Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkmonster

testlab amsterdam

Recommended Posts

En waar moeten we die diploma´s dan halen? :rofl

Na betaling stuur ik je d'r wel 1-tje op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mannen maken geen thc.

 

Hehehe bij veredeling is de man net zo belangrijk als de dame!

Rook maar eens de jonge kruindjes of de bloemen. :rofl

Of eigelijk moet je er een draaien en iemand anders(zonder te zeggen dat het een man is ) er een laten roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Testlab werkt met de Cannalytics-test.

Helaas is hierover, tussen het testlab en de eigenaar van de patenten en rechten, nog een juridisch touwtrekken aan de gang.

De cannalytics-testen zijn ook te koop via Kulu-trading en kosten voor circa 50 tests circa 300€.

De test werkt met thin-layer-chromatographie.

 

Er zijn plannen om deze test voor de breede bevolking toegangkelijk te maken.

Maar helaas kan het nog effe duren.

 

@Weetje,

Ronald Glass stekt hier alweer achter.

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
En waar moeten we die diploma´s dan halen?

 

http://www.loi.nl/ :)

 

http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3962

 

i dont know, ik ben maar een simpele kok :rofl

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer nu voor de eerste keer te riepen op een tablet dus vergeet mijn fouten :rofl :lol:

Testen http://www.wietforum.nl/testrapporten-zaailingen-t60475.html

Mwabh dat weet ik nog niet hoor hoe dat moet :) :lol:

Ja,mannen hebben verschillende levels thc

 

Als men in het lab een beetje open kan werken met die database dan zou het prachtig zijn

Maar ervaringen uit het verleden vertelden tot nu toe anders.

 

Ik heb een vraag voor het lab

Hoe houd men de lab omstandigheden constant.?

 

Dit ks erg belangrijk voor vergelijkbare gegevens en de hoogte van de concentraties

 

De grote van de dots is hier van afhankelijk.de

 

Greetzz uit barca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het Testlab werkt met de Cannalytics-test.

Helaas is hierover, tussen het testlab en de eigenaar van de patenten en rechten, nog een juridisch touwtrekken aan de gang.

De cannalytics-testen zijn ook te koop via Kulu-trading en kosten voor circa 50 tests circa 300€.

De test werkt met thin-layer-chromatographie.

 

Er zijn plannen om deze test voor de breede bevolking toegangkelijk te maken.

Maar helaas kan het nog effe duren.

 

@Weetje,

Ronald Glass stekt hier alweer achter.

 

Groetels

Torsti

 

In dat geval vindt ik de test's niet goedkoop.

Dat zou best wel wat lager kunnen zodat de drempel ook wat lager is.

Ik begrijp dat je administratie, huur gebouw, personeel etc hebt maar je priijs moet wel zo'n niveau hebben dat de grote groep geintereseerd is.

Naar mijn idee moet je onder de 50 euro blijven en je geld verdienen door veel test's te doen.

Eem bedrijf met een goed idee is niet genoeg als ondernemer moet je goed kijken naar je verdienmodel.(wie zijn je klanten en wat willen ze uitgeven)

my2cents.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de gene die een mooie test proffesioneel kan fixen zal een enorme markt aan trekken. ik denk dat de meeste kwekers voor eigen gebruik telen 150 euri gewoon belachelijk duur vinden!!!!

 

daarbij mag er ook meteen een soort keuringsdienst komen of iets van een certificaat wat laat zien dat het een betrouwbare zaak is.

 

 

ik meen dat ze in wageningen dit ook kunnen meten maar dat die tests helemaal belachelijk duur zijn ( klaplopers :rofl )

 

voor de gene die een mooie test proffesioneel kan fixen zal een enorme markt aan trekken. ik denk dat de meeste kwekers voor eigen gebruik telen 150 euri gewoon belachelijk duur vinden!!!!

 

daarbij mag er ook meteen een soort keuringsdienst komen of iets van een certificaat wat laat zien dat het een betrouwbare zaak is.

 

 

ik meen dat ze in wageningen dit ook kunnen meten maar dat die tests helemaal belachelijk duur zijn ( klaplopers :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mannen maken geen thc.

 

Hehehe bij veredeling is de man net zo belangrijk als de dame!

