Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xtcc

invloed op kunnen leren

Recommended Posts

Hoi mensen,

 

Ik studeer rechten, stampwerk dus, en ik vroeg me af als ik de avond ervoor rook, heeft het dan invloed op de leervermogen de volgende dag?

 

bij voorbaat dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste ..

 

 

ik ben net student af en ik zou zo zeggen VAST EN ZEKER VAN WEL !! maar de ene ken er beter tegen dan de andere.. :wacko: :)

 

Succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen kerel

 

ik ben zelf bijna 30, ben altijd aardig slim geweest en goede opleidingen gevolgd maar nooit iets afgemaakt door altijd maar te blijven blowen.

sowieso ga je niet meer leren nadat je hebt geblowed en ook als je na het leren blowed ben je de volgende dag niet zo fit als dat je normaal zou zijn. althans dit is mijn ervaring (13 jaar)

 

richt je op school, daarna nog alle tijd van de wereld om te blowen

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij verschilt t per persoon, maar ja als je een tentamen of zo hebt zou ik liever daarna gaan blowen dan t riskeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet doen kerel

 

ik ben zelf bijna 30, ben altijd aardig slim geweest en goede opleidingen gevolgd maar nooit iets afgemaakt door altijd maar te blijven blowen.

sowieso ga je niet meer leren nadat je hebt geblowed en ook als je na het leren blowed ben je de volgende dag niet zo fit als dat je normaal zou zijn. althans dit is mijn ervaring (13 jaar)

 

richt je op school, daarna nog alle tijd van de wereld om te blowen

 

grtz!

is jou advies dan ook helemaal niet meer blowen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zeker mijn advies!!!! kijk een avondje in het weekend met vrienden als er verder niks op het spel staat maandag kan natuurlijk niet zoveel kwaad.

 

al mijn vrienden op de middelbare school blowde eigenlijk en allen hebben niks bijzonders afgerond. overal vind je mensen die blowen. en voor dat je het weet heb je weer een jaar verpest.

 

vrienden spelen een hele belangrijke rol. als er niemand om je heen blowt is de kans dat jij het doet ook gering. zorg ervoor dat je je niet laat meetrekken. tsja sorry... ik heb zelf de fout gemaakt dus ik zal mijn kinderen en iedereen die naar t zelfde neigt dit duidelijk maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

Wat ik zelf merk als ik doordeweeksss blow dat mijn concentratie dan echt maar 20% is van wat het zou kunnen zijn :)

 

 

 

en dat is niet handig op school dacht ik zo maar even een klein beetje links reacht ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel appart,

heb altijd juist geblowed als ik iets moest leren ben veel rustiger en denk logischer na.

vooral voor een tentamen rookte ik er nog 1 maargoed ik ben dan ook niet zo hoog opgeleid.

Heb met mijn handen moeten leren werken en niet met mijn hoofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

@ xtcc: Vanzelfsprekend heeft het gebruik effect op veel dingen.... dus ook op het vermogen om te leren.

Je studeert rechten en dan blowen en resultaten verwachten .. vul maar in. ;-)

Sorry.. als ik je een goed advies mag geven .. stop je met blowen .. en ga je volledig voor je studie!!!

Zie maar wat je met mijn advies doet ....

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je weet of het invloed heeft op je prestaties weet je zelf het beste.

 

Kan je niet zonder, haal dan een lekkere blunt vloei en wat goede shag.

 

Velen zijn verslaafd aan de nicotine, wiet zelf is namelijk niet zo verslavend.

Het afkicken van de nicotine verlaagd je leerprestaties. Dat is iets wat ik wel zeker weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wetenschappelijk aangetoond dat bij een hele kleine groep de concentratie verhoogd , de grootste groep remt het het leervermogen <<<<< onder deze groep val ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoere studentjes, lekker zuipen, blowen tijdens de ontgroening, maar die zie je na een jaar al niet meer terug.

Het systeem selecteert zichzelf.

 

Ik rook af en toe op vrijdag of zaterdagavond, een klein beetje, geen dikke joint, een half vingerhoedje, maar de dag erop ben ik er nog loom van en doe niet veel.

 

Ondanks mijn matige gebruik denk ik vele keren op per dag aan een joint....dat alleen is al lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook maar eens een sigaret als je aan je joint denkt.

 

Je zin in een joint verdwijnt.

 

@pacman, sterker nog... het verschilde bij mij per vak of het posi of negatief was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

studeer momenteel ook aan hogeschool.

