Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ola,

 

ff weggeweest ivm prive omstandigheden... uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan mag...

 

klein kweekverslagje van 12 x S5

 

ik heb wat oude aarde weggedaan.. wat overbleef op een hoop gegooid. Daar bij gemengt: 3 zak lava aarde, 1 zak wormenmest en 8 zakken plagon light mix, flinke snuf plagron bio mix.. 20 liter water erbij met klein beetje enzymen en dat 3 weken met zeil afgedekt laten staan..

stekken geregeld, op vakantie gegaan, bij terugkomst waren de stekken al mooi doorgeworteld in voorgroei potjes. Daarna me ikea 50 liter bakken gevuld met de aarde, stekken erin en 7 dagen onder 2 x 600 watt laten voorgroeien (onder 18 uur licht, 6 uur donker). Na een week groeien heb ik ze her en der wat geknakt en heb ik de klok omgezet (en een 3rde lamp aangezet. Deze blijft aan tot de groei er na 3/4 weken eruit is, daarna afbloeien met 2).

 

De aarde was tijdens vullen van de bak vrij vochtig. Stekken gezet en 5 dagen nix gegeven. Op dag 6 (groei) ong 2 liter puur kraanwater per bak gegeven. 3rde dag 12/12 ong 2 liter kraanwater per bak gegeven.

 

Ik laat de plantjes exact 9 weken staan, daarna gaan ze om.

 

Vandaag dag 8 12/12

 

ik had ze een weekje langer moeten groeien, maar ik was ongeduldig...

 

temp 30/22

lv 40/50

tensio's: ong 110

 

gallery_25470_13530_1909997.jpg

 

rechter bakken ontwikkelen zich beter dan de linker:

 

gallery_25470_13530_1793193.jpg

 

dit komt doordat de rechterkant beter belucht wordt... aan de linker kant staat de lucht stil, dit moet ik nog ff oplossen door een kleine clipfan.. ik blaas van onder in..

 

gallery_25470_13530_3700524.jpg

 

sommige wel, sommige niet getopt.... (mijn ervaring is dat wel toppen mooiere/betere toppen opleverd)

 

gallery_25470_13530_85016.jpg

 

Grzzz mrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

WB MRT, ziet er gelikt uit, top conditie, vaya con dios. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een S5 verslag. Ik schuif aan MRT.

Dit soortje wil ook wel eens groeien.

Alleen die stekken te pakken krijgen is zo moeilijk....en hier in België al helemaal.

In elk geval veel plezier en succes. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde MRT :lol: .

Ben zelf ook reuze benieuwd naar de S5, door alle positieve verhalen hier op het forum.

Ze staat ook op mijn wishlist (tja, je moet toch wat te wensen overhouden toch :D ).

 

Groeten Beaker :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MRT,

 

Ik schuif ook aan, heerlijk rokertje...

 

Bij de Dakota in Nijmegen heb ik al eens een zaadje in de S5 gevonden (moet je d'r na ontkiemen ook niet laten vallen...Mowgli... :lol: )

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ook mee gluren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk S5!

Vind ik toch echt wel de lekkerste weed die ik gekweekt hebt.

Ook ik kijk met veel plezier mee!

 

Suc6!

 

@mowgli

Als je dan toch in nijmegen komt ..... Haal dan gewoon s5 steks. :lol:

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor enne zonder s5 is echt niks als je dat eenmaal gewend bent :lol:

 

Waarom de tensio helemaal in de hoek?

Je krijgt zo een lichte afwijking omdat de zuigwaarden richting kluit anders zijn en in die bakken heeft het water de neiging in de hoeken te gaan staan na bezinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UG: :lol:, maar dat was toen geen optie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi: Thanx! Dios me ayudará

 

Tune: thanx! ik hoop natuurlijk op een mooi rondje! stekken komen van gedeelde moeders

 

Beaker: thanx. Ik ga me best doen om de volle potentie uit de meiden te krijgen...

 

Mowgli: heerlijk rokertje idd.. maar wel eentje die er vrijflink binnenkomt. Niet echt een beginnerssoortje.. Over dat ontkiemen snap ik nie helemaal..

 

The Choca: Kom der bij!

 

Urban: Thanx. Ik vind der heerlijk om te kweken! mooi sterk potent meissie met een vrij korte bloeitijd... 8.5/9 weken

 

Lost Child: sharp notice! geen idee waarom ik ze in de hoek heb geplaatst.. ik zal ze vanavond ff aanpassen. Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me je vorige kweekje nog herinneren.

