Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mooie plaatjes weer zoals gewoonlijk, stinken die van jou ook al zo?

Wanneer ze eenmaal gaan drinken gaan ze meestal ook de lucht in.

Ze zijn iig nog perfect van kleur.

De Vermicrop thee kan op meerdere manieren gebruikt worden, zelf verdunde ik hem 20x, 1ltr thee werd 20ltr voedingswater.

Ik gebruikte er wel Buffertabs en Flowertabs naast, geen andere bloeivoeding zoals Bac.

En ik gaf het eens per week.

Je hebt ervaring genoeg om te zien of je te vaak dan wel te weinig geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ broer, spin die plaat! :) Het echte werk kan beginnen met zulke beeldschone dames!! Wat nummer 2 betreft,,

gallery_1598_3393_2113270.jpg

 

Maak er wat prachtigs van ouwe!

 

Peace Leo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi,

ze ruiken lekker al is de geur anders zeg maar, maar het is best al een heftig luchtje. :)

De lucht gaan ze nog niet in snel tempo in, maar wel dagelijks wat verder. Ik denk ze toch te remmen met de lampkleuren.

De theevoorbereidingen zijn ook begonnen vanavond.

 

@ Leo,

:) nou dat moet ik dan zien te evenaren :tu ik ga in elk geval mijn best doen.

Was deze ook getopt? Wel een aantal toppen op dezelfde hoogte zo te zien.

 

 

 

Topic,

 

10 dagen bloei voorbij.

 

Hokje open.

 

gallery_19177_15681_345786.jpg

 

gallery_19177_15681_118179.jpg

 

en de dames weer even apart.

 

behalve de gezusters Warzone.

 

gallery_19177_15681_909475.jpg

 

gallery_19177_15681_1140322.jpg

 

gallery_19177_15681_221711.jpg

 

en korte dikke stammen en uitlopers, en draadjes strak trekken met mijn lompe handen heeft ook soms een verkeerd resultaat :tu

 

gallery_19177_15681_353274.jpg

 

sorry.

 

de rest,

 

gallery_19177_15681_1887229.jpg

 

gallery_19177_15681_2376125.jpg

 

gallery_19177_15681_2069193.jpg

 

en het voorbereidend werk om thee te zetten morgen.

 

gallery_19177_15681_843650.jpg

 

 

Na het topic over de tensio's even te volgen ook maar eens de LC-way gedaan om te resette/afvullen. Dat zo lezende ga je vanzelf weer twijfelen.

Uiteindelijk had het bij mij hetzelfde resultaat qua waardes.

Ook alle potten nog een keer gewogen, en alles is 500 Gram lichter geworden. Weliswaar na een half uur licht aan en ga straks ook pas weer water geven.

even voor het gemak dat 1 liter water 1 KG weegt gebruiken ze voor 8/10 dagcyclus ca. 0,5 liter.

 

Straks krijgen ze water met bacto's, en zondag zal het dan thee worden.

 

Vandaag de 2 delen vochtig gemaakt om morgen de thee mee te kunnen zetten.

Verder even aan het puzzelen geweest om de juiste verhoudingen te krijgen. Alles heb ik nu omgerekend naar grammen, IPV milliliter per liter water, zoals op de site aangegeven stond. Dan kan ik het afwegen, maar ik heb het idee dat het niet heel precies komt.

Ik wil in eerste instantie 1 liter maken, en zondag maar beslissen of en hoeveel ik het verdun.

Voorlopig maar de aangegeven hoeveelheden, zonder verdere toevoegingen.

 

Ik weet ook niet hoe lang het te bewaren is, dus wil ik niet te veel aanmaken.

 

Ik ben benieuwd hoe lang ze nog doorgroeien, de warzone's mogen best wel stoppen binnenkort. Buigen of knakken kon best wel eens een uitdaging worden met deze dames. :)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verdun de thee zelf niet geef het gewoon puur mee zegmaar.

kwa bewaren heb ik het al een keer 2 dagen na het brouwen gegeven,

puur omdat het nog hetzelfde rook en heb niks raar gemerkt bij de kf.

Voor de rest vinden ze het wel lekker ik zie het als een bodem(leven) boost.

