Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Havelte78

Juridische gevolgen bij kweken met BOA

Recommended Posts

Hoi mede growers !

 

Wie kan mij helpen bij het volgende dilemma. Ik wil graag gaan kweken met 5 plantjes. Ik ben gediagnosticeerd met ADD en gebruik hiervoor cannabis. Heb hier geen medische verklaring van de dokter voor overigens.

Door de hoge prijzen wil ik nu met 5 planten in een tent gaan kweken onder een gavita 1000watt. Ga handmatig bewateren dus hou het verder simpel. Tot zover geen probleem. Echter mijn vriendin werkt in de beveiliging en is Buitengewoon opsporingsambtenaar. Nu is het zo dat als zij een strafbaar feit begaat ze haar Boa kunnen innemen waardoor zij dan ook haar baan verliest.

We wonen samen in een gezamenlijk koophuis en hebben een samenlevingscontract. Nu is het mij uiteraard niet waard dat zij haar baan verliest maar ik vroeg me af of dit mogelijk is bij het kweken van 5 planten.

Wie heeft hier ervaring mee of juridische kennis voor in huis ?

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jullie samen in 1 huis wonen en er mocht ooit iets blauws voor je deur staan dan zijn jullie allebij de sigaar jij kan wel zeggen is van mij maar hun zullen zeggen je vriendin wist hier ook van dus allebij verantwoordelijk en volgens mij voor 5 planten krijg je tog geen boete ze nemen alleen je spullen in beslag?er zijn vast wel mensen hier op forum die welleens gepakt zijn met 5 ik heb hier geen ervaring mee.

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik het zeg, maar ga jij kweken terwijl je vrouw boa is....is voor mij hetzelfde als een agent wat doet kweken, maar vervolgens wel plantage moet gaan oprollen..... :specool :lol:

 

politie , boa's etc wat doen kweken moeten ze eigenlijk nog strenger aanpakken dan een andere kweker in mijn ogen......

Share this post


Link to post
Share on other sites
We wonen samen in een gezamenlijk koophuis en hebben een samenlevingscontract. Nu is het mij uiteraard niet waard dat zij haar baan verliest maar ik vroeg me af of dit mogelijk is bij het kweken van 5 planten.

 

Je geeft zelf het antwoord al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kansloos

integriteit is een groot ding bij een BOA en die wordt flink geschaadt als er zich een plantage in het hoofdverblijf bevindt (ook al zijn het er maar 5 in een tentje en is eigen gebruik). Ook al doe jij afstand, zij wist ervan en had atie moeten ondernemen, nu wordt ze medeplichtig

 

met als ultieme straf, weg BOA en royering etc en dat voor wat plantjes :specool

 

wiet is nog steeds verboden :lol:

het wordt gedoogd en ook al heb je het op recept.. dan nog mag je niet voor jezelf kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry dat ik het zeg, maar ga jij kweken terwijl je vrouw boa is....is voor mij hetzelfde als een agent wat doet kweken, maar vervolgens wel plantage moet gaan oprollen..... :lol: :lol:

 

politie , boa's etc wat doen kweken moeten ze eigenlijk nog strenger aanpakken dan een andere kweker in mijn ogen......

 

Nou sorry maar dat vind ik wel beetje kort door de bocht. Een boa is bevoegt tot het uitvoeren van een gedeelte van de wet. Bijvoorbeeld een conducteur of een boswachter zijn dit ook. Vind ik persoonlijk nogal een veschil met een agent die actief op zoek gaat.

 

kansloos

integriteit is een groot ding bij een BOA en die wordt flink geschaadt als er zich een plantage in het hoofdverblijf bevindt (ook al zijn het er maar 5 in een tentje en is eigen gebruik). Ook al doe jij afstand, zij wist ervan en had atie moeten ondernemen, nu wordt ze medeplichtig

 

met als ultieme straf, weg BOA en royering etc en dat voor wat plantjes :specool

 

wiet is nog steeds verboden :(

het wordt gedoogd en ook al heb je het op recept.. dan nog mag je niet voor jezelf kweken.

 

Bedankt voor je antwoord. In dat geval denk ik dat ik mij er beter niet aan kan wagen. Dacht dat je bij 5 planten alleen een boete kreeg en niet strafrechterlijk werd vervolgd. Zodoende dacht ik dat de Boa hierbij niet in gevaar zou kunnen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja een BOA of Agent die wiet gaat kweken,

 

Zolang het voor eigen gebruik is, zou het mij niet uit maken, en zou elke Nederlander moeten doen.

