Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

had wilde plannen om alles over te zetten naar SJ intense120, maar maak deze ronde hier gwn af;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd perfect uit! Die groeien nog wel een kleine 20cm.

Waarom niet al veel eerder op 1150 knallen?

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx watzeggie,

 

nou eigenlijk door whazzup, umolverhalen enzo..dus ik dacht ik laat em maar op 825 draaien en pakt goed uit imo..

 

maar de 1000de gaat dit weekend verhuizen naar een dr150 dan kan ik wel maximaal knallen..

 

ben nog aan het twijfelen of ik er 1 of 2 keer 600watt in moet hangen hier..wil het liefst 2x proberen maar zal me benieuwen

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders ik wel prettig! Naja volgende ronde word intense, dan halen we die kilo wel samen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!

dag 22Bloei

dag 31 totaal

 

lamp 825watt op 90 cm

temp 29/22

voeding: gold label A+B

gegeven:

ph 5.3

ec1.5

Drain

ph 5.9(wat te laag helaas)

ec 1.5

 

med_gallery_35330_15310_1078554.jpgmed_gallery_35330_15310_21610.jpgmed_gallery_35330_15310_27633.jpgmed_gallery_35330_15310_275615.jpg

 

erg veel blad, de topjes onder de hoofdtop komen zo niet tot hun recht, volgende week wat wegknippen en netje hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes is niet nodig hoor, trust me

 

zou zsm een beetje blad weghalen, en er daarna vanaf blijven.

 

ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan morgen maar even wat wegknippen, alleen de bladeren die de onderste topjes beschut houden

Dacht als ik een netje hang kan ik het wat uit elkaar trekken om het zo maar te zeggeb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen klagen :tu lekker groen, zelfs geen paarse steeltjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit. secret.

 

je mag rustig wat blaadjes weg halen. aan onderkant.

 

niet helemaal kaal plukken. :wacko: :verrygood :D

 

en ph ook goed. liever wat lager dan te hoog.

 

blijf je volgen. gaat top zo. :tu :)

 

groetjes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog steeds geen klagen :tu lekker groen, zelfs geen paarse steeltjes :)

 

Nee dat is idd keurig. Ben aan het kweken op hetzelfde medium en zelfde voeding maar vol op stresssss. (foutje bedankt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx mannen, en het gekke is dat ik niet meer zo stress als voorgaande rondes

Jeice had gelijk, mapito is zo moeilijk niet, gwn kwestie van de waardes goed insturen :tu

Nu heb ik wel hulp van jullie experts gehad offfourse!:)

 

Prettig, onderkant? Wou boven wat blad wegknippen die iver de topjes valt, maar kan ook wel wat vouwen:p

 

Ps jeice, ziu dat door het potje met grond komen die in je potten staat?

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee denk zeker niet door de grond. Ik heb ongeveer 15 liter water per pot met nieuwe atami geknalt. Daarna alles teruggepompt in mn vat. Bedoeling was om dit door de plee te spoelen. Echter toen ze 4 dagen na het overpotten een beetje slap begonnen te hangen (bleek achteraf door 18/6 volle bak licht te komen) heb ik ze allemaal een half litertje water uit het vat gegeven. Pas 2 dagen daarna heb ik voor de grap eens het ec gemeten van het complete vat. 2.6. Terwijl ik 1.6 had aangemaakt. Zat dus gewoon een volle punt restant zouten van de nieuwe Atami doorheen want ik weer bovenop de planten heb geplensd. Ik heb vernomen dat Atami ( en ook andere mapito fabrikanten) zijn steenwol van verschillende plekken vandaan haalt, dus bij de 1 zitten er meer of andere zouten in dan bij de ander.

 

Denk dat dat het voornaamste probleem is. Ik heb dit op het potje aarde gegooid. Geloof dat de ph 5.8 was. Die special mix houdt volgens mij van 6.5 zoiets dus dat was al geen slimme zet.

