Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Kleine meisjes in m'n kelder

Recommended Posts

@Krasi: Afgelopen dagen flink aan het knakken geweest, gaat mooi. De buitenste planten mogen iets hoger worden voor het half pipe effect. Ben tot nu toe tevreden.

 

@Shiva: Hey, tnx man. Die van jou gaan ook mooi.

 

 

DAG 6 bloei

 

Temperatuur en LV liggen ongeveer het zelfde als de vorige keer. Heb de kachel geplaatst voor de inlaat slangen maar dat hielp maar 1 graden. Ik zuig aan door een kleine cv ruimte heen, zou moeten helpen zou je zeggen. Voor een kachel is in de ruimte geen plaats meer of ik moet hem ophangen, maar dat lijkt me ook niet ideaal. Op zich is rond de 18 graden op het randje dus kijk het even aan. De tensio stond net op 260mbar dus heb ze elk weer een liter aangezuurd water zonder toevoegingen gegeven.

 

De kromme blaadjes beginnen weer te trekken, nieuwe bladeren hebben er geen last meer van. Wat wel een nieuw probleem is dat de blad puntjes wat geel zijn geworden. Lijkt op overvoeding maar dat lijkt me sterk omdat ze nog geen voeding hebben gehad, en het is light mix. Aptus toevoegingen hebben bijna geen EC waarde dus dat lijkt me ook sterk. Voor de rest ben ik tevreden, geen paarse steeltjes meer, alles mooi groen. En groeit mooi. Afgezien van wat voorbloei nog geen bloem ontwikkeling gezien. De ongetopte planten gaan ook mooi de breedte in, had al gelezen dat het een bozig soortje is.

 

Pics van wat betere kwaliteit.

 

gallery_5015_7010_103481.jpg

 

gallery_5015_7010_390101.jpg

 

gallery_5015_7010_302454.jpg

 

gallery_5015_7010_48717.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit Johnny! als die niet onder de 18 komt is geen probleem (ook niet als die wel onder de 18 komt) maar goed...

wat voor potten heb je? 18 liters? vind ik 280 wel aan de hoge kant btw..

 

keep it up :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mrt! ideale temperatuur verschil tussen dag en nacht is toch 8 graden? Al heb ik die discussie over het aanmaken van meer THC bij koudere nacht temperaturen ook gelezen. Gebruik 18ltr potten, vond de potten nog wat zwaar gister, vooral onder in de pot. De tensio stond gister op 200mbar, heb een dag gewacht met de gedachtedat de wortels zich zo wat dieper gaan ingraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Johhny, het beginnen al mooie dames te worden, in het begin van de grow hou ik de Tensio`s ook tegen de 280, nu de bloei begint zou ik al tussen de 200 en 150 gaan zitten, en de week erop al naar de waarden tussen 60 en 110, nog even en we gaan kollosale budz zien hierzo :lol:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou geen "dames" Krasi.

 

 

Zins gister zag ik bloei verschijnselen. Net nog even goed kijken, en wat zag ik op 1 plant? Ballen!

 

Ik heb de lichtdichtheid met het opbouwen van dit hok 3 keer gecontroleerd, weet 10000% dat het licht dicht is. Voeding stress kan niet, ze hebben nog geen voeding gehad. Temperatuur stress, het is ietsjes te koud maar min 18 graden mag geen herma's veroorzaken. Andere stress mogen jullie vertellen, planten zien er goed uit, geen tekenen van stress.

 

GVD ik ben hier doodziek van, het is voorlopig nog maar 1 maar dit is weer zo kut. WTF doe ik fout?

 

Dit is definitief mijn laatste ronde met fem zaad, is gewoon waardeloze troep. Dan maar spint. Als ik meer herma's ga ga vinden gaat alles de kliko in, koste weer een hoop geld, moeite en tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen man.

 

weg halen die met ballen... hou het in de gaten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd kut, hermaleed met femzaad, het is mij niet vreemd, stress is vaak de oorzaak, maar hoeft niet, genetische zwakheid kan ook, nu heb ik nog niet zo heel veel herma`s bij de Kolossus gezien, ook vraag ik me af of de stress ook tijdens ontkieming al voor herma`s kan zorgen, je had wat problemen met ontkiemen toch?

Iig hoop ik dat het bij die ene blijft, zoiets kan je hele ronde vroegtijdig verpesten, zowiezo blijf je para tot het einde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MRT: Ik heb het hele plantje maar verwijderd. Net alle echt alle planten van onder tot boven gecontroleerd, gelukkig nergens anders ballen te zien. Ben je trouwens nog gestopt met smoken?