Ik vind het super sind ik het heb vind ik mijn wiet lekkerder smaken en heb voorlopig voor jaren genoeg :)

 

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUZZ, bedankt voor de aanvulling.

 

Ik ga denk ik de 1ste keer verdunnen met 4 liter water, dan maar even zien of er wat merkbaars is.

Ik verwacht het eigenlijk voorlopig niet echt aan de dames te kunnen zien want alles ziet er nog zo goed uit.

 

Gaf je ook nog voeding erbij?

Als ik zo het een en ander lees zou er ook een aandeel voeding inzitten, maar er is veel variatie mogelijk neem ik aan.

 

Ik heb met mijn hoeveelheid plantjes ook voor een tijdje genoeg :) en ben nu wel benieuwd wat het met de smaak doet.

 

We gaan het meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef zo beetje 1 a 2 keer in de week thee en tussendoor geef ik water,

soms geef ik wat extra's zoals bacto, aptus bloei stimulator(is volgens mij niet nodig maar heb het liggen)

Voeding gebruik ik bac maar ben nog nooit hoger gekomen als 1.5ml anders kreeg ik verbrande blad puntjes.(voor de thee zat ik op 2.5ml)

En dan geef ik nog 1 keertje bac pk mee geef ik 1 ml op de hele kweek.(dit doe ik in week 5 ong)

En dit is wel zo'n beetje gelijk mijn hele kweek schema in de bloei.

 

Weet niet of het de juiste weg is maar tot nu toe werkt het voor mij

Blijf iedere keer wel afkijken hoe jij weer de aarde mengt want dat vind ik ook weer een mooie leerweg.

En daarom is dit ook een prachtig forum waar we elkaar maar een beetje moeten steunen en helpen.

 

Je plantjes zijn zeker mooi vitaal dus van de thee zo op oog zou je weinig verschil zien denk ik

Maar mischien dat je het wel proeft in je eindresultaat

Succes Groetjes BUZZ

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker is het een mooi forum met zoveel verschillende soorten van kweken en de nodige pioniers hier en daar. Zo kom ik ook voornamelijk aan mij ideeën.

Ik heb nu ook al de nodige potjes flesjes en zakjes poeder verzameld. Net zoals de lavameel enzo dat koop ik in een zak van 5 KG en gebruik je per theelepel. Decennia voorraad :) . Al gebruik ik het ook in de tuin, en daar gaan de planten ook erg goed op. Zelfs de Bac bloei ( 1 liter) gebruik ik na al meerdere jaren, misschien gaat het deze ronde op.

 

Voorlopig het idee, 1 x per week PK-booster-bloeivoeding-thee-bloeistim, verdeelt over de verschillende watergiften. En 1 x in de 2 weken bacto's. Bloeivoeding bloeistim en PK allen van BAC. En tussendoor niet afgezuurd kraantjeswater. En de dames maar goed in de gaten houden.

 

Ik denk wel dat onze kweekjes wat lastig te vergelijken zijn, volgens mij heb je onder Led andere behoeftes. En de aardetoevoegingen deze ronde zijn weer wat minder in hoeveelheid als de vorige ronde. Het gaat nu naar mijn beleving een stuk beter met de dames, en sneller. Al had ik niet echt wat te klagen in het verleden.

Nu is het natuurlijk lastig om te zeggen waar het nu aan ligt, maar met de meeltjes lijkt Less is More ook een verbetering.

 

En inderdaad ieder moet zijn ding doen wat het beste voor hem/haar werkt.

 

we gaan het meemaken.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Less is more

zo denk ik nou ook :)

Nou denk ik nou weer dat tl en led meer te vergelijken is dan met hps

omdat het allebij wat koeler is en rustiger verdampt denk ik dat dan de voeding behoeftes ook zo zijn

Maar heb er geen verstand van zeg ik ook en vergelijk ook maar met wat ik lees en zie op het forum.

Ik snap het al,het is gewoon een prachtige hobby :)

Vind het nog leuker worden dan het roken zelf.