Rook maar eens de jonge kruindjes of de bloemen. :rofl

Of eigelijk moet je er een draaien en iemand anders(zonder te zeggen dat het een man is ) er een laten roken.

 

En deze dan?

 

13544d1277738760-sadness-anger-2010-back-184.jpg

 

 

Dan maar zo.

 

http://www.mrnice.nl/forum/attachments/6-b...10-back-184.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
En deze dan?

13544d1277738760-sadness-anger-2010-back-184.jpg

 

Daarvoor moet je (willen) inloggen bij MrNice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gebruiken de "dunne laags chromatografie" (TLC) om de bovengenoemde cannabinoiden te testen, cannalytics maakt ook gebruik van deze methodiek, alleen heeft TLA deze geperfectioneerd met pixelcountsoftware en uitgebreid met een database en nieuwe chemotypen.

 

Onlangs hebben ze een validatie uitgevoerd mbt HPLC en GC en de uitslagen komen overeen. In de meeste gevallen komen ze uit op meer actieve cannabinoiden als dat een HPLC of GC kan detecteren, meestal wordt dit afgeschoven op dat het niet nodig is om de aanwezigheid van bepaalde cannabinoiden aan te tonen. In praktijk blijkt dat de grafiekpieken van de HPLC of GC meerdere cannabinoiden bevatten dan 1, maar er is wel 1 piek te zien op metingen.

 

Hun methodiek is een gevorderde TLC methodiek met kwantificering door middel van pixelcount software en regressieve ijklijnen. Er wordt dus niets geschat, maar duidelijk gemeten.Dit is waar zij verschillen met de cannalytics methode.

 

U kunt zoveel samples laten testen als dat u zelf wilt (ook sampels uit het buitenland!), wel bieden ze een voordeelstrippenkaart bij afname van 20 tests, en zijn contractvormen voor meer dan 100 tests met gereduceerd tarief bespreekbaar.

 

Hun database bestaat uit meer dan 15000 geteste samples, geclassificeerd in een eigen TLA chemotype lijst. Dit is een lijst met alle mogelijke cannabinoidensamenstellingen en uitwerkingen voor zowel recreatief als medicinaal gebruik. De geteste samples in hun database zijn daarom zowel afkomstig uit de coffeeshopbranche, kweekbranche, zadenbranche en de uiteindelijke medicinale/recreatieve gebruiker.

Ze hebben op dit moment meerdere coffeeshops als klant die constant alle producten laten testen voor een weergave op menukaarten en productguides.

 

Ze zijn tevens bezig om een pesticiden test in te voeren, maar omdat zij daar nog in ontwikkelingfase zitten, kunnen ze deze helaas nog niet aanbieden, de focus is om dit in de komende maanden wel te kunnen.

 

 

 

 

 

Dit zijn hun woorden. Ik stel mij daar dus enkele vraagjes bij:

 

- heeft u voor iedere ontvangen sample een 'opiumontheffing' nodig?

- samples worden per post opgestuurd? hoe bent u zeker dat deze aankomen?

- coffeeshops laten bij u testen voor weergave op de menukaart, was hier geen politieke discussie over mbt de opiumontheffingen?

- de pixelcountsoftware is eigendom van TLA?

- is er kans dat uw methode met de TLC icm de software een internationaal erkend en gestandaardiseerde meetmethode zal vormen in de toekomst?

- bent u bekend met de methode die de WercShop in Amerika gebruikt?

- Welke referentiestoffen gebruikt uw lab? Komen deze van Sigma Aldrich?

- Uw certificaten die uitgeleverd worden zijn erkend door wie?

- Hebt u contacten met de overheid waardoor u openlijk Cannabis mag testen?

- Hebt u contacten met het Trimbosinstituut? Zo ja, waarom gebruiken zij uw manier en database niet en testen zij enkel 3 cannabinoiden?

- Werkt u contractueel met zaadbanken voor grote hoeveelheden tests uit te voeren?

- Werkt u met buitenlandse klanten? Hoe zit dat met import via post?

- U brengt de achtergrondinformatie over de teeltomstandigheden van de soorten in kaart. Hoe betrouwbaar is deze informatie? Beschikt u over foto's, dossiers die opgesteld worden? U kunt deze info linken aan bepaalde hogere % van cannabinoiden of terpenen?

