Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

9x Amnesia op kwx-1

Recommended Posts

probeer eens special mix in de potjes die je al gebruikte ipv de lightmix, kun je ze 10-14 dagen in laten staan, enkel kraanwater. temp laag en constant houden +-22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de startblokken uiteindelijk 24 uur geweekt met ph 5,5 en ec 1,4 met gold label a & b en roots.

Na 24 uur de ph nog is gemeten die kwam uit op 6,0 hierna de stekken erin gezet.

 

Moet ik de blokken net als mapito om de 3 dagen vloeden met een klein laagje? Het lijkt me dat de ph aardig oploopt in de blokken, ze zijn zaterdag op de blokken gezet maar de blokken zijn nog erg zwaar.

 

18-1

 

gallery_6585_16083_2309175.jpg

 

de stekken zijn een beetje mager en uiteraard weer met spint maar ik heb ze gedompeld in BioQuant Ivermec en ga dit nog een paar keer herhalen.

 

21-1

 

bij de meeste bloken kom de eerste wortels er al door.

 

gallery_6585_16083_8679272.png

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit zulke rampzalige stekken gezien wtf is dr mee gebeurd lijken wel gras sprietjes, sorry hoor no offense maar ik had ze niet aangenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja zijn wel erg deze keer maar ik zag toen ik thuis kwam pas hoe ze er uit zagen en ik ben al lang blij dat ik uberhaupt amnesia stekken kan krijgen

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat er niet teveel water in die blokken zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi sjaak,

 

Hoe gaat het met je dames, is het voortrekken op de blokken goed gelukt?

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voorgroeien op de blokken was goed gelukt, alleen toen ik ze over heb gezet in de kwx gingen ze wat minder.

Ik denk dat er iets niet helemaal goed zat met de ph wat wel raar is want in heb de kwx meteen ingewaterd met voeding, 20 liter per pot er door gespoeld met een ph van 5,6 en ec van 1,35 en de drain was ph 5,8 en ec 1,42.

Binnen 2 dagen zagen ze er een stuk minder uit daarom heb ik ze nog 2 keer 1,5 liter per pot van boven gegeven (niet op de startblokken maar er om heen) en toen trokken ze weer bij.

 

Hier wat foto's de lamp staat aleen wel aan.

 

gallery_6585_16083_1477711.jpg

 

gallery_6585_16083_33664.jpg

 

gallery_6585_16083_278503.jpg

 

Ik heb ze al getopt en ze staan nu ongeveer 2,5 week in de groei morgen zet ik de klok om naar 12/12.

Ik heb ze een stukje groter laten worden dan vorige kweek omdat ik het toen wat aan de lege kant vond vooral aan de zijkanten.

 

Ook ga ik nu mijn voedingswater hergebruiken, buiten de tent heb ik geen ruimte voor een vat maar ik heb nu een 90 liter bak onder de lekbak waar de planten in staan met hier in een 400 liter per uur circulatie pompje in die ik ook gebruik om het water via een tuinslang door een pe koppeling in de lekbak te pompen ik zag dit id in een topic van e$kob@r in de hydro afdeling.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit hoor Sjaak! Als je zag hoe ze de startblokken ingingen en ze er nu bij staan :verrygood

 

Is 2,5 week voorgroei voor een amnees niet een beetje veel van het goede? Worden gigantische struiken zo. Wordt een hoop buig en knak werk om het in toom te houden. :lol:

 

Heb door inspiratie van jou voorgaande topics ook een RFX-mapito draai in een lekbak gedaan, oogst viel alleen een beetje erg tegen. Na dit rondje ga ik het opnieuw proberen. Heb ook geen ruimte naast de tent voor een vat ga het precies zoals jij nu doet doen alleen met een kleinere specie kuip 73x40x20 cm. Anders blijft er maar weinig hoogte over voor de dames.

 

Veel succes deze run sjaak!

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan zijn dat je startblok het water in je rfx onder je startblok heeft opgezogen.

 

allicht startblok iets te droog geplant.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om een nieuwe reflector te halen maar welke raden jullie mij aan?

De hamerslag reflector die ik nu heb gebruik ik al zoon 2 jaar dus lijkt me wel is tijd voor een nieuwe.

De topshield pro xl1 lijkt me wel wat wel wat omdat je die dicht op je planten kan hangen maar wel redelijk prijzig.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita hortistar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thnx ga ik die van de week maar ff halen!

 

 

Ook nog maar koppert spical plus halen want ondanks dat ik de stekken 4 keer!! gedompeld heb in BioQuant Ivermec en pvp (2 dagen er tussen telkens) heeft de spint het nog overleefd. Vorige ronde waren ze ook al niet kapot te krijgen na dompelen en meerderen keren spuiten.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto's van de planten in het donker.

 

11-2

dag 5 bloei

 

Voeding: Gold label a & b, Mg en roots

Ph 5,6

Ec 1,41

 

Drain

Ph 6,2

Ec 1,47

 

Volgende keer vloeden ga ik iets zakken naar 1,35 ze zitten volgens mij op het randje in voeding aan sommige bladpunten en de donkere kleur blad te zien.

Ik heb ze ook aardig geknakt gister om ze wat meer naar de zijkanten van de tent te laten groeien.

