Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia Haze vs s5, het gevecht der titanen.

Recommended Posts

zien er nog mooi gezond uit hoor krasi :tu dat gaan nog vette knuppels worden :P

 

volgens mij is zo een s5 weedje heerlijk kheb et nog nooit gerookt kga er binnenkort eens een ronde van draaien :)

ik heb er seeds van ;)

 

groetjes verder nog veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante discussie hierboven :tu

 

Veld ziet er zeer mooi uit! Ik had ook nog nooit van Vermicrop 3k gehoord, weer wat geleerd.

 

Succes Krasi!

 

Gegroet,

BMW freak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft bij iedere update prachtig om te zien.

Wel steeds lastiger om een reactie te geven :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) krasi

 

Ziet er netjes uit.

Mijn advies naar jouw toe, alleen nog water.

Zit nog zooooo veeeeel voeding in de grond.

 

En je zal versteld staan, als ze de herfst in schieten.

 

En daarbij smaakt de wiet, ook veel lekkerder. :tu

 

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

ShiningSilverHaze, thanks, ik denk dat ze nu elke update geler worden, de grote schutbladeren worden al lichter.

s5 is idd een heerlijk soortje, Amnees met een extra punch, heerlijke geur en smaak.

Volgens mij heb ik dit al eens aan je gevraagd, maar hoe kom je aan de s5 zaden, s5 is een clone-only strain, nu zijn er natuurlijk handige mensen die er wel zaad van kunnen maken. :P

 

BMW-Freak, discussies, meningen advies en zelfs meningsverschillen bieden allen info, de heren die deze discussie voerden zijn allen bedreven, en ze gaan netjes met elkaar om en zo hebben we er allemaal wat aan :tu

De Vermicrop thee is een mooie zuivere, en voorlopig mijn basis.

De volgende ronde wil ik eens alleen de thee gebruiken, verder wortel en bloeistimulator.

De ronde erna alleen de Buffer en Flowertabs, zo kunnen de producten eens goed getest worden en zien we of dit apart van elkaar gebruikt voordeliger is.

 

Watzeggie, haha thanks, alle reacties toegestaan, kritisch dan wel lovend, ik wacht ongeduldig op de zwelling, de kwaliteit is iig weer prima. :)

 

Prettig Gestoord, dank je, klopt, dit was het plan, ze moeten nog 3 en 4 weken, we zullen de grond eens gaan verarmen, zodat de volgende ronde de grond niet te zwaar is voor de nieuwelingen, en ook zodat er niet teveel voeding in de wiet blijft hangen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik dan op de thee gokken?

Alleen al vanwege het feit dat de voedingsstoffen veel gelijkmatiger in je medium terecht komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bastet,dat is de plant(plofkip)van DLS.

Toevallig gekweekt op 1200 liter aarde,daar is weinig in te sturen hoor,dat heet eerder zelfregulatie :tu

Vergeet ook niet dat HPS de planten/bladeren echt uitput en eerder geel worden als buiten.

Buiten in volle grond worden ze ook niet echt geel met een herfst zoals ik bedoel.

 

je kan het gewas zo naar je eigen hand zetten zonder dat die geel wordt.

Dat heb ik echt wel gedaan met deze slet,en ik neem aan dat het dezelfde is,krasi?

Heb der echt mooi groen gehouden tot het einde ,met een treurig resultaat overgens.

 

Ben benieuwd hoe het hier verder verloopt en mss kunnen we nog het verschil in groen/geel zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watzeggie, klopt, alleen wel veel actiever door het actieve bodemleven dmv het brewen van de thee, de producten hebben allebei hun charmes, de tabs zijn beiden slow release en bevatten alles wat de planten nodig hebben in het ervoor bedoelde stadium.

Ik ben echter wel een liefhebber van de compost thee. ;)

 

PH, zou het kunnen dat `t plasma licht de planten langer groener houdt, door het volle spectrum (bijna gelijk aan zonlicht), op m`n vorige foto update zie je echter wel het lichter worden van enkele schutbladeren, dus er kan nog een hele korte herfst in deze ronde zitten.

Ow en ja meneer het is uw über-Amnees :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je nu al stoppen met voeden Krasi?

Ik wilde bij mij nog 1 a 2 keer voeden en over op enkel afgezuurd water.

 

Zo te zien heb ik iets meer herfst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch, toen ik nog niet zo eigenwijs was...

 

Kweekte iedere keer op verse goldlabel specialmix... ruime potmaten... in een dr 90 bijvoorbeeld 4x50liter en haalde goede resultaten. Gewoon alleen water geven en tegen of op de gram de watt.

