Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hiii gozer!

 

Toch echt iedere keer als ik naar je topic titel kijk krijg ik de neiging om weer frans te gaan lullen met je :P

Maar goed nederlands dan maar!

Je ziet dat ze nu mooi zijn gaan aanslaan,vind ze er in vergelijking met de andere foto's goed bijstaan :D

Il reste la première fois Mapito, rond en cuir magnifique!

 

Dat voeden eb en vloed heb je ook gouw door hoor.!

 

Hou vol !!! :D

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubbleeeee, uhm qui qui? Haha nee geitje, als ik het half begrijp wil je me een mooie eerste ronde wensen?

Laten we hrt hopen haha, vind het nu al beter en makkelijker dan de vorige ronde

Eb vloeden is idd erg makkelijk, tenminste heb er geen moeite mee tot nu toe kwestie van meten..

 

Eveb een ronde bepaalde dingen onder de knie krijgen, bijv met de waardes, de plant goed bestuderen e.d

Staan er nu maar 15 in volgende ronde word zoiezo meer en meteen 12/12

Als alles goed verloopt word deze tent vervangen door de 240x120x200 net als jij;)

Maar wil dan wel de revisie 2.5

 

Bless sj

Share this post


Link to post
Share on other sites
(niet genoeg ruimte over in mijn vat om em lager te krijgen)

 

:D emmer eruit halen en aanvullen met water

 

drain kun je nu nog niet goed checken, planten drinken amper. maar om en nabij 1.3 is prima lijkt me

 

ga je ze niet toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, hiu voorlopg gwn 1.3 aan, wil wel gaan toppen maar sommige zijn nog niet echt goed aangeslagen en blijven achter dus wou mog wachten..ze gaan zometeen ineens als een speer zeker;)

Vanavond dvene toppen die er klaar voor zij. En vrij of za klok om?

Dan hebben ze toch 2 weken gehad, stuk langer dan ik verwacht had,kut rv niet omhoog gekregen in begin grrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de plantjes die echt achter zijn ook ongetopt laten en met de getopte planten straks knakken om de ruimte op te vullen.

 

als je t mij vraagt kunnen ze morgen wel om hoor.

 

ze gaan zometeen idd heel hard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is en blijft de eerste keer op mapito,mooie leer ronde!! =Il reste la première fois Mapito, rond en cuir magnifique!

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice dan ga ik zometeen toppen, maar vrijdag pas om zo kunnen de scheuten toch een beetje 'volwassen worde' zoals PH me ooit verteld heeft;)

Bubble, hmm dan zat ik er toch bet naast, me frans bijschaven of toch maar een vertaler gaan gebruiken;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubble is right, je zal een of meerdere leer rondes nodig hebben, wanneer je the feeling krijgt leer je het nooit mee af, bekijk wat oude topics van Racker, Tim, Chriet en Cannaz, daar staat een hoop hydro info in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dit begint er langzaam op te lijken.

naar mijn idee, de grote toppen. en de kleine even wachten zoals jeice zegt.

vind alleen je drain de ph waarde veels te hoog.

maar naar een paar keer water geven zal die wel

snel weer bij trekken.

 

we kijken gewoon gezellig mee.

 

 

groetjes prettig.

 

ps laat kleine maar staan. word vanzelf weggedrukt door goeie planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krasi, heb zowat alle topics over mapito gelezen die er te vinden zijn op het forum haha, en zo de grote lijnen een beetje opgeschreven, is nog even wennen idd maar zoals je zegt de handigheid gaat er niet meer uit als die er eenmaal inzit:D

prettig, ja toch:) meeste gaan wel goed vind ik..de drain klopt idd maar durf niet echt laag in te sturen en zoals racker ook zegt gwn stug de waardes blijven geven dan komt je ph vanzelf goed uit..

oke dan mogen de kleinere ook blijven;)

thx voor het meekijken/denken mannen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bubble, hmm dan zat ik er toch bet naast, me frans bijschaven of toch maar een vertaler gaan gebruiken;)

 

 

Ja tog niet dan.! :D ik zeg vertaler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update! dag 3 12/12

temp 28,8/20,4

 

gegeven ph5.2 ec1.3(80ltr)

drain ph 6.0 ec 1.5(70ltr:S)

veel foto's!