 

gallery_6585_16083_1348561.jpg

 

gallery_6585_16083_1834808.jpg

 

gallery_6585_16083_1799337.jpg

 

gallery_6585_16083_319360.jpg

 

100 zakjes roofmijt opgehangen zoon 10/11 zakjes per plant lijkt me dat die spint dit niet gaat overleven :kill: :evil: :evil:

 

gallery_6585_16083_986742.jpg

 

Na hoeveel dagen kan ik de zakjes weer weghalen?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit sjaak. tip. ga je mg niet verhogen volgens schema maar geef 0,5 ml a 0,6 ml per L Vanaf het moment dat er 1 ml / l staat.

 

Van ultra pk volstaat ook een halve dosis dus 0,25 ml/l. zeker bij een dergelijk laag basis ec. kijk maar eens in het gold label hydro schema welk totaal ec wordt aangehouden bij aangeraden additieven. ga je hoger kunnen je verhoudingen uit balans raken grtz

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit Sjaak, mooi donker groen is niet lelijk. :dribble:

 

Zo niet weten hoe lang je de zakjes moet laten hangen.

 

Heb jij bij het inwateren het water in je vat laten lopen voor hergebruik of heb jij dit weg gegooid?

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob Ok bedankt voor de tip!

 

@Worm Ik heb het water bij het inwateren gewoon weg gegooid, volgens mij moet je dat altijd doen met inwateren.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sjaak,

 

Hoe staat het met de dames?

 

Ik las dat racker zijn water na het inwateren gewoon in zijn vat terug pompt, weer aanvult met schoonwater en de EC op de startwaarde zet. Wil dit ook gaan doen, waarom weg gooien als dat niet nodig is. Toch alweer gauw 800ml voeding wat door het riool gaat. ;)

 

1200ltr vat>100potjes van 30ltr= litertje of 12 ongeveer. Gewoon de ton verdelen over de potten. Als het goed is krijg je dan een halve ton retour (de rest zit in de pito). De ton vul je weer aan met schoon water en je zet de ec op je normale startwaarde (1,4 bij mij)

 

ik pomp niks weg, ik heb niet eens een afvoer bij mijn ton. Verschil bij jou zal zijn dat je pito al nat is, je krijgt dus veel meer terug. De vraag is dan wat er voor waardes in je pito zitten. Kraan water is iig taboe.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die niet ge-killed gaan worden weet ik het ook niet meer :)

 

mopper.gifmopper.gif

 

kosten die zakjes niet redelijk wat centjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm ze staan er mooi bij hoor op wat klauw blaadjes na maar daar maak ik me niet echt druk om. Het gaat wel wat krap worden met de hoogte maar ik probeer ze zoeveel mogelijk naar de zijkanten van de tent te knakken om dat ook vol te krijgen, ik denk dat ik het net ga redden in de hoogte.

 

Ik heb altijd begrepen dat bij het inwateren/spoelen je drain gewoon moet wegspoelen maar ik kan dit ook fout hebben hoor!

Mijn vorige ronde ben ik ook niet met hele mooie waardes geeindigd dus heb ik maar ruim me kwx gespoeld met voedingswater en voor deze 9 potten is het dan niet heel veel wat er het riool in gaat denk zoon 100 ml a & b wat roots en mg.

 

@sensi life Nee dan weet ik het ook niet meer, tot nu toe heeft niks van spuiten/dompelen geholpen dus hoop wel dat dit werkt.

Mij koste de zakjes 60 euro voor 100 zakjes ze hadden geen kleinere verpakking dan 100 zakjes.

 

 

 

Hier nog wat foto's geen super kwaliteit alleen.

 

19-2

dag 13 bloei

 

Voeding: Gold label a & b, Mg en roots

Ph 5,5

Ec 1,39

 

Drain

Ph 6,0

Ec 1,47

 

gallery_6585_16083_1269693.jpg

 

nieuwe kap hangt ook ik heb alleen niet heel veel meer om omhoog te gaan.

 

gallery_6585_16083_1730687.jpg

 

gallery_6585_16083_2959293.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je die lekbak op een tafeltje staan?

 

edit: ziet er netjes uit trouwens ;)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zakjes zijn een hele goede keus!

 

Gewoon laten hangen hele cyclus.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miami Onder het tafeltje staat een 90 liter vat voor voedingswater, met een 400 l circulatiepompje pomp ik me water omhoog door een tuinslang die aan gesloten zit op een koppeling die ik in de lekbak heb gemaakt als ik de tuinslang los maak loopt het water weer weg. Het nadeel is wel dat ik hierdoor al iets van 40-50 cm in de hoogte mis. Ik ben hier op gekomen door topic van e$cob@r in de hydro afdeling.

 

@ The-Predator Thnx nog voor de tip van de zakjes hoop dat het goed werkt. Blijft de roofmijt zo lang in leven ik heb een beetje zitten kijken maar ik zie niks van roofmijt lopen. Ik merk wel dat de spint in ieder geval niet erger is geworden.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor sjaak, mooi kappie ook. :tu

 

Ik water elke 20L krat met 20L voedingswater en 1,5 ec / 5,5 ph (hy-pro), met 4 kraten kom ik dan al gauw aan de 800 ml voor het inwateren. Met gold label is dat betrekkelijk minder ;) .

 

Je zou kunnen overwegen om een lager vat aan te schaffen, win je +- 20 cm hoogte.

 

http://www.kreuwel.c...r?category_id=5

 

Ga je in de toekomst nog een andere vloed tray gebruiken voor in de dr120 of blijf je bij de vertrouwde lekbak?

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...