 

@Krasi: het lijkt op een genetische fout bij deze pheno, hij was wat meer gestrekt als als de andere net getopte planten. Daarom wou ik heb wat meer aan de zijkant zetten, zo kwam ik er achter. Het vreemde is dat ik maar 2 vrouwelijke pistons heb kunnen ontdekken waar de nieuwe bladeren zich aanmaken in de hoofdtop zeg maar, de rest allemaal ballen. 95% van de bloeiverschijnselen waren mannelijk, anders dan de herma's die ik eerder met fem zaad heb gehad. Dat openbaarde zich ook altijd wat later in de bloei.

 

De problemen die ik met ontkieming heb gehad was dat een groot gedeelte niet op kwamen in de spongepots. Dit is een ongetopte die ik later gewoon op mijn eigen manier heb ontkiemd. Niet vroegtijdig gestrest naar mijn idee.

 

Maar goed ik blijf maar positief en hoop dat het bij deze blijft. De planten gaan als een trein, met 1 plant minder is het hokje nog goed gevuld. En ze groeien nog even door. Toch is dit weer een grote teleurstelling.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny.. ik ben idd nog steeds gestopt , thanx!

Met oud en nieuw wel een paar hijssies... en ik voel me goed man..

keep it up man. Zonde van je plant, maar beter weg dan dattie je hele oogst verkloot;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Al_green: Dit zijn zaden van Sannie, wil niet zeggen dat het aan Sannie ligt. Ook goede ervaringen met zaad van hem gehad.

 

@Shiva: Ja ze gaan lekker, de "dames".

 

@Mrt: Goed man! Ik ben nog niet gestopt maar wel geminderd, zodra ik weer aan het werk kan stop ik helemaal.

 

 

Heb helaas weer een Herma gevonden, gister was er met deze plant niets aan de hand. Vandaag vol met ballen. Lijkt toch iets niet goed te zijn in mijn hok. Lichtlek nog een keer gecontroleerd, dat is het niet. De enige oorzaak die ik kan bedenken ik de koude nacht temperatuur, het is niet praktisch qua ruimte maar net toch maar een kacheltje geplaatst. Als dit het niet verbeterd dan weet ik het ook niet meer, zet wel gewoon door zolang het veldje gevuld blijft. Je word zo goed para, waar kan het toch aan liggen?

 

Pics:

 

gallery_5015_7010_305097.jpg

 

gallery_5015_7010_443018.jpg

 

gallery_5015_7010_47674.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt balen man, ik heb nog even terug gelezen, het enige wat ik als negatief zou kunnen aanwijzen was het "kleine" bladprobleem aan het begin, kartelbladeren omhoog gevouwen.

De lampen hingen wat laag zei je, ventilator die misschien op de plantjes blies.

Heb je de grond waarden al eens gemeten?

Wat een koppijn weer, en je zei het zelf al aan het begin van de kweek. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken het, gefeminiseerd zaad en als nog mannen ertussen zitten, weer 9/10 euro p/st naar de kloten terwijl ik daar toch een leuk aantal stekjes van kan krijgen, die wel 100% vrouwelijk zijn!. Dat maakt de keus wel een stuk makkelijker!Hopen dat de rest wat je hebt staan je niet in de steek laat!.Succes ermee!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken zijn vaak ook kut, mits je ze zelluf maakt...

volgens mij, en ik weet weinig van zaden, zijn die fem zaden alleen gevoelig in extreme situaties... zou kunnen met warmte idd in begin, wat krasi zei...ik denk dat het gewoon een kwestie van pech is...ik gebruik zoweiso geen zaden, omdat je dan kans hebt op verschillende pheno, en dat willen we (ik) niet...(ondanks ze mooier ogen, en sterker zijn) gewoon 1 oogst, en niet 1 oogst verdeeld over 3 of 4 zakken..

opzich is het houden van een paar moeders de kosten niet, en je hebt altijd mooie stekken, en een leuke hobby erbij ;)

ze staan er wel mooi bij..hopelijk blijft het bij dit, en ga je gewoon een super ronde te gemoed!!

Edited by MRT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit!

Egt klote dat Herma gezeik!