Dankzij het smoren skippen ik en mn vrienden ongeveer 75% van de lessen. dus we gaan ongeveer 6-7u per week naar de les. :)

Best wel triestig, al zeg ik het zelf. Maar ik ga er verandering in brengen, ben ondertussen al een weekje gestopt met blowen (ook al is het moeilijk omdat mijn eigenkweek net klaar was voor de examens.

 

Dus niet echt goede vooruitzichten zal ik zeggen. Maar zal er toch op minstens 2/5 examens door zijn. Misschien 3, De rest doe ik wel in 2e zit.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blow ook nog elke dag en heb reeds diploma:

Bachelor biotecnologie

master biowetenschappen

en nu bezig aan master bio-ingenier.

 

Ik rook iedere avond een stickie na het leren. Leer van smorgens tien uur tot twaalf uur s'avonds en dan uurtje ontspanning :).

Ik merk wel dat ik smorgens niet zo hl fris ben, maar tis maar een stickie en is snel weg. Gewoon zien dat je opstaat en niet tam blijft liggen. Max acht uur slaap. De dag voor het exaam echter wel nog nooit gedaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens een dampbeurs komt er een spanjaard naar een verdamper lopen,

vrienden rond om hem zien hoever hij al naar de klote is,

hij neemt een hijs hopende dat die nog verder van de wereld komt.

 

ik zeg:

hey amigo,

dat doe je verkeerd man, zo duurt het veel te lang.

Hij kijkt me verdwaasd aan...

 

Tja, als het je doel is om naar de klote te gaan, Let's go hardcore!!!amigo

Hij kijkt me nog verdwaasder aan.....

 

Er zit water in de pijp, dat kan veel beter GHB zijn of strorum,

en kijk naar de kop?!!!

Alleen maar wiet? NO.NO,. better putt oil inside!!!!!

 

Zijn vrienden liggen ondertussen onder tafel van het lachen,

en begrijpen mijn punt: wat is je doel amigo?

Maar doe het dan ook goed!!!!

 

 

@topic-

vraag 1.

Je moet eerst is ff heel goed afscannen waarom je soms wilt blowen,

wat is het doel ervan? wat brengt zij jou?

vraag 2.

Wat is je doel in het leven, op dit moment?

Wat kan je relatie met cannabis hier aan bijdragen en afbreken?

 

 

Ik kan wel vertellen dat ik dankzij cannabis mijn focus heb kunnen behouden en zonder studievetraging-havo-atheneum-HBO- heb afgerond

maar ken meer mensen die hun focus verloren en hun doel achter zich lieten.

Bewuste omgang met ....

Dat is the question(?)

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je met een biertje nog autorijden?--------- Ja...!

Kan je met een jointje op nog leren?------------Ja...!

 

Kan je met 1 mtr bier op nog autorijden?........Nee...!

Kan je met 10 jointjes op nog leren?..............Nee...!

 

Het is toch zo simpel.....! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis hier iets.....(maar met een omweg zegt weetje het ook al)

 

 

 

Doe het met mate!

 

Blowen laat je relativeren tot op zekere hoogte.

 

Als je jezelf elke avond van de planeet rookt en dan verwacht te kunnen leren... nee dat gaat niet.

 

Persoonlijk heb ik niet veel last van loomheid in de ochtend, ik blow als laatst 2 uur voordat ik ga slapen.

 

Doe het dus alleen als je merkt dat het beter gaat, logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja, ik zou zeggen experimenteer wat het beste werkt voor jou.

ik heb ook wel eens gehad dat als ik weer eens stoned zat te leren ik bij mezelf dacht dit schiet totaal niet op, dan zat een half uurtje of een uurtje te leren en dan ging ik alweer iets voor mezelf doen, tv-kijken of een documentaire bijv. (documentaires kijken is altijd een van m'n meestgebruikte uitstelgedrag geweest, aangezien ik dan toch nog wel iets leer dus voelt het naderhand minder alsof ik niks heb zitten uitvoeren terwijl het tegelijk ook iets is wat ik voor m'n plezier doe, opruimen/schoonmaken is net zoiets, beter als leren maar minder leuk als docu's kijken).

maar als ik dan helemaal niet blowde bleek het veel erger te zijn, zat ik de hele dag te bankhangen en was de dag zomaar over. als ik high was leerde ik tenminste nog wel, al was het niet zo lang, en de tijd die ik niet aan het leren was deed ik vaak nog wel iets nuttigs. en af en toe ging het leren stoned juist heel goed, vooral nepalhash en dan 1-2 hijsjes per half uur deed het goed. terwijl nuchter ik er zeker van kan zijn dat er nergens iets van terecht komt, tenzij ik mezelf heel hard dwing en mezelf zweer iets te doen zonder enige mogelijke uitzondering, en zelfs dan stel ik het uit tot het laatste moment

als ik dan een beetje high ben is het ook veel makkelijker mezelf ergens toe aan te zetten, en de tijd vliegt niet zo snel voorbij.

maar ik geniet wel meer van m'n high als ik geen verplichtingen heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

over blowen en studeren heb ik mij eerst ook heel erg zorgen gemaakt omdat ik een opleiding volg waar je ongelooflijk veel moet stampen.

voor wat ik me even herinner blokkeert blowen de receptor van kort geheugen naar lang geheugen.

