Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lord

Wiet kweken in een klein keldertje

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Samen met een kennis ben ik van plan om kleinschalig wiet te gaan kweken in zijn kelder. Hierover heb ik een aantal vragen.

Om een en ander iets duidelijker te maken heb ik een paar foto's bijgevoegd van zijn kelder. Wij zijn van plan hier 3 tot 5 planten neer te zetten.

Zoals je ziet is het een lage ruimte (1,20 meter hoog). Wij zijn dus op zoek naar een plant die niet hoog wordt maar liever in de breedte groeit.

 

Daarnaast is deze ruimte enigszins vochtig en is de doorstroming van lucht niet optimaal. Het plan is dan ook om de ruimte te verwarmen, waardoor de lucht ook gaat circuleren.

 

Aan het plafond van de kelder willen we een TL bak ophangen.

 

Omdat we niet willen dat heel het huis naar wiet ruikt is het handig om de lucht met een koolstoffilter op te vangen lijkt me.

Alleen welk filter? en aan welke prijs moet ik dan denken?

 

Dit wordt mijn eerste binnenkweek. Op dit forum heb ik me genoeg ingelezen, maar tips over de planten, verwarming, licht en filter zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

 

dsci7092-large.jpg

 

dsci7091-large.jpg

 

dsci7094-large.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het best beginnen met lezen van de bouweverslagen in de bouwdoos. Er zullen nog mensen zijn die ook in zo een ruimte kweeken. Verder heb je inderdaad een probleem met de hoogte. Maar toch zou ik voor hps gaan mss een 250 watt of een 400 watt en dan een sgrogg doen. En voor een plantje kiezen dat niet hoog gaat. autoflower is ook een optie maar bij werden die al 70 cm hoog. Je hebt wel lowryders dat iets van een 50 cm worden. Je gaat zoiezo zeker een inlaat moete hebben in de ruimte om verse lucht binnen te trekken, dat hebben de planten zeker nodig verse lucht. Ik denk ook dat je problemen ga krijgen als je in die ruimte afblaast en dat de afgewerkte lucht de kelder niet kan verlaten.Over welke afzuiging je best koopt enzo ga ik me niet uitspreeke ( omdat ik het zelf ni zo goed weet voor deze ruimte). Maar in ieder geval veel lezen op het forum. Daar kan je het meeste al uit halen. Als ik me niet vergis is er ook een topic om uit te reken welken afzuig capiciteit je best hebt. Ik hoop dat ik je wat heb kunne verder helpen. Maar denk alles goed door dat je later geen problemen hebt die je had kunnen mijden.

 

Hier staat de formule

 

Greets ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de ruimte strippen, warm stoken, schoonmaken, wanden en de vloer waterdicht maken. Dan beginnen aan een plan maken om koele lucht aan te zuigen in de ruimte en de oude warme lucht kwijt te kunnen, buiten het huis, of in een kamer met een raampje open etC.

 

Verder ja, 120cm is niet veel, maar juist met veel vermogen strekken je planten weinig. Dan zou ik het hok zeker niet volproppen en met 400 watt lampjes aan de gang gaan, de planten krijgen zo nog veel verrood en strekken maar en strekken maar. Eventueel kan je planten verplaatsten, maar beter pak je dit in 1x goed aan. 1000watters hoppa.

 

En ik zou geen autoflowers nemen. Handig voor buiten, of binnen als je een constante ruimte hebt onder 20/4 licht, waar je continu nieuwe planten bijplaatst en oude weghaald voor oogst. Lijkt me in jouw setup niet rendabel. Geen idee wat je gaat doen, maar ook onder "blauwere" lampen strekken ze minder. Dus je zou de groeifase en de begin van de bloei kunne doen met metal halide ipv hps, of anders in een ander geval, hps lampen kopen met een sterker en breder blauw deel van het lichspectrum.

 

Gewoon kijken wat je kwa vloeroppervlak kwijt kan. Niks mis met 1000watt per vierkante meter, het enige waar je naar moet kijken of je de temperatuur onder controle kan houden houden. Lekker de plantjes knakken, komt dat helemaal goed.

 

Kwa warmte, tsja, tot aan de zomer kan je prima lucht van buiten aanvoeren om te koelen. Hoe zich dat in de zomer gaat ontwikkelen, geen idee. Desnoods kweek je dan gewoon snachts, of gebruik je maar 1 lamp, of je koopt meteen dimbare 1000watters. Een koelbatterij, of nog beter een opti climate is dan ook een uitkomst.

 

Ik hoop dat je nog wat tips gaat krijgen over de eerste setup, want er wordt tegenwoordig veel shit aangesmeerd waardoor je na 1 ronde weer nieuwe dingen kan gaan bijkopen. Beter in een keer goed doen.

 

Zijn wel een paar oudgediende hier op het forum die in zelfde situaties prima resultaten haalden, maar ik zou niet met een laag vermogen starten, blijf je rotzooi bijkopen, 250 dan een 400 , 600, kan je afzuigers ook upgraden, dan toch maar 1000, weer andere afzuigers.

 

Nee als je beperkt zit met ruimte en afzuiging is geen issue, zou ik zoveel mogelijk watt per vierkante meter knallen. Gewoon meteen, hoppaaaa. Kijk de verslagen op wf nog maar eens door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke ruimte,

 

het belangrijkste is een plan van aanpak. zorg idd dat het niet gaat stinken isoleer de boel goed!