 

Wat iig wel blijkt is dat je door met voldoende water direct in te wateren, je een hoop restzouten weg kan spoelen. En dat is bij jou perfect gelukt.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!

dag 25Bloei

dag 34 totaal

 

lamp 1000watt op 90 cm

temp 30/22

voeding: gold label A+B

gegeven:

ph 5.3

ec1.5

Drain

ph 5.8(volgende keer 5.5 geven)

ec 1.5

 

foto's helaas met licht aan, was te laat

med_gallery_35330_15310_5255730.jpgmed_gallery_35330_15310_288578.jpg

 

heb wat bladeren weggeknipt, heel weinig de rest weggevouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

foei, weer 5.3 geven terwijl je een puntje lager terugkreeg.

mooie drain voor je ec, precies goed.~makkelijk bijsturen nu. ze zijn geen moment overvoed geweest en als je je planten goed leeg laat trekken aan het eind( ec verlagen, geen puur kraantjeswater) is je pito weer helemaal geschikt voor de volgende ronde. geen gespoel niets.

 

het ziet er top uit!

 

edit over een dag of 4 met nr 3 beginnen :P

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij kan het ook, saai kweken :P

Netjes gedaan met je overtollige bladeren, niet te gek gedaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

knallu als een mallu SJ!!

 

mooi om te zien dat het je zo goed af gaat!!

 

petje af kerel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo secret

 

niet te bang zijn om wat bladeren weg te halen.

 

waar ik meestal op let. helemaal in het begin. om wat warmer te kweken.

 

nacht temperatuur. waarom ik dat doe, dan maakt hij niet zo veel blad aan.

 

dan heb je nog drie type bladeren. baby handen moeder handen mannen handen.( handen bladeren.)

 

de mannen handen haal ik meestal weg. als ik vind dat er teveel blad op zit.

 

dat zijn die hele grote bladeren. voor de rest vind ik het top uit zien.

 

zo en nu de dames opjagen dat ze beginnen met aan te dikken. :P :D :)

 

groetjes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice, ja klopt had hoger gemoeten maar was al een half uur bezig met op waarde brengen dat ik het wel best vond, had verwacht dat de ph in het medium wel wat meer opgelopen was

ec verlagen? volgende ronde komt er nieuwe mapito bij in 12 kratjes he, dus op het einde ong 1.0 aanhouden en dan volgende ronde gemixt met de nieuwe pito met 1.4 inwateren ofzo?

@krasi, nee heb idd maar weinig weggehaald de echt grote bladeren weggeknipt en de rest weggevouwen:D

@pietje, kerel, idd knalluh ja! gavita gaat eruit maar hang er 600+400watt in als de temp het toelaat dan moet het ook goedkomen

@prettig, dacht dat het bladaanmaak meer had te maken met nat en droog staan maar kan me vergissen natuurlijk..zoals jeice al aangeef volgende week nr3 erbij en uitputten die dames :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig, als ik me niet vergis zit het zo. hoge nacht temp = juist veel maar kleiner blad, lage nacht temp is minder maar groter blad. iig geloof dat gelezen te hebben in een bron van PH. ik hou zelf van iets frisser starten met pp omdat het imo sterkere planten oplevert.

 

Secret, 2 2,5 week voor het eind je vat alleen nog aanvullen met water. gaat je ec vanzelf om laag en zie je je planten langzaam geel worden. dan idd gewoon weer gelijk opdezelfde manier met veel water inwateren en je drain door de plee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keep watching this thread Guys :D

alarmeer me tegen die tijd maar Jeice!

heb veel gehad aan jullie hulp weet nu wel in grote lijnen hoe het in zijn werk gaat :P

 

ohja, ik blijf toch gwn voorgroeien onder 2x 2x55watt voor 1 x, daarna voorgroeien in een DR120 met lange TL buizen :)

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal blaadjes valt volgens mij wel mee... het zit alleen een beetje erg op elkaar gedrukt.... kan ook aan mij liggen maar op de foto lijken ze maar 30 of 40 cm hoog.

ik zou er volgende keer wat minder neerzetten en een beetje n boost erbij dan gaan ze wat meer de hoogte in

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze liever wat lager de pptjes, kijk Jeice zijn topic maar, kleine sterke planten zonder fluf..

en op deze manier kan ik ook hoger gaat met het wattage zonder dat het te warm word..

kleinste zijn 40 grootste 50cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk maar zo:

 

als er onderaan helemaal geen fluf zit hadden ze nog groter kunnen worden kunnen worden en hadden er onderaan ook nog zat redelijke toppen aan gekomen.

1000 watters zijn gewoon kut in zo'n tentje.

1000 watters komen het beste tot z'n recht met hogere planten

kijk maar ff bij ph ze topic :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...