Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

water je eens in de 3 dagen?

 

 

50-53-56-59 dan tot de oogst geen water meer geven. dag 64.

 

zou ik doen.

 

zou geen voeding meer toevoegen als je vat nu op 1.6 zit.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice idd 1xper 3 dagen, als ik alleen nog water toevoeg dan zit ik wss al op 1.5@prettig dus blijft hetzelfde:)

 

Zo ga ik het dan idd doen mannen, thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel is wat ze nu gaan doen prettig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice

 

Gold is goed.

 

Je adviseert secret te weinig voeding. Jaaaaaaa en dan krijg je dit.

 

Als je logies nadenk. Kan dat toch helemaal niet, week 5. 6. 7 zo weinig voeding geven.

 

Maar goed. Je drain liegt niet. ;)

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote mij waar ik te weinig voeding adviseer? ik mailde op een gegeven moment 1.3 toen kwam jij met 1.1

 

geloof me ik lees jou verslagen mee, en je zit standaard net zo laag of lager in je ec als ik.

 

dit blad komt doordat we geen ultra "mg"(das de mg en N van GL) hebben gebruikt. ik heb er nu zelf ook last van. is een onderdeel van de GL lijn en de reden dat ze geen groeivoeding hebben. ik heb zelf ook rondes gedraaid op hypro en cana, zonder enkele toevoeging en ik zou zweren dat ik op gold label ook een mooie ronde zonder had gedraaid, maar ik las later terug dat ik er toch wel mee had ingewaterd. en lijkt me hoe langer de voorgroei, des te hoger de behoefte. mijn planten stonden met 2-3 dagen al op 12-12. ach, zo ernstig is het niet.

 

 

vertel eens wat er nu gaat gebeuren na 14 uur het water laten staan?

 

op drain insturen klopt gewoon ja, maar dan moeten de verhoudingen wel ok zijn. ga je je EC verhogen met alleen A/B om een N te kort op te lossen dan gaan de andere bestandsdelen zich weer opstapelen. het is in de bloei niet zo van belang, maar er zit niets voor niets ook N in je a/b. plant gebruikt het wel in mindere mate.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig had toch amnees staan? dat is altijd lager in ec? of heb je het over een ander verslag?

kan het er mee te maken hebben dat ik kraanwater ec incl. reken? die is hier 0.4

maar zoiezo, als ik mijn drain hoger terug krijg dan moet ik toch zoiezo lager gaan in mijn ec prettig?

 

begrijp het ook niet als ik bijv naar cannaz, schenkie kijk hoe hoog hun gaan met hun ec schenkie tikt zelfs de 2.4 aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ff naar mn edit onderin.

 

 

nee ik vergelijk zijn ec ook met mijn amnees kweek.

 

ps: voor mijn gevoel gedijen de planten beter met een puntje te weinig terug dan met teveel voeding.

 

geloof dat cannaz dit ook beaamde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik idd niet gelezen, dus de conclusie is dan toch eigen wat mg mee te geven zodat de andere bestandsdelen van de a b zich niet op gaan stapelen? Correct me if i'm wrong zit lekker aan de baco en moest het even 3x lezen haha

En dat met puntje lager gaan als je hoger terug krijgt ben ik het mee eens

Ophoping van zouten en overvoeding lijkt me idd niet ideaal

Elke atrain zal er vast wel anders op reageren, maar als je hoog wil gaan in ec dan denk ik ook dat je andere dingen klimaat ed perfect op orde moeten zijn, racker heeft me daar al een keer op gewezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu niet meer hoor SJ. Maar voor de volgende keer zou ik een flesje ultra MG bestellen, kosten 20 euro voor een liter. 0.5 ml per liter. gedurende de zichtbare groei volgens het schema. wees wel zuinig met mg, beter iets minder en iets eerder stoppen omdat er voldoende van je pito blijft zitten.

 

een dergelijk hoge ec 2.4 heeft helemaal geen nut als je planten het niet opnemen. hangt ook af van hoeveel de planten drinken. veel drinken (grote planten of hoge verdamping) laag ec. weinig drinken (kleine planten, "lage" verdamping) heeft een hogere ec nodig.

