Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Verslag: Kweken op startblokken

Recommended Posts

Die pluggen had ik ook al die leerschool, na inweken bleven ze eeuwig nat, in 1 dag plotseling kurkdroog en dan vochtig maken en weer dagen veel te nat, dippen werkt beste voor mij met die dingen.

Uitknijpen werkt niet echt, je knijpt hele structuur blok zo kapot (bij stekplugjes dan), op verhogingje en dan uitlekken weer wel denk ik.

 

Iets onder de blokken, zou scrog gaas (dat groene hekgaas) voldoen?

watervast en heb ik nog wat van, lijkt me makkelijker dan latjes of iets dergelijks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat dat wel voldoende is lostchild. zou dan wel zuurstof bij moeten komen en lijkt me net genoeg om uit te lekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan was om gaas aan de zijkanten 2x stukje om te slaan zodat gaas een cm of 4 vd bodem komt en omdat het sterk gaas is zal blok niet doorzakken in midden van het gaas (ik maak stukje gaas voor elke blokje).

 

Ging er gister mee naar bed en sta er vandaag mee op, tegen leeghalen van een tentje vanmiddag en voorbereiding van de ronde die erop gaat volgen in achterhoofd :)

Ga ik alles zelfde soortje doen of zal ik 2 bakken met daarin elk een ander soortje doen, luxe probleempjes ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het zowiezo al een toffe test. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel toch, en wel eens voor herhaling vatbaar. Heb nog een halve doos blokken liggen dus ;)

Toch altijd weer leerzaam om een verslag te maken, en ik heb iig mn stekken drama geld eruit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leukw test supernoob!

 

Resultaat mag er toch best zijn met een hoop punten kwa verbetering.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet niet vergeten dat als zo'n blok te droog word de ph heel erg gaat schommelen beter iets te nat dan iets te droog.

voorkomt een hoop problemen en op volledig natte blokken zou je volgens mij probleemloos moeten kunnen kweken.

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn inziens niet parve. ze nemen teveel water op en is geen enkele luchtigheid meer. te(droog) is nooit goed.

maar vooral in de beginfase zorgen dat je blok niet te nat is voor de worteling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens een opmerking droppen over hoe nu eea beste te tackelen, heeft GS man ook weer reden om die leuke dame van Agrofoam ergens mee lastig te vallen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze ook eerst op een normaal startblok voorgroeien(7X7) voordat je ze op de big blocks zet.

Dan prop je gewoon 2 stekpluggen in die gaten en daar zet je startblok bovenop.

 

Edit: Ik zou gewoon deense bodem gebruiken en een kleine ringleiding gebruiken.

minder planten per m2 en dan meerdere keren per dag voeden.

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het mooi bij gieteren vd blokken houden, met een ringleiding en deense bodem ben je al snel weer traditioneel steenwol kweekie aan het doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rook zelf niet maar lijkt me een prima pptje voor 8 weken. 12/12

 

med_gallery_38563_16148_135504.jpg

 

nog 2 dagen drogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bollekes, wat doen ze pst op de wegert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch een knap wietje, test hoe dan ook geslaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

knap gedaan, leuk expiriment! eea aanpassen en gaan:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokken zijn hier gisteren opgehaald (9 passen er in 1 Action bag), net ff topic nog een keer doorgenomen en inwateren had ik al bijna verkeerd ingepland :withstupid: , ik heb stekken op kleine pluggen aan het wortelen en zodra wortels ga ik ze overzetten in de bigblocks en krijgen ze wat voorgroei onder PLL totdat er plek is onder HPS (IR).

 

Ik ga er geen verslag van bijhouden (in januari na 1 ronde stoeien wel).

De blokken komen in perfect daarvoor geschikte schotels te staan en ik ga ze van onder water geven.

Mogelijk klein laagje Seramis in elke schotel ivm worteldruk en door Seramis en van onder water geven niet te nat staan denk ik zoals SN gebeurde, hele bak vol Seramis is mij beetje te (schoonmaken is een hel).

 

EC heb ik al laag (GHE is laag in EC bij Flora serie), hoop dat de ph niet gaat glijden met mijn zachte water op de Cutilene blocks, gelukkig heb ik daar wat ervaring mee gekregen bij stekken en als het mis gaat vlot vanzelf bladprobleem topic en ik kan altijd dit topic er nog op nakijken :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees je reactie nu pas

 

succes. als je ergens over twijfelt, schroom niet een Pbtje te sturen. maar het meeste van wat ik denk dat ik fout heb gedaan is wel voorbij gekomen in dit topic.

 

lijkt me leuk om deze nog een keer in de rebound te gooien, maar voorlopig even pauze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een knap pp'tje :verrygood

 

@lc succes

 

hoeveel zet je er per m2.?

ik ga het ook een keer proberen, maar ik zou ze toch eerst voorgroeien op startblokken.

want als het blok te langzaam in teert dan schiet je pH omhoog.

 

jammer dat je er geen verslagje van bijhoud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb oppervlakte van 120x60 en zet daarin 2 bakken met 5 blokken per bak.

Komt een 600W IR boven, nu ook draaien en dat wil prima als het geen zomer is.

 

Voorgroeien.. nu al van.. dat stekplug tonnetje mot zsm dat pluggat vd bigblock in want de wortels schieten teveel uit.. nu pvd die bigblocks nog preppen en ik ben al zo druk.. moet ik echt ff tijd voor nemen want mis is het heel snel ook mis met de AMG's en dat wil ik niet :hug:

gevoelige dames (nog, heb ze pas) die Amnesia x G 13, echt een esko strain wat dat aangaat qua voeding.

 

Misschien dan toch maar een (vogelvlucht zoals laatste 120W topic) verslagje bij demand?

 

preppen doe ik met een minerale wortelstimu (growpro) die ik nog heb en daarbij de stekverhouding die GHE voor hydro aangeeft en de ph zet ik wat lager, op 5.2 om oplopen wat te compenseren (zacht water en ph buffer van GHE neigt naar 6).

maar 1x wortelstimu overigens, vd rest GHE flora volgens schema en planten lezen.

Sturen op EC heeft totaal geen zin, volle mep Flora serie zit ik net aan de EC 1.2 (0.24 start) hoezo compleet bij lage EC die GHE :likken:

Ph minnen zit ik nog een beetje mee, de ph down van GHE (organisch) of toch maar de groei & bloei van canna (die denk ik de steenwol veel meer vernaggeld dan de ph down van GHE zal doen)?

 

In de DP90 gaat indrogen van het blok snel zat denk ik, nu al dat de stekpluggen in de propagator (65% rv) elke dag een dip kunnen hebben dus denk dat een bigblock met een dag of 4 wel droog is in de DP90 onder 220W PLL :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwacht niet dat ze snel indrogen met bijna 1,5 water in je blok bij stekken. Je moet ze echt ff met rust laten en niet te snel met je gieter nieuw water willen geven omdat je bang bent voor ph schommelingen. Op mapito doet men dat ook, de 1e week sowieso wegblijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5ltr per blok, meen je dat nou?

dan zijn ze toch zeiknat die blokken?

 

snel weer water geven was ik niet van plan en omdat ze nog klein zijn zal er 1st getild gaan worden voordat we verder beslissen, volgende ronde als alles ok gedraaid heeft komt er een Grodan meter en is watergeven ook te meten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...