 

het zijn vooral die keldertjes die ze graag en snel pakken hellaas,

 

veel geluk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000Watters met 1m20 hoogte? :lol: zo een gavita pro 1000 is al 30cm hoog en moet je op 70cm van je planten hangen, blijft er nog 20cm over voor je plantjes en dan heb je nog geen bloempot :D

 

 

ik zou voor tl of tneon gaan in zo een ruimte en goed scroggen..

 

 

Heeft je kelder geen verluchtingsgat? Als je geen gaten in muren wil boren voor afvoer van lucht zal je de kelderdeur wel moeten openhouden of genoeg roosters in plaatsen!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee als je beperkt zit met ruimte en afzuiging is geen issue, zou ik zoveel mogelijk watt per vierkante meter knallen.

Die afzuiging is dus wel een issue en zo veel mogelijk watt/m2 lijkt me bij een hoogte van 1,20 m ook een slecht advies. Ik zie geen mogelijkheden tot ventileren, dus dat wordt een grote schimmelbende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000Watt op 1m2 met 1.2m hoogte? Dat moeten dan lampen zijn met een heel slecht rendement, anders ga je bleekselderij kweken.

 

Gewoon even in de micro sectie kijken en inspiratie opdoen. Genoeg te zien en volgens mij worden al je vragen daar al beantwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak maken 25 hoog meter breed, 20 cm hoger een net en een scrogg met 600w . :lol:

 

Wel zorgen dat je ergens kan afblazen en verse lucht naar binnen kan halen.

 

1000W niet mogelijk !

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met 250 watt werkt , en met een scrog , dan kan je die uitlopers allemaal naar beneden buigen en binden.

Dat is nog te verhapstukken met die hoogte.

T5 kan ook .

 

1.20 als kastje is haalbaar, maar een ruimte waar je amper kan staan is kut kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan met 600 hoor als je een beetje kan scroggen geen probleem .

 

Ja het is erg laag niet lekker werken op je hurken . :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHaaa :lol: volgens mij herken ik zon keldertje wel.

1 kant grenst aan de buren , 1 kant grenst aan het toilet , 1 kant tegen de trap aan naar boven

en 1 kant met deur naar de gang , is inderdaad vast wel wat van te maken. Vroeger bewaarde wij de drank en de aardappels daarin

goed isoleren , veel lezen op het forum en dan kom je er wel SUCCES

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een aardebak maken van 15 cm hoog ... lampen van 600watt aan het plafond .

deze hoef je niet op en neer te kunnen bewegen .

 

plantjes toppen , liefst 2 keer en dan max 45-50 cm hoog laten worden ...

dan heb je nog een kleine 60 cm van lamp tot plant ...

 

ik zou zeggen .... TADAAAAAA......

 

 

en idd .. voor de rest is het wel verstandig om eens verder te lezen dan de homepage .

alles wat je wilt weten en hoe en wat is in de meeste gevallen al voorgekauwd en al een keer voorgedaan .

 

lezen is al het halve werk en idd daar ben je wel een week of wat mee bezig ..

 

GroeneGRoet,

 

UrbanGrower

 

p.s. wietkweken doe je met hps ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een scrogg top ik elke uitloper dus dat is iets meer dan 2 of 3 x . Alles fimmen en plat gooien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker vochtig uit, dat is vaak het probleem met kelders. Daarom zitten ze vaker op zolders.

 

Klimaat word een uitdaging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hzzm.. geen kruipluikje... effe diamant gaatje zetten en je lucht uit blazen onder de vloer dan trek je ook direct je keldertje droog :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdt kelders onder de grond liggen zijn ze koel en dat trekt vocht aan. Iedereen kent wel de koude waterleidingen die vol staan met condensdruppels puur omdat het vocht aantrekt, terwijl de warmwaterleiding kurkdroog zijn logischerwijs.

 

Nederland is koud en vochtig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kelder is gortdroog, Als de kelder genoeg ventileren kan, hoeft die niet vochtig te zijn.

Temperatuur beter onder kontrole te houden. Ik heb maar een klein hokkie er in, want er is

niet veel plaats. 1 M² kweekruimte en 600W gaat daar nog. hoogte 172 cm.

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een deftige afzuiger zou het eigenlijk wel moeten lukken wat betreft LV......ik heb mensen gezien die in zeer vochtige kelders kweken....het wordt wel een uitdaging om de klimaat constant te houden. Gewoon een kort bloeir kiezen...een indica soort en proberen verse lucht binnen te krijgen de rest zou zeker lukken

en ik zou kiezen voor een 400 watt

 

Good luck

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelder is NU nog droog.

Als warme lucht erlangs gaat kan het snel condenseren= groot schimmelgevaar.

 

Overcapaciteit afzuiging , goede interne luchtverplaatsing, schoon en netjes werken.

 

lage aardebak + scrog+ autom.bewateren+ cooltube+ veel afzuiging+ heel veel tijd steken in het terug binden en scroggen

 

dan ist wel haalbaar.

 

ik had gehoord dat er een hormoon verkrijbaar is dat de strek stopt

dat is in jouw geval misschien de oplossing om alles ECHt onder controle te houden...

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...