Nu heb ik ook al zitten denken ken je de poedertjes van vermicrop niet door de aarde mengen :)

Nu ga ik lekker genieten van het heerlijke weer en zometeen lekker de bbq aansteken

Groetjes BUZZ

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buzz

zeker een prachtige hobby,

 

Volgens mij zal de vermicrop minder doen als je het toevoegt aan de aarde, het brouwen zal denk ik de boost voornamelijk geven. IK denk dat hierdoor veel meer goede bacteriën vrijkomen, die anders geen kans maken. Maar misschien is dat wel echt te lezen op hun site.

 

 

 

Bloeidag 12,

 

Hokje,

 

gallery_19177_15681_554405.jpg

 

gallery_19177_15681_877251.jpg

 

 

Warzone's

 

gallery_19177_15681_907029.jpg

 

gallery_19177_15681_1855119.jpg

 

gallery_19177_15681_139772.jpg

 

gallery_19177_15681_1522841.jpg

 

gallery_19177_15681_562140.jpg

 

En de Uruzgani's

 

gallery_19177_15681_195290.jpg

 

gallery_19177_15681_65503.jpg

 

gallery_19177_15681_1846020.jpg

 

gallery_19177_15681_657455.jpg

 

gallery_19177_15681_636655.jpg

 

gallery_19177_15681_1500479.jpg

 

gallery_19177_15681_505126.jpg

 

en vanavond ook maar alles op dezelfde hoogte gebracht.

 

gallery_19177_15681_699213.jpg

 

 

Vanavond hebben de dames de eerste keer thee gekregen. 1 liter thee verdunt met 4 liter water en ieder heeft 1 liter gekregen.

De tensio's en het potgewicht zeggen dat ze elke dag 1 liter erg lekker vinden.

 

In 2 dagen tijd weer tussen de 4 en 6 CM erbij, maar kijken waar dat stopt. Ik houd de topvorming ongeveer tot op 40 CM hoogte, alles wat lager blijft mag weg deze keer. En misschien nog wat blad weghalen onderin.

 

De bloei zet over lekker in, al lopen de Warzone's iets voor.

 

De verschillende opbouw van de beide soorten wordt steeds duidelijker, de warzone's worden meer kerstboom en de Uru's echte bosjes met alle uitlopers redelijk op dezelfde hoogte. Beide met hun eigen charmes natuurlijk. :) Wel komen de uitlopers van de Warzone's nog niet zo hoog als ik had gewild, maar wie weet komt dat nog een beetje.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ, mooi, de bloei komt erin :)

 

Je dames blijven geweldig van kleur, de bouw van de Uru tov de Wazo was me al opgevallen, vandaar m`n voorkeur voor haar.

Met alle respect voor de Wazo natuurlijk, het blijft dikke genetica.

Ook heb ik de Uru bouw nodig om m`n ruimte te vullen, wat duidelijk gelukt is. :)

 

Vermicrop brouwen zorgt voor fermentatie en daardoor snellere opname van de voedingsstoffen.

 

Ik denk ongeveer hetzelfde te doen als jij wat betreft het uitdunnen van de planten.

Ik zal iig alle kansloze vertakkingen en internoden snoeien, en dan kijken wat ik aan blad weg zal halen om wat openheid te creëren.

 

Wat me vooral ook opvalt zijn de zaailing achtige stammen en stelen aan m`n gestekte dames, heel bizar dik. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte vullend zijn de Uru's best wel. Ergens was het niet verkeerd dat de AMG een mannetje was. :) ik kan nou niet echt zeggen dat ik veel ruimte over heb.

En dikke stammen hebben ze zeker, al halen ze het niet bij de Warzone's.

 

13 dagen 12/12:

 

Hokje,

 

gallery_19177_15681_294700.jpg

 

gallery_19177_15681_127773.jpg

 

en de snelst bloeiende Warzone (2)

 

gallery_19177_15681_511102.jpg

 

en alles op een rijtje,

 

gallery_19177_15681_638901.jpg

 

 

De Thee hebben ze overleefd. :)

Vandaag weer wat buizen gewisseld, er zitten nu weer 6 x 865 in 1 x 840 en 1 x 830. Hopelijk gaan de Warzone's niet heel veel verder meer. Anders toch maar even nadenken om een knakje te geven. Of een keer een grotere dosis bloeivoeding, een hogere EC zou ook wat remmend kunnen werken, al weet ik niet of dit met 1 keer al wat zou doen.

