Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Riina

9xChemdog 600W DR120

Recommended Posts

Ziet er goed uit Riina! Je hebt het kweken goed te pakken heb ik de indruk!

 

Waar heb je u materiaal vandaan gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup Riina.

Plantjes ook boven....nu kan je beginnen.

Veel succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chjez, het meeste komt vanuit eugrowshop.eu . De voeding, kap en davin fancontroller incl thermo komt van growshop alien :verrygood

 

@ Tune bedankt :D

 

Nog effe een foto gemaakt van de CFL armatuur(2x55w) ik in bruikleen heb van een wf-lid :D

 

Hangt nu ongeveer een cm of 3 boven de plantjes

 

Zou ik ze nog dichter hangen ?

 

gallery_37924_15816_305371.jpg

 

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze overpotten en onder een sterkere lamp zetten, ze zijn er klaar voor. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje deze ga ik volgen. Mooie setup waarin je het klimaat prima onder controle kunt houden.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi, hoe bedoel je ? nu al zo vroeg ? ik had gedacht ze een internode of 3 te laten voorgroeien onder die cfl omdat met mn hps te veel gaan strekken denk ik.

 

@ Donnie Leuk dat je gaat volgen :D Mn temp kan ik op gelijk welke gewenste temp tussen 22-28 graden houden en dat blijft ook zo :verrygood, heb er goed aan gedaan met de afzuiging en filter te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder deze lamp gaan ze eerder strekken, een zaailing kan na ontkieming en het eerste getande blad direct onder hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor! ziet er strak uit

 

k zou wel beetje opletten met dat stukje perfo slang tussen je filter en afzuiger

als die valse lucht gaat aanzuigen wat niet door je filter gaat kan het wel een een beetje geur gaan lekken..

 

hoelang ga je voorgroeien? je hebt in iedergeval flink de ruimte..

 

succes :D

 

Greetz Skunkmosnter

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi, ik zal ze de volgende licht cyclus terug onder de hps gaan plaatsen dan. Tog beter effe wachten om in de 30 liter potten te steken zeker ? :D

 

@skunkmonster, kom in orde, ik zal morgen wat ducktape gaan halen om alles zeker dicht te maken nu ik nog de ruimte heb om wat te knutselen in de tent :verrygood. Normaal zal ik ze een goeie 30-40cm hoog laten worden, dan het net erboven en nog laten groeie tot het net voor een goeie 80 procent dicht is. Ook ga ik enkel maar 3 planten toppen, met name de 3 middelste. Omdat ik half pipe scrog ga doen lijk dit me de beste manier om een beter opbrengst te behalen.

 

Riina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn mijn zaailingen die direct onder 2400watt gingen in 65ltr smartpots.

 

gallery_30844_14032_5663798.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi ik heb je raad opgevolgd, ze verpot en de hps erboven.

 

Mn potten zijn helaas niet vol omdat ik maar 9x50l zakken van Atami B'Cuzz mee heb omdat ik normaal met 25l potten ging werken. Het zijn 30l potten geworden omdat ze die 25l potten gestolen waren in Tilburg.

 

Zo staan ze er nu bij.

 

gallery_37924_15816_960263.jpg

 

Riina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze wat groter zijn ff nog een zak halen en bijvullen.

Ziet er verder netjes uit.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedaan, je zal zien dat de planten beter en sneller zullen ontwikkelen.

Heb je nog wat zwartwitfolie of radiatorfolie liggen, dan kan je de aarde wat afdekken tegen uitdroging.

Iig dagelijks de toplaag natsproeien, en wat Appel al zegt, je kan later nog wat aarde in de potten bij gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de inbreng appel en krasi . Het is leuk om wat hulp te krijgen :verrygood Echter geen zwartwit of radiator folie in de buurt liggen maar ga ik morgen naar de zelfbouwmarkt gaan halen. Komt wel goed.

 

Ik geef nu enkel iedere dag 50ml water om de bovenkant wat nat te houden. Op 1liter water geef ik 0.1ml wortelstimulator mee. Per 2 dagen besproei ik de plantjes eens nat met een beetje bac bladvoeding en pro active.

 

Nog een vraagje, zou ik beter de volledig bovenlaag nat maken of is dat niet nodig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bovenlaag volledig natspuiten ja, om de 2 dagen bladvoeding zou ik mee stoppen.

