Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

9x Amnesia op kwx-1

Recommended Posts

In de zakjes zitten ze in verschillende levens stadia... dit zorgt ervoor dat ze veel meer kans hebben het te winnen van de spinten.

 

Komende 2-3 weken vreten ze alle spint tot aan 300 meter omtrek van je huis op.

 

Heb je ook moeder planten?

 

Als je daar ook een paar zakjes in hangt behoud je een natuurlijk bestand van de beestjes tegen de spint.

 

In de dag periode leven ze voornamelijk onder in de plant waar de spint zn eitjes legt... in de nacht lopen ze overal.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm ja dat is redelijk veel 800ml op 80 liter water dat is 5 ml A en 5 ml B op 1 liter water. Als ik dat doe met hy-pro voeding kom ik op een ec van 2,2 de ec van het kraanwater hier is wel redelijk hoog namelijk 0,6. Weet je zeker dat je ec meter klopt? Ik vind het namelijk wel veel voeding voor maar een ec van 1,5 of reken je de ec van je kraanwater niet mee?

 

Deze ronde ga ik niks meer aanpassen ik probeer ze veel te knakken als ze het egt niet gaan redden kan ik altijd mijm cooltube nog aansluiten maar dit zie ik als laatste optie, ik denk dat ik het net ga redden in de hoogte.

 

Ik zit er over te denken om volgende ronde een bak te maken van vijverfolie met hier 15 x 11l. potten in en op de plek van de 16de pot een vlakzuigpomp te zetten en mijn voedings vat buiten de tent maar daar heb ik nu geen ruimte voor, ik ben dus aan het bedenken hoe ik dit kan oplossen. Of misschien kratjes inplaats van potten.

Zoals ik het nu heb met het vat onder de planten werkt wel goed maar ik mis gewoon een aardig stuk in de hoogte wat ik eigenlijk hard nodig heb met amnesia.

 

 

@The-Predator Ok goed om te weten. Ik heb geen moeder plant ik heb wel een vriend een aantal zakjes gegeven voor zijn micro hokje hij gebruikt de zelfde amnesia stekken maar daar is ook geen spint meer te bekennen.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Sjaak,

 

Hoest met de dames? Al witte kopjes?

 

Het kraanwater is hier volgens de EC meter 0,4-0,3 en die reken ik gewoon mee. Ben uitgegaan van de berekening van Hypro om aan de 1,5 EC te komen, zoals jij zegt zal ik dan wel lager uitkomen met de ml´s a en b. Mijn EC meter is een cheap ass gekregen 2de hands, kan hem niet caliberen zal van de week een nieuwe bestellen.

 

Op de foto´s te zien ga je het idd wel reden anders een netje en nog wat buigen.

 

Ziet eruit als een mooi plan voor volgende ronde zou dan wel voor kratjes gaan. Minder bezetting, meer ruimte voor de planten en wortels maar ja wie ben ik ;) .

 

Gr,

 

Worm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm ze staan er nog mooi bij ik zal als de lamp uit gaat een paar foto's maken en morgen hier neerzetten!

 

 

 

Omdat ik het een beetje gehad heb met deze amnesia stekken (altijd spint en veel verschil in kwaliteit) zit ik er over te denken om zelf een mooi plantje te selecteren om als moeder te gebruiken.

Lady cane F3 van eskobar lijkt me wel een mooi soortje hiervoor.

Ik ben van plan om deze binnen kort te bestellen en 15 zaadjes te planten en neer te zetten onder tl.

Ze hebben dan ongeveer 7-8 weken om te groeien hierna wil ik een stek van elk plantje knippen en na 2 weken in de dr120 te zetten.

Ik twijfel of ik ze dan op kwx zal zetten, door dat met zaad de planten nooit helemaal hetzelfde zijn ben ik bang dat de sommigge planten meer of minder voeding nodig zullen hebben waardoor de drain niet meer klopt. Ik zie het alleen niet echt zitten om weer naar aarde terug te gaan met deze tent/opstelling.

 

Is lady cane een goede keus hiervoor? Ik las dat ze een goede oprengst geeft maar zijn de toppen ook een beetje compact wat ik zie op foto's lijkt dat namelijk niet zo?

Zouden jullie de stekken gewoon op kwx zetten of op aarde?

Of zouden jullie een ander soort aanraden? Ik ben een beetje opzoek naar iets als amnesia, ssh of kruizing waar deze soorten inzitten met redlijk compacte toppen en een goede opbrengst en maximaal 12 weken bloei.

 

Hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan je eigen moedertje en stekken maken, zou niet anders meer willen.....

