Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappy's buitenkweek 2012 ***

Recommended Posts

@RNL

geile wijven zeg ik je!

 

@prettig gestoord

Thanks! Vet is ie zekers B)

 

@JJ20

Het oogstfeest is begonnen!

 

@weetje

Mooi he :P

 

Net even 1 plant geoogst (zeker een 2 ons droog), zat stiekum toch wat meer rot in dan dat ik in eerste instantie gezien had. Vaak diep in de top, tegen de takjes aan. Tsja, had ik moeten weten. Wat ik ook over het hoofd heb gezien in mijn enthousiasme; heb nog 2 mannen gekilled :D En nog een vrouwke wat een dikke travestiet is, tieten en een ballen, had ik al eerder dit jaar gezien, alleen had het niet goed in de gaten gehouden. Heb het gechecked, er zitten heel kleine zaadbeginsels in, dus nog op tijd. Alleen is die nog niet helemaal rijp, moet nog enkele weken. Gaat wel morgen om. De mannen hebben hoogstwaarschijnlijk niks bevrucht, of heel weinig, was een shiva en de ballen waren nog lang niet rijp.

 

Ga morgen dus ook nog eens een heeeeel goede check doen bij mijn andere planten. Ik ga dit jaar echt niks laten verknallen, dan maar eerder oogsten als het moet. Sommige zitten al goed vol met kristallen, maar daarvan moeten de haren nog bruiner worden. Heb wel nog een takje geknipt van een plantje met rot, zag het toevallig, ook te vroeg, maar dat wietje kan ook wel om. Dus genoeg werk aan de winkel morgen.

 

Pablo ijscobar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 2 rijpe planten geoogst, waarvan 1 kleintje. Ook nog een onrijpe geoogst omdat er toch wel veel meer rot in zat dan in eerste instantie leek. Nu vraag ik me af, hoe rookt dat eigenlijk? Heb zelf nooit wiet op die 2 weken te vroeg is geoogst. Hij plakte maar matig, niet al te veel kristallen. Wel knijterharde topjes, super mooi wietje eigenlijk als ie klaar zou zijn.

 

Morgen de rest nog eens goed in het zonlicht inspecteren. Van de plant die rot heeft staan er meer (UKDG kruising), heb al een stukje rot ontdekt bij een andere. Jammer dat de nachten nu koud zijn, erg bevoordelijk voor de rot. Hopen er maar het beste van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten hoor, jammer van de rot. Iedereen heeft er nu weer last van.

 

Over te vroeg geoogste wiet roken, ik heb gister een afgebroken topje van een plant die 5 weken in bloei stond gerookt. Tja de smaak is niet echt goed, werd er wel lekker high van. Duidelijk minder stoned dan gerijpte wiet, ander effect. Als je het niets vindt kun je er altijd hasj van maken toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ...........woeste planten man :D :P B)

 

gefeliciteerd :P

 

hoe knip je...welke machine ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny

Gedeelde smart is halve smart zeggen ze, maar het doet toch pijn als ik een perfecte top uit elkaar moet slopen om er rot uit te knippen. Ziet er meteen niet meer uit. Maar ja, dit jaar heb ik veel meer planten gezet en kan wat meer verliezen, aan de andere kant ga ik ook zoveel mogelijk knippen, ook als het te vroeg is. Moet de schade van vorig jaar inhalen

 

@carpie

Ziet er niet slecht uit he :P B) :D

Dit jaar heb ik planten die niet allemaal tegelijk klaar zijn, dus kan ik het makkelijker met het handje doen. Knippen met mijn cannacutter moet in 2 delen, eerst voorknippen (toppen allemaal los, fanleafs er van af), dan de machine in. Dat is alleen sneller als je veel moet doen en dus de machine lang moet laten lopen. Nu heb ik voor dit jaar een nieuwe scherpe schaar gekocht waar ik geen blaren mee krijg, fijn ding en gaat als de brandweer door de planten heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit slappy!!!

 

hier beetje het zelfde verhaal hoor, sommige planten eerder rijp, en bij een paar dames her en der rot

ben ook rustig aan begonnen met knippen, terwijl de laatste plant misschien nogwel 2weken mag staan bij mij

 

keep up te good work!

:D die denen zijn echt om op te vreten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster

Tis overal een beetje hetzelfde verhaal kwa rot dit jaar. Ach, buitenkweken blijft behelpen.

