Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Waarschuwing: Antwerpen (stad)

Recommended Posts

Beste medekwekers, gebruikers

 

Ik moet je niet gaan vertellen hoe exponentieel de verkoop van cannabis in Antwerpen is gegroeid in de nasleep van de wietpas. De stijgende vraag heeft zienderogen een impact gehad op de prijs/kwaliteit.

 

Ik heb dan ook verontrustend nieuws:

 

Het gaat over de - in het stadscentrum veel verspreide - AMNESIA:

 

Uiterlijk

- Hevig kruidig geurend, niet zozeer een diesel geur als een wierook ondertoon

- Zeer compacte toppen, lichtgroen-geel-bruin van kleur - samengeperst tijdens drogen

- Effect wordt omschreven als "keigoeie paf joenge"

 

DE AANLEIDING

- Wiet brandde in de keel, aanhoudende keelpijn

- Borst- en rugpijn bij zware gebruiker, kunnen herleiden tot bronchen en longen

- Ongewone glinstering/reflectie in plantmateriaal

 

HET PROBLEEM:

Microscopisch onderzoek van het reflecterende plantmateriaal heeft de aanwezigheid van glas en metaal bevestigd.

 

Ik heb 4 stalen Amnesia van 2 verschillende bronnen getest. De stalen zijn allen op verschillende momenten gekocht met voldoende interval.

 

Alle 4 de stalen bevatten verpulverd glas; 3 van de 4 stalen bevatten metaalsplinters (en die zien er maar gruwelijk uit onder de microscoop). De stalen met metaal bevatten een derde substantie die ik niet op zicht kan identificeren;

 

Verder waren de trichomen meteen opvallend: De wiet geeft een geweldig zware stoned maar de trichs zijn helder. Nog geen 10% is milky, niets is amber. Ik weet dat pure hazejes vaak milky geoogst worden, maar dit trof mij meteen, nog voor ik glas en metaal vond.

 

Ik heb nu een kennis zo ver gekregen om een staal te analyseren in haar labo. Die resultaten zullen wel even op zich laten wachten, labo's zijn nogal druk.

 

 

 

 

Ik informeer maar. Wat je met deze kennis doet is je eigen zaak. Het enige dat ik kan aanbevelen:

 

Grow your own.

 

Tenzij je graag veel geld betaald om vergiftigd te worden.

 

Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Het moet niet gekker worden!!

 

Enige probleem is dat ik nu ook wel eens zou willen weten wat ik in al die jaren gerookt heb, voordat ik aan mijn eigen grow begon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

op straat kopen is het domste wat je kunt doen

 

shops in nl kijken wel uit om verzwaarde wiet te verkopen, maar ook van shop wiet weet je niet wat er mee gedaan is. veel kwekers kan t niets schelen om nog eens wat vertimec te spuiten in de laatste week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat als ik in de shop koop dat ik troep aan het roken ben, maar wat jij zegt baek is echt te zot voor woorden...

gelukkig groei ik al jaren mn eigen wietje in de zomer maar ben ik later wel weer verplicht om naar de shop te gaan als het op is.

 

hou me op de hoogte als je wilt baeklandt want dit is iets wat ik ook wel eens zou willen zien/weten.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet wordt al jaren bewerkt, vooral de partijen die het nat opkopen maken zich daar schuldig aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in Limburg ook vaker gezien , pas nog zelfs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net m'n zak amnesia gecontroleerd... oef ... geen probleem

dat ze er zand of oregano en toestanden bijkappen, of natspuiten is al erg genoeg

maar glas? sorry zenne, dan hebt ge echt geen geweten

 

pff

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarom zijn er forums als deze, dat men zelf kan kweken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasten die anderen glas en metaal laten roken verdienen een nek schot.

 

 

Kut tuig.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je het deelt maar jammer dat het gebeurt

dit is 1 van de redenen waarom ik mijn eigen wiet kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen in antwerpen hoor, ik durf te zeggen (zonder te overdrijven zelf) dat 95% van de amnesia/haze die word ingevoerd in belgie bewerkte troep is ! Vroeger vond je amper haze in belgie, nu gooien ze het naar je kop ! Dus aan alle belgen, word je haze / amnesia aangeboden NIET kopen het is het gewoon niet waard ! is gewoon mega productie bewerkte kut troep ! Het ergste is nog dat meer dan 80% van mijn vriendenkring het zelf totaal niet door had...

 

U bent gewaarschuwd :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci om te melden Baekelandt.

Ik rij liever naar R'dam om me te bevoorraden dan int stad iemand aan te spreken.

Spijtig dat er individuen zijn die zich daarmee bezig houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik rij liever naar R'dam om me te bevoorraden dan int stad iemand aan te spreken.

 

Dan wil ik je ook even zeggen dat je dat beter ook NIET doet, ik heb verschillenden vrienden zien thuis komen na een dagje naar rotterdam te zijn geweest met bewerkte troep uit verschillende coffeeshops, sommige zo goed bewerkt dat je het met een laboratorische microscoop amper kon zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van de meest ergste nadelen van het verbod:

Er word wiet verkocht met glas en andere troep waardoor de volksgezondheid in gevaar komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is helaas al jaren aan de gang, ik weet nog wel dat je vroeger spul had, Brix+ , die je na het knippen op de natte toppen moest spuiten, zodat ze zwaarder werden.

Dit spul nam de kleur over van de plant, maar zat vol met rotzooi ( o.a. silica en vinyl verbindingen; vinyl is dus gewoon plastic) waardoor het lijkt alsof de wiet vol met trychlomen zit.