Zeker als het gaat om medicinale gebruik.

 

Maar in het kromme Nederland...

 

Gr voordelol

Share this post


Link to post
Share on other sites

als t goed is krijg je een pas die voor 3 of 5 jaar geldig is. voor het verlengen van de pas gaat steeds een nieuw antecedenten onderzoek af. als je gepakt wordt komen ze daar later pas achter volgens mij.

 

genoeg tijd om haar buschauffeuse diploma te halen, dat is veel beter dan parkeerwachter of conducteur :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft het beroep van je vriendin te maken met jou medicijn?

dus een ander daarop afrekenen is een onnodig waarde oordeel.

 

een lastig probleem, ik zou het wel met je huisarts bepreken

als jou canna gebruik als zelfmedicatie wordt beschouwd,

al is het alleen maar om te kijken of dan je "status "verandert.

ik denk dat het veel met je regio/gemeente te maken heeft.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen vrouwtje weg en 5 planten erin :specool

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjongejonge wat lees ik weer een aantal (laat ik het voorzichtig zeggen, vreemde adviezen)

 

Het is geen medicijn, dat heeft ts zelf bedacht zonder medisch advies.

Het heeft niks met je regio of gemeente te maken.

Het heeft vooral te maken met de werkgever van je vriendin/vrouw.

Die zullen dat nooit accepteren als ze erachter komen.

Verhaal van de hoge kosten snap ik ook niet helemaal, of gebruik je zoveel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon die tent opzetten en rustig voor je vriendin een leukere baan gaan zoeken. Zo'n vaart loopt dat niet.

 

politie , boa's etc wat doen kweken moeten ze eigenlijk nog strenger aanpakken dan een andere kweker in mijn ogen......

 

Als je die nou eens te vriend maakt.... :specool Liefst een beetje hoog in zo'n taskforce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan A

 

voor wiet-ontheffing moet je helaas de ambtelijke molen bij de vooringang betreden : heb je klachten op medisch gebied, ga naar een arts, laat jezelf onderzoeken , en leg uit in hoeverre van alle uitgeprobeerde medicaties cannabis je beter helpt.

het is kut.

je weet zelf allang hoe goed wiet helpt , maar anders krijg je nooit een art achter je.

een arts kan je een recept bij de apotheek schrijven voor medi wiet.

eventueel krijg je een arts zo ver om voor jou een potje te breken bij de verzekeraar dat jouw wiet vergoed wordt .

 

anders zou ik het nu niet weten, als je te maken hebt met "correcte procedures"

 

plan B

 

Je gaat een huisje huren , en plempt het een jaar lang vol wiet.

Van de wiet betaal je de huur en je electra, de rest droog je , en gooi je door de zeef, tot je een paar kilo hash hebt.

Vrieskist kopen , opslagbox huren, waar je een vriezer met je hash hebt staan voor de komende 5 jaar.

En dan maar weer opnieuw zien hoe je je situatie aan pakt...

 

 

plan C

 

je vertelt haar helemaal niets, je gaat micro kweken, en hoopt op het beste.

Als ze in haar eigen huis een paar microkweekjes niet kan ontdekken , hoe moet een agent dat dan ??

 

plan D

 

je trekt je van niets aan, en zet gewoon 5 planten onder die 1000 watt.

laat het erop aan komen

 

plan E

 

je naait ertussen uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je toch gewoon een paar buitenplanten neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga even met een advocaat praten .

dat je een gezamenlijk koophuis hebt hoeft helemaal nog niet betekenen dat je beide ervoor word veroordeelt.

naar mijn weten wordt er ook vaak geschikt bij 5 planten , je krijgt dan geen rechtzaak maar wel een taakstraf en of geldboete .

 

maar ga zoals ik al schreef, samen met je vriendin langs bij advocaat (wel zorgen voor een goede) , dan heb je al info en kan je een goede afweging maken .

 

mvg

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat buitenplanten ook niet mogen,..

Ze worden gedoogt. dat is ook het kromme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga even met een advocaat praten .

dat je een gezamenlijk koophuis hebt hoeft helemaal nog niet betekenen dat je beide ervoor word veroordeelt.

naar mijn weten wordt er ook vaak geschikt bij 5 planten , je krijgt dan geen rechtzaak maar wel een taakstraf en of geldboete .