 

Moeder voorgroeien zou ik gewoon op aarde doen, tabs en schimmels en off you go. Na 6 weken de hoofdtop eruit knippen en er een stek van maken. Na het wortelen een weekje op aarde of startblok voorgroeien en daarna gewoon in de kwx/pito zetten. Er zijn mensen die een hele ronde zonder problemen vanuit zaad op pito draaien.

 

Bijv.

http://www.wietforum...direct-op-1212/

 

Volgens mij valt het verschil in voedingsbehoefte wel mee mits je het bij hetzelfde soortje houd, Verschillende soorten in 1 rondje kan een slecht resultaat geven, heb ik zelf ondervonden...

 

Lady cane is een volbloed sativa struik met monsterbuds, in het overzeese ook wel leggers genoemd :lol:

gallery_26586_16280_51532.jpg

 

Weet niet of ze heel erg compact zijn maar ervan uitgaande dat het volbloed sativa´s zijn zullen de toppen wel wat luchtiger zijn. Voor wat compactere toppen zou ik naar een mooie hybrid zoeken. Selene bijv ..

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dribble: :dribble: :dribble: wat een monster top!!

 

Ik heb cheeseberry haze ook altijd een mooi soortje gevonden twijfel dus een beetje tussen deze en lady cane.

 

ik zal zo nog wat foto's plaatsen van de amnesia.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto's!!

 

27-2

dag 21 bloei

 

vandaag voor het laatst gold label roots meegegeven en een keer enzymen volgens het hydro schema van gold label.

Volgende keer vloeden ga ik ook beginnen met Ultra PK.

 

Voeding: Gold label a & b, Mg

Ph 5,5

Ec 1,35

 

Drain

Ph 6,1

Ec 1,44

 

De groei is er nu denk ik ook wel uit misschien dat ze nog een paar cm groeien de lamp kan niet meer hoger en heb een netje opgehangen.

 

gallery_6585_16083_587240.jpg

 

gallery_6585_16083_1368006.jpg

 

gallery_6585_16083_2148927.jpg

 

gallery_6585_16083_350513.jpg

 

gallery_6585_16083_1445971.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met de spint, zijn ze al dood?

 

Ik vermoed dat nu zo beetje alle spintjes opgevreten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is alle spint nu wel weg idd. Ik ben wel erg blij met de zakjes eindelijk iets dat tenminste wekt na al die zooi wat niets heeft uitgehaald!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

60€ voor 100 zakjes valt reuze mee vind ik, dacht dat die veel duurder waren!

het heeft dan toch succes gehad :tu

 

laat ze maar zwellen daar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor sjaak!

 

Ook goed om te lezen dat de spint verdwenen is.

 

Met eigen moeder en stekken kun je die rot beestjes mooi buiten de deur houden.

 

Gaan we jou zoektocht naar een mooie moeder ook zien? Altijd leuk en leerzaam om te volgen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb jij zon lage tent sjaak?

 

zou je toch adviseren om eens 9 potten met 1 plant te gebruiken en te toppen. Niet te knakken. Wordt steeds erg vol waardoor je amnees zn mooie open structuur/diepte verliest, kost je opbrengst.

 

Lamp kun je met ti tips aan t plafond vastmaken om zo min mogelijke ruimte te verliezen. Zo groei ik ook amnees in een 2 m tent.

 

 

Blad ziet er wel stukken beter uit dan op hypro

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm Ik ga zeker en verslag bij houden van mijn zoektocht naar een mooie moederplant.

Ik ben uiteindelijk toch voor lady cane gegaan de foto die je neer had gezet op vorige pagina heeft me toch wel een beetje overgehaald om voor dit soortje te gaan.

Ik heb 20 zaden besteld en wil deze volgende week ergens gaan kiemen, ik moet eerst nog wat potjes en aarde halen.

 

@supernoob het zijn nu ook 9 x 11liter potten met in elke pot 1 stek! omdat de lekbak maar 70 x 70 cm is hou ik aan elke kant zoon 25cm over daarom moet ik wel buigen en knakken om het hele oppervlakte een beetje vol te krijgen. Mijn tent is gewoon 2 meter hoog maar de lekbak staat op een ophoging met het voedingsvat hier onder dit is al 35 cm hoog + 25 cm voor de potten, 20 cm voor de reflector en 60 cm tussen de lamp en de planten zit je al op 140 cm en hou ik maar ± 60 cm over voor de planten.

Volgende ronde ga ik ook proberen het voedingsvat buiten de tent ergens te plaatsen maar ik heb hier niet veel ruimte dus moet ik nog een goed oplossing hiervoor bedenken.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah snap het. Beste gewoon een zeiltje spannen op de vloer man. Je hoeft geeneens een frame te bouwen. strak leggen en dan om de hoeken van je tentframe vouwen en dat vastmaken met een ti rip. hoppa. een grote vijver.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 zakjes.... zijn 100 000 beestjes.

