Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

9x Amnesia op kwx-1

Recommended Posts

Staan er mooi groen bij sjaak :showoff: .

 

Hoeveel ruimte zit er nu tussen de lamp en de toppen?

 

Gr,

 

WOrm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer 50 cm iets te dicht erop, de lamp staat ook op 660 watt. Ik zie ook dat bij de planten recht onder de lamp wat bladeren dicht vouwen. Ik dim de lamp liever niet dus kijk dit nog even aan als het veel erger word heb ik niet veel keus.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb zelf 72 watt tl boven de moeders stekken hangen in een DP90, werkt prima voor mij.
me too, werkt perfecto, de dp90 is een oud model hiero dus heb hem op zijn kant gezet zodat ik 90cm hoogte kreeg, staan 7 3,5 liter potjes in met mijn bonsai mo0edertjes ;-) werkt prima, vanaaf weer eens wat snijden er van, ze groeien de tl's in :D

 

on topic, staat er mooi bij sjaak, ook je lady canes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staan de amnees dames erbij Sjaak?

 

De cane´tjes al uit de DP90 gegroeid? :D

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij ik zal van de week wat foto's maken.

De lady cane's staan nog niet in de dp90 ze staan nu nog in een klein voorgroei kastje onder tl. Ik moet nog een tneon setje bestellen deze week en dan zet ik ze over op 4 l potten met 1 buffertablet per pot.

 

gallery_6585_16083_1273538.jpg

 

gallery_6585_16083_2088997.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

26-3

dag 48 bloei

 

Ph 5,6

Ec 1,51

 

Drain

Ph 6,0

Ec 1,83

 

Voeding gold label a & b, Mg en Ultra pk.

 

Morgen hebben ze precies 7 weken bloei gehad, en ik ga de komende 2 weken de voeding afbouwen elke vloed beurt 1 puntje zakken in ec en dan de laatste week alleen water geven. Ze hebben wel een beetje last van de warmte van de lamp aan de omgkrulde bladranden te zien maar ik dim de lamp liever niet, ik denk dat ze het nog wel aan kunnen.

 

foto's zijn slechte kwaliteit zal eind van de week is een goede camera proberen te regelen.

 

gallery_6585_16083_2760078.jpg

 

gallery_6585_16083_480833.jpg

 

gallery_6585_16083_1317141.jpg

 

gallery_6585_16083_3044776.jpg

 

gallery_6585_16083_2033408.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ziet dit er heerlijk uit zeg! Wat een mooie toppen wauw..!

 

Ze gaan nog zeker een stuk aandikken n hoop dat alles vol met kristallen komt te zitten!

 

Complimenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit

 

mooie opbouw van de toppen :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk veldje heb je daar, ziet er lekker uit!

Kun je je lamp niet een beetje hoger hangen, ze hebben wel veel last van de warmte.

Succes nog even!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de lamp hangt al op het hoogst. Er zit ook maar zoon 50 cm tussen de lamp en de planten en de lamp staat op 660 Watt, ik kan wel dimmen maar doe dit liever niet.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdy Sjaakie,

 

Hoest met de dames?

 

Waarom niet dimmen? Is het niet zo dat de schade door hitte je meer grammen kunnen kosten dan de lamp iets terug te dimmen?

 

Hoest met the cane´tjes, is je voorgroei kastje al vol?

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de lamp ook al een paar dagen naar 600 watt terug gedimt. Ik zal morgen of overmorgen nog wat foto's maken.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4

dag 56 bloei

 

Ph 5,6

Ec 1,15

 

Drain

Ph 6,0

Ec 1,75

 

Voeding gold label a & b en Ultra pk.

 

Ze staan vandaag precies 8 weken, volgens het gold label schema zou ik ze nog ongeveer een week voeding moeten geven maar ik vind de drain redelijk hoog dus ga ik nu al beginnen met alleen afgezuurd water te geven of zouden jullie daar nog even mee wachten en tog nog een keer voeding mee geven?

 

Ik ben van plan om ze 10 weken te laten staan waarvan de laatste 3 dagen in het donker. De lamp heb ik gedimt naar 600 watt en na het weekend dim ik hem naar 400 watt.

Van af vandaag laat ik ook de clip fan 24/7 aan staan ben toch altijd bang voor rot de laatste weken.

 

Foto's

 

gallery_6585_16083_959708.jpg

 

gallery_6585_16083_1061654.jpg

 

gallery_6585_16083_2155673.jpg

 

gallery_6585_16083_236853.jpg

 

gallery_6585_16083_402041.jpg

 

gallery_6585_16083_892308.jpg

 

gallery_6585_16083_1277930.jpg

 

gallery_6585_16083_1092798.jpg

 

gallery_6585_16083_2219855.jpg

 

gallery_6585_16083_2297699.jpg

 

ik zal dit weekend ook nog wat foto's van de lady cane's plaatsen.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Lekker dikke knotsen.

ik zou ze alleen water mee geven. Volgens mij zit er nog genoeg voeding in. Zo aan je blad te zien (foto 1.2.3. Te zien) want het lijkt of de zijkanten van je blad wat op krult.

