Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abramovitsj

60 x Northern light onder 2 x 600 watt op coco's slabs

Recommended Posts

Wel luitjes, ik vul al anderhalf jaar m'n potjes volledig en telkens na 3 weken als ik ze verpot in dezelfde potjes maar dan zonder bodem om ze op m'n slabs te zetten is de helft al helemaal geworteld maar er zouden gerust nog wortels bijkunnen... en de andere helft geraakt nog niet tot aan het einde.

 

Ik heb al 6 jaar ervaring en het laatste anderhalf jaar Zijn m'n oogstjes slecht NET OMDAT IK ME ZO VASTKLAMPTE aan de NORMALE regels van het kweken. Nu lap ik die regels aan m'n laars en ga op m'n gevoel af.... de resultaten zullen de max worden geloof me!

 

Hier een voorbeeld van m'n ppp die al DRIE weken staan in HALF gevulde potjes!!!

Ik kweek uit zaad en zaad heeft een penwortel. Ik geef dan ook geen wortelstimulator.

gallery_38591_16111_17355.jpg

gallery_38591_16111_169013.jpg

gallery_38591_16111_785100.jpg

gallery_38591_16111_129141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt deze mensen ik heb een boterham zak gevuld met aarde en zaadje in gedaan.

Ga niet op Jan en alleman haten. Vraag in het vervolg even eerst waarom hij iets doet.

Echt dat papegaaien hier soms ook .

 

Gozert ik kijk met je mee en wens je veel succes.

 

Groene goete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn in ieder geval wel groen, zowel de plantjes als de groeten van Ali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vraag in het vervolg even eerst waarom hij iets doet.
Ook al had hij het uitvoerig van te voren uitgelegd dan was het negatieve gezeur van het wietkweekclubje hetzelfde geweest. Zelf geen verslagjes bij houden, maar wel zeuren in die van anderen. Triest. Zelfs in de meest ongeregelde forums waar ik kom is er 1 ding wat men gewoon 'niet' doet, en da's ouwehoeren in andermans verslag.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kritiek#Constructieve_kritiek - zie stukje over positieve omgeving en bedenk ff waar jullie mee bezig zijn (zie omschrijving negatieve kritiek eronder...) :verrygood

 

OMDAT IK ME ZO VASTKLAMPTE aan de NORMALE regels van het kweken. Nu lap ik die regels aan m'n laars en ga op m'n gevoel af.... de resultaten zullen de max worden geloof me!
Oh ik geloof je direct (zo 'normaal' zijn die regels namelijk niet overal...). Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 dagen :) wat worden me'n schatjes toch vlug groot :verrygood (wat word ik hier toch zo emotioneel van wahahahahahaha :D )

 

gallery_38591_16112_783458.jpg

 

gallery_38591_16112_594841.jpg

 

gallery_38591_16112_765940.jpg

 

gallery_38591_16112_30983.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten zijn mooi groot

Jah mang boen sannie

 

Groene groete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier een voorbeeld van m'n ppp die al DRIE weken staan in HALF gevulde potjes!!!

Ik kweek uit zaad en zaad heeft een penwortel. Ik geef dan ook geen wortelstimulator.

 

inderdaad een penwortel, en waar moet dat worteltje nu heen, nu slechts de helft van het potje gevuld is en slechts de helft kan gebruiken? het hele voordeel van de penwortel is nu weg.

je kweekt met een zaadplantje dus moet je het plantje even de tijd geven een mooi wortel stelsel aan te maken. die stap wil jij overslaan.

welke deftige site spreken we hiervan? heb je en link?

klinkt als een gevalletje klok en klepel.

 

ook lijkt het erop dat je een HPS lamp gebruikt om te groeien, dit is een bloeilamp en hierdoor zul jij (zeker met zaadplanten) strek gaan krijgen. beste groei je voor onder een metaalhalide lamp. of onder TL, uiteraard weer met de juiste lichttemperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gewoon groeien onder je hps hoor, zorg gewoon dat je niet te nat kweekt en dat de lamp er goed boven hangt (afhankelijk van je wattage)

wel is een wortel stim. aan te raden als je niet met myco's en bacto etc werkt. :verrygood

 

en wat al gezegd was je potten uiteraard tot de top vullen, ik zou dat nu gewoon nog even doen..

kan makkelijk, die stam gaat gewoon wortels aanmaken..

