Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey luitjes!

 

Vorige kweek is afgelopen, dus ik post maar ff nieuw verslagje.

 

Planten:

5 sterkste killing fields stekjes (geen idee welke kleur) die ik over heb van mn zaadplanten van vorige run.

 

Ruimte:

- groei: zelfbouwhok - 400 dimmable lumatek

- bloei DR120 - 600 watt

 

Medium:

- Ik ga de grond van vorige kweek hergebruiken (zat veel gk organics, wormenmest, guano, basalt lava, mychorriza en bentoniet in).

- Aanvullingen zijn deze keer: mycorrhiza, flower saver, buffer tabs, bacto, Alsook beendermeel, bloedmeel en vinasse-kali en wat zeewierkalk.

Dit alles aangevuld met verse potaarde.

 

Want...

 

Opzet:

- alles in een grote speciekuip van ongeveer 120 liter zetten (beter voor het bodemleven)

- SCROGGEN! :) . Is toch altijd net iets leuker (maar tijdrovender) en efficienter qua opbrengst per oppervlakte.

- en vanaf start bloei 600 watt erop ipv enkel de laatste weken (dat was achteraf gezien vrij dom want ik heb het materiaal liggen...)

 

at your service

 

Thanatos

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een tensio meter? Lijkt me een hele opgave om 5 planten van vocht te voorzien die in één en dezelfde bak staan gezien de verschillende behoeftes van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, bedankt om te volgen.

 

Ik heb geen gaten in de kuip maar ik gebruik wel tensiometers.

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg deze ook gezellig mee.

 

Ik zou persoonlijk ook de planten apart houden en niet in een grote bak zetten.

 

Je kan per plant beter water en voeding doseren waardoor de plant ook veel beter zal groeien. Als ze met elkaar staan gaan ze strijden tegen elkaar om het juiste plekje te krijgen, dit kan ten koste van de andere planten gaan.

 

Mocht je ze toch allemaal in de grote ton zetten, boor dan wel zat gaten onderin zoals OR ook al opmerkt. Als er geen gaten in zitten kan overtollig water niet weg en gaan de wortels rotten, een tensiometer kan dit probleem niet voorkomen omdat die niet op de bodem zit.

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de opmerkingen. Laatste keer ik kweekte met grote kuipen had ik wel wat waterhuishoudingsproblemen dus mss blijf ik bij de smartpots dan.

 

grt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de keuze heb zou ik sowieso voor de smartpots kiezen. Als je meer inhoudt wilt kan je beter 5 grotere smartpots kopen ipv 1 grote ton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dus ik blijf bij de smartpots van 15l.

 

Heb er zo de moeilijkste stelen en wortels uitgetrokken. Daarna flower saver, zeewierkalk (soeplepel) en bacto toegevoegd.

Ik denk ff geen xtra NPK toe te voegen omdat de planten vorige ronde ook altijd naar overvoeding neigden.

 

Ik dacht ook wormen te gaan zoeken id tuin en toe te voegen, maar bij het uittrekken van de kluiten van de vorige kweek zag ik in elke pot al wormen :D . Da's waarschijnlijk door die wormenmest in vorige ronde.

 

Dus ik ga er maar vanuit dat het bodemleven wel in orde is.

 

Nu enkel nog scrognetje maken...

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een verstandige keuze is om je smartpots te gebruiken.

 

Hou er wel rekening mee ALS je op de biologische manier wilt kweken dat de bacteriën eerst de "aarde/compost" om moeten zetten naar voeding voor de plant. Dit proces kan enkele dagen duren. Mij lijkt het daarom verstandig om wat voeding door de aarde te mengen, zodat de bacteriën de kans krijgen om de aarde/compost om te zetten in voeding.

 

Anders zou het kunnen voor komen dat de planten voedings tekorten kunnen krijgen in de beginfase, bijvoeden zal je denk niet aan ontkomen tenzij de buffer groot genoeg is. Wel oppassen met zaailingen, die hebben een hekel aan een rijke grond.

 

Misschien voor de volgende ronde leuk om 5x Smart Pot 41 Liter aan te schaffen als het budget het toelaat ;) aangezien je een oppervlakte hebt van 1,20x1,20 kan je er precies 5 kwijt en heb je 41L grond per plant. Het is een suggestie/meedenken van mij :P

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tip, maar ik wil overschakelen naar eb en vloed in m'n tent dus 'k ga geen geld steken in grotere smartpots.

