Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkmonster

testlab amsterdam

Recommended Posts

hallo mede WF'ers!

 

ik zag pas op op tv een stukje over het test-lab-amsterdam

 

 

http://spuitenenslikken.bnn.nl/video/3f973...aabec7628d81674

 

 

 

http://www.testlabamsterdam.nl/

 

ik was wel benieuwd en heb contact opgenomen om wat meer info te krijgen

vind het zelf namelijk wel interresant, maar het leek me dat er hier op het forum

ook wel meer mensen zijn die het wel interresant vinden

 

nu hebben ze me uitgenodigd om een keer langs te komen om mn vragen te beantwoorden

en zo'n test mee te maken, het lijkt me leuk om hier een verslagje van te maken voor wietforum

 

dus bij deze vraag ik jullie of er bepaalde vragen zijn die je graag zou willen weten?

zodat ik de man zn hemd van zn lijf kan vragen, en hopelijk met veel interresante antwoorden terug kom!

 

 

 

hier de reactie van de beste man van testlab amsterdam:

 

 

 

 

 

Goedemiddag,

Onze website is www.testlabamsterdam.nl, we zijn op dit moment bezig met het maken van een verbeterde site, deze zal binnen een aantal weken online zijn .De informatie die wij op onze website hebben is verouderd en zal binnenkort geupdate worden.

Om je vragen tegemoet te komen :

 

Ja we testen cannabis en hash samples: afhankelijk van de informatie die je nodig hebt, Wij testen op : THC,CBD,CBGM,CBND,THC-v,CBG, CBC en CBN,

en kunnen wiet af hash samples classificeren in een database van 15000 samples die we in de afgelopen jaar opgebouwd hebben,

zowel medicinaal als recreatief.

 

Er zijn op dit moment 2 opties met het testen van samples:

 

1:cannabinoide certificaat:

hierop staan de bovengenoemde cannabinoiden incl de waarden en de uitwerking(bijsluiter) van een geteste soort.Dus een cannabinoide,chemotype en een phytotype analyse .Deze kost 150E.

 

2:cannabinoide certificaat met analyse rapport.dit is dus een cannabinoide certificaat(zie 1) met een analyse rapport . Een analyse rapport is een uitgebreide omschrijving met specifieke medicinale toepassingen , ratio verhoudingen tussen cannabinoiden, phyto/chemo en cannabinoide analyse. Classificatie in onze database met 15000 samples. Deze kost 180E.

 

 

Het "curingsproces" die je omschrijft zal ik je in het kort proberen uit te leggen: het curen van een wietje is het bewaren totdat alle chlorofiel uit het bladgroen is en de cannabinoiden zich settelen.Hierdoor wordt de smaak van de wiet veel beter, en krijg je geen metaalachtige smaak bij inhalatie.

 

Reden waarom een wietje sterker wordt is omdat er ook uitdroging plaatsvindt, de vochtigheidspercentage neemt af waardoor in verhouding de THC waarden verhoogd worden.

 

Het achteruitgaan van cannabinoidenwaarden bij wiet komt niet of nauwelijks voor, wat wel voorkomt is oxidatie van de terpenen (de geur en smaak producenten van de cannabisplant) bij blootstelling aan lucht, hierdoor lijkt het alsof de cannabinoidenwaarden afnemen,

maar inweze zijn het de terpenen die oxideren en veranderen ( dit hebben we getest op de waarden , en deze nemen niet af.)

Vervorming/omzetting van bepaalde cannabinoiden komt eerder voor, maar dit gebeurt alleen op bepaalde temperaturen en luchtvochtigheid.

 

Graag zou ik je op het lab willen uitnodigen zodat je wat meer informatie krijgt hierover, laat maar weten of je hier geinterresseerd in bent

 

 

 

kom maar op met die vragen! dan schrijf ik ze op en neem ik ze mee!

k kan een mooie camera lenen van een vriend zodat ik her en der wat plaatjes kan schieten

 

weet trouwens niet of hier al een topic over bestaat?

kon zosnel niks vinden

 

Greetz Skunkmonster

:rofl

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaf!

 

1e vraag, welke apertuur en techniek gebruiken ze bij het testen? (gaschromatograaf (of zoiets) of thin layer nogwat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ,

 

geloof het of geloof het niet maar ik wou hier ook een topic over openen!

 

ik had het ook gezien in spuiten en slikken, ik zou ook graag mij rookwaar laten testen op thc/cbd

 

ik kijk geduldig mee!

