Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Art

Warmteschild

Recommended Posts

Ik heb een Gavita DE 1000Watt in een DR120 tentje hangen omdat de hoogte beperkt is zou een warmteschild een mooie oplossing kunnen zijn.

Kwam het tegen op de site van Puksupport.

Maar verlies je geen groeilicht?Ben wel benieuwd naar de meningen hierover :P

 

http://www.growshop-outlet.nl/warmte-schild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg laatst een pb van Watzeggie met daarin een link naar dit product, ik vroeg me dus ook af of door het ontbreken van de ir straling je dus spectrum in het licht verliest.

Doc, Whazzup of Limit heeft hier wellicht een antwoord op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je niet juist ook lekker wat IR licht nodig om water uit de blaadjes te laten verdampen zodat je plantje nieuw water met voedingsstofjes naar boven kan transporteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zo'n plaat er voor hangt verlies je minimaal 15% aan licht.

Als je het dus gebruikt met een 1000w dan geeft hij nog maar licht als een 850w terwijl hij nog steeds 1000w gebruikt.

daar heeft Gavita een betere methode voor en dat heet dimmen.

Dan dim je dus naar ongeveer 850w en dan gebruik je ook maar 850w. ;)

Zelfde eindresultaat maar veel minder stroom verbruik. :)

 

Die plaat is echt onzin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc,

Het zou 3,9% verlies geven volgens de makers,15% is teveel,dan kun je beter dimmen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er gebeurd met het idee om een uitsparing in de tent te knutselen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice,

Als het goed is komen er volgend jaar hogere tenten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc,

Het zou 3,9% verlies geven volgens de makers,15% is teveel,dan kun je beter dimmen :)

 

3,9%?????? ;)

dat is wonderglas. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met optisch glas zou het nog kunnen, maar dan kost ie geen 89,- euro....

 

Mijn hok is slechts 1.80 meter hoog en heb hiermee iets van 10 kritische centimeters gewonnen:

gallery_36149_14899_87698.jpg

 

Verder de potten ingekort, knakken en buigen en misschien toch optimaal gebruik van deze lamp. Dit om toch maar 1 lamp te hoeven gebruiken voor een leuke opbrengst. De praktijk moet het nog uitwijzen.

Wat ik ook nog ga doen is de warme lucht van boven naar beneden brengen. Het is mij gebleken dat het verschil onder en boven het blad enorm is (27 tegen 19 net boven de potten, afhankelijk van de buitentemperatuur) waardoor het medium te koud blijft met de lamp aan.

Na wat zoeken ga ik hier een kleine buisfan voor inzetten met een luchtverdeelslang naar beneden die ik tegen en tussen de potten door laat blazen. Zo hoop ik dat ze de warmte beter kunnen hebben door de wortels wat te stimuleren.

De kopjes thee van Art helpen hier misschien ook aan mee ipv mineraal die nu en dan de boel wat doet verstoppen?

 

Hier de kleine buisfan:

http://www.g-tools.nl/ned/webshop/ventilat...flex-ventilator

 

Een hoog tentje binnenshuis is natuurlijk dé oplossing, al vraag ik mij wel af of de reflector hier wel optimaal presteert. Deze straalt erg breed uit en is duidelijk bedoeld om van enige hoogte een groot oppervlak te belichten.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

89 euro,..voor een glasplaatje met beugel :)

 

Never nie nooit nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een probleem wat naar boven komt is dat de lamp overhit raakt bij een gesloten kap zoals de Gavita bij gebruik van het warmteschild :)

 

Watzegie,

Ik heb haakjes waar de lamp aanhangt,is ook heel kort,maar op jou manier kan het ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat als je het warmteschild bij de Gavita gebruikt de lamp overhit raakt,dus niet aan te bevelen en geschikt voor 1000Watt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkeerd gelezen, Art, sorry. Ik schreef dat ook aan Krasi in een pb. De warmte kan geen kant op.

Was er trouwens geen update voor de reflector van de 1000DE?!

 

De "Watzeggiebuisventilatorwarmeluchtpijp" is zojuist voltooid en staat nu test te draaien met 4 thermometers op verschillende plaatsen/hoogtes.

Over een uurtje is het zweet van mijn voorhoofd verdwenen en even kijken + een update in mijn kweekverslag.

Wat een werk is het eigenlijk, een beetje onkruid (Doc's woorden) kweken......

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me nog herinnenren dat er iemand op he forum zijn lamp op de tent wou leggen met een uitsnede op het dak. Misschien weten jullie nog wie dat was en hoe dat was afgelopen. Opzich zou dat wel een oplossing zijn. Je zou alleen een soort afstandhouders moeten plaatsen om brand- of smeltschade aan de tent te voorkomen.

 

Ik ben benieuwd naar je bouwwerk watzeggie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de glasplaat kan "zien" , dan houdt hij ook licht tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...