Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Resetten van de Tensio's en klaar maken voor nieuwe ronde

Recommended Posts

Tja Cum Laude..

 

Zo hebben we allemaal wel van die dingetjes, waar je net ff wat meer van weet dan het gemiddelde zeg maar.

Ik heb de laatste dagen veel gelezen van die dingen en achteraf, had ik dat dus eerder moeten doen..

Ik met mijn tensio op cocos wat dus niet gaat werken.

 

Lostcild, heeft dat ergens rond 2008 al geschreven hier in een lange draad over de sensio's.

 

Maar nu we het toch weer over cocos heben LC..

 

Zou het gaan werken, als ik een wat ruimer gat maak, zeg een keer zo groot.

Daar dan aarde in doe, deze lekker nat maken en daar dan de sensio in steek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rocker

gaat ook niet werken, 70 aarde-30% kokos nog wel maar hoger aandeel kokos krijg je te maken met overheersing van de zuigspanning vd kokos die veel sterker is dan die van aarde en krijg je uiterst onbetrouwbare metingen.. trekt je pot droger kan het maar zo dat er water uit de buis getrokken wordt.

 

@ cum laude

Lijkt je allemaal heel wat, ik ondervond het aan den lijve en heb van 2009-2013 die dingen gebruikt en zo'n beetje alles er wel mee meegemaakt incl. de meer dan uitmuntende service van Blumat, op smartpotten nemen ze soms echt een loopje met je die tensio's maar dat terzijde.

 

Dat iets kan wil nog niet zeggen dat je het dan ook maar moet gaan doen is nog zo'n '*' tip van mij.

 

droge pot, hoge ec en een hoge ph

 

je hebt de wijsheid in pacht

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm.. wat bedoel je nou pcies lost ?

 

Kan je nu ineens iets niet hebben of wat is het probleem?

 

Je komt maar verdwaald over op dit moment..

 

Tensio kan helemaal onderwater. Zitten roestvrije schroefjes in op de laatste serie.

 

En idd iedereen moet helemaal zelf weten als iets kan en of je het gaat gebruiken is aan jou de keus.

 

2008/2013.. dan heb jij vast die oude serie tensio. Wie heeft hier de wijsheid in pacht dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de handleiding staat ook dat de kop niet onder water mag. Gewoon die buis een tijdje laten weken, vullen met water en de kop erop schroeven. Meer hoef je echt niet te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan alles hebben behalve onzin.

 

Alsof Blumat ooit anders geleverd heeft dan met 'roestvrije' schroefjes :withstupid:

 

KliK

 

Die kop moet wel 'waterdicht' zijn want er gaat wel eens en plens water overheen met water geven, waterdicht is in deze context toch net ff wat anders dan de meetkop volledig onder water houden, weet je wat, ik zal het als n00b morgen eens via mail vragen aan Blumat want je brengt me nu toch wel zwaar aan het twijfelen hoor, dat gedoe met kop op de buis en dan die meetkop erop draaien, gewoon onder water met de hele zooi want het is toch waterdicht :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag ze meteen even om een nieuwe film.. Die film is 10 jaar oud man. :whistle:

 

Ik ben ook benieuwd naar hun reactie over die schroeven die ze gebruiken.

 

Waarom ik die hele zooi onderwater reset is vanwege die luchtbellen.

 

Heb het eerder gezegd, 8 van de 10 keer krijg je lucht erin en als je onderwater werkt is die kans nihil.

 

Ze blijven hier veel langer werken op de deze manier.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je dat ze langer mee gaan dan? Maak je ze niet tussen de kweken schoon? Ik vul ze aan het begin van de kweek, leeg ze weer op het eind en maak de kegel schoon met een schuurspons. Klaar voor de volgende kweek.

 

Nou moet ik zeggen dat mijn Blumat Digital wel iets sneller zijn water verliest dan de tensiometers die ik zelf maak, maar als de tensiowaarde niet boven de 250 a 300mbar komt dan gaat ook die Blumat Digtal toch wel een hele kweek mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtbel eruit: is het zo moeilijk een jonge in te schenken dat je daarvoor dan maar hele geval onderdompelt en de mazzel hebt dat je meter ertegen kan en dit dan ook rustig gaat adviseren aan anderen want het werkt toch bij jou?

 

Je zal maar net die kop hebben waar het afdichtringetje (wat echt niks is) net niet lekker zit of dat er iets met een schroefje is (iets losgekomen bijv) waardoor roestvorming alsnog mogelijk is. allemaal dikke onzin toch?

 

Wat maakt datum filmpje nu uit als produkt zelfde is gebleven?