 

Verder sinds ik toch nog relatief vaak aan het wegen ben om de juiste hoeveelheid water te geven, kwam ik op het idee eens een beetje bij te houden wanneer water geven in mijn beleving het beste is.

 

Net voor de lamp uitging stonden de tensio's al meerdere dagen op ca. 120/140, en als het licht net aanging op 140/160. Dit blijft dan een tijdje redelijk gelijk, maar na ca. 2,5 á 3 uur lopen de tensio's wat sneller op. Dus sinds een paar dagen krijgen de dames na 22:00 uur pas hun dagelijkse dosis. Het licht gaat aan om 19:30. Op het moment van wateren staan de tensio's dan op 200/220.

In elk geval sinds ik het zo doe heb ik geen hangende blaadjes meer gezien, dus denk ik dat het wel goed werkt op deze manier. En dat klopt dan ook met wat ik regelmatig lees hier en daar.

 

De Warzone's lijken samen met Uruzgani 2 het meeste te drinken. Wellicht mogen ze van de week nog wel iets meer dan 1 liter.

 

Uruzgani-backup gaat qua hoogte nu de beide anderen voorbij, wat volgens mij komt doordat deze toch minder internodes/uitlopers heeft en dus wat meer strekt. Deze dame is ook wat minder vol maar dat komt natuurlijk van de iets minder lange voorgroeitijd.

 

Morgen 2 weken 12/12 gehad, nog ca. 6 weekjes te gaan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

het ziet er alweer prachtig uit!

Mooie hoogte voor onder de buizen.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes heb je daar weer zeg, en een fijne bladstand ook!

dat wordt wel wat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks GF, gaat zeker lekker. :lol:

 

Dank je wel Torsten,

En die hoogte. :) :)

 

Leo. :)

 

Beaky,

Plantjes doen erg hun best. nog even wat weekjes wachten dan weten we zeker wat het wordt. :lol: Die bladstand vooral bij de Warzones is schitterend. Altijd reikend naar het licht, wel hebben ze dan voldoende vocht nodig.

 

 

 

2 weken 12/12 voorbij.

 

Hokje

 

gallery_19177_15681_649487.jpg

 

Warzone's

 

gallery_19177_15681_499584.jpg

 

gallery_19177_15681_149612.jpg

 

en met hun hoogtes van vandaag 61 en 65 CM vond ik het genoeg. :tu :tu

 

gallery_19177_15681_671748.jpg

 

gallery_19177_15681_52331.jpg

 

gallery_19177_15681_456024.jpg

 

De Uruzgani's

 

gallery_19177_15681_706159.jpg

 

gallery_19177_15681_22064.jpg

 

en alles weer in het hokje zonder verhogingen onder de Uru's. Voorlopig weer een egaal veldje.

 

gallery_19177_15681_1258375.jpg

 

en wat ruimte onder in de planten gemaakt. wat kansloze takken en blad zonder lichtval verwijderd.

 

gallery_19177_15681_803161.jpg

 

 

De bloei zet goed door overal, verder op het mishandelen na geen bijzonderheden. Vanavond weer water en de Warzone's iets meer. De tensio van WZ-1 staat al erg snel op 160 dus maar kijken of er iets meer gegeven kan worden.

 

Ook nog even zien hoe de geknakte dames weer herstellen. Misschien is het wat laat in de bloei hiervoor, maar volgens mij gaan ze nog wel een paar dagen verder met groeien. Ddus als alles weer omhoog staat en de uru's groeien nog een paar dagen door hoop ik dat alles redelijk egaal wordt.

Time will tell.

 

Morgen weer voedingdag.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, met jou moet je niet sollen......je wordt zo een kopje kleiner gemaakt heb ik al door :)

Het is zoals altijd weer genieten van de foto`s, die een na laatste foto, zijn ze daar al bijgesnoeid?

Zo nee, ben ik wel benieuwd hoe dit eruit ziet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee luisteren zullen ze. :) Kopje kleiner liever niet, maar buigen bitches.

Ja de foto's zijn van na het snoeien, al lijkt dat er niet op. Hier een sfeerimpressie van de lagere regionen.

 

gallery_19177_15681_540911.jpg

 

gallery_19177_15681_1036174.jpg

 

gallery_19177_15681_893102.jpg

 

en 1 van de Uru's van bovenaf.