 

 

 

Ben eens benieuwd hoe en wat het wietforum te weten komt over dit lab. Succes met de zoektocht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chak-ra:

 

Thnx voor de info kerel!! je hebt ook al een hoop kennis in huis over dit onderwerp zie ik!

bij de eerste 2 alinea's van je bericht begon ik sterkt te twijfelen of ik hier niet met iemand van het personeel van test-lab temaken heb :)

 

ik neem je vragen zeker mee!!

 

 

 

de vragenlijst tot nu toe:

 

Welke apertuur en techniek gebruiken ze bij het testen? (gaschromatograaf (of zoiets) of thin layer nogwat ?

- Hoe zit het met privacy?

- Hoe hebben zij zich juridisch ingedekt? Is er bv nooit meer dan 30 gram in het lab?

-hoe zit het met privacy ten opzichten van eht klanten bestand e.d

- Hoe gaan ze dat aanpakken als die 15% thc regel actief opgelegd wordt en ze krijgen een sample met meer dan 15%?

- Testen ze ook nog op de aanwezigheid van rot, schimmels, spint, bestrijdingsmiddelen en evt andere 'vervuiling'?

- Wie rookt al die restjes op?

- Waarom is een test zo duur?

-hebben ze aan een blaadje ook genoeg om waardes in te zien??

-kan ik ook mannen afgeven ? en wat valt hieruit optemaken?

-een database van 15000 stuks bouw je niet in 1,5 jaar op ???

-wordt er getest op terpenen,en pesticiden ,bestrijdingsmiddelenen(?)

-werken ze officieel of niet?(???)

-Zijn er instellingen waarmee hun contact hebben die informatie (medisch) bundelen over Cannabis?

-waar halen zij hun informatie vandaan en waar sturen ze hun informatie naartoe? Is er iemand dat iets doet met die informatie?

-Als zij je kunnen zeggen waar jouw cannabis allemaal goed voor is, van waar komt dan hun info?

-Hoelang denken zij dat er nog over zal gaan voordat ook er ook een Terpenenprofiel aangemaakt wordt ipv enkel een Cannabinoïdenprofiel

-in hoeverre verschillen BHO & AHO in cannabinoiden en in welke verhoudingen

- heeft u voor iedere ontvangen sample een 'opiumontheffing' nodig?

- samples worden per post opgestuurd? hoe bent u zeker dat deze aankomen?

- coffeeshops laten bij u testen voor weergave op de menukaart, was hier geen politieke discussie over mbt de opiumontheffingen?

- de pixelcountsoftware is eigendom van TLA?

- is er kans dat uw methode met de TLC icm de software een internationaal erkend en gestandaardiseerde meetmethode zal vormen in de toekomst?

- bent u bekend met de methode die de WercShop in Amerika gebruikt?

- Welke referentiestoffen gebruikt uw lab? Komen deze van Sigma Aldrich?

- Uw certificaten die uitgeleverd worden zijn erkend door wie?

- Hebt u contacten met de overheid waardoor u openlijk Cannabis mag testen?

- Hebt u contacten met het Trimbosinstituut? Zo ja, waarom gebruiken zij uw manier en database niet en testen zij enkel 3 cannabinoiden?

- Werkt u contractueel met zaadbanken voor grote hoeveelheden tests uit te voeren?

- Werkt u met buitenlandse klanten? Hoe zit dat met import via post?

- U brengt de achtergrondinformatie over de teeltomstandigheden van de soorten in kaart. Hoe betrouwbaar is deze informatie? Beschikt u over foto's, dossiers die opgesteld worden?

-U kunt deze info linken aan bepaalde hogere % van cannabinoiden of terpenen?

 

 

Begint er al op te lijken mensen!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor :) Maar dat zijn wel hun woorden.

 

Had me ook maar gelijk even geïnformeerd toen ik dit topic zag B) Weet je al wanneer je er op visite kan? ;)

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke apertuur en techniek gebruiken ze bij het testen? (gaschromatograaf (of zoiets) of thin layer nogwat ?
Ze gebruiken de "dunne laags chromatografie" (TLC) om de bovengenoemde cannabinoiden te testen, cannalytics maakt ook gebruik van deze methodiek, alleen heeft TLA deze geperfectioneerd met pixelcountsoftware en uitgebreid met een database en nieuwe chemotypen.