 

Snap die redeneringen echt niet, Blumat is er al heel lang in zelfde uitvoering maar dat is je in alle hectiek mogelijk ontgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meetkop losdraaien van de staaf zeg maar en dan de knop ingedrukt houden. dat is je nulpunt als er geen over of onder is. ik doe het altijd zo voor iedere ronde en nooit problemen mee, zo staat het volgens mij ook in de handleiding.

 

Gr Spint

 

# edit #

Dat is mij verteld door blumat zelf omdat ik een keer een nieuwe maar niet goed werkende meter heb gekregen

Edited by spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker wel. als je de dop los draait geeft de meter 0 mbar aan, dus geen onderdruk. Als je de knop ingedrukt houd wordt die waarde je 0 punt. dus als je de dop eraf heb en je meter geef iets anders aan dan nul mbar dan moet je hem dus indrukken totdat ie op 0 staat. Is ook logische, met de dop eraf meet hij geen over of onderdruk dus 0. Ik doe dit elke ronde en heb gaat altijd goed. anders belletje naar blumat weet je het ook, zal verbaast zijn als ze wat anders zeggen

 

Grtz Spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op NL alleen maar fuilmpjes, ik vond eindelijk de instructies op papaier terug vd meter, hoezo op 0 met niet gevulde buis wat Blumat zou stellen?

KLIK

 

Ik heb dat nog nooit vernomen van ze namelijk en mijn meters geven flinke afwijkingen als ik zo reset/ ze klaar maar voor inzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die buis met water eraan doet dan hangt er wel een kolom water aan de druk sensor. Dat geeft dan ook een paar mbar "zuiging" op de sensor.

 

Elke centimeter water geeft een extra druk van 1mbar. Dus als je eerst die kop op 0 stelt zonder de buis eraan en je hangt dan de buis eraan, dan zul je een tensiowaard van 10 tot 20mbar aflezen.

 

Professionele tensiometers worden daarom ook wel gecalibreerd/gecorrigeerd voor de diepte waarop ze in de grond gestoken worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In handleiding staat precies wat ik hiervoor al zei :whistle:

Test display reading without tube (head only), Dus aleen de meetkop. Dan moet die 0 aangeven zodar je hem aanzet, geeft ie wat anders aan dan resetten zodat ie wel op 0 staat.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is grappig pint,

Zal ik wel een "oude" uitgave hebben, want bij mij staat het er niet zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In handleiding staat precies wat ik hiervoor al zei :whistle:

Test display reading without tube (head only), Dus aleen de meetkop.

 

Dan moet die 0 aangeven zodar je hem aanzet, geeft ie wat anders aan dan resetten zodat ie wel op 0 staat.

 

Testen ok maar 0 aangeven kan voor heel rare afwijkingen zorgen als je de meter ijkt op geen zuigspanning waar hij geregeld is om met die spanning die in buisje onstaat te werken,ikke plaatjes kijk en lezen maar vindt het ook nergens terug Spint.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtbel eruit: is het zo moeilijk een jonge in te schenken dat je daarvoor dan maar hele geval onderdompelt en de mazzel hebt dat je meter ertegen kan en dit dan ook rustig gaat adviseren aan anderen want het werkt toch bij jou?

 

Als iets bij mij werkt hoeven anderen het niet te doen.

 

Je zal maar net die kop hebben waar het afdichtringetje (wat echt niks is) net niet lekker zit of dat er iets met een schroefje is (iets losgekomen bijv) waardoor roestvorming alsnog mogelijk is. allemaal dikke onzin toch?

 

Maandagochtend model

 

Wat maakt datum filmpje nu uit als produkt zelfde is gebleven?

 

Het product is hetzelfde gebleven maar het is verbeterd met de tijd.

 

Snap die redeneringen echt niet, Blumat is er al heel lang in zelfde uitvoering maar dat is je in alle hectiek mogelijk ontgaan.

 

Volgens mij ben ik niet lost.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er pas weer twee besteld(waaronder de lange,zodat ik bij de grotere potten onderin ook kan zien wat er gebeurd qua vocht),wel leuk dat de pro plus nu in enkele Mbars aanwijst(of het echt nauwkeuriger is of gewoon een aanpassing van de uitlezing weet ik niet btw ;) ). :specool

Verders even voor de duidelijkheid,hier kun je vetgedrukt met uitroepteken terugvinden(puntje 2 in het duits :Ageschraubte Messkopf nicht ins Wasser tauchen!),dat je de losse meetkop dus echt niet onder water moet dompelen... ;) gallery_12078_2848_43746.jpg

Edited by Aad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien gewenst,

Ik heb een Nederlandse vertaling liggen, die ik wel wil plaatsen.

