Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

lekker aankloten in 2014

Recommended Posts

Guest wiet61

<p>

In de tuin vorig jaar had ik gaten gegraven tegen het huis aan en waar een teras had gelegen.  Allemaal geel zand dus, goede grond in de gaten en hoppa ik had bomen van 2, 5 mtr.

 

Elke plk is wat van te maken, je nooit ook laten tegenhouden doorg de grond of dat er bomen in de weg staan. Is allemaal te fixen met een beetje moeite.

</p>

dat klopt het ligt er ook aan hoeveel werk je ervan wilt en kan maken ,soms kan je niet veel op een spot ,daar bedoel ik mee dat je er soms bijna niet kan komen ongeziens .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt het ligt er ook aan hoeveel werk je ervan wilt en kan maken ,soms kan je niet veel op een spot ,daar bedoel ik mee dat je er soms bijna niet kan komen ongeziens .

vorig jaar had ik een plek, komen altijd mensen langs moest elke keer wachten tot er neimand kwam

was er een of ander evenement in de stad kwamen er een paar honderd mensen langs hahahha

wel geoogst

tegen een weg aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan dat geel zand komt ook een einde, dat is dan maar een laagje geweest, je wortels knallen als raketten door het zand heen vanwege de losse structuur. Daaronder heeft waarschijnlijk klei of iets gezeten. Hoe groot waren je gaten Johnny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wiet 61: je kunt de eerste weken ook werken met anti wortel doek. Zo hoef je er niet zo vaak heen en als de planten groot genoeg zijn om niet overwoekerd te worden haal je ze weer weg.

 

@ canna: doordat het tegen het huis was zat het behoorlijk diep . Ik bedoel ook dat er in slechte grond altijd wel oplossingen zijn. Een opgewaardeerd gat is eigenlijk een pot in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo maar die pot heeft geen grenzen en als je wortels de slechte grond in duiken is het klote maar daar heb jij zo te zien geen last van gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Even een kleine update ,ik heb de laaste weken veel gespot en heb zeker hele mooie spots gevonden ,met heel veel brandnetels ,verder al wat cocosbricks naar de spots gebracht ,en wat gereedschap .

Op een spot kan ik er wel duizend kwijt als het moet ,zeer mooi allemaal ,maar weer veel reeen aanwezig .Ik heb daarom ook besloten geen gaas erom te zetten maar schrikdraad ,via marktplaats iets kopen is nog goedkoper als gaas ,gaas valt ook moeilijker te verbergen in het najaar ,het schrikdraad kastje met draad en stokken kan zo in de vis foedraal ,niemand die het ziet ,en niet zoveel werk ook .

Zo leer je elke keer weer bij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat je nog wat spots hebt gevonden! :D

als het weer zo doorzet kunnen we al snel beginnen met voorbereiden

heb zelfs al een week in mn korte broek gelopen zo lekker was het :likken:

 

wel uitkijken dat je niet je knien openhaalt in het donker hehe

 

grtz en suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt geinig dat schrikdraad maar hoe wil je dat met stroom doen? Wij hadden het vroeger ook thuis voor sommige dieren maar die moest in het stopcontact. Maar zal wel een oplossing voor zijn maar elke week (?) Met een zwaare accu slepen lijkt me ook niet alles.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

<p>

Klinkt geinig dat schrikdraad maar hoe wil je dat met stroom doen? Wij hadden het vroeger ook thuis voor sommige dieren maar die moest in het stopcontact. Maar zal wel een oplossing voor zijn maar elke week (?) Met een zwaare accu slepen lijkt me ook niet alles.Gr
Ha Johnny ,dat kan zeker wel ,en nog wel zonder een stopcontact ,je kan ze tegenwoordig kopen op een b atterij ,die zijn wel groter ,en wegen niks .En ze gaan nog een seizoen mee ,wat wil je nog meer .

 

http://www.houtvezel...gewichtVoeding=

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

125 euro, weet je hoeveel gaas je daarvoor hebt?

 

Als ik al mijn spots moet afrasteren met 125 euro ben ik er goed ziek van.

 

Gewoon stokken het en der in de grond zodat het moeilijk is voor de herten om door je spot te lopen want ze willen snel weg kunnen

als het moet, jij zou ook niet graag in een stekelveld lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

