Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nesta

G-tools 125 fan control

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met deze G-tools 125 fan control ventilator?

Ik probeer hem goed in te stellen maar heb last van een naar (hoog) toontje en veel meer geluid dan ik verwacht had.

gallery_7512_11569_13325.jpg

 

Had ik voor een Ruck RKW 125L 330M3 moeten gaan?

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier

 

Hier staan wat ervaringen vermeld, niet veel maar wel over het geluid.

Dacht dat het over dezelfde gaat.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het maakt in princiepe niet uit,

 

jouw g tools is een ruck,

 

buis fans gaan altijd lawaai maken.

die naare fluit toon word veroorzaakt door de controller,

en de brom die je na een tijdje krijg, is het verbranden van de motor

 

even iets meer investeren in een goede controller en softbox

http://www.growshop-outlet.nl/klimaatbehee...combipack-550m3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ben ik niet zo blij met m'n aankoop.. B)

Maar wel blij met de reacties. :lol:

Leermomentje. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze ventilators ook. Alleen zonder controler ingebouwd. Ik heb losse frequentiegestuurde temperatuurcontrolers en dat werkt super (geen brom en zeker geen geluidoverlast). Dus je aankoop is niet per definitie verkeerd hoor! Je moet gewoon investeren in goede regelaars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik had het misschien anders moeten zeggen:

De ventilator doet verder prima z'n werk, daar ben ik blij mee.

Ik had 'm alleen stiller verwacht..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie heeft er ervaring met deze G-tools 125 fan control ventilator?

Ik probeer hem goed in te stellen maar heb last van een naar (hoog) toontje en veel meer geluid dan ik verwacht had.

gallery_7512_11569_13325.jpg

 

Had ik voor een Ruck RKW 125L 330M3 moeten gaan?

 

De G-Tools 125 fan control ventilator bromt verschrikkelijk op halve kracht, maar kun je niet nog een keer dimmen!!!

Wil je je ventilator traploos kunnen regelen dan kun je 'm te vervangen door RUCK RK 125 L 330 M³ (klik) + losse regelaar (klik)

 

Ik heb deze ventilators ook. Alleen zonder controler ingebouwd. Ik heb losse frequentiegestuurde temperatuurcontrolers en dat werkt super (geen brom en zeker geen geluidoverlast). Dus je aankoop is niet per definitie verkeerd hoor! Je moet gewoon investeren in goede regelaars.

 

Linkie ... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, die van mij bromt ook bij het dimmen.. als hij op volle toeren draait valt het qua geluid wel mee en doet hij niks onder voor een andere buifventilator

wel heb ik het filter buiten de tent,zodat hij erdoor uitblaast: dit dempt het geluid al een beetje

en ik heb voor de geluidsdempende slang gekozen de zogenaamde sono-slang deze reduceert ook een hoop :vape:

 

ik was zelf ook beetje verbaasd had hem zelf ook stiller verwacht

maar vind het niet hinderlijk

 

softbox is iets waar ik voor in de toekomst wel aan denk, kan ik deze altijd nog achter de hand houden als back up..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

Hij staat nu op 80% en de thermostaat op 27 graden.

Volgens de gegevens zou ie dan op 29 graden harder gaan afzuigen.

Lager dan 80% geeft een nare toon.

Temp is nu ok en geen last van reukoverlast.

Dus wat dat betreft..

In de toekomst ga ik dat anders aanpakken.

Volgens mij moet je gewoon die S-vent hebben als regelaar: http://www.growshop-outlet.nl/s-vent-autom...?keyword=s-vent

Share this post


Link to post
Share on other sites

k ben niet zo heel technisch aangelegd, maar ik weet nog dat ik inhet verleden een dimmer op mn woonkamer verlichting had, en dat toen begon te brommen, een vriend van me die wel verstand heeft van electra vertelde dat dit toen kwam omdat je een minima van 40w moet hebben (zoiets staat me bij)

 

zelf denk ik eerder dat het met het traploos dimmen temaken heeft

iik heb hier namelijk nog een ruck buisventilator liggen die je in 5 standen kan zetten, (trapsgewijs) deze bromt niet :rofl

 

 

een softbox met dit ding: http://www.star-trading.nl/shop/en/Dehumid...lypage.tpl.html

is ook stil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die Ruck 125L en die maakt gedimd (bv op 40%) minder geluid dan voluit. Ik heb er alleen de geluidsdempende pyramidematten omheen zitten, geen houten box, en is heel acceptabel qua geluid.

 

Heeft het niet te maken met het verschil tussen een 125 en een 125L? Weet het niet meer precies, herinner me vaag dat er twee types zijn die beide hetzelfde aankunnen maar de L doet het met een zwaardere motor en dus met minder moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van G-tools die met die 2 standen schakelaar had gekocht, de draadjes van de schakelaar had verbonden met een thermostaat, dan had je redelijk goedkoop een bromloze temp gestuurde 2 standen afzuiger gehad die voor de rest prima werkt. Misschien iets voor de volgende keer :rofl .

Share this post


Link to post
Share on other sites
k ben niet zo heel technisch aangelegd, maar ik weet nog dat ik inhet verleden een dimmer op mn woonkamer verlichting had, en dat toen begon te brommen, een vriend van me die wel verstand heeft van electra vertelde dat dit toen kwam omdat je een minima van 40w moet hebben (zoiets staat me bij)

 

zelf denk ik eerder dat het met het traploos dimmen temaken heeft

iik heb hier namelijk nog een ruck buisventilator liggen die je in 5 standen kan zetten, (trapsgewijs) deze bromt niet :)

 

 

een softbox met dit ding: http://www.star-trading.nl/shop/en/Dehumid...lypage.tpl.html

is ook stil :lol:

 

 

dat klopt inderdaad! als er een zware verbruiker mee op staat bromt hij niet meer, maarja wat heb je daar aan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...