 

In vergelijking is biobest gewoon oplichting.

 

Ik ben blij dat het heeft gewerkt en ik vermoed dat nu je de moeders ook hebt voorzien je voortaan geen spintje meer zal zien.

 

Het bestand houd zichzelf in stand, je neemt af en toe ongewild zelf een paar nieuwe mee naar binnen....

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we dan zeker volgen Sjaak. :verrygood

 

Heb je een beetje grote voorgroei ruimte Sjaak? 20 zaadplanten zijn er best wat helemaal, van die sativa struiken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat iets niet helemaal lekker!

 

In ongeveer 3 dagen begint er blad te verkleuren en af te sterven hier wat foto's

 

gallery_6585_16083_855856.jpg

 

gallery_6585_16083_1196038.jpg

 

gallery_6585_16083_1825173.jpg

 

gallery_6585_16083_1462039.jpg

 

gallery_6585_16083_1641053.jpg

 

4-3

dag 26 bloei

 

Ph 5,5

Ec 1,35

 

Drain

Ph 6,1

Ec 1,43

 

Voeding gold label a & b, Mg en Ultra pk.

waar zou het aan kunnen liggen? het enige waar ik op kan komen is dat ik gestopt ben met roots en begonnen met ultra pk (halve dosis) maar dit lijkt me sterk ik volg gewoon het schema.

Of misschien doordat ik van hypro ph- (salpeterzuur) ben overgestapt naar ferro ph- bloei (fosforzuur)?

 

Dit zijn de enige 2 dingen die zijn verandert, hebben jullie een id waar dit aan kan liggen?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze eens ec 1,8

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze net ec 1,77 gegeven ph 5,5 en de drain was ec 1,84 en ph 6,0.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sjaak,

 

Hoe staan de dames erbij? Hoop dat het blad probleem inmiddels verholpen is.

 

Heb je de Lady canes al ontkiemt?

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er wel redelijk bij heb de ec wat verhoogt naar 1,6 de vergeling gaat wel wat langzamer maar is nog niet gestopt.

 

De lady cane heb ik een paar dagen geleden ontkiemt tussen nat keukenrol binnen 24 uur waren ze alle 20 ontkiemt en heb ik ze in kleine potjes gezet op gold label custom en dag later waren ze allemaal boven. Ze staan nu onder 4 x 18 watt tl ze zijn een beetje gestrekt maar ik zet ze binnenkort op 4 liter rozenpotten in een dp90. Als het goed is passen er precies 20 van deze potten in en ik ga ook nog een tneon zet halen ik twijfel alleen tussen die van 2x36 watt of de 2x55 watt.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf 72 watt tl boven de moeders stekken hangen in een DP90, werkt prima voor mij. Denk dat 2x55 watt wel goed is alleen voor een betere belichting zou ik voor 2 x 2x36watt gaan. Krijgen de plantjes allemaal genoeg licht en heb je bijna geen last van strek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vergelen is gelukkig niet verder gegaan ik heb ze nu een paar keer gevloed met een wat hogere ec en dit heeft wel geholpen.

 

16-3

dag 38 bloei

 

Ph 5,6

Ec 1,55

 

Drain

Ph 6,0

Ec 1,80

 

Voeding gold label a & b, Mg en Ultra pk.

De drain is wat aan de hoge kant volgende keer vloeden ga ik ze maar 1,3 geven.

 

Hier wat foto's ze zijn alleen niet heel goede kwaliteit

 

gallery_6585_16083_60794.jpg

 

gallery_6585_16083_3871539.jpg

 

gallery_6585_16083_604684.jpg

 

gallery_6585_16083_1041888.jpg

 

gallery_6585_16083_1958380.jpg

 

De lady cane's staan nu 1,5 week onder 4 x 18 watt tl ik laat ze hier denk ik nog 2 weken onder staan en dan verplaats ik ze naar een dp90 op 4 liter rozenpotten met 2x55watt tneon erboven. Ze krijgen nu alleen wat gold label roots.

Plantje rechts boven heeft de lamp geraakt.

 

gallery_6585_16083_665308.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

top sjaak. ik heb alleen maar goede ervaring met GL, maar het was wel ff zoeken naar de juiste verhoudingen.

 

zo goed heb ik ze er nog bij zien staan bij je in deze de laatste kweekverslagen.

 

hypro heeft simpelweg niet genoeg N in de basis voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook erg blij met gold label voedingslijn, ze staan er idd mooier bij dan vorige kweekjes.

Ik heb ook het id dat de toppen wat dikker zijn vergeleken met vorige rondjes.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...