 

ik vind er zelf niet echt veel van.......

 

edit: oei niet goed gelezen :rofl

 

dus eigenlijk is voor €150 je wiet getest op thc/cbd?

 

best wel veel :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond 150 eruo ook erg duur!!

we zullen hem meteen ff aan de tand voelen waarom dit zo duur is?

 

volgens mij werken al die testjes met zo'n kaartje waar ze een druppel van de extract op doen, die ontwikkelen en zo de bekende rode strepen en stippen op zo'n kaart krijgt

 

http://www.thctestkits.com/

 

http://cannalyticssupply.com/

 

http://montanabiotech.com/grow-buddy%E2%84...bd-cbn-at-home/

 

http://www.canna-test.com/cannabinoids.html

 

 

 

bij de ene spuiten ze er een vloeistof overheen na het ontwikkelen om de "fingerprint" zichtbaar te maken

en bij de ander verwarmen ze het in een machine vorodat hij in het potje met ontwikkel vloeistof gaat en word de "fingerprint"meteen zichtbaar

ben benieuwd wat het verschil in nauwkeurigheid hierin is

 

wat me eigenlijk opvalt dat ze allemaal meerdere druppels op 1 ontwikkel kaartje druppelen dus lijkt mij wel 4 samples/soortjes op 1 kaart kunnen testen

dat lijkt me dan ook gewoon 150 euro en geen 600euro..

wie weet.. graag meer vragen ed?

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd leuk!

 

- Hoe zit het met privacy?

- Hoe hebben zij zich juridisch ingedekt? Is er bv nooit meer dan 30 gram in het lab?

- Hoe gaan ze dat aanpakken als die 15% thc regel actief opgelegd wordt en ze krijgen een sample met meer dan 15%?

- Testen ze ook nog op de aanwezigheid van rot, schimmels, spint, bestrijdingsmiddelen en evt andere 'vervuiling'?

- Wie rookt al die restjes op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vragen Forum members tot nu toe:

 

- Welke apertuur en techniek gebruiken ze bij het testen? (gaschromatograaf (of zoiets) of thin layer nogwat ?

- Hoe zit het met privacy?

- Hoe hebben zij zich juridisch ingedekt? Is er bv nooit meer dan 30 gram in het lab?

- Hoe gaan ze dat aanpakken als die 15% thc regel actief opgelegd wordt en ze krijgen een sample met meer dan 15%?

- Testen ze ook nog op de aanwezigheid van rot, schimmels, spint, bestrijdingsmiddelen en evt andere 'vervuiling'?

- Wie rookt al die restjes op?

- Waarom is een test zo duur?

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

-hebben ze aan een blaadje ook genoeg om waardes in te zien?? zo ja,,,kan ik ook mannen afgeven ?? :)

greets

Nice work skunkmonster :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoy,

ik weet het niet.

maar ik vermoed dat er met de cannalytics test wordt gewerkt,

ook omdat ze het hebben over die database van ronald glas.

want je snapt

15000 stuks bouw je niet in 1,5 jaar.

 

Als dit waar is vind ik het een erg kostbare test,

er wordt dus niet getest op terpenen,en pesticiden ,bestrijdingsmiddelenen(?)

 

aan de andere kant: er is nu wel 1 mogelijkheid om het te doen

in plaats van geen :)

Ik wil niet voorbarig flauw negatief doen,

dus hoop op betere info dan ik net oplepel.

 

ja, mannen kunnen ook getest worden op aanweizge stoffen

alhoewel dit hoofdzakelijk thc(a) zal zijn, geloof ik

maar een indicatie in krachtige of minder krachtige thc productie lukt.

 

neej, ze kunnen geen opiumontheffing hebben voor deze dienst

dus dit is officieus, tenzij ik niet update ben.

 

tenzij officieel zou ik met de privacy dus juist wat voorzichtig zijn

hun bestand kan zo gelicht worden.

 

Waarom het zo duur is?

tja. omdat er geld verdient moet worden, uren kosten ook geld,

de grondstoffen kosten niet de wereld, dacht ik.

 

greetz Weetje

 

die ook nog wat cannalytics beloftes heeft open staan :rofl :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
-hebben ze aan een blaadje ook genoeg om waardes in te zien?? zo ja,,,kan ik ook mannen afgeven ?? :)

greets

Nice work skunkmonster :rofl

 

Mannen maken geen thc.

