Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TvS

wiet jongeren...

Recommended Posts

jongeren onder de 18 kopen hun wietjes gewoon in de shop..

 

de bron

 

groet,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel jongeren onder de 18 jaar die blowen, halen cannabis bij coffeeshops. Dat staat in de Nationale Drug Monitor 2011 van het Trimbos-instituut.

 

Van de jongeren van 12 tot 17 jaar zegt 38 procent dat hun cannabis afkomstig is uit de coffeeshop. Volgens het ANP koopt 17 procent de wiet zelf en laat de rest het door ouderen kopen.

 

Het Trimbos-instituut noemt de cijfers opmerkelijk. Shophouders mogen nooit drugs verkopen aan klanten onder de 18. Ze moeten om een legitimatie vragen, zegt het instituut. De laatste jaren is het cannabisgebruik onder scholieren van het voortgezet onderwijs stabiel.

 

 

 

 

Ze noiemen de cijfers opmerkelijk???

doe ff huichelachtig zeg.

 

men weet hoeveel moeite de goede shop doet om dit te voorkomen.

enne, had het Trimbos dan liever gehad dat ze het op straat kochten?

 

 

Wiet door jongeren vaak op straat gekocht

 

 

Kijk dit is de situatie waar we naar toe werken;

nu iedereen blij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik alle cijfers optel die op Nu.nl staan over hetzelfde onderwerp, dan kwam ik op 78% uit met een verklaarbare herkomst. De rest van de wiet komt zo uit de lucht vallen neem ik dan maar aan. Lekker onderzoek dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verkiezing is er dichtbij......ze zullen met allerlei taktieken afkomen......zoals toen met die folders waar er reuk op stond van hoe wiet zou moeten ruiken als je in de buurt iemand hebt die teelt....en lekker in de brievenbussen steken om mensen de techniek van de gestapo te laten uit voeren....

 

Die onderzoeken trekken op niets....zoals de argumenten die OPstelten gaf tijdens het debat over de wietpas in de tweedekamer....zijn manier van spreken was meer...zo is het punt uit.....zonder bewijzen of niets.....komaan mensen wijs maken is echt wel een favorite sport geworden voor hun......

 

Ik vind het alleen spijtig mbt de Media....het is altijd zo geweest dat de media gecontroleerd wordt door de overheid maar toch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, is `t niet zo dat grotere broer,zus of vriend wel ff naar de shop gaat? zal dat ook niet onder dezelfde noemer vallen?..

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo opmerkelijk vind ik het niet, verbaast me eigenlijk meer dat het maar 38% is.

maar ditzelfde nieuws had op zoveel andere manieren vermelsdt kunnen worden. want stel, ik ben 17 en laat een 18-jarige vriend voor mij naar de coffeeshop gaan. volgens de politie is hij dan een dealer, want ik geef hem(/haar) geld, en ik krijg daar wiet voor. maar volgens het trimbos koop ik mijn wiet dan dus niet bij een dealer/op straat, wamnt het komt van de coffeeshop.

 

als je de lijn op die manier doortrekt, dan moet onze politie in afghanistan maar mensen gaan aanhouden voor het verkopen van hasj aan minderjarigen, want immers een deel van de hasj verkocht in onze coffeeshops is afghaan, en een deel daarvan wordt aan minderjarigen verkocht in nederland.

 

en dan verwacht ik van christelijke partijen als het CDA dat ze een commissie in het leven roepen om god op te zoeken zodat die ook aangeklaagd kan worden, want als wiet s;echt is, en god heeft de cannabisplant geschapen, dan is het eigenlijk allemaal zijn schuld dat minderjarigen in nederland wiet roken

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Tijdens evenementen mogen mensen geen blikjes met alcoholische dranken nuttigen op de openbare delen van de stadsvloer. Het is de taak van de winkelier om de klant erop te wijzen dat het blikje niet op straat mag worden genuttigd.'

 

 

bron: http://www.emmen.nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
'Tijdens evenementen mogen mensen geen blikjes met alcoholische dranken nuttigen op de openbare delen van de stadsvloer. Het is de taak van de winkelier om de klant erop te wijzen dat het blikje niet op straat mag worden genuttigd.'

 

 

bron: http://www.emmen.nu

 

wel ja, laten we de mensen nog meer nuttelose regeltjes opstellen en uit voeren.

allemaal schoolmeestertje spelen en elkaar irriteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...