 

Wat wel een beetje onhandig is, is dat ik dit jaar niet binnen kan drogen. In de schuur waar het nu in een net ligt wordt het koud, en omdat het verse wiet is, rot dus nog een klein beetje door. Moet het goed in de gaten houden want al dat werk wil ik niet laten verrotten. Vandaag niet zon erg leuke dag, heb mijn planten goed nagekeken en de mooiste planten hebben veel hoofdtoppen verloren vandaag. Niks zo deprimerend als mooie toppen uit elkaar te moeten slopen, of geheel weg moeten gooien. Heb denk ik 90 procent wel verwijderd, maar hoop dat niet in een week die 10 procent weer 90 procent wordt... We wachten af. Geen fotos van dit want iedereen weet wel hoe rot eruit ziet, en niemand zit op dat soort plaatjes te wachten. Ik herinner me liever hoe het eruitzag nog aan de plant <_<

 

Al met al gaat het wel goed, wel verlies, maar gelukkig genoeg planten om dat op te vangen, het netje komt steeds voller te liggen <_< <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn een paar dagen verder. Ik heb elke dag weer een beetje rot verwijderd en ben het zat, het blijft terug komen. Heb vandaag weer rot gevonden op meerdere plekken maar geen tijd om het eruit te halen. Moet dus nog 2 dagen wachten tot ik kan gaan knippen en dat is hopelijk niet te laat. De rot gaat vreselijk hard nu. Alle planten waar rot in blijft terug komen gaan om dus ik heb nog wat te doen.

 

Wel is het resultaat tot nu toe fantastisch, erg stinkende toppen, geen "gras" geur maar heerlijk meurende toppen. Ze drogen ook erg mooi op. Zal proberen van het weekend nog wat fotos te posten van de laatste loodjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is te hopen dat je er nog beetje op tijd bij bent met knippen als het rotten doorzet. Ook ik hou angstvallig iedere dag de toppen in de gaten, hoe groter en compacter des te meer kans bij mij <_< Veel knipplezier nog.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

Ik houd het nu wel bij, vandaag nog 1,5 plant geknipt. De rot heeft niet doorgezet na een paar redelijk warme dagen. De wiet is toch mooi rijp en hij knipt lekker. Ik merk aan de bladeren, hoe ze voelen met knippen, dat ze klaar zijn, ze zijn harder, droger. Knipt erg prettig. Resultaat mag er ook zijn. Heb even een random top gefotografeerd, heb nog veel meer van die mooie! Erg fijn is ook dat dit jaar al die topjes die je normaal niet knipte omdat ze fluffy waren, nu kleine maar spijker harde topjes zijn. Je ziet in de fotos ook planten waar wat takken missen, die zijn geknipt wegens gespotte rot.

 

gallery_6751_14036_544225.jpg

gallery_6751_14036_294454.jpg

gallery_6751_14036_51354.jpg

gallery_6751_14036_148580.jpg

gallery_6751_14036_218406.jpg

gallery_6751_14036_331384.jpg

gallery_6751_14036_436703.jpg

gallery_6751_14036_278034.jpg

gallery_6751_14036_76719.jpg

gallery_6751_14036_141026.jpg

gallery_6751_14036_200886.jpg

gallery_6751_14036_116327.jpg

gallery_6751_14036_487516.jpg

gallery_6751_14036_37929.jpg

gallery_6751_14036_121606.jpg

 

Hopelijk krijg is dit weekend nog een paar planten geknipt. Het is veel werk met de hand, maar nu spot ik wel alle rot en dat wil ik eruit hebben voordat ik het ga drogen.

 

Mijn early skunkjes en shivaatjes beginnen nu ook met bloeien dus dit topic gaat nog wel door tot november B) :)

 

Reacties zijn fijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke buds heb je al in de pocket Slappy :P En heel fijn dat we dit dit jaar tot eind november kunnen volgen B)

 

:) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) word je toch .... van als je dit allemaal ziet. hahha B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad! Echt veeel flinke mooie volle toppen daar B)

Kan niet goed genoeg benadrukt worden haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

Hoop dat ik nog iets van die latertjes af ga halen, maar we zullen zien. Vorig jaar was er zon goede nazomer dat ik nu maar eens een jaar heb gekweekt alsof ik een schot hagel schiet, altijd raak! :) We hebben al heel mooie zonnige weken gehad, als dat doorzet krijg ik nog RSI van het knippen B)

 

@RNL

.... (vul in; geil, blij, leip?)