 

Maar kzal dan wat bloed, beendermeel en vinasse kali toevoegen :).

 

Jij niet van plan eens een verslagje te posten?

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha eigenlijk heb ik daar al zeker over nagedacht. En ook al begonnen met foto's maken van de kleine:D maar mijn huidige ronde zit er bijna op.

 

Zo zit het er op het moment uit:

 

gallery_20363_19674_293039.jpg

 

Het zijn 5 planten :)

 

Mocht je de foto vervelend vinden in je verslag, dan haal ik hem weg! ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neenee stoort niet, kwas benieuwd.

Staan er mooi bij hoor! Je ruimte goed gebruikt!

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wat stom geweest en de planten ff week in bloeihok gezet omdat ik mn ander hok ff nodig had voor moestuinplanten.

Waren als ministekjes in bloei geschoten :thumbsdown: :whistle: .

Dan beginnen reveggen. En nu komen er er terug door. Mss sterven er wel een paar maar dan ga'k mss voor een 1 a 3 plant scrog in een grote ton.

 

En voor de rest ga'k gwn buiten 5-10tal autoflowers zetten nu, 't is te stom om alletwee de hokken te laten branden als ik een tuin heb en de buren er ok mee zijn dat er in mijn tuin planten staan :) . Dat worden wss northern light auto's.

 

Ik wou foto's uploaden, maar kreeg een error...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi luitjes,

 

Alles heeft wat stilgegelegen door het reveggen en omdat ik me vooral richt op de outdoor nu, maar zo ziet het er nu uit.

'k Ga nog week binden boven en snoeien onder het net, alvorens in bloei te gaan.

 

Weer twintigtal stekken genomen voor de volgende ronde (hopelijk deze keer geen reveg dommigheden).

 

Alles staat in het 0.8 m² hok op 400 watt want ik vond het met 4 gerevegde planten de moeite niet waard om te verhuizen naar de DR120. En zoals gezegd, heb ik nog een outdoor kweek gestart ook dusja...

 

groetjes

 

2lym8m.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier dagen niet thuisgeweest. 2 weken niet gescrogd.

 

'k Ga nog 1 keer binden om de hoekjes vol te krijgen.

 

Totaal geen moeite in deze kweek gestoken, maar 't gaat nog goed aflopen denk ik.

 

Ze staan nog niet in bloei. En het zijn stekken (schieten sneller in bloei maar groeien ook minder dan) dus ik wacht nog gwn tot alles wat volgroeid is.

 

De plant rechtsachter is wel een vrij triest scharminkel, maar bij de anderen zijn de stammen wel mooi aangedikt :) .

 

IMG_0989.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kweek gaat niet zo goed. Vergeling. En ze staan nog niet eens in bloei.

 

Ben te weinig thuis om het goed in het oog te houden. Ik denk dat ik bovenstaande planten in bloei ga zetten en dan in de tuin.

 

Ik heb wel 16 stekken klaar voor het vervolgverhaal (een SOG).

 

Bad run kan gebeuren.

 

grt

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de vergeling! Niks meer aan te doen? wel genoeg voeding in de grond?

 

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben te weinig thuis om elke dag water te geven en da's de hoofdoorzaak. Het zal nog wel iets doen want het net zit vol,

maar zeker geen topper. Er is al redelijk wat blad vergaan en gezien ik met stekken wordt, komt daar in de bloei niet veel meer bij.

 

Ik kijk het nog even af!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 1.

Hoi luitjes!

Ik heb de planten wat meer aandacht gegeven laatste week. 
Het bladprobleem is gestopt.
Gezien het net zo goed als vol was, ben ik op 12/12 gegaan vorige week. 
De werkelijke bloei is sinds een paar dagen doorgekomen. 

 

Dus ik ga er gewoon mee door :). 

 

 

 

 

Iemand die weet hoe je foto's zichtbaar maakt in je post?

IMG_1010.JPG

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan nu gewoon de directe link plaatsen zonder heel dat [.Img].

Of je kan uploaden rechtstreeks in je post en heel dat galerij gedoe overslaan :P door "click to choose files" te klikken naast het paperclipje.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog best keurig uit dat veld terwijl je er weinig tijd aan besteed!

Hoelang groeien ze eigenlijk nog door vanuit stek? Ik heb zelf ook killing fields (F6) en moet nog even een moment bedenken om de klok om te zetten :-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...