Te veel voeding en dan verdampen ze het vocht slecht.

 

En volgens mij hebben ze het warm zat.

 

Ik.kan er naast zitten zo heel veel ervaring heb ik nou ook nog niet.

succes je bent lekker bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjaak, amnees laat ik altijd 9,5 week staan. ze zijn al bijna klaar, hebben geen 10 nodig.

 

bij 7,5 week gaat de ec naar 1.0 en de laatste 3x eb vloeden met afgezuurd kraanwater.

 

gewoon kraanwater geven idd, je planten zijn nog groen zat en drain torenhoog.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

67 dagen 12/12, dan beloof ik een goede opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze ook altijd 67 dagen staan en daarna nog 3 dagen in het donker maar dat is dus niet nodig?

Zal ik de laatste week de lamp wel dimmen naar 400 watt?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z.s.m. lamp omhoog (dat gaat niet meer zei je dus dimmen naar 400 watt is prima) en verder gaan met schoon water. Je blad is glanzend en omhoog gekruld dus je dames zullen met bovenstaande 2 aanpassingen een stuk beter gaan verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp staat nu een paar dagen op 400 watt en ik geef ze alleen afgezuurd water ze beginnen al een beetje geel te worden.

 

Hier nog wat foto's van de lady cane's ze staan onder 2x55 tneon in een dp90 op 5 liter potten met een buffertablet in elke pot, het begint a aardig vol te raken.

 

gallery_6585_16083_872768.jpg

 

gallery_6585_16083_2024393.jpg

 

gallery_6585_16083_857761.jpg

 

ik zit nu te twijvelen wat ik zal doen ik heb 2 optie's denk ik.

 

Optie 1

Van elke plant de hoofd scheut eruit knippen en op eazy plugs zetten en zodra deze geworteld zijn overzetten op 11 liter potten kwx in de bloei zetten en zo de mannen weg selecteren. Ik ben alleen bang dat de dikke hoofdscheuten moeilijk wortelen?

 

Optie 2

Van elke plant de hoofd scheut eruit knippen en in bierflesjes onder tl op 12/12 zetten zo de mannen weg selceteren. Zodra ik weet welke vrouwtjes zijn hier stekken van knippen en op 11 liter potten kwx zetten. Dit zal alleen wel een aantal weken langer duren.

 

gallery_6585_16083_2266452.jpg

 

Op deze hoogte wil ik ze dan gaan afnkippen zo dat deze scheuten meer licht krijgen en om ze een beetje klein te houden want ze groeien de tent uit als het zo doorgaat.

 

Wat raden jullie aan om te doen?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mate de tijd laten ze soms al geslacht zien.. die van jou zijn al best wel groot aan het worden.. moet je de bovenste oksels is een beetje in de gaten houden ;)

 

je kan alle hoofdscheuten idd in een bruin bier flesje doen of gewoon in een plug en dan meteen 12/12

 

als je bv 5 vrouwen hebt van de 10 kan je ook met 4 of 5 verder gaan dat is misschien nog sneller. aleen moet je dan wel langer voorgroeien dus misschien maakt het niet uit :lol:

 

:spliff:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

WU-TANG, binnenkort in NL

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 juli ga je ook? :likken:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fan op 24/7 is geen gek idee, dat ga ik ook maar eens doen.

Hoe heb je jou drainsysteem gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan wachten op voorbloei met die lady cane, dan ben je al 90% van de mannen kwijt.

 

Rest ik waarschijnlijk vrouw... neem je van iedere 2 stekkies welke je op 18-6 laat groeien/wortelen en de moeders laat je bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk idd af en toe al of ik voorbloei zie tot nu toe nog niets gezien. Hoe lang kan dit duren ze zijn nu een ruime maand oud?

 

Het zijn totaal 20 lady cane's, wat volgens mij redelijk veel is op zoon klein oppervlakte van een dp90, gaan ze toch redelijk de hoogte in waardoor er niet veel licht onder het bladerdek komt. Hierdoor groeien de onderste scheuten niet egt snel en gaan de plantjes meer de hoogte in.

Daarom lijkt mij optie 2 de beste keus zo kunnen de onderste scheuten wat meer groeien en kan ik daar later stekken van knippen en de mannen er uit gooien zodat de rest ook weer meer ruimte heeft.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...