De pro active kan je wel eens per week gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey even update:

 

Dag 10 groei fase:

 

gallery_37924_15816_243041.jpg

gallery_37924_15816_1115274.jpg

gallery_37924_15816_778818.jpg

 

De grootse, overheersend indica :specool

 

gallery_37924_15816_356354.jpg

 

en nog een bovenaanzicht:

 

gallery_37924_15816_1082377.jpg

 

Een raar krulletje in het blad

 

gallery_37924_15816_929174.jpg

 

Bij 2 plantjes wat rare randjes:

 

gallery_37924_15816_514221.jpg

gallery_37924_15816_118217.jpg

 

En nog een overzichtje:

 

gallery_37924_15816_440457.jpg

 

Graag eens jullie mening over die 2 met randjes, ik dacht dat he kwam ivm met warmte v d lamp heb ze nu op 80cm gehangen maar het lijkt niet weg te trekken.

 

Riina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Mij lijkt het dat sommige cellen precies open gaan en daardoor die wat rare vervormingen op de blaadjes. Maar ik heb hier niet veel ervaring mee maar je kan het is opzoeken en dan ben je het miss wel eens.

 

Sommige plantjes of blaadjes zijn er misschien gevoeliger aan dan andere. Werk je met luchtbevochtiger? Ik heb namelijk ook lichtjes dezelfde verschijnselen maar wel minder fel. Door een zakje erover te zetten kan je de lv makkelijk omhoog doen naar het gepaste maar is nu miss al wat laat weet het niet goed. Maar wel oppassen en zien dat je zakjes stevig erover zijn en dan grond wat natspuiten en zakje ook. Als ze dan wat groter zijn zullen ze hier wrs beter tegen kunnen. Kleintjes zijn gevoelig he :specool

 

Maar toch las ik ook dat het met zaadplanten niet nodig zou zijn om echt met lv te werken ik doe dit zelf ook niet en ze groeien nu toch wel aardig vind ik.. Heb wel op begin die zakjes gebruikt.

 

hopelijk heb je er iets aan

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die opkrullende randjes die jij zegt heb je bijna bij alle zaailingen.. aan de lv ligt het volgens mij echt niet!!

plantjes staan er goed bij, gewoon doorgaan en een goede temperatuur en bodemvochtigheid aanhouden, dan komt alles wel in orde hier!

die opkrullende bladranden had ik ook bij mijn plantjes in het begin bij sommige planten.. tegen de 3de, 4de internode heb je hier totaal geen last meer van volgens mij

 

plantjes staan er mooi bij in deze fase :specool

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar als ik dan op foto 8(voorlaatste) kijk in het midden van het blad dit vind ik toch maar vreemd hoor dat is niet de opkrulling van het blad denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khad gisteren mn fancontroller aangepast maar had em dus totaal verkeerd ingesteld, temp onder de lamp was gestegen naar 40° plus, nu opnieuw afgeregeld deze morgen en als de thermos op 20° sta draai de fan op 100% dus we zien wel komende dagen of het beter gaat. Morgen nog een bevochtiger erin en hopelijk zijn de problemen weg.

 

Grtjs Riina

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kinders zien er mooi uit, ze hebben het een beetje warm gehad maar ze zijn sterk. Ik heb deze Chemdog ook op m'n verlanglijstje staan om ooit eens te growen. Die foto's van Stone Twisted deden me het water in de mond lopen.

 

Ik zou trouwens niet te lang wachten met de klok naar 12/12 te zetten. :specool

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiging op 100% gezet, het lijkt me nu te beteren. Er was eentje die vanmorgen heel erg zn randjes naar binnen krulde.

 

Dus temp komt goed, de lv is wat aan de lage kant maar er komt nog een bevochtiger in van 5l/24u hopelijk gaat het wat omhoog.

 

Heb net nog een x de plantjes nat gesproeid met een mix van bladvoeding, proactive en plant vitality plus. vanaf morgen weer sproeien met enkel water.

 

Ik geef ze nu 200ml water elk. Met als voeding 0.1ml wortelstim en 10ml plant vita plus per liter.

 

Binnen enkele dagen nog wat pics maken. Algauw een stuk net gaan halen om de halfpipe scrog in de tent te hangen ook.

 

Tot gauw !

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag14 groei

 

gallery_37924_15816_351516.jpg

 

Heb maar besloten om geen scrog te doen deze ronde, na ff wat overleg met Preda ga ik ze binnen 2 dagen in bloei doen en dan wat knakke en buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wachten tot de bladeren de rand raken van de pot als je er van boven op kijkt

nog een weekje of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...