Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik water in met 1.3 en 5.4 en alleen wortel stimulator en A/B en geef als ik ze in de mapito zet 2x van boven water met EC 1.0 PH 5.6

Ik geef de eerste week van de bloei ook nog wortel stimulator mee vinden ze heerlijk wel in steeds mindere hoeveelheden natuurlijk.

;) Ik geloof dat ze dat afbouwen noemen :verrygood

 

Ik kweek alleen Haze en Amnesia misschien mag je voor PP wel iets hoger starten en inwateren

 

Let wel ik groei voor op aarde lees mijn vorige bericht nog even na deze heb ik ge-edit

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga niets toevoegen aan het eind van mn ronde. gewoon rustig zakken in mn ec , planten geel laten trekken, dan weet je dat de voorraad zo goed als op is ;)

 

kwestie van wachten tot je potten licht zijn voor het knippen, dan nemen ze genoeg op.

 

ga wel spoelen met ec 1.0 1.1 incl ultra mg. omdat de bovenste laag van je mapito waar geen wortels zitten. nog teveel zouten bevat.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke duidelijk, ik ga ook voorgroeien op gold label special mix in netpotten onder 400watt hpi:)

Ik ga wel amnees zetten dus denk dat ik dan wat lager in moet wateren, ec 1.1/1.2

 

Jeice ik ga zoiezo spoelen, om de ph naar beneden te halen, maar de 2de keer spoelen is eigenlijk al inwateren toch? Tenminste zo zie ik jet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan SJ. ik ga mn mapito eens uitknijpen na de 1e x spoelen. als het nog te hoog is gooi ik er nog een keer 1.0 /1.1 boven op.

 

misschien laat ik het wel zo.

 

je special mix heeft ook een nog een buffer, dus je hoeft niet enorm hoog in te wateren

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je wel ieder zijn ding inwateren doe ik ook en omdat ik de eerste 2x van boven water geef spoel ik die zouten ook weer naar beneden en de cirkel is weer rond.

 

Iedereen net iets anders en we hebben allemaal bijna dezelfde opbrengsten (normaal gesproken dan )

licht een beetje aan de soort maar ik scoor gemiddeld tussen de 45 en 60 gram per Amnees

 

Oke duidelijk, ik ga ook voorgroeien op gold label special mix in netpotten onder 400watt hpi:)

Ik ga wel amnees zetten dus denk dat ik dan wat lager in moet wateren, ec 1.1/1.2

 

Jeice ik ga zoiezo spoelen, om de ph naar beneden te halen, maar de 2de keer spoelen is eigenlijk al inwateren toch? Tenminste zo zie ik jet

Ik gebruik dus de Jiffy's werkt ook super daarom geef ik ook de eerste 2x van boven om de Jiffy's te laten oplossen

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet hoeveel je van boven geeft Lion? heb de laatste keer 1600 liter water door mn potten ingewaterd met nieuwe mapito ;)

denk dat ik er de volgende ronde 2400 liter doorheen knal met 1.1.

 

 

maarja, als iets goed werkt moet je het niet meer veranderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lion

 

Hoe kan dat nu. Doe het zelfde als jouw.

 

En precies hoe je het zegt de cirkel is weer rond.

 

Gooi wel drain water weg. De eerste keer van boven.

 

En alles is weer schoon. Secret ;)

 

Gr prettig

 

PS jeice mileu vervuiler. :verrygood

 

Is echt nergens voor nodig. Een a twee keer van boven is genoeg.

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

1600??? nee dat red ik echt niet ik water in met hooguit 10ltr per krat. Kratjes is 35ltr

Tot mijn drain 1.3 is .

 

De eerste water giften doe ik 1ltr per plant ook dit spoelt weer wat ;)

Veranderen doe ik alleen als het makkelijker kan met beter of gelijk resultaat :wacko:

 

Lion

 

Hoe kan dat nu. Doe het zelfde als jouw. Weet ik niet :verrygood

 

En precies hoe je het zegt de cirkel is weer rond. Hahahaha

 

Gooi wel drain water weg. De eerste keer van boven. Ik ook

 

En alles is weer schoon. Secret :wacko:

 

Gr prettig

 

PS jeice mileu vervuiler. ;)

 

Is echt nergens voor nodig. Een a twee keer van boven is genoeg.