 

strain zal er ook mee te maken hebben idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde bedoelde ik ook

Plant geeft zelf aan hoeveel ze nodig heeft, toch fijn drain meten:)

Ach ja volgende ronde word gwn weer amnees;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice SJ, ze gaan iig door met bouwen ;)

Ik ben geen mapito expert, maar wanneer je 9 weken vol wil maken lijkt het me idd dat je nog wel even door kan voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi thx:)

Door elke beurt alleen water toe te voegen verlaagt de ec geleidelijk aan naar het einde toe, ipv 2 weken te spoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil het best, nog eens uitleggen. Maar het enige wat je doet is resetten.

En dat doe ik twee a drie keer per oost.

En geloof me nu maar. Laat maar al die hulp middelen weg.

 

En secret, heb je ook uitgelegt wat je aan water bij vult, ook op maat 3 erbij.

 

Gr prettig

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wil het best, nog eens uitleggen. Maar het enige wat je doet is resetten.

En dat doe ik twee a drie keer per oost.

En geloof me nu maar. Laat maar al die hulp middelen weg.

 

Gr prettig

 

Zo kan je het idd zien prettig, blijf dat wel toepassen lijkt me zoiezo niet verkeerd om 2x per ronde te doen

Over die hulpmiddelen, stel dat je dat N-probleem in week 3-4 krijgt, hoe los je dat dan op?

Meer a b? Dan krijg je wat jeice zegt ophopingen..

 

Mooie discussie dit, lekker leerzaam:) (geen discussie but u know what i mean;))

 

De nr 3, klopt jij zegt er wel bij doen als je aanvult, jeice zegt van niet..

Argumenten?

Jij zeg om door te knallen uiteraard

Jeice zegt vinden ze niet fijn

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd naar de uitleg prettig. " resetten " dat klinkt als alle oude voedingsresten eruit en de nieuwe erin. maar als je het water laat staan dan vermengd het zich toch gewoon?

 

Voor dat je dit doet zou ik iig de mapito een dagje langer droog laten staan.

 

Wat bedoel je met hulpmiddelen weglaten? de N van gold label? Ik ben ook van " less is more " maar geloof wel dat het noodzakelijk is bij deze voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jeice zegt spring in de put. Spring je dan ook in de put.

niet kwaad bedoelt jeice.

 

Je begrijpt het nog steeds niet. Waarom denk je waarom dat water er 14 uur heeft in gestaan.

 

probeer het even uit te leggen. maar dit vind ik. en wat jullie er van vinden. mogen jullie zelf weten.

heb ook geen zin om er een elle lange discussie over te maken.

 

jullie weten dat de dames niet van kraantjes water houden.

 

dus ik zou noooooooooooooit alleen water geven zelf niet op grond. doe het dan wat minder.

maar alleen kraantjes water vinden ze niet lekker.

maar even op mijn verhaal terug te komen.

 

in alle bestaande voedingen zitten elementen wat de plant nodig heeft.

wat ik nu met resetten bedoel is het volgende.

ik zet gemiddeld per oost 3 keer de mapito onder water. met een ec van plus minus 1.1

waarom doe ik dit. het water trekt helemaal tot boven. en door het weken. neemt hij alle

oude zouten mee. en die gooi ik weg. daarna maak ik weer alles vers, met alle juiste waardes.

dus zou er dan te weinig n of p of andere sporen elementen niet de juiste verhoudingen hebben.

die worden dan weer netjes aangevuld.

zou je nu elke dag vloeden dan hoef dat niet.

zou je elke keer je drain water weg gooien hoef het ook niet.

 

hoop dat jullie het een beetje begrijpen. beter kan ik het niet verwoorden.

 

gr prettig.

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dan spring ik niet in de put haha, was meer om info van beiden te krijgen en te onderbouwen zodat anderen ook kunnen lezen waarom jullie je eigen meningen over bepaalde dingen hebben

 

Leerzaam dus:)

 

Jeice zouten lossen als het ware op in water, en zo word alles naar boven en dan ook weer flink naar beneden getrokken

 

En had een dagje langer gewacht voordat ik het liet staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig, kwartje van die 1.1 valt nu wel bij mij. Ik verbaasde me er destijds over dat je 1.1 zei. terwijl hij 1.6 terugkreeg van 1.5. leek me een beetje drastisch maar, omdat je je zouten wegtrekt wanneer je het langer laat staan krijg je natuurlijk automatisch een hoger ec. Geloof dat hij toen 1.2 heeft gegeven zonder het 15 uur te laten staan. Foutje ivm verschillende adviezen :wacko: Je krijgt het niet in je schoot geworpen Secret Jardin, paar foutjes zijn goed.