 

Ik stond met mediwiet naast die gasten op de bevrijdingsdag. Je hebt echt hars nodig.

 

groetjes Mitsz

 

Je kunt mannen toch reversen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij wel..

 

Maar voor hun is et interessant voor het veredelen vermoed ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje:beter dan mn best kan ik niet doen! dek dat er wel meer mensen hier het fijne van willen weten en wil deze kans graag delen.

zelf ben ik geen wetenschapper, meer een simpele hobby'íst en niet de allerbeste schrijver :rofl

daarom graag een beetje hulp met nuttige vragen, anders sta ik daar na 3 minuten weer buiten!

wat betreft die database, als ze dat wel in die paar jaar hebben verzameld en daadwerkelijk 15000 x 150euro per test hebben ontvangen... wtf!

 

@Mitz:

Je kunt mannen toch reversen? :)

is dat een vraag die ik moet meenemen in de lijst?

 

- Welke apertuur en techniek gebruiken ze bij het testen? (gaschromatograaf (of zoiets) of thin layer nogwat ?

- Hoe zit het met privacy?

- Hoe hebben zij zich juridisch ingedekt? Is er bv nooit meer dan 30 gram in het lab?

-hoe zit het met privacy ten opzichten van eht klanten bestand e.d

- Hoe gaan ze dat aanpakken als die 15% thc regel actief opgelegd wordt en ze krijgen een sample met meer dan 15%?

- Testen ze ook nog op de aanwezigheid van rot, schimmels, spint, bestrijdingsmiddelen en evt andere 'vervuiling'?

- Wie rookt al die restjes op?

- Waarom is een test zo duur?

-hebben ze aan een blaadje ook genoeg om waardes in te zien??

-kan ik ook mannen afgeven ? en wat valt hieruit optemaken?

-een database van 15000 stuks bouw je niet in 1,5 jaar op ???

-wordt er getest op terpenen,en pesticiden ,bestrijdingsmiddelenen(?)

 

kom maar op met die vragen!!

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een beetje info van hun 'verouderde website' zoals hij zelf zegt in mn mail

 

 

Onze methode

Dunne Laag Chromatografie is:

 

Visueel

de cannabinoiden en hun gehaltes zijn zichtbaar

de aanwezigheid van pesticiden is zichtbaar

Accuraat

de testplaten worden ingescand

de cannabinoide gehaltes worden visueel bepaald

Snel

de test duurt 60 minuten

een getekend testcertificaat binnen 48 uur

Voordelig

een volledig cannabinoide testcertificaat wordt geleverd voor € 150,-, een fractie van de kosten van alternatieve testmethoden als Gaschromatografie of HPLC

een volledig pesticiden testcertificaat wordt geleverd voor € 100,-

een volledig certificaat voor geslachtsbepaling van 10 jonge plantjes wordt geleverd voor € 100,-

er is slechts 0,1 gram Cannabis nodig voor de test

 

 

 

Werkwijze en Certificaat

Cannabinoidencertificaat

 

U stuurt een sample op in een door ons verstrekt “testtuubje” via de post of een koerier.

Van de soort wordt 0,1 gram afgewogen als het gaat om Cannabis of 0,05 gram als het gaat om Hash. Ook producten waarin Cannabis of Hash verwerkt zijn, kunnen getest worden: cake, bonbons, koekjes, ijs, olieen, etc.

In het laboratorium worden de testplaten ontwikkeld en de cannabinoide gehaltes bepaald.

Vastgesteld wordt in welke categorie –of chemotype- de geteste soort valt en wat het te verwachten effect is.

Een certificaat wordt samengesteld met daarop

Soortnaam

Testdatum

HR foto van de soort

Afdruk van het testplaatje met de cannabinoide gehaltes

Te verwachten effect, psychisch en fysiologisch

Naam en handtekening van de testmaster/laborant

En eventueel

 

De botanische samenstelling van de soort: is het een “edele” Indica, Sativa of Ruderalis? Of is het een gekruiste variant en zo ja, welke soorten zijn gekruist? Is het sample gecured of niet?

Pesticidencertificaat

 

U stuurt een sample op in een door ons verstrekt “testtuubje” via de post of een koerier.

Van de soort wordt 0,1 gram afgewogen als het gaat om Cannabis of 0,05 gram als het gaat om Hash. Ook producten waarin Cannabis of Hash verwerkt zijn kunnen getest worden: cake, koekjes, ijs, olieen, etc.

