Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

S5 Haze Op Cocos - 1800W

Recommended Posts

Hierbij mijn tweede run :)

De vorige ronde ging eigenlijk vrij probleemloos, deze keer wilde ik iets meer uitdaging; een ander soortje, stek ipv zaad, een ander medium, groter oppervlak, meer licht.

 

Op dit forum staan al veel Amnesia verslagen, dus of het een toevoeging aan de database is weet ik niet, maar het is toch leuker als alle actieve members een verslag bijhouden.

 

 

Setup

3x600W Philips, Osram

Mammoth Pro 240L

Softbox 1500 kuub

Can-fan 310m3 inblaas

SMScom hybrid trafo controller 4amp

Empire Classic Apollo 75cm (1125m3), 45 kg op metalen filtersteun

Davin relaiskast

Bluelab EC en PH

21x 18liters

Canna Coco

Hy-Pro A+B hydrovoeding

Hy-Pro rootstimulator en spraymix

 

 

 

De stekken staan in kleine potjes cocos die zijn ingewaterd met EC 1.0 en rootstimulator. Ze waren mooi geworteld bij ontvangst, wel wat spint gezien met de zakmicroscoop :no . Omdat er veel spintdrama's te vinden zijn op WF, was ik voorbereid en heb ze gedompeld in een badje met Cantack (tegen alle spintstadia) en Borneo (tegen larven en eitjes). Voordat de klok omgaat ga ik nog 1 keer spuiten met dit mengsel, 1 keer met vertimec en nissorun, en 2 keer met envidor en apollo. Hoop dat alle spint en eitjes dan kapot zijn :spell: , mocht er later toch nog wat opduiken dan zal er roofmijt ingezet worden, absoluut geen gif meer.

 

gallery_42960_18015_1258803.jpg

 

gallery_42960_18015_206482.jpg

 

Dag 4 18/6

Dagtemp 26 C, LV 50-65%

Nachttemp 23 C, LV 80%

 

ghetto luchtbevochtiger, maar werkt wel

gallery_42960_18015_1525749.jpg

 

gallery_42960_18015_1911358.jpg

 

gallery_42960_18015_1712558.jpg

 

Er zitten een paar mindere stekken tussen, maar we gaan met 21 stuks verder dus een deel valt sowieso af.

De wortels komen inmiddels onder de potjes vandaan.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dag 6 is alles overgepot, tweede lamp aan, softbox aangesloten

resultaat: overdag LV 35%, max 30 graden :no (was eerst lv65%, 25°C)

 

Gisternacht droomde ik zelfs dat ik de tent openritste en dat alle plantjes zwart waren door verbranding :D

 

Gelukkig heb ik na deze veelzeggende droom wat actie ondernomen: de luchtafvoer en invoer heb ik omgedraaid. De softbox kan niet direct naar buiten blazen ivm buren, dus blies ik af in de ruimte zelf met open raampje. Verse lucht kwam uit de kamer ernaast, deze kan tijdens de donkerperiode verwarmd worden met een gaskachel, scheelde veel electriciteit. Maar de ruimte waarin de tent staat wordt dus tropisch warm.

Nu blaas ik af in die kamer ernaast en gebruik verse, koele lucht uit de ruimte met tent. De temperatuur is rond de 26.5, alleen 's nachts moet ik helaas vol bijstoken met een electrische kachel.

De lv is sinds gisteren stukken beter, ik spuit elke 4 uur alles kletsnat (niet direct op de planten, wel de wanden en potten) met een drukspuit en heb ook een cheap mistmaker gekocht.

 

1 dag na overpotten

gallery_42960_18015_1424241.jpg

 

gallery_42960_18015_1113553.jpg

net bladvoeding gespoten

 

gallery_42960_18015_2551735.jpg

 

2 dagen na overpotten

gallery_42960_18015_90580.jpg

 

Dit plantje had gisteren erg te lijden onder de klap van het overpotten en het woestijnklimaat; erg geel en hangend blad. Ik wilde haar bijna vervangen door een van de reservestekken die er beter uitzien.

gallery_42960_18015_2388329.jpg

 

maar na 6 uur nachtrust en een hogere lv lijkt ze iets bij te trekken, alleen is ze nog wat gelig.

gallery_42960_18015_70723.jpg

 

 

10 euro mistmaker, alle beetjes helpen

 

med_gallery_42960_18015_1346092.jpg

 

 

 

 

De lamp ging net aan en alles lijkt weer te groeien na 3 dagen stress, de meerderheid staat weer mooi rechtop en kleurt groener.

Wel zie ik enkele verbrande en gedraaide bladpunten, heb de cocos voor het overpotten ingewaterd met EC 1.1. Was dit misschien te hoog? Of komt het toch door het woestijnklimaat van de laatste dagen?

 

Tot nu toe was het een mooi leermoment, kweken met stekken vergt net ff wat meer aandacht in het begin.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien volgende keer op aarde voorgroeien ? Is lekker makkelijk.