Hoop dat je de ellende nu gehad hebt een met een gerust hart kan verder kweken!

succes kerel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Dat is ook nog een optie, heeft misschien toch wat stress veroorzaakt. Het trok na een paar dagen wel weer weg, zou eigenlijk belachelijk zijn. Zou beteken dat met je met FEM zaad gewoon 0,0 fouten kunt maken anders herma's. In een ander topic hier met kolossus op RFX-1 had die gast ook aan het begin ook last van vergeling, waarom daar dan geen herma's vraag ik me dan af? Ik heb op Icmag nog een verhaal gelezen dat bij sommige strains Aptus ook de boosdoener kan zijn. Tja je wordt zo helemaal para waar het aan kan liggen.

 

Zal de grondwaarden vanavond eens meten, ook omdat de blad puntjes de laatste week een minimaal geel werden.

 

@magicstrain: Tja in het verleden ook Herma gedoe gehad, vraag me nu ook af waarom ik godsnaam weer met die kut zaden ben begonnen haha.

 

@Mrt: Ja eigen stekken is wel het mooiste, heb ook wel eigen moederplanten gehad. Maar door een probleempje met justitie wou ik tijdens de zomer hier geen binnenplanten hebben staan. En stekken maken vond ik in de praktijk toch niet zo makkelijk eerlijk gezegd, had het nog niet goed onder de knie. Heb al even rond gevraagd voor PP stekken als het wel mis zou lopen. Of als ik aan een mooi soortje als S5 kan komen, hihi. Het mooiste is inderdaad een gelijkmatig veld en tegelijkertijd oogsten, maar nadelen zijn weer spint en dat er heel weinig keus is in soortjes. Daarom wou ik nog 1 keer met zaden gaan werken.

 

Ik hoop inderdaad dat het hier bij blijft, we zullen het zien. Anders knal ik er wel weer PP in. Kost wel weer een hoop moeite, tijd, en geld. En je kunt het niet op de breeder verhalen want die zegt toch altijd dat het je eigen schuld is.

 

@Shiva: Bedankt, ik hoop dat dit gezeik jou bespaard blijft.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je toch eens moet kijken of je hok echt goed licht dicht is want? die 18 graden waar je het over hebt.. ik heb hier in het begin wel eens 15 graden gehad.. de gele puntjes heb ik ook al mee gemaakt en ook mijn sog plantje die ik constant der in en der uit gehaalt heb voor het scroggen heeft nog geen herma trekjes en hoop natuurlijk ook niet dat ze dit alsnog gaan krijgen.. ook ik heb mijn zaadjes bij sannie weg. hoop dat je eerst geen hermatjes weer krijgt en mij niet aan steken he ;) voor de rest ziet het er nog lekker uit !!! keep up the good work ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister de lichtdichtheid nogmaals gecontroleerd, is echt 100% licht dicht. Hier ben ik met het opbouwen van het hok ook heel scherp in geweest omdat ik eerder gezeik heb gehad met herma's.

 

Ik vind het ook vreemd dat jullie (gupsel shiva) er geen last van hebben en ik wel. Zou je toch zeggen dat er bij mij iets niet goed is. Maar wat he.

 

Heb nu de kachel aanstaan in de nacht, geen herma's meer dan zou dat het kunnen zijn. Ik ga maar stap voor stap kijken wat het is en zo hoop ik oorzaken weg te kunnen strepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dr wel 2 uittrekken bij mij voor je hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan natuurlijk zijn dat je een andere kolosus heb dan de rest , van een andere zaden run !

 

Zo sannie even een mail sturen . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

johnny,

 

jammer van de herma's man, zou sannie ook een mail sturen idd..

wist niet dat zaden zo gevoelig waren voor temp, d8 noujuist dat ze meer konden hebben..

 

hoop dat het bij deze blijft en je verder zonder gezeik je ronde af kan maken!

 

Succes!

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Juice: Bedankt voor je aanbod!

 

@Podhead: Heb Sannie net gemaild, ook link naar het topic gegeven. Ben benieuwd wat hij hier van vindt.

 

@SJ: Bedankt, we zullen het zien of het aan de temperatuur ligt. Als ik nou niets meer vind is het duidelijk. Met REG zaden nooit herma problemen gehad, gaat om de FEM zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zien er ook goed uit denk ook niet dat ze stress hebben. ;)

 

Heb zelf ook kolosus gehad van sannie en meerdere andere fem seeds en geen herma gehad. Nu doe ik er nooit meer dan 5 dus mischien had ik geluk. ;)

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ johnny... mag ik nog even afkloppen.. wat niet is kan nog komen natuurlijk he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...