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) prettig

 

 

maar ik blijf daarna 7 dagen weg dus dan bespaar ik weer water :verrygood

 

mooie van voorgroeien is oa dat je gelijk op eb vloed niveau zit met je wortels dus van boven is niet nodig. komt je wortelontwikkeling alleen maar ten goede.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prettig :whistling

@lion, vind die jiffy's rare dingen hahaha

heb deze een tas meegenomen bij cranenbroek, kosten geen drol

med_gallery_35330_15310_358725.jpg

zie ook veel voordelen in het voorgroeien, beter aangeslagen stekken, lv probleem is zo ook een beetje opgelost en als je klaar bent trek je ze gwn met potje en al eruit :lol:

plus ze hebben idd een buffer van de special mix, dus inwateren met 0.8-1.0 moet voldoende zijn,

@Jeice, heb nog geen 'eigen ' manier gevonden, wel veel tips van jullie allemaal die in mijn hydrobijbel staan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vergeet de belangrijkste punten, tijdwinst, met minder planten kweken en selectie van de mooiste plantjes. :whistling

 

mooie potjes, heb dezelfde besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was dezelfde tegengekomen na tip van krasi, webshop, alleen kon niks bestellen staat nergens kopje van bestellen bij :whistling , 50cent is ook niet duur en je hebt wat grotere openingen dat is ook niet verkeerd eigenlijk..

als je ze hebt let me know;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

secret.

 

als je goeie grond heb.

zou wat wortel voldoende moeten zijn.

zitten voedingstoffen genoeg in grond.

 

wat ik zelf het grootste voordeel vind, met voorgroeien.

dat je meteen, kan zien wat de achterblijvers zijn.

 

en de babys, zijn geen babys meer, dus ze kunnen veel meer hebben

qwa voeding, licht.

 

maar wil je ook vertellen, je kan die bijbel nog zo mooi schrijven.

maar de plant lezen. daar zie je alles aan. :whistling

 

gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig,

 

goldlabel special mix lijkt me in principe goed genoeg:), en idd de plant lezen, ma ben nog in opleiding he maar gaat steeds beter :whistling

 

Update!!

 

dag 50 bloei

gegeven ph 5.9, ec 1.4(iets teveel water bijgevoegd) wel nr 3 bijgevoegd

drain ph 6.1 ec 1.4

 

vanaf nu alleen nog water, laat ze maar leegtrekken!!de herfst begint al te komen

med_gallery_35330_15310_437559.jpg

 

close up, kan het niet goed zien op de foto maar zo'n 30% is amberkleurig

med_gallery_35330_15310_547916.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker toch.

 

 

Vraagje, is die plant linksvoor ( de lichtste) toevallig je grootste plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, bij mij verkleurden de grootste het eerst. Die hebben logischerwijs de grootste behoefte aan groeivoeding gehad. 2 of 3 zijn er super licht, en meer dan de helft is nog helemaal knalgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i know. als t goed is volgende ronde opgelost met een beetje ultra mg :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijk mijn kleinjeskeverancier al 3 dagen niet te pakken, ben er bang voor :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 53bloei

voeding GoldLabel A+B en Woma Nr3 afharder(aangevuld met kraanwater en nr3)

 

gegeven

ph 5.9

ec 1.1

 

drain

 

ph 6.0

ec 1.2

 

mooie voorgroeilamp gekocht voor de nieuwe lading

med_gallery_35330_15310_1524062.jpg

 

foto's

in het donker, zie je de bruine haartjes goed

med_gallery_35330_15310_796594.jpg

med_gallery_35330_15310_1029538.jpgmed_gallery_35330_15310_1148062.jpgmed_gallery_35330_15310_446496.jpgmed_gallery_35330_15310_993473.jpgmed_gallery_35330_15310_1362494.jpgmed_gallery_35330_15310_84750.jpgmed_gallery_35330_15310_74077.jpgmed_gallery_35330_15310_1609605.jpg

 

Grtz;

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes, nog een weekje knallen toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...