Je zou dus minder van je korte termijn opslaan naar je langere termijn geheugen.

 

ik kan helaas niets over over state of mind learning bij roken van wiet

 

voor wat ik zelf meegemaakt heb is dat alle informatie prima blijft hangen en dat ik grote hoeveelheden informatie na enkele tijd nog steeds wist.

echter andere informatie is voor mij volledig aan het vergaan. straatnamen weet ik niet meer.

Beste vrienden van vroeger waar ik gewoon lang na moet denken over hoe ze ook alweer heten.

ondertussen is het geen probleem om elk botje en spiertje van het menselijk lichaam te onthouden :)

 

Zou er graag mee stoppen maar gaat helaas niet zo makkelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weleens examens gedaan waarbij ik kneiterstoned was en dat ging best goed, maar alleen omdat ik minder zenuwachtig was. Nu ik werk merk ik wel dat ik veel beter presteer als ik niet blow. Ik heb nu twee weken niet geblowd en krijg zelfs opmerkingen van collega's dat ik zo creatief en ad rem ben. Blowen is leuk, maar als je er afhankelijk van bent, word je echt een zombie. Je denkt dat je je beter voelt als je blowt, maar dat is schijn. Ik krijg nu zelfs de rillingen over m'n lijf als ik denk aan dat lamlendige gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd hard gestudeerd (biologie) en daarbij ook vrijwel dagelijks geblowd. Het ging zeker met goede cijfers, de meeste studievertraging kwam door vrouwen en hardcore wiskunde die niet goed werd uitgelegd en waar mijn brein niet rijp voor was. Maar ik zat wel in een strak schema, 's ochtends vroeg beginnen met studeren, doortrekken tot 4 uur en dan eten en blowen. Ik had het niet zo op veel drinken dus terwijl anderen hun kater lagen uit te slapen was ik aan het studeren, om daarna een lekkere hasj of thai joint te roken.

 

Direct voor een examen heb ik nooit gerookt en vind ik een erg slecht plan.

 

Vandaag de dag is het niet vele anders, onderzoeksbaan, vroeg opstaan, honden uitlaten en om 8:30 aan het werk tot 4, vaak 6 dagen in de week. Ik rook heel weinig, zeg 50-70 gram per jaar, iedere dag een klein blowtje voor het eten.

 

Als ik niet blow werk ik niet veel efficienter maar ben ik minder tevreden met mijn leven. Sneller geneigd om met dingen te kappen of "ruzie" te zoeken. Ik heb dan veel minder rust.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niet doen. Studie nuchter doorvoeren en op je vrije dag genieten van een blowtje

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onlangs mijn bachelor (Logistics & Supply Chain Management) afgerond en ben nu met mijn master (International Economics) bezig. Ik rook vrijwel iedere dag.

 

Het is maar net de vraag hoe je op blowen reageert en op welke manier je jezelf er toe kan zetten om gemotiveerd te blijven. Althans, dat is bij mij het geval. Ik schrijf wel eens stoned een paper en merk vaak dat dat me goed afgaat. Enige is wel dat ik het sowieso de volgende dag nog eens moet nakijken. Veel grammaticale fouten (bijvoorbeeld zowel meer- als enkelvoudige vervoegingen in één zin) en irrelevante informatie. Ik vind het fijn als ik een vrije opdracht heb en een redelijk open stelling mag verdedigen. Blowen versnelt dan mijn gedachtegang.

 

Natuurlijk heeft het invloed, en het blowen zal je studieprestaties vast niet verbeteren. Maar als je het onder controle houdt, niet (te veel) blowed als je nog dingen te doen hebt en zorgt dat je goed blijft plannen hoeft er niets aan het handje te zijn.

 

Of misschien is er dan wel iets aan het handje, bij mij is dat in ieder geval niet het geval :)!

 

Groeten

 

PS: Ik heb overigens ook een half jaar in Engeland gestudeerd, waar ik niet heb geblowed! Hetgeen wat ik vooral merkte was dat ik ambitieuzer werd en dat ik sneller uit slechte, enigszins depressieve periodes kwam! Dat komt het leren uiteraard ten goede..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...