Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Verslag: Kweken op startblokken

Recommended Posts

lijktme ideaal als ik dit zo zie ja ,

geen gezeik meer met losse mapito of aarde , gewoon elke ronde nieuwe blokken erin en gaan met die shit

alis dat ook wel weer lastig als je er een "aantal" nodig hebt bedenk ik me nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens in de 3 dagen @ Krasi. +- 700/800ml per keer.

 

@ predator, die verbrande punten komen 100% door het spuiten voor meeldauw. Er is veel residu op het blad achtergebleven. Ik denk dat veel huidmondjes daardoor dichtgeslibd zijn. Daarna werd het blad snel droger en verschenen de verbrande randen. Ze verdampen dus niet meer zo goed. Ik geef al een tijdje ec 1.2. De laatste 2 weken ga ik ze wel spoelen met afgezuurd kraanwater, aangezien de blokken toch de kliko ingaan na de ronde.

 

@ de rest, thanks. Zo hard als ze opbouwde voor het spuiten gaat het voor mijn gevoel niet meer. Maarja, we wachten rustig af.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

geduld is een schone zaak B)

delaatste weken dikken ze echt welaan hoor ziet er echt goed uit vind ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je iets te optimistisch bent, het blad hangt slap met de lampen aan en ziet er echt niet goed uit.

 

als dit niet redelijk goedkomt ga ik er nog een ronde aan vastplakken met maar 9 blokken op 1.44m2 om de werkelijke potentie te testen

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze 2x Alleen aangezuurd kraantjes water , dan zakt je ec wel.

 

Zitten een beetje hoog in ec en dan vedampen ze ook niet zo goed, denk dat je hangende blad daar ook vandaan komt.

 

Verder denk ik dat de top opbouw er niet slecht uitziet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden ze niet iets vaker water kunnen gebruiken, mbt slap hangend blad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podheads en Krasi's tip combineren, weet je zeker dat de EC weer goed zit en mogelijk trekt blad meteen helemaal bij.

 

800ml vindt ik niet echt ruim per 3dgn, ook omdat blok zelf makkelijk kan verdampen en je, als je druppelt vaak meer water maar minder per keer geeft waar hier druppelen plenzen met de gieter is.

 

Ze staan er vd rest nog wel zeer goed bij.

 

Mogelijk iets niet helemaal lekker met de uitvloeier die in het goedje zat waarmee je bespoten hebt waardoor afsluiting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft water, ik kan de blokken optillen en die staan nog nat. Zo staat het blad nu de hele week door B) De wortels zitten verspreid over het hele blok. Het kleine beetje medium wat ik heb wil ik wel benutten. Denk als ik vaker minder ga geven gaan dat bepaalde delen van het blok droog komen te staan.

 

Met een druppelsysteem heb je als het goed is drain, dus logisch dat je dan meer water geeft.

 

Heb wel eens gelezen dat drain noodzakelijk is op steenwolmatten omdat je anders een zout overschot opbouwt. Weet niet wat precies het idee hierachter is. Heb geen ervaring met slabs, naar mijn idee hoeft dat niet wanneer je voeding geeft op maat. Ben met 1.7 begonnen, maar ben al vrij snel 1.2 gaan geven. Weet dat ze meer eten dus het ec zakt dan vanzelf. Had eigenlijk eerder verwacht dat mn blad lichter ging worden zodat ik mn ec weer op kon schroeven.

 

Ik weet voor 99,99% zeker dat alles wat je aan het blad ziet door het spuiten komt. Zag het dezelfde avond al met het aanspringen van de lampen. shit... this aint good. 1 al plak zooi op mn blad. Maar ga niet helemaal uitsluiten dat het een combinatie kan zijn met wat anders.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je je blokken optilt en deze zijn nog nat dan is het geen water issue, of ze zouden niet kunnen drinken door bv een blokkade van PH of EC, maar als jij zeker weet dat het door je spuiten komt geloof ik je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige knuppels, zien er ook goed compact uit!

 

Vaker minder water is natuurlijk altijd beter.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zitten denken hoe je dat het beste kunt doen, aangezien de onderkant van het blok droog komt te staan als je minder water geeft van boven. En wanneer je zou vloeden in een grote bak dan zuigen ze zich heel snel helemaal vol. De blokken waar het water het eerste is, zuigen dubbel zo veel op als de blokken waar het water het laatst komt.