 

Eigenlijk ook iets te vroeg op 12 12 maar uiteindelijk groeide alles nog mooi vol.

 

Naar mijn idee gaan ze gewoon zo hard door de grote hoeveelheid grond die ze ter beschikking hebben.

 

zet em op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

s5, lekker wietje!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zeker geen beginners soortje, maar om de dag mee te beginnen.... :lol:

 

 

Toen ik mijn S5 zaadje een half jaar na vondst liet ontkiemen en ik het plantje met plugje wilde overpotten stootte ik me aan het deurtje en liet het plugje vallen :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toen ik mijn S5 zaadje een half jaar na vondst liet ontkiemen

 

Knap dat je een s5 zaadje zo kan identificeren, clone only :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannacaine: Thanx m8! mooie strain, keiharde toppies, lekkere geur en een kaboem uitwerking :lol:

 

the predator: Dat hebbie goed onthouden!! hopelijk krijg ik het nu ook mooi vol.. ze lijken er iig zin in te hebben

 

Skunkmonster: Thanx!!

 

Mowgli: Ojee... zonde he! Het zou alleen geen volbloed S5 zaadje zijn geweest, aangezien ze clone only is.. Ik heb wel eens S5 gezien met zaadjes erin, maar dat kwam omdat er een ander soortje bijstond en die herma trekjes vertoonde, helaas te laat ontdekt.. S5 met zaadjes mag niet in de shop belanden eigelijk...daar isdie te duur voor... Zelf roken of verwerken tot ice of bho oid.. wel jammer, zuo me benieuwen wat uit dat zaadje zou gekomen zijn...

 

Oeps ja hahaha...

 

LostChild: Clone only. thats true

 

 

Ik heb gister iets ontdekt waar ik al een hele tijd geen last van heb gehad: Trips..

 

Ik zag laatst al eens wat glimmen op het blad.. gister eens goed gekeken, en ja hoor... op de onderste blaadjes piepkleine "roestvlekjes" en aan de onderzijde van het blad een paar kleine eitjes enm wat rondloop beestjes..Vertimec wil ik eigelijk niet gebruiken, dus ik heb iets anders gehaald... Geen idee of het werkt.. but we shall see..

 

gallery_25470_14146_2734477.jpg

 

gallery_25470_14146_3895008.jpg

 

10,- bij de intratuin...

 

gallery_25470_14146_1354863.jpg

 

Gister alle planten van boven tot beneden helemaal ondergespoten.... ook de onderkanten van de bladeren.. na een weekje nog een x... hopelijk is dan alles weg.. (liever schoon dan trips, liever trips dan spint..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spruzit werkt 1 x bij trips :wub:

Heb je toplaag medium ook bespoten?

 

Hier ook tijdje trips plaag gehad (gemeente perkje vd deur en eens in de zoveel tijd) en als ik ze heb pak ik het zilveren PVP flesje en besproei de plantjes 2 x (interval 7-10dgn) incl. toplaag medium en ben van ze af.

 

Wil ik het bio doen (aanmaken Neemolie is een hel, Krasi heeft een tonic doe je voordeel..) dan is inzetten Neemolie een goede optie (bladbespuiting) om de hele cyclus van die krengen aan te pakken.

 

Zitten er niet bij 1 of 2 planten een stuk meer tripsen?

Vaak kiezen ze de planten die er niet zo lekker bij staan uit als 1e en vaak staan die wat te droog.

 

Als je met die fukkers niet oppast zitten ze uiteindelijk ook in je toppen want daar is het lekkere groen nog aanwezig :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist toen ook al dat S5 clone only was, maar kwam daar wel vaker, en 't zaadje kwam toch echt UIT een S5 topje ...

 

Nu geloof ik ook niet dat de plant zichzelf bevrucht had, maar benieuwd naar het resultaat was ik zekers wel!

 

 

Bummer of them fukkers.. Hope you get rid of them soon :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaa een leuk verslag van MRT!!!

