Ga naar inhoud

Killing Fields Fem. #2

bio scrog killing fields

13 replies to this topic

#1 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 01:41

Hey luitjes!

Vorige kweek is afgelopen, dus ik post maar ff nieuw verslagje.

Planten:
5 sterkste killing fields stekjes (geen idee welke kleur) die ik over heb van mn zaadplanten van vorige run.

Ruimte:
- groei: zelfbouwhok - 400 dimmable lumatek
- bloei DR120 - 600 watt

Medium:
- Ik ga de grond van vorige kweek hergebruiken (zat veel gk organics, wormenmest, guano, basalt lava, mychorriza en bentoniet in).
- Aanvullingen zijn deze keer: mycorrhiza, flower saver, buffer tabs, bacto, Alsook beendermeel, bloedmeel en vinasse-kali en wat zeewierkalk.
Dit alles aangevuld met verse potaarde.

Want...

Opzet:
- alles in een grote speciekuip van ongeveer 120 liter zetten (beter voor het bodemleven)
- SCROGGEN! :) . Is toch altijd net iets leuker (maar tijdrovender) en efficienter qua opbrengst per oppervlakte.
- en vanaf start bloei 600 watt erop ipv enkel de laatste weken (dat was achteraf gezien vrij dom want ik heb het materiaal liggen...)

at your service

Thanatos

Deze post is bewerkt door Thanatos: 21 maart 2018 - 01:42

#2 oude rocker

Hobbyist

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4653 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 07:53

Heb je wel gaten in die kuipen?

Su6..

Ik volg..

Omdat de aivd japies meelezen, is bovenstaand advies bedoelt voor tomaten © Racker

Jouw planten hebben last van analfabetismen © macerror

#3 Rockfort

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 470 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 08:40

Suc6, Ik volg deze natuurlijk ook.

#4 fitnessfreakK2

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 182 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 09:18

Heb je een tensio meter? Lijkt me een hele opgave om 5 planten van vocht te voorzien die in één en dezelfde bak staan gezien de verschillende behoeftes van de plant.

#5 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 11:47

Hey, bedankt om te volgen.

Ik heb geen gaten in de kuip maar ik gebruik wel tensiometers.

grt

#6 Xaim

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 310 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 12:36

Ik volg deze ook gezellig mee.

Ik zou persoonlijk ook de planten apart houden en niet in een grote bak zetten.

Je kan per plant beter water en voeding doseren waardoor de plant ook veel beter zal groeien. Als ze met elkaar staan gaan ze strijden tegen elkaar om het juiste plekje te krijgen, dit kan ten koste van de andere planten gaan.

Mocht je ze toch allemaal in de grote ton zetten, boor dan wel zat gaten onderin zoals OR ook al opmerkt. Als er geen gaten in zitten kan overtollig water niet weg en gaan de wortels rotten, een tensiometer kan dit probleem niet voorkomen omdat die niet op de bodem zit.

Gr, X

#7 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 12:42

Ok bedankt voor de opmerkingen. Laatste keer ik kweekte met grote kuipen had ik wel wat waterhuishoudingsproblemen dus mss blijf ik bij de smartpots dan.

grt

#8 Xaim

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 310 Posts:

Gepost 21 maart 2018 - 14:06

Als je de keuze heb zou ik sowieso voor de smartpots kiezen. Als je meer inhoudt wilt kan je beter 5 grotere smartpots kopen ipv 1 grote ton.

#9 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost 23 maart 2018 - 01:41

Ok, dus ik blijf bij de smartpots van 15l.

Heb er zo de moeilijkste stelen en wortels uitgetrokken. Daarna flower saver, zeewierkalk (soeplepel) en bacto toegevoegd.
Ik denk ff geen xtra NPK toe te voegen omdat de planten vorige ronde ook altijd naar overvoeding neigden.

Ik dacht ook wormen te gaan zoeken id tuin en toe te voegen, maar bij het uittrekken van de kluiten van de vorige kweek zag ik in elke pot al wormen :D . Da's waarschijnlijk door die wormenmest in vorige ronde.

Dus ik ga er maar vanuit dat het bodemleven wel in orde is.

Nu enkel nog scrognetje maken...

Deze post is bewerkt door Thanatos: 23 maart 2018 - 01:47

#10 Xaim

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 310 Posts:

Gepost 23 maart 2018 - 10:09

Ik denk dat het een verstandige keuze is om je smartpots te gebruiken.

Hou er wel rekening mee ALS je op de biologische manier wilt kweken dat de bacteriën eerst de "aarde/compost" om moeten zetten naar voeding voor de plant. Dit proces kan enkele dagen duren. Mij lijkt het daarom verstandig om wat voeding door de aarde te mengen, zodat de bacteriën de kans krijgen om de aarde/compost om te zetten in voeding.

Anders zou het kunnen voor komen dat de planten voedings tekorten kunnen krijgen in de beginfase, bijvoeden zal je denk niet aan ontkomen tenzij de buffer groot genoeg is. Wel oppassen met zaailingen, die hebben een hekel aan een rijke grond.

Misschien voor de volgende ronde leuk om 5x Smart Pot 41 Liter aan te schaffen als het budget het toelaat ;) aangezien je een oppervlakte hebt van 1,20x1,20 kan je er precies 5 kwijt en heb je 41L grond per plant. Het is een suggestie/meedenken van mij :P

Gr, X

#11 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost 23 maart 2018 - 13:33

Goeie tip, maar ik wil overschakelen naar eb en vloed in m'n tent dus 'k ga geen geld steken in grotere smartpots.

Maar kzal dan wat bloed, beendermeel en vinasse kali toevoegen :).

Jij niet van plan eens een verslagje te posten?

Deze post is bewerkt door Thanatos: 23 maart 2018 - 13:33

#12 Xaim

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 310 Posts:

Gepost 23 maart 2018 - 14:50

Haha eigenlijk heb ik daar al zeker over nagedacht. En ook al begonnen met foto's maken van de kleine:D maar mijn huidige ronde zit er bijna op.

Zo zit het er op het moment uit:

Geposte afbeelding

Het zijn 5 planten :)

Mocht je de foto vervelend vinden in je verslag, dan haal ik hem weg! ;)

#13 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost 24 maart 2018 - 15:48

Neenee stoort niet, kwas benieuwd.
Staan er mooi bij hoor! Je ruimte goed gebruikt!

Deze post is bewerkt door Thanatos: 24 maart 2018 - 15:48

#14 Thanatos

Kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 816 Posts:

Gepost Gisteren , 22:17

Ik ben wat stom geweest en de planten ff week in bloeihok gezet omdat ik mn ander hok ff nodig had voor moestuinplanten.
Waren als ministekjes in bloei geschoten :thumbsdown: :whistle: .
Dan beginnen reveggen. En nu komen er er terug door. Mss sterven er wel een paar maar dan ga'k mss voor een 1 a 3 plant scrog in een grote ton.

En voor de rest ga'k gwn buiten 5-10tal autoflowers zetten nu, 't is te stom om alletwee de hokken te laten branden als ik een tuin heb en de buren er ok mee zijn dat er in mijn tuin planten staan :) . Dat worden wss northern light auto's.

Ik wou foto's uploaden, maar kreeg een error...