Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Kleine meisjes in m'n kelder

Recommended Posts

Goed nieuws, geen man wijven meer gevonden zins ik de kachel geplaatst heb.

 

Zal vanavond even een uitgebreide update met foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb nu de kachel aanstaan in de nacht, geen herma's meer dan zou dat het kunnen zijn. Ik ga maar stap voor stap kijken wat het is en zo hoop ik oorzaken weg te kunnen strepen.

 

De temperatuur van je grond vindt ik belangrijker dan die van de omgeving.

18 graden zal de boosdoener echt niet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wss je fan, kachel en andere apparaten al nagekeken op lampjes die licht geven als ze aangaan ofzo?

Ik probeer maar te helpen. Zelf heb ik er geen last van met shackzilla, kennis heeft ook 1herma op 3 met kollosus maar das te wijten aan lichtstress ;)

 

Succes verder !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat allemaal wel een probleem hoor een beetje lichtstress en herma , dan is het niet echt een stabiele strain hoor .

 

Ik pop 40x enemy of the state van hypro ! en ze hebben alles mee gemaakt van 14 graden tot 31 plus licht stress en totaal geen probleem .

 

Dus in mijn ogen is het dan gewoon geen stabiel soortje . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shiva: Komt die dan he.

 

@Al_green: Die is ook belangrijker, maar het lijkt me als de totale temperatuur omhoog gaat dat de bodem tempratuur ook iets omhoog gaat. Heb de oliekachel ook op de grond staan in de tegenovergestelde richting van het filter zodat dat de warmte door de planten heen trekt zeg maar. Op de grond heb ik van die iso piepschuimplaten liggen.

 

@wietboerke: Alles dubbel en dwars nagekeken, lichtstress kan ik 100% uitsluiten. Hulp of input is altijd gewaardeerd.

 

@podhead: Ik wil niet zeggen dat het geen stabiele strain is, ik ben 1 van de weinigen die er last van heeft gehad. Volgens Sannie de enige in Nederland. Nederlands kampioen Kolossus herma kweken haha.

 

Met de strain uberkush heb ik in het verleden ook herma's gehad, dat was puur genetisch, Sannie heeft dat ook toegegeven en is bij hemzelf volgens mij ook mis gegaan.

 

 

UPDATE DAG 14

 

 

Vandaag gegeven 1 liter per plant met de eerste keer bloei voeding 20ml hypro A 20ml hypro B met een EC van 0.9. Tensio stond op 220.

 

Ik ga het volgende waterschema aanhouden: Dag 1 Hypro Dag 2 Water Dag 3 Aptus toevoegingen.

 

Temp: max 27.7 min 20.0 percies

LV: min 39% max 53%

 

 

Over de herma's kan ik alleen maar zeggen dat nadat ik de kachel geplaatst is ik geen herma's meer heb gevonden. Is dit de reden of is het toeval? I don't know.

 

Hoop dat de planten deze week een beetje gaan stoppen met groeien, heb nog 30 centimeter wat de lampen omhoog kunnen. Dat er 2 planten zijn afgevallen is op zich niet heel verkeerd, het is voller dan vol. Misschien wel wat te vol, als de groei er uit is ga ik dieven en boven in ook wat blad verwijderen zodat de zijtakken ook meer licht krijgen. Je ziet ook duidelijk verschil in pheno's, sommige zijn al aardig aan het bloeien, anderen doen het nog rustig aan.

 

PICS:

 

gallery_5015_7010_404199.jpg

 

gallery_5015_7010_100540.jpg

 

gallery_5015_7010_39019.jpg

 

gallery_5015_7010_337490.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws Johhny, verekte manwijven ;)

-2 en helemaal vol, lekker kleurtje, geen slungels gezien, gaat dus NA omstandigheden redelijk goed.....mooi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker veldje toch!

 

wat meer ruimte zal de rest van de planten je in dank afnemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ook niet zeggen dat kolosus niet stabiel is hoor , maar ik hoor zoveel herma verhalen bij het iedereen. Het gaat vaak over goede ruimtes en kwekers .

 

Dan denk ik toch echt dat er veel verschil in fem seeds is . ;)

 

Hopen dat het hier bij blijft, en dat je een goede ronde mag maken het ziet er lekker uit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Ja het is wat met die shemales he. Ik hoop het beste er maar van. Het is eigenlijk een raar fenomeen dat herma, je zou toch raar op kijken als je op een dag wakker wordt en je vriendin in 1 keer een piempel en ballen boven haar doos heeft hangen. ;)

 

@Jeice: Bedankt! ;) Ja had achteraf ook wel wat minder planten in gekund, of helemaal geen voorgroei. Met stekken was het altijd stuk minder vol.

 

@Podhead: Herma problemen blijven met FEM toch wel een risico van elke zaadbank. Er zal ongetwijfeld verschil in zitten, Sannie heeft wat dat bederft wel een goede reputatie. Ik hoop het ook, thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geef je maar om de 3 dagen de aptusproducten mee? Liever wat te weinig dan te veel natuurlijk maar ik dacht dat het de bedoeling was dit elke dag mee te geven..

 

Ik hoop dat de herma's definitief uitgeschakeld zijn! Lijkt mij wel sterk dat dit aan die paar graden temperatuurverschil zou liggen (zou allesinds geen goede kolossusreclame zijn..)