In het laboratorium worden de testplaten ontwikkeld en bepaald of er al dan niet pesticiden, zware metalen of toxines in het sample zitten.

Een certificaat wordt samengesteld met daarop

Soortnaam

Testdatum

Zitten er pesticiden, zware metalen of toxines in het sample of niet?

Naam en handtekening van de testmaster/laborant

Geslachtcertificaat

 

U stuurt bladstukjes van jonge plantjes (maximaal 10 plantjes per certificaat) op in een door ons verstrekte enveloppe via de post of een koerier.

In het laboratorium worden de testplaten ontwikkeld en wordt vastgesteld of het bladmateriaal van een mannelijke of vrouwelijke plant afkomstig is.

Een certificaat wordt samengesteld met daarop

Soortnaam

Testdatum

Voor maximaal 10 plantjes per certificaat: is het mannelijk of vrouwelijk bladmateriaal?

Naam en handtekening van de testmaster/laborant

 

 

Kwaliteitscontrole en Ontwikkeling

De diensten van Test Lab Amsterdam kunnen nuttig zijn bij het ontwikkelen van Cannabis planten met een gewenst cannabinoiden profiel. Bijvoorbeeld voor specifieke medicinale toepassing.

 

Duidelijk zichtbaar wordt of een soort “edel” is of een kruising. En welke cannabinoiden aanwezig zijn en in welke onderlinge verhouding.

 

Desgewenst kunnen we onze expertise inzetten om te helpen in het vinden van de juiste soorten. Dit om een kruising tot stand te brengen die precies die (medicinale) effecten heeft die u zoekt.

 

 

Gezondheid en Veilig Gebruik

De geteste soort wordt volledig transparant, hetgeen bijdraagt aan veilig en voorspelbaar gebruik van Cannabis:

 

Cannabinoidencertificaat

Alle belangrijke psychisch en fysiologisch werkzame stoffen en hun gehaltes zijn zichtbaar;

Gerapporteerd wordt welk effect verwacht mag worden: activerend of juist rustgevend, slaapverwekkend of verhelderend, pijnstillend, eetlustversterkend of –remmend, spierontspannend, etc;

 

Pesticidencertificaat

Zichtbaar wordt of er pesticiden gebruikt zijn of niet. Zo kunnen de gezondheidsrisico’s beperkt worden.

 

Onze ervaring

Sinds 2006 hebben we enkele duizenden soorten getest en daardoor een ruime ervaring verkregen met het voorspellen van de psychische en fysiologische effecten bij gebruik. Het is de specifieke combinatie van aanwezige hoofdcannabinoiden in deze geteste soort in hun onderlinge verhouding die het uiteindelijke effect bepaalt.

 

Hulpmiddelen die we gebruiken bij de analyse:

 

De chemotypenkaart

Een classificatie in hoofdsoorten met een specifiek cannabinoidenprofiel.

Effecten per cannabinoide

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet vliegen

maar bij deze een link over testen op mannen

grtz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak er dan maar een leuke dag van, moet heel interessant zijn om daar eens rond te lopen.

 

Mijn vraagjes: werken ze officieel of niet?

Zijn er instellingen waarmee hun contact hebben die informatie (medisch) bundelen over Cannabis? Waar halen zij hun informatie vandaan en waar sturen ze hun informatie naartoe? Is er iemand dat iets doet met die informatie?

 

Als zij je kunnen zeggen waar jouw cannabis allemaal goed voor is, van waar komt dan hun info?

 

Hoelang denken zij dat er nog over zal gaan voordat ook er ook een Terpenenprofiel aangemaakt wordt ipv enkel een Cannabinoïdenprofiel?

 

Maak daar maar wat fotos en hou ons zeker op de hoogte ! Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Misschien is het volgende een goed idee voor de medische kwekers onder ons:

 

Neem wat wiet mee + wat van dezelfde wiet gemaakte olie. AHO en BHO (misschien ook olie getrokken met verhitte olijfolie of kokosvet/olie)

Laat beide testen op verschillende waardes en ga vergelijken in welke hoeveelheden de cannabinoiden verschillen tussen beide. Hieruit kan je dan opmaken welke het meest opgelost zijn in je olie.

 

Misschien ook leuk om aho en bho en koudgetrokken olie bv in kokosvet/olie(voor zalf) te vergelijken. Ik zie veel mogelijkheden waarmee je een duidelijker beeld krijgt van wat er nou exact overblijft in de olie.

