Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Vandaag er achter gekomen dat ik spint heb :engel De stekken hebben 1 week 18/6 gehad en staan nu net 1 week op 12/12.

 

Mijn vraag is wat is nauw het beste bestrijdings middel? Ik zat te denken om Bayer Masai te bestellen maar wil graag ff jullie mening. Is er nog iets beters?

 

Bio of nie.. dat intresseert me niet, als het ze werk maar goed doet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste anti spint middel is het middel waarvoor ze niet resistent zijn. :engel

Dus het middel waarmee jou stekkenboer NIET heeft gewerkt.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bayer Masai heeft geen zin probeer eens: neem olie en thea tree olie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aldus het spreekwoord mag je nog maar het 'halve werk' verwachten, dus ik zou zeggen: Heb je het bonnetje nog? :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens met gobru, ik gebruik al best lang neemolie, soms van een merk, soms van zo hekserij winkel. Werkt perfect, stink wel als een malle. En is biologisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
+ flink de brix verhogen in de plant.

verhoogt neemolie het suikergehalte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, nou als je het zo bekijkt, wanneer ik het bij de grond doseer, proef ik in de klare weed alsnog neem terug. Dus, het zal wel iets opnemen. Dosering hou ik aan van het flesje plagron. Maar dat is toepasbaar op veel soorten neem olie, het is toch allemaal dezelfde stinky bruine knoflookdrab. Maar over de geur, tsja, ik merk er weinig van, het zit heel ver in de verte en na het curen is die smaak er helemaal uit. Wanneer je neem olie over een oogstrijpe plant zou spuiten (dont!) dan is het een ander verhaal. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mijn ondervindingen met spint is vertimec echt het enige dat efficient werkt!

het is natuurlijk wel illegaal als particulier en gevaarlijk als je er niet juist met omgaat of als je het te laat gebruikt.

ik denk dat "bijna" elke growshop dit wel onder de toog verkoopt!

 

maar je moet het ook juist gebruiken! als je je niet aan de spuitmomenten houd, maak je ze ook gewoon resistent tegen vertimec en fuck je alles nog meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mijn ondervindingen met spint is vertimec echt het enige dat efficient werkt!

Tenzij je stekkenboer het ook gebruikt en dat is in 99% van de gevallen. De spint die in de stekken van de stekkenboer zit is dus waarschijnlijk al resistent tegen vertimec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanacht nog Plant Vitality Strong besteld, staan goede dingen over hier op WF.

Die neem olie ga ik ook achteraan bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mijn ondervindingen met spint is vertimec echt het enige dat efficient werkt!

Tenzij je stekkenboer het ook gebruikt en dat is in 99% van de gevallen. De spint die in de stekken van de stekkenboer zit is dus waarschijnlijk al resistent tegen vertimec.

 

 

dat is natuurlijk waar!

 

en zo fuckt iedereen het allemaal wat harder....... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een leuke biologische truc om ze weg te houden;

 

KNOFLOOK.

 

Gewoon in elke pot ff een teentje uitlopende knolook in de grondstoppen. Die groeit lichtjes omhoog. Maar Spint HAAT het. :D

 

Alichemicali, is niet meer nodig. En dan heb je naast je blowtje straks ook lekker knoflook saus :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie ruikt ook een beetje naar knoflook.

En mag zover ik weet niet in je aarde hoor.

Dood bodemleven.

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net me stekken bespoten met Bayer Garden, wanneer moet ik dat weer doen? Net als een kuur. Over n paar dagen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec is op zich wel goed om de volwassen spint uit te schakelen. Alleen zijn er dan nog steeds eitjes die uitkomen en larven de volwassen spint worden. Wanneer dit in combinatie met Nissorun of Apollo wordt gebruikt, dan worden de volwassen spint gedood en zorgt het ervoor dat de eitjes niet uitkomen en de larven niet volwassen worden. Alleen die combinatie zal werken in mijn ogen. Wanneer dit met het plaatsen van de stekjes wordt gedaan, dan is verdere behandeling later niet meer nodig (volop bewezen bij mij). Dus de kans dat het opgerookt wordt is dan 0%.

 

Wel moeten de noodzakelijke maatregelen genomen worden. In mijn ogen moet dat zijn:

- Een professionele adembescherming met de juiste filters om inademing te voorkomen (let op dat de filters reageren op zuurstof dus na alk gebruik vervangen moeten worden of vacuüm moeten worden verpakt)

- Alle producten die in aanraking komen met het spul worden bij mij in een luchtdichte ton bewaard en alleen als ik beschermd ben eruit gehaald.

- Ik duik na het gebruik ervan direct onder de douche met mijn plastic overal en adembescherming nog op.

- Ventilatie op voluit voor minimaal één dag zodat er nimmer lucht uit de ruimte kan worden geblazen waardoor de aansluitende ruimten worden vervuild.

 

Ik zal wel de nodige discussie opwekken hiermee. Maar ik rook liever geen spinteieren, spintlarven, dode volwassen spint en webjes, want kijk maar eens onder een microscoop als je spint hebt en deze niet goed uitroeit. En gezien ik alleen op dag 1 onderdompel ben ik ervan overtuigd dat ik geen troep ermee oprook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb roofmijt gekocht en uitgezet, ze zuigen de spint leeg.

Maar daarna goed in de gaten houden wanneer de spint eitjes uitkomen. Dan weer roofmijt uitzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Als je het goed doet, houden de populaties zichzelf in stand.

 

1 keer moet genoeg zijn en je hebt er niet eens zo veel nodig.

 

Roofmijt plant zich ook voort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nog maar net begonne dus het is nog in de begin fase. Heb het 2 dagen geleden ontdekt, vandaag bestrijding middelen binnen. Net grondig alles bespoten met Bayer Garden. Heb ook nog Plant Vitality Strong wat ik ook nog wil gebruiken eind van de week ofzo.. Just to be safe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had laatst ook stekken met spint, ik heb een het opgelost met pvp en neem olie met groene zeep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...