 

succes verder man..

mvg 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

L3dnov kweet niet waar jij het over hebt met voorgroeien onder hps met bloei lamp gaat niet de mijne staan er nu ook net 2 weken onder wortels komen al aan de onderkant van de 18liter potten uit en van strek geen sprake met een 250 al is het wel ik gebruik worstel stimu en mijn potten waren tot de rand gevuld :)

 

Dus ik blijf erbij die plantjes in zulke laag gevulde potjes zouden heel wat meer kunnen doen enkel al door het potje compleet te vullen ...

 

Maar goed ben benieuwd blijf je volgen abramo onze dochters groeien ongeveer samen op :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie weten dan zeker niet dat een HPS bulb voornamelijk in het rood zit. en zeker bij plantjes vanuit zaad, gaat dit strek opleveren, zoals je hierboven ziet. ik zeg niet dat het niet gaat, ik zeg dat het beter is om een metaalhalide bulb te gebruiken. die komt het dichtst in de buurt van de zon. meer blauw en das beter voor de groei.

dit is trouwens gewoon basis kweek kennis. niets nieuws onder de... ehh zon. :verrygood

 

Edit: overigens heeft hij geen voorgroei periode met 18/6 en staat alles direct op 12/12, gevolg is strek.

Edited by L3dnov

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHAA :verrygood :)

 

nee man dat wist ik echt niet !!! :D ;)

ik wil je wel wat fotos laten zien van zaad planten onder hps gegroeid hoor, kan je zien dat als je weet wat je doet er geen strek hoeft plaats te vinden..

 

en hpi dicht bij het spectrum van de zon ?????? gewoon blauwer bedoel je, thats it, wil je dicht bij het spectrum van de zon komen zal je toch echt aan plasma moeten denken.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een keer, ik zeg niet dat het niet zal gaan! ik zeg alleen dat een andere lamp. met inderdaad meer blauw, beter voor de groei zal zijn. zeker met zaadplantjes. dit zou jij toch moeten weten.

zoals je op de foto's in dit topic ziet, strek door verkeerd gebruik van de lamp. verkeerde lichtcyclus.

wil hij dus op deze manier doorkweken, zou ik rond kijken voor andere bulbs voor de eerste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap dat hpi meer blauw bevat en kwa spectrum dus wenselijk is in de groei, maar je vergeet dat er ook minder licht uit zo'n lampje komt, en of dat dan volledig wordt gecompenseerd....

 

dat is de vraag, en als je het mij vraagt....

nee !!

 

ik heb jaren met en zonder hpi gegroeid en bij mij komen ze alleen nog maar in moeder en stek ruimtes...

de dames groeien simpel weg sneller (en in mijn geval dat zonder strek)

 

dus groei jij onder hpi, doe ik het onder hps zijn we alle 2 blij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ook dat zal weer afhankelijk zijn van hoeveel licht je op een bepaald oppervlakte schijnt :verrygood

resultaten die ik behaal in de groei met 400w hpi zijn veel beter in vergelijking met een 600w gavita pro die ik in dezelfde ruimte heb opgehangen.

allicht ook omdat ik met stekken werk, hpi kan ik gerust 2 weken op 24 uur laten draaien zonder dat de planten er last van hebben, dat is met de pro wel anders, die snakken naar nacht, zelfs op 18-6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

strek zit alleen in de eerste internode, dus daar gaat kennelijk iets niet helemaal goed, de internodes tussen de echte bladeren lijken me niet bijzonder lang

ik vindt het een leuke kweek waarin iemand eens wat anders probeert!

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ook dat zal weer afhankelijk zijn van hoeveel licht je op een bepaald oppervlakte schijnt :verrygood

resultaten die ik behaal in de groei met 400w hpi zijn veel beter in vergelijking met een 600w gavita pro die ik in dezelfde ruimte heb opgehangen.

allicht ook omdat ik met stekken werk, hpi kan ik gerust 2 weken op 24 uur laten draaien zonder dat de planten er last van hebben, dat is met de pro wel anders, die snakken naar nacht, zelfs op 18-6.