 

Mvg,

 

Appelkaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@appelkaas: klintk inderdaad interresant! alleen kosten de testjes 150euro per stuk...

ik wil best mn eigen wietje laten testen maar het word een beetje een dure grap/verslag als ik meer dan 150 piek moet gaan afrekenen eind vd dag

 

wat beterft je vragen hierover, ik neem ze mee.. misschien heeft de beste man ervaring met bho/aho en zal op basis van plantaardige olie

(volgensmij bind thc alleen aan dierlijke vetten zou je dan een AHO moeten mengen/smelten door het vet/olie?)

 

 

- Welke apertuur en techniek gebruiken ze bij het testen? (gaschromatograaf (of zoiets) of thin layer nogwat ?

- Hoe zit het met privacy?

- Hoe hebben zij zich juridisch ingedekt? Is er bv nooit meer dan 30 gram in het lab?

-hoe zit het met privacy ten opzichten van eht klanten bestand e.d

- Hoe gaan ze dat aanpakken als die 15% thc regel actief opgelegd wordt en ze krijgen een sample met meer dan 15%?

- Testen ze ook nog op de aanwezigheid van rot, schimmels, spint, bestrijdingsmiddelen en evt andere 'vervuiling'?

- Wie rookt al die restjes op?

- Waarom is een test zo duur?

-hebben ze aan een blaadje ook genoeg om waardes in te zien??

-kan ik ook mannen afgeven ? en wat valt hieruit optemaken?

-een database van 15000 stuks bouw je niet in 1,5 jaar op ???

-wordt er getest op terpenen,en pesticiden ,bestrijdingsmiddelenen(?)

-werken ze officieel of niet?

-Zijn er instellingen waarmee hun contact hebben die informatie (medisch) bundelen over Cannabis?

-waar halen zij hun informatie vandaan en waar sturen ze hun informatie naartoe? Is er iemand dat iets doet met die informatie?

-Als zij je kunnen zeggen waar jouw cannabis allemaal goed voor is, van waar komt dan hun info?

-Hoelang denken zij dat er nog over zal gaan voordat ook er ook een Terpenenprofiel aangemaakt wordt ipv enkel een Cannabinoïdenprofiel

-in hoeverre verschillen BHO & AHO in cannabinoiden en in welke verhoudingen (hopelijk zo goed? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trust no one Mr MacGyver...

 

Misschien is dit wel oom Ivo zijn testlabje. Kan hij straks met door ons aangeleverde en betaalde gegevens weer verder met euuuhhh gefaseerd maatwerk eeeeuh even een slokje. Planmatige aanpak eeeuh eeeuh eeeeuhh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die 150euro eigenlijk niet eens zo duur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als medicinaal gebruiker kan dat best veel zijn.

 

De kosten zijn echter de kosten c´est la fucking vie niet waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke pionier in Nederland, die dit vrij toegankelijk aanbied.

Ben nog wel benieuwd naar wat verdere info (net als de rest :rofl )

 

Kun je eindelijk een beetje doorfokken voor de waardes i.p.v. alleen gewicht.

Zeker een mooi iets voor de medicinale gebruiker/kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kalibas:

 

thats true,je moet zeker niemand zomaar vertrouwen, al is het bijna een feit dat de smokers een beetje extra wantrouwig lijken...

een van de vragen is indd ook, of ze officieel tewerk gaan, hoe ze het privacy gebeuren in acht nemen, en wat er gebeurd met het klantenbestand/test resultaten enz...

 

 

@den:

ik wel:P blijft een persoonlijke mening... ik ga ook duidelijk proberen te achterhalen of je daadwerkelijk voor het materiaal betaald of het uurloon/moeite

 

@ mits... 150 eruo om 0,1 gram wiet(1test) te laten testen is zoiezo veel!!! zeker als je het gaat vergelijken met de thuis testjes die nu al als paddestoelen uit de grond schieten! waarbij je voor de helft van het geld 8 testen kan laten doen, enigste verschil is dat de test bij amsterdam test lab door een gediplomeerd analyst word uitgevoerd..

(tenminste dit denk ik.. en zal ik ongetwijfeld aan de beste man van testlab voorleggen om zijn antwoord hierop te horen)

 

@Prius, indd! denk dat er veel mensen kweken op een wietje van een bepaalde kwaliteit en niet op het gewicht.. denk dat dit ook de groep is waarvoor zo'n test interresant is!

 

keep em coming!

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...