Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lion61

2e rond met opti en wat amnees

Recommended Posts

hun maakt het blijkbaar niet uit of er vlokken in hun voeding zit :rolleyes: B)

 

Ik heb wel eens vlokken op brood en mij smaakt het ook best hoor! :P

 

Ik zou ze na bijna een week 12/12 niet meer toppen hoor lion.

Gaat lekker zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wel, maakt geen flikker uit zolang ze groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is waar racker, en zeker met amnees geen probleem om ze in eerste week 12 te toppen . :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk nog even over of ik ga toppen ik heb wel genoeg hoogte dus daar hoef ik het niet voor te doen morgen moet ik weer water geven dan zou ik het dus nog kunnen doen dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote bomen geven niet perse meer opbrengst onder kunstlicht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon hun gang laten gaan en niet toppen

zien er goed uit :lol:

 

nu zie ik meer en meer van die kratjes in de topics, stapt iedereen over mss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer voeding gegeven

 

300ltr 1.2/5.4

20/26gr

RV 85/65

 

Nieuwe voeding aangeschaft ik ben over gestapt op Hy-pro hydro.

Ik heb er ook even niets bijgevoegd van Aptus

 

Foto's ze hebben het best wel naar hun zin strekken niet te veel alleen zie bij sommige gekromde blaadjes niet naar binnen maar naar buiten iemand een tip??

 

gallery_30327_14685_168002.jpg

 

gallery_30327_14685_569212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, maar heb je wel je lampen op 60cm hangen?

Ik heb zo'n vermoeden dat ze binnen een week erg lang worden met flinke internodes.

Verder top!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is waar racker, en zeker met amnees geen probleem om ze in eerste week 12 te toppen . :lol:

 

Nou,als dan topt zijn de uitlopers die er direkt onder zitten nog niet volwassen en rijp om om te gooien.

Deze zullen minder vet worden.

Anyway,mijn reden dat ik het een dag of 3/4 voor 12/12 doe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lampjes hangen op 60cm dat strekken valt mee hoor het zijn alleen de plantjes die net iets verder van de lamp af staan maar dat moet ik nog aanpassen

er moet nemelijk nog 1 1000w aangesloten worden

 

Ik heb alleen de plantjes die totaal 17 dagen voorgroei hebben gehad getopt die heb ik nog in de 18/6 periode getopt de rest niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit lion, waarom de overstap kwa voeding?

 

Ik wil zelf ook hypro proberen de volgende ronde, no particular reason

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze hebben het best wel naar hun zin strekken niet te veel alleen zie bij sommige gekromde blaadjes niet naar binnen maar naar buiten iemand een tip??

 

Warmte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn 3 redenen

1) Vlokken in mijn voedingsvat na 1 dag samen met Aptus pomp onder de smurrie daarom durfde ik het niet te hergebruiken en dan is je 10ltr gauw op

2) Het was hier niet in de beurt te krijgen Gold-label

3) Heb nu 20ltr en het kost een stuk minder

@Racker nee ik denk niet de temp deze max 27 op verschillende plekken gemeten maar ik heb de opti nu wel op 26 gezet om te kijken of het idd warmte is

 

Nu nog een vraag ik heb 1,2 EC en PH 5.4 gegeven mijn drain EC is al de 3 laatste keren gelijk aan wat ik instuur ook nu weer voor de 3de keer 1.2 klopt dat wel???

mijn PH doe ik meestal 5.5 en dan krijg ik 6.8 terug deze keer heb ik 5.4 gegeven om te kijken wat er gebeurde en mijn ph drain is wel 0.1 gezakt namelijk 6.7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is normaal dat je ph in het begin wat hoger terug komt. gewoon 5.4 of 5.3 blijven geven. binnenkort zul je met 5.5 of 5.6 gewoon 6.0 terugkrijgen.

 

meet je echt het laatste beetje drain?? wel belangrijk dat je meet wat daadwerkelijk in je kratten is geweest. en hoe lang laat je het vloedwater staan? 15 minuten is voldoende. kan goed zijn dat je precies genoeg geeft dus gewoon blijven geven dan.

 

 

 

hier geen last van vlokken, hopelijk gaat t beter met hypro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ph of ec sturen is moeilijk eerste weken. Even een kanttekening, waarom die extra n? dat geeft ook strek is mijn ervaring. Verder niets dan lof!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm das voor mij ook nieuw guesswho. hier ook extra n mg omdat het standaard wordt voorgeschreven in de bloei.

 

volgende keer weer eens lekker basic kweken met a+b en een afharder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingswater laat ik normaal 15 a 25 minuutje 's nu heb ik het 1,5uur laten staan ik dacht dat het er misschien te kort in stond.

Daarom gaf ik de PH nu ook 0,1 lager en die kwam er ook 0,1 lager terug.

Ik zal de volgende keer eens wat mapito uitknijpen kijken wat dat voor waarde geeft

 

 

Idd ph of ec sturen is moeilijk eerste weken. Even een kanttekening, waarom die extra n? dat geeft ook strek is mijn ervaring. Verder niets dan lof!

 

Grtz Guesswho?

 

De extra N gaf in plaats van de start-booster maar deze keer heb ik alleen A/B gegeven verder niets alleen zegt het Hy-pro schema starten met 1.6 maar dat vond ik toch echt teveel dus heb ik maar weer 1.2 gegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee man, ik laat het 15 minuten staan maar denk dat 10 minuten al voldoende is met die hornback kratjes van jullie

1,5 uur is echt veel te lang.

 

prettig gestoord, kom er maar in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, niet alle basisvoeding is hetzelfde. Teveel N krijg je zwakke lange stelen van. Het duurt een ronde om erachter te komen en erop te reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook normaal laat ik het ongeveer 15 a 20min staan alleen nu eens een keer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
een keer niet

 

Ik moest laatst ook ff weg en heb de hele ton erin laten staan. Sow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sow mijn ton past niet in mijn vijverbak Racker dus dat doe ik dan ook maar niet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een luxe, bij mij is de ton altijd te klein.

 

Kun je de ruimte niet iets meer aanpassen aan de grote van je ton? Ik zie daar wel een meerwaarde in :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik nog ruimte heb zet ik plantjes neer B) een ton groeit niet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een te grote ton is kut want je vult 'm toch helemaal maar je krijgt elke keer weer 4/5e terug ofzo..

 

maarja jij zoekt nu de oplossing voor een hele kweek met hetzelfde water doen dus dat is misschien achterhaald wat ik zeg..

 

DWC op je ton lion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...