 

 

Ik meen dat stekken teveel kalium wat in nr3 zit niet zo leuk vinden, anders zoek ik morgen even op wat het precies was. Geloof dat racker me erop attendeerde.

 

Ik geef geen kraantjeswater, laat mn ec ook gewoon zakken door enkel met water aan te vullen, en stop dan ook met nr3. Zorg wel dat er op het moment dat ik met water aan ga vullen een voledige dosis in het vat zit. Het wordt dus langzaam iets minder. Knokkelharde/zware toppen hoor ;)

 

Anderzijds, woma adviseert wel om het door te blijven geven, zelfs verhogen in de laatste weken. En prettig heeft er ook goede resultaten mee.

 

Dus denk dat je in beide gevallen wel ok zit :wacko:

 

Als prettig van een flat gebouw af springt, doe je het dan ook ? :verrygood

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoveel verschillende meningen, methodes al die info is meer dan welkom uiteraard, maar zoals jullie zeggen af en toe word ik een beetje :verrygood :wacko:

 

maar goed het zijn allemaal dingen om van te leren, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik meen dat stekken teveel kalium wat in nr3 zit niet zo leuk vinden, anders zoek ik morgen even op wat het precies was. Geloof dat racker me erop attendeerde.

 

Hier staat toch weer wat anders

http://www.indoorflowers.eu/Plantenvoeding...ng_123_afharder

 

Ook op de woma site staat er "Heeft een nawerking in het kweek medium"

 

Dus het zou geen kwaad mogen doen

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja er staat bij sommige grow producten ook dat het 20 % meer opbrengst brengt :verrygood

staat btw aarde.

 

volgens woma zou ik ook op 25 % droogpercentage uit kunnen komen met witsoort, maar ben met pp niet boven de 21 uitgekomen. alsnog ben ik tevreden omdat de toppen gewoon zwaarder wegen.

 

2 weken extra 1,5 ml per liter geven is toch weer 60 euro verdiend ;)

 

 

pk 13/14 ga je ook niet aan je stekken geven. ik stop met nr 3. 4 waterbeurten voor het eind. Dus nog 1x de voledige dosis, en dan aanvullen met water. 80% 60 % 40% 20%, het resultaat is top en zo weet je dat het het meeste uit je pito is aan het eind van de rit.

racker geeft zelfs groeivoeding aan het eind van de kweek. om het medium klaar te hebben voor de volgende draai want zoals we weten neemt verzadigde pito nog niet half zo goed water op.

 

 

 

de methodes verschillen wat @ secret jardin, maar zijn maar minieme verschillen. Ik vind het wel een leuke theorie van Prettig dat water 2x laten staan. Snapte het eerst niet. Maar dan moet je wel een laag ec insturen.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige doen het wel, sommige niet maar bij jullie beiden zie ik goede resultaten dus denk niet dat het heel veel uitmaakt

Deze pito word volgende ronde samengemengd met nieuwe

Op het einde groeivoeding geben? Klinkt op zich wel logisch, maar met 2 keer spoelen met voeding krijg je hetElfde effect lijkt me?

@lion wat doe jijj? Wel o geen nr3 op het eind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt dat mag je ook zeggen 20% meer opbrengst dat is reclame

 

Maar wat een producent niet en ook nooit zal doen iets adviseren wat zijn product kan schaden en ik neem aan dat er niet alleen PK13/14 in NR3 zit.

Je moet natuurlijk niet Nr3 blijven meegeven tot het eind maar de resten hoef je denk ook weer niet helemaal weg te spoelen.

 

@secret jardin

Ten eerste gebruik ik geen NR3 ik gebruik Aptus P en K-boost maar misschien ga ik wel eens een keer iets anders "lees makkelijker" gebruiken

Wat ik doe is de laatste 2 watergiften EC 1.1 Root-stimulator en A/B van Hy-Pro en verder niets.

Deze tip kwam van Racker werkt goed voor mij :verrygood

Wat ik ook nog steeds doe is voorgroeien op aarde want dan hoef ik de eerste dagen alleen KRAANTJESWATER te geven ;) vervolgens zet ik deze met voorgroeipotje en al in de mapito

dit vinden mijn plantjes wel fijn

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 laatste beurten, klinkt logisch bertje nutrients voor de volgende ronde,

Met welke waardes water je dan in bij de volgende ronde? En ook alleen roots en a b?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...