 

Handig dat je gelijk je was laat drogen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna had ik de stekker eruit getrokken, al het blad werd lichtgeel, paarse stelen, drievingerig blad en ik wist niet waarom dus stond op het punt om zakken lightmix en nieuwe stekken te halen. Nu zag ik dat er precies één plant was die diepgroen en best mooi bleef: de stek die in een 11 liter met aarde gezet was en bestemd is als toekomstig moedertje, deze kan ergens anders staan als dit hok op 12 uur gaat. De ongebruikte aarde was van het vorige rondje en toevallig viel me toen op dat deze nogal zwaar bemest was voor een lightmix.

Hierdoor wist ik wat er met de rest aan de hand was. Alles was zwaar ondervoed. Heb direct alle grote potten flink water gegeven met EC 1.4 (eenmalig) totdat er drain ontstond.

 

gallery_42960_18015_6524.jpg

Drain gemeten, en vermoeden werd bevestigd (had ingewaterd met 1.1)

Nieuwe coco neemt bij de eerste waterbeurt veel N, Ca en Mg op, de plant krijgt dan te weinig en wordt geel. (wist ik eerst niet)

 

 

 

 

gallery_42960_18015_739933.jpg

Vooraan de toekomstige moeder op 'light'mix, de bladeren zijn nu nog meer vervormd dan op de foto's, wegens te zwaar bemeste aarde. Dit is bijna 2 dagen na de voedingsbeurt, het kleurverschil was nog groter.

 

Alles was zo geel als de stek ernaast. Nu trekken ze aardig bij, de wortels komen ook al onder de 18liters vandaan en ze zijn gemiddeld 7 cm gegroeid in 2 dagen.

gallery_42960_18015_2300629.jpg

 

gallery_42960_18015_1729963.jpg

Heb zojuist alles getopt en bij 5 vingerig blad gaan ze op 12 uur, ik gok zo over 3 dagen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Rodja,

 

Cocos is een heel mooi en makkelijk medium. Je kan het heel makkelijk bijsturen en (bijna) niet teveel water geven.

 

Verder is het een aanrader om enzymen te gebruiken. Cocos is echt super, zorg ervoor dat het lekker vochtig blijft

en dat je een drain van 15 20% hebt. Laat ze elke week 1 keer lekker droogtrekken door watergifte te halveren of bij

zware pot over te slaan.

Week 5 6 7 een keer cal mag meegeven,.....knallen

 

Ik volg. :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die handmeters van bluelab maar rot dingen vergeleken die continu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst maar ff een mooi rondje draaien voordat ik zo'n Guardian aanschaf :P

tot nu toe is het kweken een vrij kostbare hobby

 

 

@budwiser

leuk dat je volgt, ik las ergens dat je ervaring hebt met cocos; tips zijn altijd welkom!

wat deed jij met je drain? heb geen libra/deense bodem/vijverbak.. bij een laag van minimaal 1 cm water op het vloerzeil lukt het om te pompen, laatste deel moet helaas met een, jawel, dweil

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

he rodja daar ben ik dus ook benieuwd naar. Wat doe je met je drain als je op cocos kweekt? moet dit persee weg worden gepompt of kunnen de planten dit later weer opzuigen?

 

groeten klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit en je hebt de driegende misser goed ondervangen. Succes gewenst!

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Rodja,

 

Ik heb jarenlange ervaring met cocos en geef water dmv drippers met doorsnede van 3mm en planten staan op deense bodems die weer op een frame staan.

 

Ik hergeruik mijn cocos keer op keer en voeg elke kweek ong 20 % nieuwe cocos toe.

 

Planten die kunnen makkelijk verplaatst worden en zo kunnen de dikste zuipers een extra slangetje krijgen.

 

De planten doen het op cocos voortreffelijk met additieven van Aptus, A&B maakt niet veel uit maar mijn voorkeur gaat uit naar Canna coco of Dutch Pro.

 

Tot slot wil ik je aanraden enzymen te gebruiken en op het eind humic blast van Aptus

 

Bud,

 

http://aptus-holland.com/nl/all_product/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Rodja, ik hop zo nu en dan ook even langs om met je mee te koekeloeren ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budwiser: Waarom voeg je elke ronde 20% nieuwe cocos toe? En neem aan dat je 20% vervangt zo nee waar blijft die 20% dan?

 

Voor mij nooit meer druppelen btw

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Boefje ,

 

Ik verwijder de toplaag en tijdens het verwijderen van de wortels en het verplanten verlies je

ook altijd wel wat ,dus ja 20 % vervangen.

 

Ik druppel omdat ik met 48 potten van 18ltr werk met op de bodem Hydrokorrels die weer

staan op een frame met deense bodem.

 

ik kan naar behoefte met de hand bijgeven, maar automatisch is ook wel lekker dmv nutrimatric.

 

Met drain to waste werken is ideaal en dmv enzymen hou je het medium schoon. Humic Blast aan

het einde van de cyclus 3x meegeven en je medium is luchtig en aanplanting vergaa super makkelijk.

 

greets Bud,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom vervang je dan 20% ?

 

Kan je het niet helemaal hergebruiken? Zoals de meeste van ons ook doen met bv rfx.

Geen ervaring op cocos trouwens. Wil ik wel gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand hoe ik het beste kan omschakelen? De lampen branden nu van 01.00-19.00 en ik wil naar 21.30-09.30

 

een nacht van 2,5 uur of een dag van 8,5 uur ertussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...