Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Verslag: Kweken op startblokken

Recommended Posts

Thanks Krasi, ff kieken. Ec hou ik nog redelijk hoog.

 

Gaat me niet nog een keer gebeuren predator. lol Kom er normaal nooit aan maar moest nu de VSA wisselen.

 

@ MRT, bedoeling is wel om ze straks wat natter te houden idd. Probeer nu nog wat meer wortelvorming uit te lokken zodat ze het kleine medium maximaal kunnen gebruiken zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is eigenlijk de bedoeling ze als zaad te planten, direct zodra mogelijk wat stekken nemen en nummeren, dan gelijk in de bloei gooien, de mannen verwijderen, ook tussen de genomen stekken dus, en dan afbloeien om de winnaar te vinden.
Mooi samengevat ;)

 

Ik ben overtuigd, ik ga ze volgende ronde ook gebruiken deze big blocks. Van ongeveer 30-36 planten terug naar 9-16. De winnaar, een kloontje er van dus, kan dan alsnog in een grote aarde pot om langere tijd als moeder te bewaren. Maar of ze nou 4cm of 15cm zijn, cubes zijn nou eenmaal geschikt om te transplanteren. Vooral als je de mindere kandidaten er vroeg uit haalt en ze nog flink wortels aanmaken. Ik heb nog een stapel vierkante aarde potten van 19x19cm met schotel erbij. Zooitje hydrokorrels/perliet/mapito of iets dergelijks er in, blok er in, randjes aanvullen... beetje wortelstim erbij en gaan met die banaa... fiets!

 

Leuk dat je een verslag op WF doet met deze big blocks superN, ik was ze anders waarschijnlijk niet tegengekomen voor volgende ronde dus bij deze bedankt, en veel succes verder deze ronde!

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat worden letterlijk knuppels haha, een brok top:P

 

Ja, ze hebben veel internodes op korte afstand van elkaar. Afwachten is nog of ze een klein beetje dikte kunnen pakken op de blokjes. Top ze expres niet om niet teleur te stellen ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is eigenlijk de bedoeling ze als zaad te planten, direct zodra mogelijk wat stekken nemen en nummeren, dan gelijk in de bloei gooien, de mannen verwijderen, ook tussen de genomen stekken dus, en dan afbloeien om de winnaar te vinden.
Mooi samengevat ;)

 

Ik ben overtuigd, ik ga ze volgende ronde ook gebruiken deze big blocks. Van ongeveer 30-36 planten terug naar 9-16. De winnaar, een kloontje er van dus, kan dan alsnog in een grote aarde pot om langere tijd als moeder te bewaren. Maar of ze nou 4cm of 15cm zijn, cubes zijn nou eenmaal geschikt om te transplanteren. Vooral als je de mindere kandidaten er vroeg uit haalt en ze nog flink wortels aanmaken. Ik heb nog een stapel vierkante aarde potten van 19x19cm met schotel erbij. Zooitje hydrokorrels/perliet/mapito of iets dergelijks er in, blok er in, randjes aanvullen... beetje wortelstim erbij en gaan met die banaa... fiets!

 

Leuk dat je een verslag op WF doet met deze big blocks superN, ik was ze anders waarschijnlijk niet tegengekomen voor volgende ronde dus bij deze bedankt, en veel succes verder deze ronde!

 

Succes, hoop dat je er iets van kunt opsteken. Zou het inwateren vooral anders doen dan ik heb gedaan. Ook niet weer opnieuw water geven als de blokken nog zwaar zijn wanneer je wil dat ze wortelen. Ik moest wel, omdat ik fout was begonnen.

 

Wanneer je blokken van 15 x 15 in 19 x 19 potten zet. Hou er dan wel rekening mee dat het moeilijk is om water onder de blokken te krijgen. Wanneer je 1 liter op de blokken zelf geeft heb je een klein beetje drain maar zijn je blokken zo nat dat ze denk niet zo´n zin hebben om te in het nieuwe medium te wortelen. Beste is om te wachten totdat je mooie wortels onder je big blocks uit hebt, en dan dan op een medium die je goed kunt inwateren met een laag ec en daarna een week kan weg blijven. Vanaf dat moment zul je moeten eb vloeden. Dat was aanvankelijk ook mijn plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is nog plek, en ook nog wat tijd om te groeien.

 

52 cm, reeds.

 

ze drinken nu een liter per 3 dagen.

 

med_gallery_38563_16148_267791.jpg

med_gallery_38563_16148_923437.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is dag 15 12-12 dus nog een dag of 6. weet niet of het lichtfoutje van vorige week nog invloed heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze ook op 52cm op dag 14 12/12.

Toch nog door gegroeid tot 70cm dag 28 12/12.

 

4 weken dus nog gegroeid hiero ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes, ze mogen best nog wel een stukje omhoog en de breedte in. doe mn volgende update over een week. dan is de groei er wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plet 5 cm onder het hoogste punt de plant.

