Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

DR120 600w - 5x KF / 4x Blueberry / 1x Mad Jack

Recommended Posts

dat ziet er al lekker fris uit!!

 

raard heb ik al uren over scrog zitten lezen, maar zocht gewoon een "technische" tip, een handigheidje wellicht. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Dacht dat ik hier vragen kon stellen rolleyes.gif

 

haha tuurlijk, vat het vooral niet verkeerd op :)

 

ik heb nogwel een tip, ligt er wel beetje aan watvoor gaas je gebruikt....

zelf ben ik ooit begonnen met een scrogje, had het gaas over pvc pijpen heen geschoven zodat ikde hoogte makkelijk kon aanpassen:

 

Link: http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=657203

 

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=662124

 

 

succes kerel :D

 

ik ben benieuwd wat het gaat worden

 

je hebt in iedergeval erg mooie soortjes in huis!!!

 

kom snel weer ff spieken :P

 

Greetz Skunkmonster

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal van het weekend eens wat gaan knutselen dan met pvc en gaas oid :-)

 

Vanmorgen ieder 100 ml gegeven met bacto. Ze stonden kurkdroog. 4e internode is in ontwikkeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er al een stuk beter uit. :)

Mooi compact en kleur begint ook terug beter te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ik wat tijd heb van het weekend, of morgen wellicht al gaan ze over naar hun grotere potten.

gallery_35872_16182_378923.jpg

gallery_35872_16182_930314.jpg

gallery_35872_16182_123425.jpg

gallery_35872_16182_2073533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed...............mooie soortjes heb je staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er goed uit man ! :lol:

Ga je ze ook nog toppen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Grump, bedankt man. Doe m'n stinkende best om er wat moois van te maken.

Dus ja, ze gaan getopt worden en ik ga scrog proberen.

 

Van het weekend komt er grotere update :-) heb er zin in, beetje tuinieren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob,

 

 

 

Ik kan het je zeker aanraden die scrog hoor! ;)

Zelf had ik het ook nog nooit eerder gedaan en ben toen overgehaald door een forumlid hiero (tw!tchy).

Het is allemaal heel simpel eigenlijk, alleen het watergeven gaat een beetje moeilijker dan normaal :lol:

 

Als je wilt weten hoe ik het allemaal voor elkaar hebt gekregen kijk even dit topic door:

Hier staan voor jou bruikbare tips in en zal jou op de goede weg helpen :(

 

 

 

http://www.wietforum.nl/Round-3-Sannie-s-Jack-t88975.html

 

 

Suc6!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn nu overgepot etc!

 

Heb de potten gevuld met light mix. Toen emmer met bijna alle mycorrhiza gemengd met light mix en dit vervolgens over de potten verdeeld en 'doorgespit'.

Vervolgens 13 tabletten in stukjes gebroken en verdeeld over diverse gaten in de grond. Vervolgens nog 1 heel tablet in het midden helemaal onderin geduwt. Daarna gaten gemaakt voor de dames, met hierin ieder nog 2 schepjes myco.

Als afsluiter heeft iedere pot nog 500 ml water met bacto gekregen.

T-neon hangt er nog boven. Denk dat ik dit heel de groei periode blijf doen.

Wat zijn de meningen hierover?

 

Scrognet in de maak, word mooi ding al zeg ik het zelf, houten frame en poten, met gaaswerk er bovenop. Foto's volgen morgen waarschijnlijk als die af is.

 

Al twijfel ik nog wel over de hoogte ervan.

De hoogte die vaak genoemd word a 35/40 cm is voor stekken, heb gelezen dat vanaf zaad gerust wat hoger mag, omdat de 'goede' takken nou eenmaal wat later groeien tov stek.

Zit nu op 50 cm boven de pot, wat dus in totaal op ongeveer 90 cm uitkomt.

Zou dit te hoog zijn?

 

Foto's! :lol:

gallery_35872_16182_940703.jpg

gallery_35872_16182_3688638.jpg

gallery_35872_16182_560039.jpg

gallery_35872_16182_1302517.jpg

gallery_35872_16182_4495494.jpg

gallery_35872_16182_430933.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flink geworteld, en nu die 600watter loslaten. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

Denk je dat ik nu beter die 600w lamp kan gebruiken? Ze zijn nog niet getopt en laat ze best een tijdje voorgroeien.

 

Of is die hps lamp ook goed voor groei tov t-neon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrognet is af, staat alleen nog buiten m'n tent want de lamp hangt nu nog te laag. Erin krijgen gaat ook nog leuk worden haha maar ach, komt goed. Beetje passen en meten.

 

Wou eigenlijk geen foto's buiten mijn kweektent maken, maar kon het niet laten om dit te delen :lol:

gallery_35872_16182_173239.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ziet er netjes uit bob..

hoelang had je in gedachten die van jou te laten voor groeien ?

Ze waren wel al flink geworteld :lol:

Hoeveel internodes heb je nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Grump,

 

Bedankt voor je reactie. 5e internode is nu in ontwikkeling en wou na de 6e toppen, maar overweeg ook nog de 7e.

Maar mijn scrog is vrij hoog, dus denk na het toppen nog wel een week groei. Ik heb namelijk het idee dat ik de dames goed de kans moet geven om te groeien en lekker te laten wortelen. Als dit me een week extra kost, dan neem ik dat voor lief. Kan ze toch goed temmen qua hoogte in het scrognet :lol:

 

Ja stond er ook van te kijken hoeveel wortels die kleintjes hadden. Heb naast de myco geen wortelstimulator gebruikt btw.