Hun methodiek is een gevorderde TLC methodiek met kwantificering door middel van pixelcount software en regressieve ijklijnen. Er wordt dus niets geschat, maar duidelijk gemeten.Dit is waar zij verschillen met de cannalytics methode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chak-ra: ik ben uitgenodigd, moet alleen nog even een datum prikken met de beste man, ik zit zelf eigenlijk te wachten tot mijn hobby kweekje binnen klaar is

aangezien we toch iets moeten laten testen,lijkt het me wel interresant om de jack herer die ik zelf met veel liefde heb opgegroeid en bezig ben af te bloeien dan maar te laten testen ;)

 

tot die tijd hoop ik nog zoveel mogenlijk vragen van jullie krijg, zodat ik er meteen een nuttig bezoek van kan maken

en naast mijn vragen meteen die van jullie kan voorleggen, zodat we allemaal wat hebben aan mijn bezoekje!

 

 

@nesta: gaan we lopen mieren-n*uken op een stoners forum :) gehehe oke oke! t was me nog niet opgevallen, mijn fout!

maar er komt nog een final cut! van het vragen lijstje, B) no worry's

 

wat ik al wel merk is dat de gouden-vraag word:

waarom die test in godsnaam zo duur is,

en of dat ze zelf niet denken dat ze zo een grote doelgroep mislopen omdat wij recreatieve gebruikers/medicinale rokers echt geen 150 euro gaan betalen voor een test

 

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) en dan te bedenken dat je xtc pilletje helemaal gratis word gechecked.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) Maar dat is gee hype meer xtc ,wiet wel je komt het dagelijks tegen in het nieuws ,en daarom zo duur B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik al wel merk is dat de gouden-vraag word:

waarom die test in godsnaam zo duur is,

en of dat ze zelf niet denken dat ze zo een grote doelgroep mislopen omdat wij recreatieve gebruikers/medicinale rokers echt geen 150 euro gaan betalen voor een test

 

 

inderdaad!

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een bezoekje gebracht aan het lab.

Moet zeggen... hun enthousiastme valt niet in te tomen. Heb er dikke 4 uur gespendeerd.

 

Ze zijn er ook wel een grote stap op vooruit gegaan nu ze die nieuwe (digitale) methode gebruiken.

 

Ook het feit dat het Trimbos onder de indruk was van de nauwkeurigheid van hun resultaten (en de interpretatie er van), schiep wel vertrouwen.

 

Als ze het waar kunnen maken met hun technologie, dan wordt dit een big one!

 

Ben jij al geweest SkunkM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

TLA zal zeker geen referentiestoffen gebruiken van Sigma-Aldrich, want daar heb je een opiumwetvergunning voor nodig voor de aanschaf.Prijs voor de test die ze aanbieden is & daar ga ik met Doc mee is een beetje erg aan de hoge kant.Het zou leuk zijn als ze het voor rond de 40 euro zouden & niet gelijk de hoofdprijs vragen

Laatste bevrijdingsdag stonden ze met een kraam & heb ze ff gesproken.Je moet 100 mg insturen, dus een weegschaal die dat kan afwegen moet je wel hebben.Tis jammer dat ze nog geen terpenen testen, maar vraag wordt dan wat de prijs daarvoor zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi E

 

 

Ja, ik geef jou en Doc zeker gelijk betreffende de prijs van een analyse. Voor de particulier is die haast onbetaalbaar.

Voor de TLC zijn geen referentiestoffen nodig, die zijn wel nodig bij een analyse door een gaschromatograaf ;)

 

Ik heb ook nagevraagd hoe het zat met een opiumontheffing. Die hebben zij niet nodig vertelden ze mij omdat het om zulke kleine hoeveelheden gaat. Hier heb ik wel mijn twijfels bij, maar als het Trimbos en andere instellingen bij het TLA komen aankloppen om zaken te testen, dan lijkt het mij toch de goede kant uit te gaan.

 

Als wij hier 1 sample volledig willen analyseren kost dat 280 euro (uitgebreide analyse + pesticiden)... dus beetje veel van het goede. Je krijgt wel staffelkorting etc. Maar dat is nog af te wachten op hoeveel dat zal uitdraaien.

 

Op de terpenen is het nog wachten, maar daarvoor moet je in de labs van Greenhouse zijn denk ik.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...