 

 

ook hier heb ik nooit problemen mee gehad, heb het meerdere keren getest, 24 uur licht was geen probleem..

 

(edit) wel vind ik dat de dames mooier blijven met een normale nachtrust, los van welke lamp je gebruikt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantfysiologisch gezien kan cannabis uitstekend 24h per etmaal licht krijgen en groeien

de plant hoeft echt niet te slapen

als je dus problemen krijgt moet je dit zoeken in andere factoren zoals klimaat, bemesting etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welja na 3 weken smijt ik er nog aarde bij... De reden waarom ik voor eerst met halfgevulde potjes werk is omdat m'n planten te veel strekken, te lang worden en omvallen daarom is het handig om dan halverwege wat aarde bij te doen zodat ze terug wat stabieler staan.

 

En mijn hps is idd. een BLOEILAMP. Ik durf namelijk geen groeilamp gebruiken met m'n vrouwelijke zaden omdat ik vroeger d8 ik eens gelezen te hebben dat blauwer licht meer de kans kan geven op herma's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar ik denk dat je toch eens goed hier in de informatie moet snuffelen op WF.

 

Strekken doen plantjes nagenoeg alleen als de lamp te ver weg hangt, of te weinig licht. Elke andere reden geloof ik niet.

Ik groei voor met 108W TL buizen paars van kleur of 150W MH, blauwer dan dat zul je niet echt kunnen denk ik.. :verrygood

 

Herma trekjes krijg je eerder als een strain instabiel is, of er te veel wisselingen in het klimaat is, of andere relatief zware stress, niet door het licht, tenzij je bagger LED licht gebruikt, een gloeilamp or worse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strek door bloei lamp is bs de mijne zijn 3 dagen ontkiemd onder 3 tl lampen van 8 watt 2 cool white met een warm white ertussen daarna meteen onder de hps eerste internode een cm of 2 boven de grond

 

Die strek die deze hebben gehad zal door de lege potten zijn + lamp te hoog en dat is ook op zaad gedaan

Volgens mij heeft mijn misty zelfs al 4 internodes in die eerste strekking van deze ,het zal wss ook wel wat met de soort te maken hebben in combo met de lamp hoogte maarik vermoed als je de volgende keer je pot zal vullen en je jezelf aan de lamp hoogte zou houden dat je een veel gezondere opbouw gaat krijgen de eerste weken

 

De mijne hebben wel de eerste 9 dagen van hun leven 24 uur licht gekregen ,zou kunnen dat het daar ook wat mee te maken heeft al betwijfel ik dat zelf wel

Volg zelf de afgeweken vuistregel van na minimaal 2 weken pas op 12/12 zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok update:

 

Vandaag is de dag dat 20 dagen geleden de eerste NL'tjes bovenkwamen :P

Ben zeer tevreden over die soort van Nirvana. 'kga in 't vervolg zeker verder doen met deze soort.

In tegenstelling tot m'n jack's en PPP strekken m'n plantjes niet zo, veel internodes en nogtans zitten er geen ventilatoren op...

 

Binnen hier en 2 weken zet ik ze waarschijnlijk op m'n coco's slabs. Eerst moeten ze al mooie kenmerken vertonen van de bloei anders worden ze te groot. Hoop op deze manier binnen de 5 weken te kunnen oogsten :lol:

 

gallery_38591_16112_665712.jpg

gallery_38591_16112_620236.jpg

gallery_38591_16112_422774.jpg

gallery_38591_16112_717581.jpg

gallery_38591_16112_436416.jpg

gallery_38591_16112_908035.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, m'n plantjes zijn nu 4 weken oud. Sinds vandaag heb ik 2/3 op de slabs gezet.

De rest die nog in mijn ogen nog niet klaar zijn omdat ze nog te weinig bloeikenmerken vertonen laat ik nog een paar dagen staan in m'n voorbloeiruimte.

 

gallery_38591_16111_853025.jpg

gallery_38591_16111_2352542.jpg

gallery_38591_16111_113118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...