Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaRanja

6 Speciekuipen met 1200watt zonnetje

Recommended Posts

Hoi!

 

Het is weer eens tijd om te beginnen.

Tijdje stil gestaan en ben nu bezig met mijn 2de kweek in een iets grotere ruimte.

 

 

Hier mijn setup:

 

Ruimte: 210 X 125cm

1200m3 Softbox Afzuiger

1000m3 Can Lite Filter

2x600watt / Hamerslag kap.

2x Phillips VSA

SMSCOM Fancontroller met thermo

Relaisbox 2x600 en 2000w kachel

 

 

gallery_33551_13590_3728372.jpg

 

Ik heb hier 6 speciekuipen staan.

Wat is het meest beste om een hoge opbrengst te krijgen in weinig tijd?

Ik sta open voor suggesties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je ook wat goeds en lekkers of alleen opbrengst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken is niet aleen dikke lamp erboven, beetje water geven en t komt wel goed.

 

er zijn ervaren kwekers die dik 20jaar over hun werk doen en NU nog claimen elke dag bij te leeren, dus ik zou zeggen suc6 met lezen :lol:

leuke spullen nu nog de juiste kennis erbij zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee.

 

Welke voeding en medium? ph en ec meten?

 

Sog geeft t snelste resultaat want korte groeiperiode. Maar het komt er op neer dat de condities zo goed mogelijk zijn. Die heb je zelf in de hand.

Ik zou potten van 10 Liter nemen of evt 7 liter en er dan zoveel mogelijk. In kuipen heeft alleen nut als ze langer voorgroeien.. of je moet er weer veel in 1 kuip zetten..

 

heel veel wegen die naar rome lijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je voor specikuipen gaat moet je niet denken dat je snel klaar bent B) je moet toch zeker 2 weken voorgroeien en ik zal ze toppen als ik jou was je bent dan zeker 10 weken bezig,als je voor kleinere potten gaat hoef je maar 1 weekje voor te groeien en ben je dus in 9 weken klaar,maar dan zal ik er wel meer neerzetten.. ik zelf zal voor de specikuipen gaan en dat weekje langer voor lief nemen :lol:

 

Succes!

 

Gr Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor opbrengst. Ik denk dat ik 3 planten per bak ga doen.

Special mix en wat voeding van h&g.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga voor opbrengst. Ik denk dat ik 3 planten per bak ga doen.

Special mix en wat voeding van h&g.

Goeie keus! ik zal er wel nog een 600 watt bij hangen als ik genoeg buget zal hebben,licht is gewicht! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga voor opbrengst. Ik denk dat ik 3 planten per bak ga doen.

Special mix en wat voeding van h&g.

 

 

dan zou ik voor meer planten gaan in 7/11 liters (sog)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had toch al 2x 600 watt. Dat is toch al genoeg? Ik twijfel ook nog om een 2de lamp erbij te hangen, masr dan zal dat wel in een super modern kast gebeuren van g-tool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer planten gaat je echt niet meer gewicht opleveren! een groter medium wel ,meer wortel groter en breede plant met veel vertakkingen kan je wel een hoop gewicht schelen :) wat voor specikuipen heb je? als ze rechthoekig zijn zal ik er 3 per bak doen 2 weken voorgroeien 12 de dag toppen en hoppa B) laat je niet ompraten dat veel planten meer opleveren is echt onzin! meer planten is ook meer boete en als je meer buget gaat krijgen zal ik er na 1 ronde ofzo 1 lamp bij hangen :lol:

 

Gr Jack

 

Ps: hier een leuk verslag waar ik zelf toen veel van heb kunnen leren ;)

 

http://www.wietforum.nl/Kweekverslag-84-X-...sia-t41941.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk jack!

Kk ga gewoon 20x powerplant doen in 18l potten. Beetje ruimte tussen de potten zodat ze niet elkaar gaan aanraken.

 

Scheelt ook weer in kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 7 liter potten op aarde, haal ik tot 30 gr droog per plant..25 per m2...onder een 600 watter ;)

 

dus onzin :lol: B) :) tot 750 gr/m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht bepaald het gewicht, goede voeding (vooral goed voeden, niet teveel/weinig) idem wateren, een goed klimaat geven een meerwaarde, Co2 doet daar weer een schepje bovenop, idd niet veel met het grootte van je medium te maken, goed medium is belangrijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gobru wat is onzin??

