Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

lekker aankloten in 2014

Recommended Posts

ik zou ze afbouwen naar 15/9 als het 1e generatie denen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt 'm er nu niet meer tussen nee, de aarde zit er al in en houd het tegen als je er nog eentje tussen wilt zetten.

 

Prop er een opgevouwen krant tussen ofzo of een klosje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan in de rootrainers ook enorm strekken helaas. Moet ik me daar zorgen om maken want ze gaan al een beetje hangen zo lang als ze al worden......

Share this post


Link to post
Share on other sites

strekken heeft op zich niks te maken met roottrainers.......of je hebt te weinig licht..of je lamp hangt te hoog....

 

zaailingen kunnen de volle hpi/hps op zich hebben...dus 40 cm voor een 400 watter of 60 cm voor een 600 watter...

 

of tls er pal op....zie topic van knutsel.

 

heb je dat niet...gewoon buiten in de DIRECTE zon zetten...vinden ze heerlijk !!

.

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de TL er recht boven staan, zitten enkele cm tussen....maar strekken ontzettend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Carpie zie je op de foto die buis op de achtergrond ,met een 5 mm grote gleuf erin ,daar komt de verse lucht uit hoor ,ze krijgen ook wind zat door die buis .

Canna heb het geprobeerd met een roottrainer waar niks in zat ,het ging echt niet ,volgens mijn een andere leveransier ,je weet het bij vreeken nooit ,trouwens de sjop in eindhoven wil er ook mee beginnen ,dat hen ik hem aangepraat ,hahaah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me sterk, ik bedoel dat je een volledige lege tray pakt en daar 10 lege books in zet om te zien dat t wel gaat.

Een lege book in je al gevulde tray erbij proberen te krijgen is begrijpelijk dat 't nu niet meer lukt.

 

Kijk maar op de foto's op internet, gaan er toch echt 10 in, ze worden ook met 10 books geleverd.

 

Ik groei al mijn planten voor in roottrainers, of 't nu auto's zijn of andere soortjes.

Nooit onder TL, altijd op de vensterbank of als het ff kan naar buiten in de zon maar met die hagel heb ik ze

snel weer naar binnen gegooid op de vensterbank.

 

Ik gebruik de sherwood voor mijn auto's omdat die ook weer snel eruit moeten.

De maxi's gerbuik ik voor de buitensoortjes die even moeten wachten voor ze naar de spots

kunnen maar waar ik wel een vroege start mee wil maken om het bomen te laten worden.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ik kreeg toen toch ook twee mandjes minder ,die heeft hij bij geleverd ,of die zijn te klein .Ik zal het nog eens proberen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIET ER GOED UIT WIET61!!

das wel het voordeel van binnen voorgroeien gelijk nu met dit weer staan ze bij mij in de gietende regen terwijl ze het bij jou precies wel lekker naar hun zin hebben...

gallery_36283_16620_1694377.jpg

Ik heb vlug jullie tip ter harte genomen en de denen onder een hpi lamp gezet ,hoe ver mogen ze er vanaf staan eigenlijk ,de kleinste staan nu op ongeveer 50 cm .

weer iets bijgeleerd na zoveel jaar . :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Daily_Smoker ,het voorgroeien gaat goed ,dat het maar flinke meiden mogen worden .Ik hoop ook dat het goed weer gaat worden dit gaat ook vervelen ,het was ook droog hoor overal .

Ik zeg maar zo ,wat nu valt valt niet meer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een ventilator in je hokie? Kunnen ze alvast wennen aan wat wind en worden de stelen mooi dik en stevig van.

 

Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om binnen te ontkiemen en voor te groeien, dacht me te herinneren dat je dat buiten wou doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat wilde ik ook eigenlijk buiten gaan doen ,maar het weer zit niet echt mee ,daarom besloten om het binnen te doen dit jaar .

Anders krijgen we niet zo,n grote moeders denk ik .