 

Knijp de steel langzaam plat met duim en wijsvinger en leg deze horizontaal.

 

De volgende dag zal het deel alweer schuin omhoog staan en 2 dagen later staat deze weer bijna recht naar boven.

 

Zo zorg je ervoor dat ze niet doorschieten en dat de lagere takken mee omhoog komen.

 

Klinkt eng maar gewoon doen, er zal er vast 1 verkeerd gaan maar dat is no big deal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plet 5 cm onder het hoogste punt de plant.

 

Knijp de steel langzaam plat met duim en wijsvinger en leg deze horizontaal.

 

Knijpen totdat je een krak hoort voelt ,heb het met de mijn ook gedaan paar dagen geleden en alles eronder is richting boven aan het komen

Ik heb de top zijde alleen wel weg gebogen niet horizontaal gelegd ,leek me wat overkill voor de eerste keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de suggesties, wil niet zeggen dat het beter is wat ik doe, maar ga ze ongerept laten. ;)

 

Weet niet voor jullie, maar in week 3 12-12 raak ik mijn planten sowieso niet meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter van niet ook. als je nu wat wil kun je ze beter buigen, dus vanuit de top ..naja je snapt t.

 

knakken is eigenlijk nooit knakken overigens, masseer de stam tot die meegeeft.zo maak je de vezels soepel ipv dat je ze compleet afscheurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 12/12 dus verwacht dat de groei er nu uit is. Ze zijn 58/59 cm geworden.

Het ec ligt in de blokken ligt denk ik een beetje hoog, aan de verbrande bladpunten te zien, dus ze krijgen zo 1.2

ps: ze drinken een liter per 3 dagen.

 

 

 

Let's go

 

med_gallery_38563_16148_1960261.jpg

med_gallery_38563_16148_1805135.jpg

med_gallery_38563_16148_1108655.jpg

med_gallery_38563_16148_1690796.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijken wel een beetje op de planten van abramovitsj.

alleen dan een stukkie beter :)

 

lijken enorme knuppels te worden

ik zou ze volgende keer dieven en gewoon 36 stuks erin laten staan. dat zal wel passen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wonderbaarlijk man, misschien wel een nieuwe hype. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

nou hoop dat het knuppels worden, het is nog maar te bezien op 2 liter medium maar de start is er, gaat wel mooi doorlopen en er komt overal goed licht.

 

een volgende keer komt er hopelijk niet, zie startpost :)

 

lmao krasi, we gaan t zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend! En dat op 2 liter blokken.

 

Petje af, nu al.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof om te zien hoor!

 

lijkt wel beetje op dat 12/12 systeem van spacekees

 

alleen strooide hij van die hydrosensa korrels ertussen

 

zien er gezond uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, eigenlijk zijn t niet meer dan in stukken gehakte slabs toch? En in plaats van een druppelsysteem krijgen ze gewoon een liter water met het gietertje over t blok heen geplensd, eens in de 3 dagen. Kan geen drain meten ofzo, heb ook geen drain. dus doe het een beetje op gevoel allemaal. Ben zelf ook heel benieuwd waar dit naartoe gaat.

 

Heb je een link naar t verslag van spacekees?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijken wel een beetje op de planten van abramovitsj.

alleen dan een stukkie beter :)

 

lijken enorme knuppels te worden

ik zou ze volgende keer dieven en gewoon 36 stuks erin laten staan. dat zal wel passen denk ik.

 

Hehe was ook direct m'n eerste reactie.

 

Verschiet dat ondanks je met stekken werkt toch zo'n lange palen krijgt.

Zo zie je maar. Weinig planten, ellenlang voorgroeien en toppen is wat mij betreft achterhaald...

 

Ik zou er de volgende keer ook nog meer ingooien en desnoods de weinige onderste zijtakken weghalen zodat je tent vol hoofdtoppen staat.

 

Goed bezig supernoob. Ik geef ook een lage ec van 1,5 a 1,6 en het lijkt ook nog te veel. Ik ga ook terug moeten afbouwen... Ligt er waarschijnlijk aan dat we allebij niet veel waterbeurten geven.

 

Wat ga je trouwens doen als je blokken overzadigd geraken en je dus een te hoge ec waarde in je blokken hebt? Hoe ga jij in godsnaam deftig spoelen? Ben benieuwd

 

grtzzz abramo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vroeg meerdere keren om dat verslag van SpeesCees. Hij, of iemand in zijn omgeving heeft inderdaad hetzelfde gedaan. Want daar heeft hij het 1 en ander over geschreven in Essensie welke ook op zijn website geplaatst werden. Echter is die website vernieuwd en voor zo ver ik weet zijn die oude artikelen daarmee verwijderd. Erg zonde want het waren tientallen zeer informatieve artikelen van Mister XX.

 

Overigens vind ik dat je erg lekker gaat. Ziet er goed uit! Je had er inderdaad hydrokorrels tussen kunnen gooien, maar volgens mij zie ik nog geen wortels onder de blokken uitsteken (?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...