Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leon911

nog een tentje derbij 12x600

Recommended Posts

Vraagie :lol:

 

Ik draai nu in een tent met 6x600 maar stel ik neem er nog een identieke opstelling bij

Draai dan 1 dikke oogst en verhuis (wel alles netjes betaald)

Zou dit dan snel al door de netbeheerder/leverancier in de smiezen lopen en

Wordt er actie ondernomen of krijg ik een kerstkaart......

 

Ik hoor graag wat een ieder van dit plannetje denkt

 

Ik bedoel dus dat nog voor ik kan oogsten ongewenste gasten aan de deur kan verwachten wegens extreem veel verbruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

welnee, zo snel zien ze dat niet.

 

als je het bij 1x kan laten :lol:

 

en of je nu met 6 of 12 x draait, de sjaak ben je toch wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kan je altijd aan je deur verwachten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er mogelijk wel contact met je opgenomen kan worden als er in de wijk nog meer van die grappemakers zoals jij zitten.

Puur en alleen omdat het wijkverdeelkastje alles maar net goed aan moet kunnen.

 

Ik ken enkele wijken bij mij in de buurt waarvan het algemeen bekend is dat er stevig gekweekt wordt op kleine /middelgrote schaal.

Daar vliegen regelmatig de kastjes in de fik , en worden er kort daarna wat kwekerijen opgerold.

 

Het is de kabel die te dun is als je stevig veel stroom gebruikt.

Preciese getallen weet ik de ballen van , maar iets zegt me dat de gemiddelde aansluiting niet bedoed is voor 7200 watt verlichting + ongeveer 10% koelvermogen = al snel iets van 8000 watt.

Je zal zelf ook wel eens een kopje koffie ztten , een overn / wasdroger aanzetten / broodje roosteren met je super-toaster of wat dan ook.

 

die kabels, daar hoor je die elektrabedrijven over, niet de omzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Leon

 

Mooie plannen.

 

Lijkt me dat dit een ronde wel moet gaan lukken, draai gewoon om en om.

 

Gr\Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze om en om laat draaien komt het helemaal goed hoor.

in ieder geval niet allebei tegelijk aan zetten.

dan gaat er iets niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe de "pakkemannen" in Nederland te werk gaan, doch ik zou toch altijd eventjes de voorgeschiedenis van de woning/plaats waar je kweekt qua electriciteitsverbruik nagaan. Dit is helemaal niet moeilijk.

Hier in België krijgt iedere verbruiker een jaarlijks overzicht van zijn verbruik (huurder of eigenaar), dus zo'n zaken zijn er in nederland ook wel. Als alle verwarming nu electrisch was in je woning, en je woont er niet doch je kweekt er wel, zal er niet direct een belletje rinkelen...

Doch als alle verwarming bvb met mazout gebeurde en er een héél minimaal verbruik was op jaarbasis, zul je wel schrikken van je nieuw overzicht natuurlijk... Niettegenstaande die netbeheerder volgens mij totaal geen uitstaans heeft met de pakkemannen, die waarsschuwt je maar dat je rekening en je driemaandelijkse bijdragen voor het volgende jaar hoger zullen zijn...

Vraag mij af of er in Nederland echt een intense zoekaktie bezig is naar wietkwekers, doch ze zullen het toch niet direct vinden via een hogere energiefactuur, toch niet in België, gelukkig maar... want hier zijn er diensten die federaal zijn, nationaal, gewestelijk, per gemeente enz... dus tegen dat ze je vinden via de bureaucratie ben je 5 jaar verder.

Het grootste gevaar zit hem volgens mij in de reuk, bezoek aan de deur enz.... dus de zogezegde "sociale controle".... een klacht aan de pakkemannen van een buur moet onderzocht worden, hier loopt het in België toch zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het wel aandurven, wel zou ik na even rustig aan doen na deze ronde. Even afwachten tot je een jaarrekening krijgt en kijken wat de periode er na gebeurd.

 

Het risico is groter als met 6 x 600 watt maar de opbrengst ook. Het is aan jou. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen, en al draai je niet om en om... 7200 watt is ook niet zo buitensporig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga t doen gewoon krijg et anders toch niet uit me kop... (G)Shoppen!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogmoed komt voor de val????

Zal ss googlen wat dat inhoud, ben niet bekend met die spreuk huhuhuhuh

 

@johnnysack - na die laatste dubble oogst ben ik vertrokken!

En ik laat zo weinig spoor achter dat met het blote oog niets aanleiding geeft tot vermoedens

 

En als je ik na verrtrek gewoon die dikke eindafrekening voldoet is er m.i. weinig loos...

Meningen hier op wf zwaar verdeeld hierover, .eneco zal je denk ik niet horen miepen maar denk meer aan de netbeheerder

Die heeft minder commercieel belang, waarschijnlijk zien zij mij als een bron voor evt. Problemen op t net aangezien het oplossen daarvan ze geld kost zien zij me wel liever stoppen met deze mooie hobby....lijkt mij

 

Maar wat de feiten en werkelijke procedures zijn zou ik weleens van zo'n medewerker stroomboer willen horen ....iemand???? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou komt ie: hoe meer lampen hoe meer risico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gedaan draaide met 7 x 600 w

 

toen heb ik er een tent naast gezet van 4 x 600w met amnesia derin

 

dit omdat ik geen topkweker ben en toch wat extra geld wou verdienen

 

draaide om en om 2x gedaan zelfs huis nog en half jaar gehouden en toen verhuisd nooit meer wat van gehoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel is dat ook weer niet hoor, je kan altijd nog zeggen dat je een aantal servers in je huis had, of een hele server ruimte waar een airco bij zat. Laten we beweren dat je 4 gaming servers thuis had, en al deze draaien op een voeding van ongeveer 1.5kW, en je hebt natuurlijk ook een airco in je server hok van zo een mooie 2kW. En je moet natuurlijk ook lekker kunnen gamen op een beest PC die een voeding van 1kW. Dus reken maar ongeveer uit:

 

Servers:

4 * 1.5 = 6kW

 

Airco:

2kW

 

PC:

1kW

 

Totaal: 9kW

 

Als dat niet genoeg is zou je er nog een paar monitors en laptops erbij kunnen "verzinnen". Laten we zeggen als ze toch bij je op bezoek zouden komen, en ze zouden je om deze dingen vragen kan je altijd nog zeggen dat je alles hebt weggedaan omdat ze te veel verbruiken.

Edited by moskoufiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de meeste gevallen redt je dat stomme gelul over vele verbruikers niet eens ..

omdat er ineens politie voor je deur staat ...

 

er is maar 1 gouden regel ....!!! volgens mij ..

 

als je het doet .. doe het dan GOED !

 

dwz veel poen in 1 keer ..

 

daarbij maakt het niet uit hoeveel je verbruikt .. ze kunnen alleen het 12/12 achterhalen .. en dan jah , die kennen we al ...

 

dussssss

 

ballen kweken en schijt hebben aan de rest !

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jij bent er zo een? Its not the plant that satisfy you to grow, but the dollars!

Edited by sparta-rotterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

IN wf is er ook een rechtse en een linkse partij= degende die alleen geld wilt verdienenen en degene die het doet uit hobby, een groot liefde voor de plant zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
IN wf is er ook een rechtse en een linkse partij= degende die alleen geld wilt verdienenen en degene die het doet uit hobby, een groot liefde voor de plant zelf.

Dus met hobby mag je niet verdienen..

 

Ik denk dat iedereen die redelijk actief op wf is ,het ook als hobby doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...