 

wekpotje komt wel vol hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MRT leuk dat je weer een verslagje doet. Ik volg je! :lol:

 

Die S5 wil ik graag in mijn moeder hokje hebben, helaas niet aan te komen in het noorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is canna cure geen optie ? kost je nog geen 10tje :wub: en nu is het nog mooi onder controle te houden qua beestjes en schimmels

liever nu als later! maar liever helemaal niet natuurlijk.

wil zelf eigenlijk ook haze gaan kweken dus lees heel aandachtig mee en hoop nog interessante dingen te lezen verder in dit topic

 

helaas niet aan te komen in het noorden.

 

noordoosten ook niet ..

 

grtz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees de reacties wel, maar kan niet altijd meteen reageren

Lost: mooi dat het zou kunnen werken bij 1 x.. ik heb (bijna) nooit iets in me hokkie, dus khoop dat ze allemaal kapot zijn.. Ik check het vanaaf ff nog voor de zekerheid..

Met neemolie ben ik helemaal niet bekend... heb bij Krasi gelezen dat het een top sulletje moet zijn.. Ik heb het halve flesje leeg gespoten, ook op de top laag..alleen niet heel dik op de toplaag.. die zal ik overmorgen ff flink meenemen.. Trips begon net..zat op enkele planten helemaal onderaan.. thanx!

 

Mowgli: kan zijn dat er een ander soortje in dat hok stond, en dat die is gaan stuiven.. dan bestuif je natuurlijk ook de S5..en die krijgt dan her en der zaadjes

 

Polletje: :lol:

 

Johnny: Thanx man,leuk dat je meekijkt! het is idd een soortje die niet iedereen heeft... moeilijk aan te komen

 

Cannacaine: Cannacure wel eens gebruikt.... werkte ook redelijk goed.. alleen gebrukte ik dat toen voor spint icm met roofmijtjes.. Nu zou ik eigelijk stiekem eerder vertimec gebruiken (als ik nog niet in de bloei zit, dan is alles gelijk kapot)ik heb ook wel witte soortjes gekweekt, maar haze vind ik fijner.die s5 is voor mij super, omdat ik van het afval ice maak, en de s5 heeft mooie grote trichomen, pefect voor iceolater

 

toppic:

 

het groeit aardig door, het is nog (lang) niet (te)vol.. hopelijk krijgen ze nog ff een laatste spurt... her en der wat strek, maar dan knak ik ze daar gewoon :D

Blad hangt slap..tis ook midden in de nacht voor ze, maar moest iets pakken en schoot gelijk ff 1 foto.. als lampen aangaan vanaaf dan worden ze weer wakker en staat het blad vier en de zachte bries :wub:

tensio's rond de 120..laat ze ff zakken tot de 250 en dan krijgen ze weer.. nu met bloeivoeden van Atami Bcuzz A en B.

 

gallery_25470_13428_3420679.jpg

 

 

Grzz mrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 16 van 12/12

 

temp max 33 gr, meestal net onder de 30

min 18 gr, meestal net boven de 20 (ga na de aankomende paar mooie dagen de lucht van binnenuit aanzuigen, kamer ernaast, nu komt de lucht direct van buiten)

 

Ik zuur me water nooit af. Vorige voedingsbeurd was paar dagen terug. Tensio's stonden rond de 220 en heb der ong 40 liter water met 30ml A en 30ml B bij gemikt... nu staan de tensio's weer op 220

 

Links ontwikkeld zich minder goed dan de rechter kant..ondanks wat luchtstroom aanpassingen...:verrygood

 

Links:

 

gallery_25470_16137_4762492.jpg

gallery_25470_16137_3357167.jpg

gallery_25470_16137_4052140.jpg

 

rechts:

 

gallery_25470_16137_1938495.jpg

gallery_25470_16137_3329688.jpg

gallery_25470_16137_2237244.jpg

 

 

gisteren de laatste sproeibeurd met dat Sprutzlofzoiets anti spint spul.... vanavond nog ff goed checken, maar volgens mij zijn die fuckers weg!

Tensio;s 220...water geven of niet? staan in grote 65 literbakken he;) (ik denk nog ff dagje wachten, morgen ergens in de 300 en dan geven? of nu al?)

 

Zoals gezegt, afzuren doe ik nooit..en ze krijgen slechts een beeeeeetje voeding... en niet elke beurd..

 

Vragen of opmerkingen?

 

Grzz MRT

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wekpot komt wel vol :verrygood

 

staan er wel mooi bij. zonde enkel om ze te storen in de slaap heb ik als enigste opmerking :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...