Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wallythc

bad water mee geven aan je planten

Recommended Posts

:) beste mede growers ,

 

heb sinds een aantal maanden een baby zoon ,die bijna elka avond in bad gaat, hij wordt gewassen met switzal baby nachtcreme ,met alleen natuurlijk ingredienten zoals aqua sodium sulfate,cocamidopropf peg18glyceril,lavendel oil,het is ph neutraal staat er op, heb geen ph meter ,maar mijn vraag= kan ik dit water niet voor me buiten planten gebruiken samen met regen water,en voeding natuurlijk.

ik spoel nu namelijk elke avond 20 liter water weg waar een klein beetje zeep door heen zit,vind ik eigenlijk wel zonde,

 

iemand die wat meer weet ,reactie welkom,

 

dampende groet wallythc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan ze misschien ook naar switzal ruiken ahaha . Kzou t niet doen al die ingredienten die erin zitte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( ou ik eigelijk bedoel is dat ik relatief weinig zeep gebruik op die 20 liter,ik zelf denk dat als ik het met me regen water meng en me voeding ,dat dat beetje zeep eigelijk niks toevoegt behalve dat het de oppervlakte structuur open legt ivm met ontvetter,en zodoende een beter opname van het water , :)

 

maar weet dit niet zeker , ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geven kan je t altijd maar persoonlijk zou k t niet doen ;) gooi t dan over de overige bloemetjes in de tuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel koste water ook al weer? 5 cent voor 1000 liter of zo? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet beter de kleine wassen in je voedingswater?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel koste water ook al weer? 5 cent voor 1000 liter of zo? :)

 

 

lol echt he ;)

 

Kan je niet beter de kleine wassen in je voedingswater?

 

lmao

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dit echt een bad idee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je niet beter de kleine wassen in je voedingswater?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das niks over gierigheid, das gewoon efficiëntie waar het eventueel kan. Hij wil gewoon zijn waterafdruk zo klein mogelijk maken, heb er respect voor.

Ik zou het aan 1 bepaalde plant geven, kijken hoe ie erop reageert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het ook een heel goede manier van denken

maar niet met dit doel

want ik kan met niet voorstellen welke elemeneten in de zeep

goed zijn voor de plant

vet kan de grond verstikken.

parfum als melasse?

 

ik weet niet

 

ik zou het water gebruiken voor iets waar je zeep voor nodig hebt

auto wassen oid

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) hoop verschillende reactie,maar heeft meer te maken met een beetje nadenken ,er zit zeep in maar als je het water binnen krijgt proef je niet echt een zeep smaak,dus zoveel zit er niet in en ja me water afdruk,of te wel me groene voet ,ik kweek ook wiet niet alleen voor het genot maar ook voor de co2 reductie,als we meer hennep toe zouden staan zou het met de lucht kwaliteit ook beter zijn :) ik denk dat ik gewoon ff een testje ga doen met 2 plantjes 1 met zeep en 1 zonder zeep en zie wel wat het wordt, :( uit de reactie gezien wordt het me afgeraden, :)

 

 

bedank voor de reactie, :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

soapbubblesgum ?

 

ik zie een poll aankomen ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( ik denk ook niet dat ik ze om zeep help ,volgens het groei boek van ed rosenthal ,raad hij je juist aan om een druppels zeep toe tevoegen aan je water om de opppervlakte open te houden ,MAAR dat is eenmalig ,nu krijgen ze om de dag water met een beetje zeep,tis toch iets anders dan het groeiboek voor schrijft , ;)

 

ps het worden low rijders die getest gaan worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht even mensen, lavendel oil, deed dat niet net iets als neem oil,

 

mischien heb je bij de eene plant dan wel minder beesies :)

 

kzou iniedergeval niet laatste 2 weken dat geven ;)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

In elk geval schone beestjes.

 

Maar..

Wat GGTAF zegt.

Waarom probeer jet het niet gewoon met 1 plant.

Meten is weten!

 

PS: Als die kleine erin piest kun je wellicht een stikstof overschot krijgen!

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) beste mede growers ,

 

heb sinds een aantal maanden een baby zoon ,die bijna elka avond in bad gaat, hij wordt gewassen met switzal baby nachtcreme ,met alleen natuurlijk ingredienten zoals

aqua sodium sulfate,cocamidopropf peg18glyceril,lavendel oil,

 

iemand die wat meer weet ,reactie welkom,

 

dampende groet wallythc ;)

 

Lol

 

Heb je de ingrediënten gezien?

Natuurlijke ingrediënten wil niet zeggen dat het goed is voor de plant. Tenzij je schuimversteviger en schuimmiddel met wat emulgatoren in je plant wil hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de reinigende stoffen die in die zeep zitten.

 

Sodium Laureth Sulfate

Dit is een goedkope reiniger en schuimvormer . Bij langdurig gebruik zou irritatie van de huid op kunnen treden, maar in de hoeveelheden die hier in Nederland goed zijn gekeurd is het volledig veilig voor gebruik.

 

Cocamide MIPA (Monoisopropanolamide)

 

(Amides, coco, N- (2-hydroxypropyl))

 

Cocamide MIPA has several uses, including as an emulsifying agent, or an emulsion stabiliser, a surfactant, a viscosity controlling agent, a thickening emollient, an anticorrosive agent, a foam boosters or a foam stabilizer.

 

Some sources suggest that it is a suspected carcinogen, and that it has been identified by researchers and physicians ‘around the world’ as a cosmetic ingredient that has caused adverse or toxic effects.

 

Geen idee wat de plant met deze middelen doet en hoe verbranding in een joint werkt maar ik hoef van die wiet geen joint te draaien. Hoop natuurijke producten worden chemisch nagebootst vanwege de kosten dus de naam biowiet kan je ook wel op je buikschrijven.

 

Groen willen zijn ok maar niet overdrijven he, autootje/fiets wassen met dat water of de ramen lappen lijkt mij een beter plan zoals hierboven ook verteld is.

 

Groene groeten, mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien als die kleine er in schijt dat het nut heeft. Ik vind het ver gezocht.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) BEDANK MR WEED voor de uitleg, :) maar ga toch een testje doen 1 met zeep water ,de ander zonder,tegen de tijd dat rotjeknor meeting is heb me lowrijder wel klaar en dan kunnen we gaan proeven :( momenteel heb ik een oude trog buiten staan waar ik regen water in opvang ,daar dump ik ook me bad water in ,en heb katten en die drinken gewoon uit de trog,dus zo slecht kan het niet zijn,ik ga het proberen en mischien komen er straks wel zeep belletje uit als ik een trek van me zeep joint neem :)

 

 

ps auto,brommer heb ik niet ,maar heb wel 3 bakstenen in me waterbak van de wc dus JA waar het kan probeer ik wel me afdruk klein te houden , ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
das mooi,dan kan ik vandaag een keer extra in bad :)

 

ieder zijn kijk,op de wereld ,tegen de tijd dat het echt speelt ben ik er waarschijnlijk niet meer ,maar wat laten we achter voor de volgende generatie,neem een joint en denk daar is over na ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...