 

Zilverzand wordt ook veel gebruikt, en dat spul wat ze in wegbewijzering doen, van 3M, om het reflectief te maken, dit ziet er inderdaad uit als glas als je het onder een microscoop bekijkt.

 

Veelal wordt behanglijm of maizena gebruikt als bindmiddel.

 

Schijnbaar hebben ze tegenwoordig mixjes waar knipafval inzit, bindmiddel, en synthetische THC (zgn 'research chemicals') naast de vieze smaak en geknetter wordt je hier dus megastoned van door die synth THC rotzooi (incl. zware hoofdpijn).

Aangeraden wordt dan de wiet ook minimaal 2 weken eerder te oogsten, dan is er nog genoeg ruimte in je topjes om ze op te vullen met deze rotzooi. En is een kweek per jaar extra.

 

Ik heb ooit bij de shop voor veel geld een zakje NLX gehaald, waar allemaal bruine poeder uitviel, die knarste tussen mijn tanden.

Een week later had ik m'n eerste tentje staan.

 

Als je een stukje wiet in je mond stopt en er even op bijt, en het begint te knarsen alsof er zand inzit , zou ik dit niet oproken en een andere leverancier zoeken, of beter, gewoon zelf 5 plantjes wegzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze praktijk heb ik zelf een 2 jaar geleden ook al gehad, gewoon gemalen glas ertussen.

Het is ook mede daardoor dat ik naar de sjop ben blijven gaan, in Antwerpen kopen, tenzij van bekende en vertrouwde personen, wordt je afgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schijnbaar hebben ze tegenwoordig mixjes waar knipafval inzit, bindmiddel, en synthetische THC (zgn 'research chemicals') naast de vieze smaak en geknetter wordt je hier dus megastoned van door die synth THC rotzooi (incl. zware hoofdpijn).

 

daar was ik aan aan het denken, omdat de trichs allen 'onrijp' zijn. Ik heb een vermoeden dat de planten veel additieven krijgen en dan vroeg geoogst worden, maar ik wacht op de lab resultaten.

 

Ik wil weten wat er tijdens de kweek is toegevoegd ook.

 

Wat mij het meeste stoort is dat sommige mensen met wie ik deze info heb gedeeld het blijkbaar niet erg vinden, want ze blijven verzwaard spul kopen en weigeren zelf te kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat airmax zegt klopt volledig, Brix+ is een kant en klaar middel zomaar tekoop waar ze de toppen gewoon in onderdompelen. Dit middel word nu zeer vaak gebruikt bij de haze / amnesia die word ingevoert. Het geeft een blinkend goedje af die door onervaarende beschouwd word als 'thc' zo kunnen ze het gewicht tot maar liefst 30% verhogen... Echt ziek gewoon!

 

Nog enkele tips hoe je de bewerkte haze / amnesia in 123 kunt herkennen :

 

1 Ze ruikt VEEL te sterk naar ' haze ' = ik noem het ruiken naar natte hond :smoke het heeft echt een specifieke geur...

 

2 De toppen zien er donkergroen / bruinachtig uit en als je ze openbreekt zijn ze mooi lichtgroen binnenin

 

3 Als je ze in het licht houd en ze blinken als gek...

 

 

Hoop dat jullie hier wat mee geholpen zijn

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mij het meeste stoort is dat sommige mensen met wie ik deze info heb gedeeld het blijkbaar niet erg vinden, want ze blijven verzwaard spul kopen en weigeren zelf te kweken...

 

Niet iedereen kan/wil/durft zelf te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een beetje misselijk geworden van dit alles te lezen... echt vuil gewoon! :smoke

 

Ondertussen was ik me al wel even bewust dat ze wiet verzwaren en dat ze meerdere methodes hebben,

 

maar dit had ik niet meteen verwacht.

 

Tegelijk geeft het me ook een glimlach op mijn gezicht omdat ik binnenkort men eigen wietje zal kunnen roken en geen troep meer hoef te halen!

 

Die Amnesia / Haze word in Leuven ook al een tijdje aangeboden en heb het nooit graag gerookt, smaakt niet goed en zag er al wat verdacht uit.

 

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Leuven wist ik niet, ik weet wel dat die Amnees zeker in het Brusselse ook op de markt is.

 

In BXL om een of andere reden (wrschlk concurentie of naamwaarde) wordt die onder "Super Silver Haze" verkocht.

 

Ik heb - uiteraard - al de beslissing gemaakt dat wanneer mijn huidige oogst op is ik liever een paar weken niets rook dan mijzelf te bevoorraden in een circuit waar je geld voorrang krijgt op je gezondheid.

 

@Bastet; bedankt voor de foto. Het staal op de foto is blijkbaar iets meer bespoten als mijn stalen, maar voor de rest ziet het er identiek uit.

 

we zullen BRIX+ dus ook aan de lijst moeten toevoegen. Ben benieuwd wat dat goedje gaat opleveren in de scan, zou me niet verbazen als er meerdere kankerverwekkende substanties in te vinden zijn. Nochtans zou Brix+ "volledig organisch zijn" :lol:

 

Klootzakken die enkel aan de $$$ denken mogen ze van mij 5 jaartjes in een Thaise gevangenis steken... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verbaasd mij dat er zoveel mensen verrast zijn over de middelen die gebruikt worden om te verzwaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

walgelijk dat mensen dit doen voor n beetje winstbejag. Ik doe dat in ieder geval niet ondanks dak ni rook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...