Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zuen26

Eerste tent problemen

Recommended Posts

Een 16A groep (wat het meest voorkomt in huizen) kan (16x230v)= 3680W aan apparaten aansturen. En nee, dat is niet 3680W piek, maar gewoon continue. Voor de veiligheid is het wel verstandig om niet altijd MAX je groepen te belasten.

 

Stoppen kan je er gewoon in en uit draaien om te kijken wat waarop is aangesloten. Zorg voor voldoende nieuwe stoppen van het goede amperage (16A).

 

Volgens mij kan je op zo'n elektronische klimatcontrol ook meerdere fans aansluiten. Ik weet dat het op een Variac (voltregelaar) sowieso kan, maar kan me vaag iets herinneren dat met een eenvoudig elektronisch regelaartje je problemen gaat krijgen als je verschillende fans erop aansluit. 2 dezelfde zou wel gaan, maar verschillende niet ofzo... Er zijn er wel hier op WF die dat met zekerheid kunnen zeggen (Whazzup).

 

Dat setje wat je wilt bestellen zou ik echt links laten liggen. 350m3 gaat je naar mijn idee niet helpen. Je kan het proberen, maar zorg dan dat je 't spul terug kan brengen mocht het niet voldoende werken.

 

 

 

ja dat zou moeten gaan, maar als je er uberhaupt gaat wonen zal je wat aan moeten passen.

 

Wat nog beter is, is twee schakelkasten nemen en elk op 1 groep.

 

En autoblussers ophangen bij schakelkasten, meterkast en in je tent.

 

Is het niet erg dan dat het met een verlengsnoer naar een andere groep is?

Als je verlengsnoer degelijk is niet. Zou niet met een snoertje gaan prullen met 1,5mm2 kabel, maar minimaal 2,5mm2 nemen. Over wat voor afstand hebben we het? Als het een haspel betreft...niet doen, of in ieder geval heel goed uitrollen!

 

 

PS: bij die GS waar je geweest bent (eu toch?) hebben ze die automatische poederblussertjes voor een paar euro. Niet bezuinigen op veiligheid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moet aardig wat spullen bij hebben, ga even kijken of me verlengsnoer goed genoeg is, anders knal hem ik uit en ga ik morgen even een degelijk snoer halen, het is een afstand van 2 meter. En ja, ik kon geen sterkere inblaas vinden, moet nog wat spullen bestellen dus gooi die poederblussers er ook wel bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind 3000 toch echt de max als het 12 of 18 uur staat te draaien.

 

Al te vaak verbrande meterkasten gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook een 2e schakelkast halen, voor 100 euro ga ik het niet laten nee. Dan heb ik op een groep 2 lampen + afzuiging, en op de andere ook 2 lampen + ventilatoren. Kan er niks fout gaan lijkt me. Maar zit nog wel met me luchtaanvoer probleem, aangezien 350m² blijkbaar niet veel gaat helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel geaarde stopcontacten?

 

Je cv kan je natuurlijk ook handmatig bedienen, moet je het alleen zo timen dat je ook aanwezig kan zijn, zo doe ik het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan iig alle gaten voorzien van een slang zodat er passief meer lucht in komt, anders kan je ook nog twee keer inblaas doen, en de tweede bij de lampen schakelen zodat als de lampen aangaan je iets meer inblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je wel geaarde stopcontacten?

 

Je cv kan je natuurlijk ook handmatig bedienen, moet je het alleen zo timen dat je ook aanwezig kan zijn, zo doe ik het ook.

 

Ik heb even gekeken, en de ene groep is wel geaard, waar die nog niet zit aangesloten, en de andere groep is niet geaard. Is het dan alsnog verstandig om 2 schakelkasten te gebruiken, 1 per groep? Of toch de schakelkast laten op de geaarde groep?

 

Het was trouwens nu opgelopen tot 30 graden, dus moet snel die inlaten gaan fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 30 graden zou ik me minder druk om maken, bij mij is het soms 34 a 35 graden, niet optimaal.

 

Maar als je de kans hebt zou ik een extra geaarde groep aan (laten) leggen en de lampen verdelen over twee schakelkasten.

 

just my 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak me druk om geaarde stopcontacten voor een 250 w met evsa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die 30 graden zou ik me minder druk om maken, bij mij is het soms 34 a 35 graden, niet optimaal.

 

Maar als je de kans hebt zou ik een extra geaarde groep aan (laten) leggen en de lampen verdelen over twee schakelkasten.

 

just my 2 cents

 

Oke, ik ga morgen even navragen of iemand die er is die er verstand van heeft en te vertrouwen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeaarde stopcontacten en kweken is een gevaarlijke combo, je zou idd door een vertrouwelijke electriciën een aarde draad kunnen doortrekken, wat ik heb ( ik had ook geen geaarde stopcontacten) zijn twee aardlekautomaten (Alamat), vanaf de meterkast doorgetrokken, dubbelbeveiligd zeg maar, daardoor slaap ik een stuk beter, en weet ik dat ik geen gevaar ben voor de omgeving.

Ik zou goed nadenken wat ik met zoveel wattage wil doen terwijl ik geen geaarde stopcontacten heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 groep is wel geaard, daar sluit ik de schakelkast dan op aan met alleen de lampen. Dat is dus 4 x 600 watt, 2400 watt terwijl het maximum 3600 is, dat moet te doen zijn lijkt me?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, dat is de meest veilige optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bedankt hè iedereen, heel erg behulpzaam forum dit, kom je niet vaak tegen. Ga even kijken hoe het met de temp zit met betere inlaten, zal het wel laten horen hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Zuen26.

 

zou je de ADDREPLY button willen gebruiken als je reageert op een post erboven. Met REPLY kopieer je elke keer het bericht erboven en dat is niet nodig.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff meegelezen.

 

2 groepen beschikbaar en een CV installatie (die op geaarde groep is gezet).

Wat nu als lampen aan zijn en CV springt vol aan, heb je dat al getest?

 

Vaak zijn plafonddozen wel voorzien van een aarde draad en kun je daarvandaan deze doortrekken naar de wandcontactdozen:

stroom eraf, wandcontactdoos losmaken en draden los van element, aan nieuwe set draden vastmaken en dan de oude draden vanaf plafond eruit, trek je nieuwe draad op plek en dan aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch maar besloten om 2 lampen uit te zetten, aangezien niet alle plantjes er goed uit zagen en het toch riskant was met energie. Heb nu de mooise helft uitgezocht, en de temperatuur en LV is nu ook prima volgens mij. Rond de 26 graden, en lv is nu 50%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nu wel stekjes of heb je de beste van wat je had uitgekozen?

 

Temp en RH lijkt me prima nu idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kweek niet uit zaad, als je heel goed kijkt zie je stekjes. Vond ze zelf ookal klein.

 

je wilt toch niet zeggen dat iemand jou dit verkocht heeft als stek!!!!

 

of heb ik iets niet goed gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed leest en kijkt zoals de TS ZELF aangeeft........volgens mij wel ,hij vind ze alleen maar klein :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had niet zozeer specifiek om stekjes gevraagd, aangezien hij degene was die er wat vanaf wist. Maar dat viel dus tegen, heb nu wel de beste eruit gekozen inderdaad. Sommige waren alsnog flink gegroeid, dus ziet er nu al stuk anders uit.

 

Maar zijn het nou stekjes die te klein zijn, of planten uit zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...