Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

slang voor warme luchtafvoer mobiele airco verlengen

Recommended Posts

Heb een mobiele airco 10000 btu, met een afvoer slang van 1,5 meter 127mm

 

Nu moet ik de lucht zo'n 5 meter verderop afvoeren in mn raamkast. Hoe te verlengen?

 

Ik heb vandaag een pvc pijp gekocht van 125 mm (2meter) en eeb pvc flex slang van 3 meter, 125mm (deze kan tot 80 graden warmte hebben)

 

Het idee was om de slang van airco om de pvc pijp heen te trekken en met slangklem of ti rip vast te zetten, aan de andere kant de pvc flex. De pvc flex gaat er wel omheen maar in de de slang van de airco zit helaas geen rek.

 

Zou het kwaad kunnen om een 110mm pvc buis te gebruiken? En wat voor tape kan ik gebruiken om het luchtdicht te krijgen want weet niet of een slangklem afdoende is voor die taaie slang van de airco. Er staat in het boekje dat je de slang niet mag verlengen en dat er geen bochten in mogen zitten ect. Maar het lijkt me dat ik niet de enige ben die dit doet en dat dit in elk boekje staat.

 

Evt andere oplossingen?

 

B.v.d.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steekmof gebruiken om die 2 te koppelen en dan alu tape erover.

 

Ik zou het overigens niet doen, want ik weet van dat ding van mij, dat die buis van een meter al een verwarming op zich is, dus des te korter des te beter. Gat in de muur van 125mm met flens op de juiste hoogte, airco over de flens rollen. Ik vind dat persoonlijk de enige manier waarop zo'n apparaat nou een beetje effectief is.

 

Bij mij past er zo'n vierkant-naar-rond verloop ding over de bovenkant waar de kou uitkomt. Zo'n kanaal blazertje uit de badkamer d'r tussen om die 5m te overbruggen en de koude lucht die afstand laten afleggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel een goede ja die 5 meter buis verwarmd de boel natuurlijk wel. Maar hij ligt wel buiten de tent en er ligt slechts 1 meter voor de aanvoer, de rest naast en achter de tent.

 

Is het mogelijk om onder de dakpannen uit te blazen met je airco of wordt dat afgeraden? Dat zou evt wel een optie zijn als ik een gat van 125mm in het dak maak. Tis enkel voor de warme zomermaanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afvoerslang van airco isoleren zo'n gek idee nog niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een goede ja.. thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand of het evt handig/niet handig is om airco onder de dakpannen af te laten blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een iets grotere afzuiger monteren als er in je airco zit je haalt die motor eruit zet de bedrading op je nieuwe motor. Heb ik ook ooit gedaan werkt goed.

Natuurlijk geen 1000kub monteren als er orgineel maar een 500 in zit natuurlijk B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hele slang vervangen door sonoconnect is misschien wel een optie? Die isoleert goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de tips

 

 

 

iemand nog over af laten blazen onder de dakpannen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gat die je nu maakt zou je straks dicht moeten maken, bij verhuizing van je hok etc etc, is er geen afvoer van de afzuigkap van de keuken dat je die gebruikt. Dat is namelijk wat ik ga doen,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de pannen krijg je gezeik in de winter. Voor de rest gaat t prima zolang je opp genoeg gebruikt. Als je onder een (1) pan afblaast krijg je trillingen of de pan ligt in je achtertuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de airco is enkel voor de warme zomerdagen. ok, dus moet zorgen dat de slang niet te dicht op de pan zit. beste een flens op de binnenkant van het gat maken dus. schat dat nog voldoende ruimte tussenzit dan, vrij nieuw huis met goed geisoleerd dak.

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan die slang beter vervangen voor sonoconnect. Die dingen maken echt herrie die er origineel bij zitten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom een doek tussen slang en dakpan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dingen maken hoe dan ook herrie..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, die doek zat er al, ze hebben het dak bekleed met steenwol, daarover een doek en daarop zitten de pannen. Die doek ga ik niet slopen gaat lucht doorheen.

 

Leila/Palla, de slang maakt geen lawaai en wordt ook niet te warm. Enkel de airco zelf maakt wat herrie, maar goed, hij staat in een kamer, in een kamer B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop niet dat je die airco in de tent hebt staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, heb een kamer in een kamer en daarin een tent B)

 

airco staat er voor. frisse lucht komt onder de lampen binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...