 

I.v.b.m. Schoolschuld kan ik niet veel gaan uitgeven op het moment. Dus alles gewoon lekker basic.

2 lampen en 20x 18l. Co2 ga ik niet gebruiken. Ik weet dat het helpt maar gewoon geen geld voor.

Als ik rond de 700 gram haal ben ik al blij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
meer planten gaat je echt niet meer gewicht opleveren! laat je niet ompraten dat veel planten meer opleveren is echt onzin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt gewoon aan het voorgroeien. Ik laat ze gewoon wat langer voorgroeien dan jij met je 7l

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt gewoon aan het voorgroeien. Ik laat ze gewoon wat langer voorgroeien dan jij met je 7l

je ruimte groeit toch wel dicht of er nu 20 of 80 staan B) die 700 gram haal je makelijk! ben benieuwd naar je verslag en de foto's,ga dit zeker volgen!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
in 7 liter potten op aarde, haal ik tot 30 gr droog per plant..25 per m2...onder een 600 watter :D

 

dus onzin :) ;) :D

ik haal 100 gram de plant...... B) maar ja ieder zijn eigen manier van kweken :D kost je minder geld kwa stekken en als de blauwe petten dan toch langs zouden komen kost het je ook een heel stuk minder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

100/200gram de plant is geen probleem nee, als je genoeg tijd hebt ;) :D :D

 

 

 

in 7 liter potten op aarde, haal ik tot 30 gr droog per plant..25 per m2...onder een 600 watter :)

 

dus onzin :D :D :)

kost het je ook een heel stuk minder :lol:

 

 

tijd toch niet B) :) en dat vindt ik toch ook wel belangrijk....tijd =geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel medium is wel degelijk van belang om als beginnende kweker goede resultaten te halen.

 

Hier kan je als je makkelijk en veel wil kan je er 6 cementkuipen in zetten van 58 bij 58 cm.

Deze zijn officieel 65 liter maar er past makkelijk 75 liter grond in.

Vul de kuipen met 1 zak goldlabel lightmix en een halve zak specialmix van goldlabel.

Meng de light en allmix goed.

Hoef je meteen niet meer te stoeien met afzuren en voeden.... je kan hier dus ook niet de boot mee in gaan!

 

Je zet in iedere kuip 1, 2 of 3 plantjes.

Dit is afhankelijk van hoe lang je voor wil groeien.

Met 1 plantje per cementkuip ben je ongeveer 2.5 week aan het voorgroeien.

Het lijkt lang voorgroeien maar je hebt dan maar 6 planten en dat is 12 stuks minder strafbaar als 18.

Vorvolgens maak je ergens anders een klein voorgroeiruimte waar 6 potten in passen van 20 bij 20 (6.5 liter).

Ongeveer 4 weken voor de oogst zet je nieuwe plantjes in je voorgroeiruimte, zodra je dan de oogstrijpe tomaten eruit haalt kan je meteen de nieuwe erin zetten en heb je aan 4-5 dagen aanslaan genoeg en kan de klok om. De plantjes droog je dan in je voorgroei ruimte.

 

:lol:

 

Je bent dan nog sneller als iemand met 18 planten op dezelfde ruimte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als beginnende kweker misschien wel...... B) maar die kunnen ook met veel medium het schip in gaan...

 

maar 2 ruimtes, meer boete :)

 

inderdaad ieder zijn ding, maar geef mij maar sog ;)

 

en strafbaar is hij toch al, zit hij gehuurd dan maakt het niks uit..2..4..12..18 stuks...dan ga je :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2e ruimte is ten eerste heel klein dus die kan je zo stealth maken dat het nieteens opvalt.

Daarnaast staat ie maar 3a 4 weken per 10 weken gevuld.

En ten derde als hij die ruimte niet heeft moet hij zn tomaten drogen in het hokje zelf en dan loopt hij nog eens 2 weken vertraging op....

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en die 3/4 weken hang je een briefje op de deur...ben op vakantie kom later maar terug :lol: B) :)

 

ik snap je punt wel , maar als ze komen vinden ze die voor groei ruimte ook wel ;)

 

daarom sog ,geen 2,5 week voor groei maar 2 /3 dagen...7 dagen drogen, is hij nog sneller, en met 1 ruimte...

 

opties genoeg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...