 

maar ga zoals ik al schreef, samen met je vriendin langs bij advocaat (wel zorgen voor een goede) , dan heb je al info en kan je een goede afweging maken .

 

mvg

 

Dat kan dan wel zo zijn, maar je hebt ook nog met een werkgever te maken, die heeft niks met jouw advocaat of zijn advies te maken.

Dus als die er niet van gediend is en er achter komt dan verzint die wel iets om haar te ontslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou de kweek bij iemand anders doen, wel op 5 planten houden of door iemand anders laten doen.In je eigen huis kan alleen als je een betreffende vergunning hebt voor het kweken van medicinale Cannabis, maar dat gaat jaren duren & veel geld kosten.Ik zou wel bij je betreffende arts voor een medische wietverklaring gaan & verschillende leden hebben daar al ervaring hoe dat moet gebeuren.Ook het verkrijgen van zo'n verklaring gaat heel veel tijd vergen.In die tussentijd zou ik thuis niet kweken, ook niet buiten in de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou sorry maar dat vind ik wel beetje kort door de bocht. Een boa is bevoegt tot het uitvoeren van een gedeelte van de wet.

 

niet kort door de bocht...je zegt het zelf, ze moeten de wet uitvoeren en dus niet gaan kweken, beetje hypocriet als ze ergens bij een inval aanwezig moet zijn en hebt er zelf staan.... :specool :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou sorry maar dat vind ik wel beetje kort door de bocht. Een boa is bevoegt tot het uitvoeren van een gedeelte van de wet.

 

niet kort door de bocht...je zegt het zelf, ze moeten de wet uitvoeren en dus niet gaan kweken, beetje hypocriet als ze ergens bij een inval aanwezig moet zijn en hebt er zelf staan.... :specool :lol:

 

 

Met alle respect maar dan moet je ook goed lezen ik schreef een DEEL van de wet. Dat betekent dat je als conducteur bijvoorbeeld alleen iemand mag bekeuren voor zwartrijden of als boswachter alleen mensen mag bekeuren die afval dumpen in het bos. Dat is toch heel anders als een agent die bewust heeft gekozen om te strijden tegen alle misdaad ongeacht of ie het er nou mee eens is of niet. Ik vind dit toch wel een wezenlijk verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
of als boswachter alleen mensen mag bekeuren die afval dumpen in het bos.

 

ja en zelf wel afval doen dumpen bijvoorbeeld :specool snap je wat ik bedoel nu.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ach wat zal ik zeggen? Boa's en agenten zijn ook mensen. Ik haalde vroeger mijn colombiaans marcheerpoeder bij een agent, nooit geen gezeur gehad. Later heeft ie zijn baantje opgezegd en is wat anders gaan doen.

 

 

Je kan ook onder 400 of 600 W gaan draaien, in een tentje op jouw hobbyzolder waar je vriendin niet mag komen :specool (

Share this post


Link to post
Share on other sites

Every man should be the king in his own castle! (Oliver Hardy)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou sorry maar dat vind ik wel beetje kort door de bocht. Een boa is bevoegt tot het uitvoeren van een gedeelte van de wet.

 

niet kort door de bocht...je zegt het zelf, ze moeten de wet uitvoeren en dus niet gaan kweken, beetje hypocriet als ze ergens bij een inval aanwezig moet zijn en hebt er zelf staan.... :specool :lol:

 

 

Met alle respect maar dan moet je ook goed lezen ik schreef een DEEL van de wet. Dat betekent dat je als conducteur bijvoorbeeld alleen iemand mag bekeuren voor zwartrijden of als boswachter alleen mensen mag bekeuren die afval dumpen in het bos. Dat is toch heel anders als een agent die bewust heeft gekozen om te strijden tegen alle misdaad ongeacht of ie het er nou mee eens is of niet. Ik vind dit toch wel een wezenlijk verschil.

 

Ow en jouw vriendin heeft deze loopbaan niet bewust gekozen dan?

Nou ja je moet het zelf weten, ik zou het iig een domme keuze vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De BOA's van Obama weten nu al wat je van plan bent.

En Opstelten wil de "burgerinfiltrant" weer gaan inzetten.

Pas op!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...