Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Verslag: Kweken op startblokken

Recommended Posts

zoveel zou er niet in de blokken zitten.. denk idd ook dat je beter langzaam kan afbouwen dan geheel stoppen nu.. bv alleen de laatste 10 dagen geen voeding meer geven.

Verders wel geinige boompjes toch..tuurlijk kan beter, maar zien er wel lekker rookvol uit.

 

succes nog even

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik niet ;)

 

 

zit nog voeding in de blokken + water = voedingswater.

 

daarna mag de plant lekker aftakelen.

 

Die voeding is er zo uit hoor.

 

Ik zou de laatste week niet meer voeden, dan takelen ze al genoeg af.

 

Maar t is jouw feestje :whistling.

 

Ps ik zet in op 25gr droog/stuk.

Edited by jadasveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah de experts zijn gearriveerd ;)

 

Gaat om 4 x water geven :whistling

 

Ik schat in dat er aardig wat voeding in de blokken zit. Sowieso is er niets geks aan 2 weken kraanwater op steenwol.

 

Daarbij is de LV nog steeds vrij hoog door het in dezelfde ruimte afblazen, en voeding in je eindfase is verhoogde kans op rot.

 

Hoop ook de afbloei te versneller door ze uit te putten, ze hebben genoeg geleden.

 

Hope that explains

 

 

 

 

Edit: Ik klap in mn handen met 300 gr droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die eerste hatelijke opmerking.

 

Twee a drie weken kraanwater vind ik wat veel. Ze moeten aftskelen omdat ze aant eind van hun latijn zijn, niet door voedingsgebrek.

Hoge ec heb inderdaad meer kans op rot, daarom zou ik t eerst afbouwen.

Wat is je lv? En gedurende nacht? Zelf men 70-80 gewerkt 0 rot gezien, gaat vooral om luchtstroom langs je toppen.

 

Maar 300 haal je wel.

Edited by jadasveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv is +- 65%

 

Ze zouden 9 weken staan met 4 watergiften. Is een mooie tijd voor pp, als de planten het trekken nog wat extra dagen.

De voeding wordt afgebouwd, want die zit er nog in.

Gaat gewoon kraantjeswater in vanaf as woensdag. Ik hou jullie op de hoogte wat het met de plantjes doet.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat pp altijd maar 8 weken staan, dan vind ik t wel mooi geweest.

 

65% is goed geen zorgen om maken, zorg alleen voor goede luchtstroom langs je toppen, door fan of lvs of dergelijke.

Edited by jadasveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom, van voedingstekort zullen ze niet uitputten

 

zullen alleen maar harder en smakelijker worden van het spoelen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweek ;)

 

iemand nog iets gehoord van abrahmovitjs ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan gewoon door hè, nice man, lekker wit, ze puisten al en vallen zelfs om, is toch een leuk probeersel geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Krasi & VenaSnar

 

Mooi is anders maar zie nog genoeg groen om 2 weken te overleven. Ben al gestopt met voeding afgelopen woensdag, geef ze nog wel nr3 mee 2/3 keer, deze verhoogt het ec 0,2 dus praktisch niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit hoor startblokken werken dus goed :whistling

Heb je die blokken btw verankerd of blijven ze nog uit zichzelf rechtstaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ik dit topic nu pas zie, ik heb moeders staan op precies dezelfde manier is een leuke en handige manier

van kweken. Ik persoonlijk denk dat je misschien te veel van dat middeltje tegen meeldauw op de grond hebt laten

druppelen. waarna het in het blok is getrokken, ik had in het begin ook altijd problemen na het spuiten van middelen

tegen meeldauw of spint. Ben op een gegeven moment een keer in de week het blok gaan spoelen dit deed wonderen

hierna nooit meer problemen gehad. Gewoon spoelen met afgezuurd kraanwater en weer opnieuw met met de juiste

Ec en Ph weer wateren. Maar dat je ze ook zo met het handje water kan geven wist ik niet ik gebruik gewoon aarde

sproeiers maar met het handje en sproeiers komt op het zelfde neer volgens mij.

 

vette shizzle mattie hoop dat je er wat leuks van aftrekt...

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook heel goed kunnen parve. Misschien is het een combinatie daarvan aangezien er ook veel residu op het blad bleef zitten.

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit zeker ook proberen nu ik het weer zie, op dat ene probleempje na gaat het nog steeds goed.

Alles beter dan aanvoeren, afschrapen, opwaarderen en toch weer afvoeren van al die mediums, gewoon wat blokkies in een AH boodschappentas en vol is de vloer :)

 

Heb je het idee dat je met een minder groot blok ook toe zou kunnen supernoob?

Bij mijn favo GS hebben ze niet groter dan 75x75

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, greensell kan ze voor je regelen. Das een top shop, goede mensen.

 

Update is dat ze donderdag omgaan met precies 8 wekenbloei. Iets minder dan geplant maar de planten zijn aan het afsterven en heb net de 1e 3cm hoofdtop afgeknipt met rot. Is niks met afblazen in dezelfde ruimte en de problemen door het spuiten. Kan afwijkingen heel moeilijk spotten door het vele geel.

 

Vind de toppen er verder lekker uitzien en ook goed hard.

 

Zou leuk zijn als iemand het eens overdoet. maar dan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zomaar kunnen (verslag daargelaten) dat ik met een week of 3 start :)

hergebruikte aarde is op, heb niet genoeg nieuw en nog meer dan zat GHE flora..

 

Mede reden waar om ik het vroeg is dat een rfx stekplug zo mooi in dat ene gat gaat, plant niet snel om ivm meer gewicht 1 kant blok is waar ik dan weer naar kijk, nu ook weer dat alles aan het omkuukelen is door topzwaar. moet vanavond serieus stokken anders heb ik de rot er zo in ;)

 

Ik mag altijd in het grote Sinterklaas boek kijken bij die vriendelijke mensen en dan uitzoeken wat ik wil maar ben meer van.. wat ligt er in schap, doe mij die maar dan :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere buds al :) nice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn om, was maar 1300 gr nat :)

 

In totaal 8 weken bloei gehad, kon geen dag extra risico meer nemen ivm rot. Ze zijn wel mooi en hard tho.

 

Zou ik dit nog eens over doen zou ik:

 

-Op de juiste manier inwateren, zie page 1. De blokken hebben veelte nat gestaan waardoor de worteling niet op gang kwam, en met een te hoog PH.

-Met een lager ec starten.

-De blokken op een verhoging zetten zodat ze goed uit kunnen lekken en de wortels ruimte hebben.

-Minder planten gebruiken om de ruimte te vullen en toppen. Hoefde maar 1x in de 3 dagen water te geven en dan stonden sommige blokken nog vrij nat. Denk dat je met 9 van deze blokken in een dr 120 heel goed uit de voeten kan. Verdampingsprobleem door het spuitincident heeft hier ook een rol in gespeeld.

-Niet meer in dezelfde ruimte afblazen ;)

-Een fancontroller gebruiken, afzuiger heeft de gehele ronde op 100% gedraaid.

 

Bij deze is het verslagje gedaan, thanks voor het volgen. Jammer dat ik geen perfecte draai heb kunnen laten zien.

 

Grtz

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stapel mijn steenwol blokken altijd om ze wat droger te krijgen, hoe hoger de stapel hoe droger de bovenste is.

 

Hoef je niet te knijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zo slim om dat in het begin te doen idd. Vooral op deze blokken... Ik heb ze niet eens uitgeknepen, en ook niet lichter laten worden voor de volgende waterbeurt, en dan ook nog eens niet uit kunnen lekken...... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...