 

Ga dat denk ik toch maar weer doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prutsertje, ja, m`n aarde heeft nog een buffer, zeker voor de 3 resterende weken, er zitten nl ook flowertabs in de aarde, die de gehele bloei bufferen, noormaal gesproken stop ik 10 dagen voor het einde met voeden, nu stop ik eigenlijk niet met voeden (flowertabs) alleen met de thee ;)

 

Predator, dat is ook een mogelijkheid, in die grote kuipen gaat dat gemakkelijk, ik wil alleen niet steeds met aarde zeulen, de Biochar die ik in m`n custom mix aarde heb gemengd moet deze aarde minimaal 2 jaar mee laten gaan. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 dagen, dan zou ik nog iets langer voeding moeten geven.

 

Heb je meer info over het opwaarderen van je grond krasi, ik draai nu de vijfde keer op nagenoeg dezelfde grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij zuurt je grond af toch?

Dus je zal iig je kalkbuffer moeten herstellen, maerl is een mooi product en wat wormenmest.

Of je gooit er Bio Super Mix doorheen, volgens mij zei Amnees dat je op 10% van het aanbevolen gnoeg hebt om je aarde op te waarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is prima, 10% wormenmest per pot is de reguliere verhouding, per pot een eetlepel maerl is ook wel verstandig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de goede, Plagron heeft het ook, in een emmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die tabs toch maar rare dingen. Direct er omheen heb je een EC die niet meer te meten is na het wateren(?) en hoe spreiden de voedingsstoffen verder in je smart-pot? Als ik bijvoorbeeld van bovenaf water geef, heeft dit geen enkele invloed op mijn tensiometer. Die loopt pas terug als ik vanonder water ...

 

Je kunt niet zeggen dat het niet werkt in ieder geval als je dit verslag doorneemt :tu

 

Moet wel zeggen dat ik het kan waarderen dat je verder experimenteert nadat je een succesformule hebt gevonden voor jouw hok en jouw planten.

Achterover leunen is er niet bij in huize Krasi ;)

 

Groeten en succes!

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Buffertabs zijn bewezen effectief, vele succesvolle verslagen, 1 op 1, 1 over 1, ik wil alleen weten hoe de Flowertabs aansluiten op de Buffertabs, of het compleet is op die manier.

Ook wil ik de thee in actie zien, alleen bij nader inzien niet alleen, eerst met Buffertabs, maar zonder de Flowertabs, en gewoon zoals nu, eens per week de thee serveren.

 

De tensio`s gaan bij mij btw ook zakken als ik water vanaf boven geef.

 

Ik heb de hele ronde niet het gevoel gehad dat ik een TE hoge ec had, ze waren goed groen, en dus zou er best een hogere ec in de grond kunnen zitten, ook bufferen te beide tabs eigenlijk alle behoeften van van de planten, en daarom ook mooi groen.

Alleen zou het kunnen dat alleen de Flowertabs (zonder de thee) of alleen de thee (zonder de Flowertabs) genoeg/bevorderlijker was geweest, dat is de vraag.

 

Ook heb ik in topics en discussies over de Plasmalampen vaker gehoord dat `t rijke plasma licht de planten langer gezond/groen houden.

 

De volgende update zal iig met lichtgroen blad zijn, ze worden duidelijker zichtbaar.

Ook ga ik de volgende ronde met 2x1000watt DE werken in de tent, dus blijft het achteraf de vraag of het WEL de Lep was.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit of het een succesformule is, ook wil ik de volgende ronde gelijktijdig met alle 8 planten starten, geen nakomers, ik merk dat 1 van de nakomers iets achterloopt op de ander, ook zit deze niet helemaal stevig in de grond, wat me doet twijfelen aan de beworteling van die dame.

 

Ook ga ik de volgende ronde eerder stokken plaatsen en geen net, veel takken vallen om van gewicht, deze zijn net niet lang genoeg om het net te bereiken, ik heb net al een paar takken met touw ondersteund.

 

Genoeg om mee aan het werk te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot nu toe altijd pas stokken geplaatst wanneer de toppen om gingen vallen en gaat altijd prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steek ze meestal ook pas laat in, via de zijkant van de smartpot, maar wanneer je dan een tak in het midden van de pot wil ondersteunen lukt dat niet, en dan zou je met stokken in de aarde de wortels kunnen beschadigen.

Egenlijk kun je het best stokken wanneer de groei er net uit is, het tijdig ondersteunen zou de topgroei ten goede kunnen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou in het gevecht der titanen even de S5 wat kracht bijzetten.....

 

gallery_28408_15014_538030.jpg

 

sorry voor de spam krasi :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere spam............... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd mooie spam OK, welke week zit je op die foto, ze staan/stonden er iig erg mooi bij :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...