 

gallery_19177_15681_837414.jpg

 

gallery_19177_15681_912261.jpg

 

gallery_19177_15681_303667.jpg

 

gallery_19177_15681_57095.jpg

 

En de geknakte persoonlijkheid. Wel veel ruimte en licht voor de onderliggende uitlopers.

 

gallery_19177_15681_652125.jpg

 

en hier de reeds naar het licht draaiende bladeren, en een al licht naar boven buigende hoofdtop.

 

gallery_19177_15681_721644.jpg

 

enjoy.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar kan ik m'n neus even tussen steken :)

Ik heb zelf net ook alle kanslozen onderin weggehaald, de echte dieven dus.

Nu afwachten wat ze gaan doen, `t lijkt btw wel een beetje rose inslag in de foto van boven de Uru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit DJ, mooie dikke stammetjes :) .

 

...

Vandaag de 2 delen vochtig gemaakt om morgen de thee mee te kunnen zetten.

Verder even aan het puzzelen geweest om de juiste verhoudingen te krijgen. Alles heb ik nu omgerekend naar grammen, IPV milliliter per liter water, zoals op de site aangegeven stond. Dan kan ik het afwegen, maar ik heb het idee dat het niet heel precies komt.

...

Ik zit er aan te denken om ook van die Vermicrop thee aan te schaffen. Jij gebruikt deze toch?

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoeveel gram pas je nou van ieder component toe per liter water?

Deze info staat op de site van PUK support, maar ik weeg het liever af:

De verhouding is 1grote theelepel VermiBrix 1grote theelepel VermiFeast en 8grote theelepels VermiLife per 10liter water

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb die Vermicrop.

 

en wat ik heb teruggerekend zou in elk geval de Vermilife 18 mL moeten zijn en 5mL kwam hier uit op 3,4 gram. Ik heb 5 mL droog poeder in een injectiespuitje gegooid, en toen gewogen.

 

Nu ik daar net even zat te kijken geeft men andere hoeveelheden aan als je meer thee wil zetten. Ik heb in eerste instantie de berekening gebruikt van de 5 Gallon (19 liter) en dan kom ik op bovenstaande hoeveelheid uit. maar als ik BV met 20 Gallon (76 Liter) reken kop ik op een hoeveelheid per liter van 12,44 mL uit.

 

Daar even over denkend zou er per liter wel eens nog meer nodig zijn. In elk geval had ik nog niet het schuimende effect die ik bij Art heb gezien, dus misschien de volgende keer wat meer gebruiken.

 

Als ik het van de week weer maak zal ik alles nog een keer nawegen. :)

 

 

+++EDIT Ik heb ze even een mailtje gestuurd met wat vragen, kijken of ik een passend antwoord krijg.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak gewoon 10l aan maar moet toegeven dat het bij mij ook niet heel erg schuimt wel ietsjes.

Ik geef het alleen niet elke keer mee zoals art wel doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zo!! Da's drastisch maatregelen nemen!! Wat een steel om te knakken

Ben benieuwd hoe ze gaat reageren :).

Vroeg getopt wil ze wel hoofdtoppen aan maken, op deze manier is het een heerlijke sogplant denk ik .Mooi om te zien dat mama "rip" het zwaaien naar het licht bijna altijd doorgeeft :)

 

De uruz ziet er prachtig uit. Dat gaan heerlijke knotjes worden al die uitlopers !

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja halve probeersels schiet ook niet op. :) Volgens mij was dit de beste oplossing op dit moment voor mijn situatie.

 

ik heb wel even nagedacht voordat ik het gedaan heb, zeker de dikte van de stammen heeft me wat tegengehouden. Maar uiteindelijk ging het toch erg makkelijk, even pletten en iets rollen en buigen maar.

Vanmorgen nog even gekeken, en alles richtte zich weer naar het licht, topjes en blaadjes. Dus voorlopig geen negatieve gevolgen merkbaar, ze lijken zelfs wel erg snel te herstellen.

 

dat Zwaaien naar het licht blijft een mooi verschijnsel. :) dat deden ze vanmorgen ook alweer.

 

Vanavond maar zien als e lamp weer aangaat hoe ze erbij staan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...