Kan ik deze gelijktijdig met de kleintjes laten afbloeien?

 

 

zou kunnen, al neem je misschien ongewilt toch ellende van buiten mee naar binnen, (beestjes/schimmelsporen)

 

het zou zonde zijn als je ww de ruimte en licht weg neemt van je kleintjes waardoor je onnodige strek gaat creern bij je zaailingen

 

een white widdow buiten is zoiezo niet zo'n goed plan... wil je buiten oogsten moet je een buiten-soortje uitzoeken :P

 

 

succes kerel!

 

Greetz Skunkmonster

:)

 

 

PS: scrogje is wel lastig met zoveel verschillende soortjes.. als ze zometeen allemaal door 1 net zitten geregen dan word het oogsten lastig aangezien ze niet allemaal op de zelfde dag oogstrijp zullen zijn!!!

 

denk er maar ff over na

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb met het overpotten water gegeven en eenmaal woensdag meen ik. 1 liter lauw water verspreid over de plantjes.

Pot voelde toen weer licht aan. Uiteraard voel ik eraan, geef niet zomaar wat water.

 

Dat van die ww binnen aflaten bloeien heb je gelijk, anders moet de lamp ook veel te hoog. Goed punt. Om over het ongedierte nog maar te zwijgen.

 

Uiteraard heb ik al uren over scrog zitten lezen, maar zocht gewoon een "technische" tip, een handigheidje wellicht. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Dacht dat ik hier vragen kon stellen :)

 

Tot de volgende update :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groene aanslag op de toplaag is een indicatie dat je ze wat nat hebt staan. :)

 

Ze zien er heel mooi uit, ze kunnen binnenkort over en de beentjes en nek gaan strekken.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok, ja het is inderdaad wat groenig ja. Weet ik dat voor volgende ronde, zaailingen drinken nagenoeg helemaal niks op een week tijd. Inwateren en misschien na paar dagen 100 ml max per plant

 

Zodra de 5e of 6e internode er is gaan ze getopt worden en overgepot, dan nog paar daagjes groei en 12/12. Maar zal nog wel weekje duren denk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...