Ik heb er een ventilator in hangen johnny ,en de aan zuig blaast ook over de plantjes ,niet hard maar toch goed ,ze wiebelen mooi op en neer .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit weer is echt zwaar vervelend en krijgt je geen goede zin van nee, maar neem van mij aan dat er nog wel een kwak regen mag vallen want het is nu nog steeds erg droog overal!

 

Ik zeg, nog 3 dagen plensende regen en dan de komende tijd op naar lekker zomerweer..... :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mooi man, had ook niet anders verwacht.

 

 

Ik vindt dit weer wel mooi, grond mooi verzadigt als het warm en droog wordt. En als je nog wat moet doen is het ook goed want niemand gaat met dit weer in het bos lopen. Snap wel dat ontkiemen wat lastiger gaat. Straks met het WK ga ik onder de wedstrijden naar de spots, dan zit toch iedereen voor de TV.

 

Ik gooi alles over een dikke week het water in.

 

TV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Juist ik ga ook als het regend ,normaal waar ik kom lopen er zoveel mensen rond ,en fietsend.

Nu zie ik niemand ,dat heeft ook zijn voordeel vind ik ,maar iets beter weer mag wel van me ,het ziet er voorlopig slecht uit ,hij geeft nog dagen lang regen aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde natuurlijk ivm het ontkiemen en opgroeien van zaailingen, voor de spot is het perfect ja!

Maar ben dit weer ook wel weer moe, geef mij maar wat zon......

 

Je bent geen voetbalfanaat zo te lezen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Een voetbalgek ben ik wel coops ,maar ik kijk niet alles ,soms gaat iets anders voor .

Hier een foto van mijn lang nekken ,dat krijg je nu als je buiten iet voorgroeit ,ze schieten de lucht in omdat ze niet zat zon krijgen .

gallery_36283_16620_1405404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden binnenkort ook wel weer wat steviger door de wind en langzaam aan ook meer plant ga ik vanuit.

 

Dat van het WK had betrekking op Johnny, dat is echt iets waar ik naar uitkijk! :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet echt, ga ze wel kijken maar dan 2 uur later.

 

Zou me niet heel druk maken over dat strekken, als je ze gaat overpoten ben je daar wel van af. Je wacht op beter weer totdat je ze weg gaat brengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

<p>

Nee niet echt, ga ze wel kijken maar dan 2 uur later.

 

Zou me niet heel druk maken over dat strekken, als je ze gaat overpoten ben je daar wel van af. Je wacht op beter weer totdat je ze weg gaat brengen?

</p>

Ja johnny ik wacht er even mee tot het mooie plantjes zijn ,en het weer en beetje beter word ,dan breng ik ze weg naar hun spot

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deentjes voor gegroeid onder TL die daarna naar buiten gaan worden 99% herma Ik heb in 2010 zo een hele batch verneukt. Zelfs heel even om op de foto gezet te worden en zo wat daglicht(stres) laat het zich al zien.....tipisch deens ;)

http://www.wietforum.nl/topic/107472-uruzghani-fem-en-nog-wat-anders/page__st__160__gopid__1282085?do=findComment&comment=1282085

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dat echt komen door de eerste 2 weken binnen?

 

Voor mijn gevoel is buiten ontkiemen ook beter, ze wennen meteen aan het klimaat waar ze in komen. Maar je moet wat natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel hoor Het is de verandering van licht , in dit geval (stress) van TL naar zon(daglicht).

Heb nog een foto van de zaailingen zonder strek trouwens;)

 

gallery_22925_8436_221062.jpg

 

 

 

 

gallery_22925_8436_84520.jpg

 

Van af en dag of 18 gingen ze naar buiten en werden later in de bloei herma.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik de Deense soorten onder TL gehad heb 2 dagen kan ik ze nu al wegdoen want dat gaat niks worden???

 

Dammm....dat zou echt heel zuur zijn!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb ze een dag onder t neon licht gehad ,toen onder een 400 watt lamp ,ik heb ze dus langzaam laten wennen aan het licht .

We zullen het zien !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...