 

Het is exact de zelfde info

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top jongens en de Blumat crew.

 

Dat het in de handleiding staat om niet te dompelen hoeft nog niet te betekenen dat ze niet waterdicht zijn.

Ik en vele anderen dompelen ze alsnog onder :lol: omdat er vaak altijd lucht in de buis blijft hangen als je het op de manier doet zoals een jongen inschenken. Maar die kwekers zijn ook aparte lui..

 

Denken jullie nou echt dat Blumat die dingen niet waterdicht maken? Waarom zitten die pakkingen ertussen?

 

Ieder zijn ding. Doe waar je je goed bij voelt.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtbel eruit: is het zo moeilijk een jonge in te schenken dat je daarvoor dan maar hele geval onderdompelt en de mazzel hebt dat je meter ertegen kan en dit dan ook rustig gaat adviseren aan anderen want het werkt toch bij jou?

 

Als iets bij mij werkt hoeven anderen het niet te doen.

 

Je zal maar net die kop hebben waar het afdichtringetje (wat echt niks is) net niet lekker zit of dat er iets met een schroefje is (iets losgekomen bijv) waardoor roestvorming alsnog mogelijk is. allemaal dikke onzin toch?

 

Maandagochtend model

 

Wat maakt datum filmpje nu uit als produkt zelfde is gebleven?

 

Het product is hetzelfde gebleven maar het is verbeterd met de tijd.

 

Snap die redeneringen echt niet, Blumat is er al heel lang in zelfde uitvoering maar dat is je in alle hectiek mogelijk ontgaan.

 

Volgens mij ben ik niet lost.

nee maar juiste pad heb je ook nog steeds niet ingeslagen vrees ik

Top jongens en de Blumat crew.

 

Dat het in de handleiding staat om niet te dompelen hoeft nog niet te betekenen dat ze niet waterdicht zijn.

Ik en vele anderen dompelen ze alsnog onder :lol: omdat er vaak altijd lucht in de buis blijft hangen als je het op de manier doet zoals een jongen inschenken.

 

Dat jij nu geen jonge in kan schenken mag nog niet leiden to: dompel dat ding dan maar onder ook al zegt Blumat en hebben mede forumers de ervaring dat ze zeker niet 100% waterdicht zijn, mijn opmerking over een ringetje van niks omdat ik meerdere malen de meetkop open heb gehad en ook met de laatste serie nu last heb van een schroefje wat is gaan roesten waardoor ik de batterij niet kan vervangen zal ook wel maandagochtend model 2013 zijn :whistle:

 

oefening baart kunst ipv kort door de bocht omdat je er het geduld niet voor op kunt brengen, kop op :wave:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zon forum. :lol:

 

Ik blijf 1x in een ronde dompelen en jij schenkt maar lekker regelmatig je jongen bij in je ronde. :tu

Verder begrijp u volledig lost. Het mag blijkbaar niet volgens hun voorwaarden (zal wel een garantie kwestie wezen want ze staan vrijwel altijd nat en dan mogen ze iedereen wel een nieuwe meter gaan geven als er problemen zijn) dat terzijde. Toch gebeurd het. Zo heb jij geen roest met 'de jongen manier'., en dan ineens wel..

Zo kunnen we wel eeuwig doorgaan over die meter. :rofl :rofl

 

Wat gebeurt er als jij die meetkop die jij steeds loshaalt er scheef opzet?

 

Zo maak jij je eigen maandagochtend model..

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet voor lost preken natuurlijk,

Maar ik doe het ook op de "jonge" manier..

 

De buis is dan zeker net zo gevuld als die van jou en scheef er op draaien, ja dat is natuurlijk niet handig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zon forum. :lol:

 

Zo heb jij geen roest met 'de jongen manier'., en dan ineens wel..

 

Zo kunnen we wel eeuwig doorgaan over die meter. :rofl :rofl

 

Wat gebeurt er als jij die meetkop die jij steeds loshaalt er scheef opzet?

 

Zo maak jij je eigen maandagochtend model..

 

:withstupid:

 

geen roest met de jonge manier nee wel manco schroefjes en dat zijn 2 heel verschillende dingen

ik kreeg schroefje niet meer los omdat hij verroest was en batterij was op.. euh :innocent:

andere meetkop bemerkte ik vocht in de meetkop en die ging terug naar Blumat, nieuwe gekregen, staat ook wel ergens in dit topic denk ik, daar ontbrak 1 schroefje geheel.... dus hoezo roest schroefjes meetkop lek probleem?

 

die jonge wordt je beter vroeg eigen en hebbie latur nog wat an assie oudur wordt :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus meteen het schroefje vervangen voor een rvs versie ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...