 

Ik heb alleen nog steeds twijfel over welke lamp ik het beste kan gebruiken op dit moment. Meningen zijn meer dan welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen nog steeds twijfel over welke lamp ik het beste kan gebruiken op dit moment. Meningen zijn meer dan welkom!

 

Iemand?! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon nadat ze waren ontkiemt, meteen de 600 watt erboven gezet en ik moet zeggen ze zijn best gedrongen gebleven :lol:

Dus ik zou zeggen die hps zal zeker niet verkeerd zijn !!

Zullen ze fijn vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, op jullie aanraden! Moet wel zeggen dat de blaadjes omhoog zijn geschoten om het licht te knuffelen. Alleen de kabel van de lamp is nou niet echt bepaald lang te noemen blijkbaar! Wou ze nog iets dichter erop zetten (al weet ik niet of dat kan, ze staan nu op 29 graden met deze afstand) maar dat red m'n kabel niet! ;)

 

Ik durf het bijna niet te vragen omdat het wss te n00b overkomt, maar is het veilig om een stekkerdoos tussen de vsa en schakelklok te gebruiken? :lol:

-edit- laat maar, dat gaat natuurlijk niet. Lamp -> korte kabel naar vsa -> vsa heeft vrij lange kabel -> schakelklok. My bad... Moet gewoon m'n opstelling ff doorschuiven

 

Hierbij een foto van de lichtknuffelaars! :(

gallery_35872_16182_1740649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig bob

En nu gewoon met en met de lamp een stukkie laten zakken.

Ze zeggen dat je bij zaadplanten meteen de lamp er wat korter op kunt zetten maar hier was ik toch nog wat voorzichtiger mee.

Ik zou gewoon kijken hoe je planten het erop doen.

Zie je geen rare dingen/vervormingen dan gewoon weer een stukje lager.

Mits je temperatuur het toelaat.

 

Ik vind die van jou kleiner uitzien ondanks dat er maar een paar dagen verschil in zit.

Mischien dat dit komt doordat ik meteen onder hps ben gegaan

Dit is geen offense he kerel ! Want ze zien er wel super uit, en dit gaat zeker goed komen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ze zelf inderdaad ook een stukje kleiner als de jouwe. Vraag me ook af waarom dat zou zijn.

Maar goed, ik geef er deze ronde niet veel om, laat ze maar even gaan. Kunnen ze mooi wortelen ;)

Het eindproduct staat centraal, of dat nou begin januari is of eind januari.

 

Wellicht volgende ronde na het potten in de kleine potjes gelijk op HPS inderdaad.

Of zelfs de kleine potjes laten voor wat het is... Ontkiemd zaadje rechtstreeks in 18 liter.

Tijd zal het allemaal leren :lol:

 

Heb ze na het overpotten ieder 500 ml meegegeven met bacto, en denk dat ze vanavond of morgen ieder nog wat water krijgen. Zit alleen ff te twijfelen hoeveel, want ze drinken nog nauwelijks volgens mij.

Blaadjes stonden vanmorgen nog goed (foto was van gisteravond), potgewicht voelde ik geen verschil (het is ook maar 500 ml natuurlijk op 18 liter aarde)

Dus ga maar even af op hoe de blaadjes staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nondeju het was net 35 graden binnen volgens de thermometer. Baggerding btw, resetknop is nou al om zeep.

 

Maar verdenk de thermometer van valse waardes door stralingswarmte. Fancontroller werkt iig, die draaide op 100%.

-edit- het is natuurlijk geen log als ik niet.post watk gedaan heb. Heb de clipfan aam een katrol gehangen waar de t-neon aan gehangen heeft. De fan staat direct op de lamp gericht en heb een stukje karton over de thermometer gedaan.

 

Over paar uurtjes weer ff kijken....

 

Misschien in de bloeiperiode toch maar 's nachts draaien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd tussen lamp en gewas door blazen, dus niet op de lamp, kan ie stuk van gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha thanks Krasi, wist ik niet.

Gelijk in sprint naar m'n tent gegaan, temp staat nu op 29 graden.

 

Eens even goed aan de pot gevoeld maar was door de droogte vandaag bijzonder licht. Bladpuntjes hingen hier en daar. Duidelijk teken van warmte.

Het is echt nog even aftasten hoe en wat, deur open/dicht, hoe hard afzuigen, hoeveel water. Maar al doende leert men.

Heb de dames ieder een liter gegeven om ze de schrik van vandaag te boven te laten komen. Kwam geen druppel uit van onder dus het was nodig denk ik.

 

Benieuwd hoe ze er morgenochtend bijstaan qua bladpuntjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed onder de hps :(

 

Warmte is ook geen probleem meer, ze staan nu tussen de 28 en 31 graden. Bladeren staan weer fier overeind.

Pot was nog vochtig genoeg, zelfs de toplaag zag nog wat donker.

 

Foto'tjes! ;) Sorry voor de lamp, ik was te laat vanmorgen :lol:

gallery_35872_16182_191476.jpg

gallery_35872_16182_409424.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er knap bij op hoeveel dagen zit je nu?

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...