<p><p>

125 euro, weet je hoeveel gaas je daarvoor hebt?Als ik al mijn spots moet afrasteren met 125 euro ben ik er goed ziek van.Gewoon stokken het en der in de grond zodat het moeilijk is voor de herten om door je spot te lopen want ze willen snel weg kunnenals het moet, jij zou ook niet graag in een stekelveld lopen.
125 euro ben ik daar aan gaas ook kwijt ,misschien nog wel meer ,daarbij moet je nog stokken hebben voor het gaas rechtop te houden ,dan nog het gaas vast zetten .En waar moet je het gaas laten na het seizoen ,dan valt het bijna niet te verbergen ,je krijgt het niet meer strak opgerold ,dat is mooi als je het goed weg kan leggen ,maar waar eventueel jagers komen in het seizoen kan je niet veel .Zo,n schrikapparaat kan je zo mee nemen in een tas en vis foedraal ,en je kan het weer gebruiken .ik loop niet graag in een stekelveld daarom de reeen ook niet denk ik ,dat is nu net de bedoeling .Draden spannen om de 15 cm van boom tot boom zou dat ook goed zijn ,ik vraag het me af ,draad kost niet zoveel ,10 rollen van 50 meter 30 euro ongeveer .Dan kan ik er zat spannen tot een hoogte van ongeveer 150 cm Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen stokken, als je het gaas op 4 plekken inknipt aan de onderkant dan heb je een soort hoed van je stuk gaas, als je begrijpt wat ik bedoel.

Je hebt dat 4 flappen en elke flap steek je zo met je schep de grond in en het staat als een huis, al dat gekut om niks. Simpel is the way to go.

 

Neem wel groen gaas anders glimt t zo lekker in de zon.

 

Van elke stuk gaas maak je gewoon weer een rolletje, 2 of 3 op elkaar, geen probleem, je kunt er zo 50-60 in een sporttas kwijt.

 

Konijnen en ratter omzeilen geen gaas.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil je idee niet afzeiken maar wat ik me ook kan herinneren is dat je je ook getik hoort als er stroom doorheen gaat. Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is maar is toch een onnatuurlijk geluid in de natuur. Met de dieren is dat juist een voordeel maar mensen denken toch wat vreemd. In de avond of de ochtend hoor je toch veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik denk ook dat ik er maar vanaf stap van dat plan ,er staan veel boompjes ,ik ga nu draden spannen van 1,5 millimeter dik om de 25 cm ,tot een hoogte van 150 cm ,verder nog wat stokken zetten links en rechts dan laten ze me ook wel met rust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar gewerkt met gaas en draden er boven, werkte prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

cannabusinesss ..Voor konijnen en ratten ben ik ook niet bang ,dat gaas is makkelijk mee te nemen ,maar voor die klote reeen ,dat is erger ,dan moet het gaas minimaal 150 cm hoog zijn.

dat krijg je niet in een sport tas .

Zo,n groot gaas is ook moeilijker op te rollen in het najaae ,na de kweek ,dan moet je het nog zien te verbergen ,dat zal op mijn plaats niet mee vallen ,daarom dacht ik aan schrikdraad ,dat neem je zo mee .

Ik zal er mijn eigen eens in verdiepen wat te doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik kan nog steeds niet naar de spots ,het is nog te open ,Ik hoop dat het vlug 14 dagen verder is dat ik aan de gang kan ,nu kan ik niks ik heb in mijn hand gezaagd met de cirkelzaag ,resultaat 16 hechtingen .En een kloppende hand .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen, gelukkig zit je hand er nog aan!

Komende week word het 16-21 graden daarna is het een stuk minder open denk ik

Ga as zaterdag mn eerste voorbereidingen doen, denk dat doornen al eerder groen zijn

Maar we zullen zien

Grtz strrkte en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja S37 gelukkig zit hij er nog aan ,het gaat al weer wat beter ,ik ben naar de spot geweest ,ik heb er al wat cocobricks naar toegebracht .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
gallery_36283_16620_480685.jpg\gallery_36283_16620_2451471.jpgEen mooie plek waar ik er veel kwijt kan ,het groeit langzaam dicht rond om . Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een meter hoog is genoeg, je moet wel per plant gaas er omheen zetten, je spot omheinen werkt niet daar springen ze overheen.

 

Het is erg moeilijk voor een hert om midden in een stuk gaas te springen, hij kan nergens landen en als je de bovenste rand van

je gaas knipt heb je een losse maasrand waar je de pinnetjes van kom ombuigen naar de buitenkant gericht als er dan iets zijn

snuit of nek over de rand wilt steken word ie geprikt door de scherpe pinnetjes.

 

Her en der nog wat stokken in de grond en rondpissen op je spot en je hebt nergens last van.

 

Die spot ziet er goed uit, veel bandnetels en lekker open, Denk niet eens dat je die bricks nodig hebt.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb 50 meter gaas gehaald van een meter hoog ,die wilde ik rond de spot zetten ,en daar nog draden boven spannen tot een hoogte van ongeveer 180 cm ,verder nog links en rechts stokken in de grond ,de reeen komen er niet veel .Ik kan de draden mooi spannen van boom tot boom .

Dat zal toch zeker wel goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool! wiet81 is alweer aan het strijden!

 

succes ditjaar!

 

mooie spot trouwens!

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metertje gaas met draden er boven gaat echt wel werken, daar gaan ze no way overheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...