med_gallery_35330_15310_1211739.jpgmed_gallery_35330_15310_3532829.jpgmed_gallery_35330_15310_4698238.jpgmed_gallery_35330_15310_6189397.jpgmed_gallery_35330_15310_5075043.jpgmed_gallery_35330_15310_973855.jpgmed_gallery_35330_15310_1680856.jpgmed_gallery_35330_15310_6080643.jpgmed_gallery_35330_15310_879650.jpgmed_gallery_35330_15310_3095524.jpg

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo SJ, ouwe hydrofiel, lekker aan het knoeien, ze lijken iig aangeslagen te zijn, is best leuk hè verandering? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

krasii, je het is leuk om wat anders te proberen idd, vind het nu al beter dan aarde ondanks de buffer..beetje nauwkeuriger kijken maar aldoende leert me;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes staan er goed bij hoor, straks een paar knakjes de lege ruimtes in en het komt helemaal goed ;)

 

ph 6.0 is de drain die je wil hebben. denk dat je t met ph 5.4 wel red volgende x.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo Jeice, ja was alleen wel weer bang voor niks om 5.2 te geven, had ergens gelezen dat jij zelf nooit lager dan 5.3 ging voor de zekerheid..

nog even een vraagje, volgens schenkie doet je substraat het het beste bij een ph van 5.6-5.8...maar hoor jou en racker 6.0 zeggen..

en wat te doen met de ec? voorlopig maar even rond de 1.3-1.4 houden denk ik he/

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het overgenomen van Racker.

 

Zou idd ec 1.3 blijven geven even

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft 5,5 ofzo om 6 bij de wortels de krijgen na een bepaalde tijd. Hoe langer je wacht met vloeden, hoe hoger je drain wordt. Er zijn ook mensen die niet terugpompen (geen eb), die moeten een lagere ph geven om het goed te houden dan mensen die bv elk uur druppelen.

 

Eb en vloed om de dag of om de 3 dagen zou ik insturen met 5,5 zodat de de drain (laatste beetje retourpomp) iets boven de 6 terugkomt. Rode of groene bladsteeltjes vertellen je wel of je goed bezig bent. Zijn ze groen>doorgaan zoals je bezig bent, zijn ze paars/rood dan moet je wat gaan foefelen.

 

De rest moet dan natuurlijk ook kloppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spot wel wat paarse bladsteeltjes, en mijn bladeren redelijk lichtgroen weet niet of dat pp eigen is?

De drain vorige eb vloedbeurt kwam goed terug, mooie ph van 6..

Vanwaar dan de paarse steeltjes?..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paars kan meerdere dingen zijn: kou, geen goede P opname (ph niet goed of ondervoed, maar dat laatste betwijfel ik als ik die bladeren zo zie).

 

Ziet er goed uit! Alles gelukt met je pomp en afvoer zo te zien. ;) Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx ponix

Ik dacht eigen N probleem, paarse steeltjes icm lichtgroene bladeren

Ja heb de vlakzuiger nu in een vergiet staan werkt beter dan het schoteltje rr blijft weinig tot niks staan nu:)

ik kan iedereen de hailea dompel/circulatiepomp aanraden, fluisterstil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP heb ik nog nooit zonder paarse stelen gehad in het begin, maar daar groeiden ze altijd uit op het punt waar jij nu zit.

Nu gaan ze snel! Ze zien er goed uit ;)

 

Succes!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen die kroontjes zijn toch licht groen, de rest is toch prachtig? Althans, op mijn monitor wel. Gewoon lekker rustig doorkachelen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De rest moet dan natuurlijk ook kloppen.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je steeltjes wat paarsig zijn door de restzouten in je Atami. Rfx of Kwx hebben dat niet.

Maar als je je Atami had gespoeld waren ze nog veel paarser.

Geen zorgen, mijn ene laatste ronde waren ze ook licht paars. Je stekken zien er gewoon prima gezond uit.

Zou me niet te druk maken om lichtgroen blad. Je gaat echt geen tekorten krijgen met deze voeding op steenwol, kan niets meer misgaan als je op drain blijft sturen. Niet kutten met addictieven!

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...