Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mikahh

ledlamp maken

Recommended Posts

Hey hallo,

 

ik ben al een tijdje aan het spitte voor info over ledlampen.

 

Nu had ik de vraag heeft er iemand ervaring met er zelf 1 maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dankjewel!, elektronica is geen punt haha, ik doet het samen met een vriend die is volleerd elektroman.

 

Alleen wil ik echt zo'n paneel maken zegmaar met 100 blauwe en 100 rode leds met weerstandjes enzo ertussen, ik heb al een schakelschema gemaakt voor serie schakeling.

 

 

Maar ik neem aan dat ik het hok wel in de 20-26 graden nonstop moet houden, dat lukt natuurlijk niet met ledjes. Oplossen met een warmtje matje en gewoon goed geisoleerd te werk gaan?

 

Ik hoor het graag!

 

groet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te lezen raad jij ledlampen af zeker hahahaha?

 

ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen maar niet via dit forum.

 

maar volgens jou dus gewoon beter normale lampen?

 

en wat is dan dan jou voorkeur hps of tneon?

 

groet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stel voor dat je je welkoms email eens gaat lezen......

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miss Mary Jane - klinkt het ook haha, maar ik heb gelukkig een elektroman tot me beschikking.

 

@MrMizi - dankjewel voor de tip, alleen is het vaak meer dan 1 piece zegmaar. En het is natuurlijk een kick als het zou lukken!

 

 

Zelf had ik een oplossing gevonden voor de warmte, er zijn 200 watt keramische lampen die totaal geen licht geven alleen warmte, dus dacht er zelf aan om er 1 of 2 tussen te stoppen?

 

 

 

Groet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je t willen eigenlijk ? evsa is overal te krijgen relatief goedkoop hangen en draaien ..

led zelfbouwen kost je een berg tijd/ geld en waarschijnlijk ga je daarna toch over op hps dus zie niet echt de toegevoegde waarde.

 

suc6 iig

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf had ik een oplossing gevonden voor de warmte, er zijn 200 watt keramische lampen die totaal geen licht geven alleen warmte, dus dacht er zelf aan om er 1 of 2 tussen te stoppen?

 

 

hahaha.. echt zinloos zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het proberen aangezien ik zo goed als kosteloos aan ledjes kan komen, en ik vind de ledlampen met mijn inkomen net ff te duur haha.

 

Maar ik probeer nu gewoon info te winnen en misschien doe ik het misschien niet.

 

 

Net kwam een vriend van me naar me toe of ik ervaring heb met kweken met inbouwspots, 3 stuks 50 watt per stuk. Wat vinden jullie hiervan?

Hij wilt dan 6 inbouw spotjes plaatsen dus 300 watt.

 

Groet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf had ik een oplossing gevonden voor de warmte, er zijn 200 watt keramische lampen die totaal geen licht geven alleen warmte, dus dacht er zelf aan om er 1 of 2 tussen te stoppen?

 

 

hahaha.. echt zinloos zoiets

 

 

Geen goed idee dus, naja ik was gewoon benieuwd!

 

 

groet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een leuk resultaat wilt behalen zonder al te veel gedoe en zonder grote kostenpost pak je HPS. wietplanten doen het ERG goed onder HPS, en de temperatuur die een wietplant nodig heeft kan een HPS lamp geven. voordeel van LED zou zijn dat je minder wattage nodig hebt om een vergelijkbare opbrengst te halen. maar dat is een fabeltje van LED fabrikanten. en naast dat mis je ook nog eens de warmte die een HPS geeft en LED veel minder, dus moet je vervolgens extra wattage gebruiken om een kacheltje of warmtelamp aan te sturen. voordeel van LED zou dus zijn dat je minder snel opvalt omdat je minder warmte creeert en minder hoeft af te zuigen, maar onderaan de streep kom je bedrogen uit. natuurlijk gaat een LEDlamp langer mee als een HPS, maar de ventilatoren die de LEDjes koelt zijn vaak binnen een jaar al kapot. als het je al lukt om een fatsoenlijke top te kweken duurt het veel langer dan onder HPS.

 

als je graag knutselt en opbrengst boeit je niet, is het hardstikke leuk. vergeet alleen niet dat je voor 10 planten onder LED net zo zwaar gestraft word als 10 planten onder HPS.

wil je toppen oogsten die de moeite waard zijn.. laat LED dan links liggen.

 

100en gingen je voor.. het wiel is velen malen geprobeerd opnieuw uit te vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led hoort boven 't bed.

En inbouwspots..ehh..in een vitrine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in den beginne ooit eens eentje gemaakt, 506 smd-leds op een pcb van 20x30. De leds had ik gegroepeerd in 3 rood en 1 blauw. Dit leverde het bekende paarse licht. Ik joeg er ca 3A doorheen bij (uit mijn hoofd) ergens rond de 10 V, dus 30W. Ik heb geprobeerd om daar 2 plantjes onder groot te krijgen. Maar dat werd niets.

Ik had gewone, goedkope (smd) leds gebruikt. Achteraf bezien geven die toch echt te weinig licht.

 

Als je wat wilt zul je toch wat steviger leds moeten kopen, Nichia, Cree of Luxeon. Maar als je dat doet, en je maakt een serieuze lamp, ben je toch snel meer kwijt dan een HPS-set. Ga er maar vanuit dat dit soort gepionier je weinig tot niets oplevert, anders was de led allang doorgebroken, er zijn immers hele stammen mensen mee bezig. Als je er dan ook nog een 200W ir heater bij wilt doen, is je winst helemaal weg.

Nothing beats HPS... nou ja, misschien een plasma, maar die heeft weer een ander probleem.

 

Mijn advies, stop je innovatieve energie in het tweaken van een gewoon hps-verlichte kast en probeer daar zoveel mogelijk uit te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

bedankt voor de info en heb toch besloten om dan echt voor HPS te gaan!

 

Groet. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...