 

Beloof nog niets B) maar als alles goed gaat wil ik de volgende ronde een test doen met de blokken op schotels. Dan met nog minder, en dus grotere planten die dus meer verdampen. Ik zou ze dan dagelijks of maximaal om de dag individueel van onder water kunnen geven.

 

Dan wel even Krasi lastig vallen voor die oliën. Want aan de afblaas kan ik niets veranderen. Moet zeggen de de LV wel meevalt nu, +-40% in de kamer waarin de tent staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nieuwe fotos B)

Hoe lang moet je nou nog een week of 3? Zullen nog flink gaan aandikken dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, denk dat ze niet veel meer aandikken. Merk dat ze een flink verdampingsprobleem hebben. Geef nu beduidend minder water, en na 3 dagen staan ze alsnog zwaarder als voorheen met 1 liter. Heb sinds de laatste update ec 0.8 en 1.1 gegeven. Het blad hangt nog steeds 24-7 slap.

 

Maar ja ken gebeuren he. Sorry to disappoint.

 

6 weken 1 dag 12/12

 

med_gallery_38563_16148_1409216.jpg

med_gallery_38563_16148_28337.jpg

med_gallery_38563_16148_1171413.jpg

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed man voor staan er nog goed bij. En vanaf nu begint het juist leuk te worden het echte gewicht moet nog komen.

 

Komt goed man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel vreemd dat verdampingsprobleem, icm het drinkgedrag zou je aan de worteldruk denken.

Heb je de blokken weleens opgetild om ze eens van onder te bekijken?

Ik vind ze er ook niet slecht uit zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze echt te nat zijn ffies blok met plant en al oppakken, plant goed ondersteunen en dan het blok schuin houden, dan loopt er genoeg uit om weer goeie zuurstof/water verhouding te krijgen. Probeer het eens met eentje en kijk of die opknapt...

 

verder wel toffe grow...

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het optimisme steeds zeer waarderen maar denk dat het niet veel soeps wordt. ik ben ook niet zo snel tevreden

 

@ Krasi, leg het al elke update uit maar nog maar een keer ;) het eerste wat ik zag de dag na het spuiten is dat alle bladeren onder de plakkerige residu bleven zitten. Vanaf nog geen 2 dagen daarna heeft het blad constant slap gehangen en begon het er droger uit te zien, vlak daarna begonnen de bladranden te verkleuren/verbranden. Mijn idee is dat een groot deel van de huidmondjes geblokkeerd zijn door het residu waardoor o.a. waterverdamping wordt bemoeilijkt. Vandaar het verminderde drinkgedrag. Dit is gewoon mijn logica omdat ik dit vanaf dat moment heb geconstateerd. Maar het zou best kunnen dat er ook andere problemen aan de orde zijn.

 

Vind het wel een goed idee om de blokken een stukje van de grond te liften. Had vanaf de start de blokken op golfplaat moeten zetten.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb planten er wel eens slechter bij zien staan.

zal toch minimaal wel 30gr per plant afkomen denk ik.

 

Deense bodems werken beter icm Big blocks dan golfplaten denk ik.

 

En ik zou toch eens proberen tevreden te zijn met wat je hebt. alles is beter dan niks ;)

Dat leeft een stuk makkelijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je je bladeren dan niet voorzichtig wassen met een sponsje of washandje? als ze nog net iets jonger waren geweest(+/- 2 weken jonger) had ik met potten afgedekt en ze een douche gegeven van gewoon kraanwater, zodat de restanten er af spoelen. buiten regend het ook wel eens in de eerste weken bloei en heb je ook niet gelijk last van rot. alleen in week 6 bloei zou ik het met een washandje proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat dat erg optimistisch is @ Amcheesia, maar zou netjes zijn.

 

Was idd beter geweest @ masterstoner, maar nu ga er niets meer aan doen. Wijze les. Iig is de meeldauw niet meer teruggekeerd na 1x spuiten ;)

 

 

Kleine update dan maar: Heb gister voor het laatst voeding gegeven. Vanaf woensdag krijgen ze alleen nog afgezuurd kraanwater. Woensdag zit ik op 6 weken en 6 dagen. Dan staan ze nog zeker 2 tot 3 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik niet ;)

 

 

zit nog voeding in de blokken + water = voedingswater.

 

daarna mag de plant lekker aftakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...