 

 

Protput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vernomen van iemand dat het op aarde beter is om de toevoegingen maar 1 keer in de week toe te voegen. Het is ook de eerste keer dat ik losse voeding componenten mee geef dus doe inderdaad liever rustig aan.

 

Gelukkig geen herma's weer gevonden. Heb er met Sannie ook contact over, kan niet zeggen dat het 100% aan de temperatuur heeft gelegen maar toevallig is het wel.

 

 

Wat nu wel een nadeel aan het worden is aan het kweken met zaad dat sommige pheno's al lekker aan het bloeien zijn, weer andere bloeien nog niet hard en groeien lekker door. En hard ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker tog Johnny ziet er goed uit!! beetje buigen knakken of een flinke dosis ec aan de uitschieters remt ook :) kijk ff in je PM

Greetzzz,M :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Mena! Ja al flink aan het knakken en buigen, ook heb ik vandaag weer wat lange slungels naar de buitenkant verplaatst.

 

 

DAG 17 12/12

 

Geen spanende veranderingen, behalve dat ik mijn PH meter vandaag na 1,5 week weer even hebt geikt. Hij week 0,4 af, kut ding. Hopen dat dit niet voor problemen gaat leiden. vervolgens maar 2 keer in de week ijken.

 

Nog steeds geen herma's meer kunnen ontdekken, dat is lekker.

 

gallery_5015_7010_224258.jpg

 

gallery_5015_7010_61863.jpg

 

gallery_5015_7010_421643.jpg

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook met mijn Ph meter hetzelfde en het is geen goedkope. Toch regelmatig ijken.

Mooi veld planten overigens.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mijn hokje wel met die sonoconect in t midden naar beneden is dat je aanvoer of afvoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het gewoon aan de stabilitijd van de cross ligt.

Ik had met bv de shackzilla op een gegeven moment veel moeite om mijn temp

Onder controlle te houden waar door ik rond mei met temperaturen van 38 graden zat

In week 5 , ik kon niks meer doen dan een airco bij mijn active inblaas te plaatsen,

Dit scheelde maar 2 graden.

Werkte met 9x 600W :lol:

Maarja ik heb mijn ronde goed doorstaan en evengoed een ruime 0,8 gr /W gehaald.

Ik heb alleen in begin toen eerste bloeiverschijnselen in zicht kwamen een man tegen gekomen

Heb hem apart gezet en 2 weken later was het een en al ballen , niks van herma.

Wil er eigenlijk alleen maar mee zeggen dat je dus bv met de SZ bij wijze van op kon gaan liggen en

Hij bleef toch stabiel en maakte behoorlijke monsters :D en al heel wat zaad erdoorheen gezaaid

Kolossus heb ik geen ervaring mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zappie: ideaal is 2 keer per week maar je weet hoe dat gaat he...

 

@Agentorange: Is de afvoer de kruipruimte in.

 

@hobbykweek: Ja veel factoren kunnen Herma's veroorzaken, genetica, temperatuur, licht lek enz. Met 9 x 600w had ik het risico niet willen lopen als ik jou was.

 

 

 

UPDATE DAG 21 (dag 9 gemiddeld zichtbare bloei)

 

Het gaat allemaal zijn gangetje, nog steeds geen herma's weer gezien dus hoop dat we dat gehad hebben. De temperatuur is in de nacht en ook overdag wel 1,5 graad gedaald door de buitentemperatuur. Zie weer iets wat paarse steeltjes. Het hok is een betonnen kelderje van 75 centimeter diep dus ook wat moeilijker te verwarmen. staat nu 850 watt te loeien in het hok, kost veel stroom zo.

 

Verschil in pheno's is heel erg zichtbaar, sommige planten zijn een week geleden al gestopt met groeien en anderen beginnen net nu een beetje te bloeien. Langste plant is nu bijna een meter, was niet de bedoeling en past ook nog maar net allemaal. Volgende keer zou ik direct op 12/12 beginnen met kolossus.

 

gallery_5015_7010_61766.jpg

 

gallery_5015_7010_46282.jpg

 

gallery_5015_7010_46586.jpg

 

gallery_5015_7010_904.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje vol Johnny, de bloei komt er al mooi in :lol:

verschil in pheno is niet erg...als je alles zelf oprookt :D

 

ze zien er wel happy uit.... kut dat we zo bij moeten verwarmnen he... kost best wat.

Ik heb centrale verwarming in me hok.. alleen niet stabiel, omdat de temp in de woonkamer gemeten wordt...

 

geen herma's!! mooi.. keep it up bro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx MRT. Heb er al wel eens aan zitten denken om een radiator extra te laten plaatsen. Maar lijkt een beetje raar voor zo'n instalatie monteur een radiator in de kelder.

 

Verschil in Pheno en wegbrengen, ik zeg het er gewoon bij. Ze willen het hebben of niet, anders ga ik wel naar een ander. Verschil in kleur zoals met killingfields is wel wat lastiger, "ze" zitten niet te wachten op wiet met een kleurtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(((@mrt... met een extra klep en themostaat kan dat prima hoor))))

 

verwarm hier zelf ook de inblaas.. en in het hokje een 500 watt olie kacheltje.. is ff niet anders maar anders kom ik deze koude dagen ook niet door hoor.. en zo'n radiatortje is zo geplaatst hoor haha :lol:(in je keldertje)

Edited by gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...