 

@joenerz

Ben er ook blij mee. Ik zit nu in een kamertje met een mandje bijna droge toppen. Het ruikt hier lekker, hoewel mijn vriendin het daar niet zo mee eens is :(

Als alles klaar is maak ik misschien nog wel een fotootje.

 

Oh, en ik ben erg benieuwd wat het eindgewicht gaat worden van de vroegbloeiers. Dus alles behalve de shivas en skunkjes. Wie er het dichts bij zit wint een prijsje, maar moet wel binnen de 100 gram kloppen. Alleen voor mensen met een buitentopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4800 gram droog...... :(

 

knip ze B)

 

ps.. ik blaas meteen naar buiten af...dus heb dus onderdruk in de knip en droog ruimte...en ruik dus niets is de rest van het pand.....je Miss Slappy moet niets te klagen hebben.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

droog gewicht, 960 gram :)

 

wat krijg ik??? (A)

 

suc6 kerel!!!

 

zoals eerder gezegd: die denen zien er uit om op te vreten! wat een dikke toppen!!

haal de kerstballen maar alvast an zolder.. prachtige kertbomen!!!

 

zou graag jou deense genetica in de mix zien met mijn (compacte) vroeg bloeier

aangezien je nietmeer ruilt in het forum, misschien leuk om gezamelijk een zaden kweek te doen volgendjaar?

jij met de deense vaders en mijn moeder (jouw deense mannetjes zijn toch afval)

en ik andersom, mijn vader en jouw deense moeder

om ze vervolgens dat jaar daarop deze met elkaar terug te kruisen???

houd misschien het forum een beetje levendig, en bied voor onze hobby allebij wat leuke mogenlijkheden

en zo heeft het nederlandse natte klimaat weer een potent soortje erbij ( in iedergeval iets om te knutselen)

(en om samen met mij de strijd tegen de autoflower aan te gaan)

 

denk er ff rustig over na, en ik begrijp je al te goed als je er niks voor voelt! even goede vrienden! :(

 

aller best toegewenst

greetz Skunkmonster

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me inderdaad wel een unieke kans hoor , de planten van skunkmonster zijn soortje zijn inderdaad ook heel erg compact zijn mooie vroegbloeiers !

en aan de foto's van jou zo te zien slappy zijn jouw buds ook wel erg compact lijkt me wel een unieke kans als jullie 2 zoiets samen kunnen bespreken B)

zo komt er een nieuw super mega compact early flower weed plant soortje vanaf

ik neem de popcorn er bij :):popcorn::( , ik ben benieuwd wat dit word !

voor de rest slappy heb je zeer mooie planten ! bedankt trouwens al voor je tips on my topic

 

Groetjes shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpie

Bijna 5 kilo, daar teken ik voor! Helaas kan ik hier geen droogruimte bouwen maar hoop over een paar jaar de mogelijkheden wel te hebben.

 

@Skunkmonster en shining

Prijs is zaad, wiet mag niet. Wat betreft kruisen, ik moet eerst deze soort verder uitwerken. Dat kost jaaaren. Heb 3 jaar geleden kennis gemaakt met de genetica, voor jaar daar de kruisingen mee gemaakt. Dit jaar getest. Nu moet ik zorgen dat het stabieler wordt door terug te kruisen. Dat neemt nogal wat organisatie met zich mee, moet van elke plant 2 stekken nemen en die ergens neer zetten, na de oogst kijken welke stekken ik gebruik als moeders. Wie wordt dan de vader? Dat vind ik een lastige keuze, want weet niet goed waar ik op moet letten naast de algemene kenmerken. Daarnaast is het pas interessant als jouw planten eigenschappen hebben die mijne missen. Wat me opgevallen is bij een paar planten van me, is dat ik 2 planten volledig rot vrij heb, deze komen uit de HLRDTY lijn, ze zijn allebei al ruim oogstrijp. De UKDG lijn zorgt voor harde vroege, maar vooral ook heel dikke zware toppen, die snel volwassen worden (ze beginnen later maar eindigen snel, korte bloeiperiode), maar hier is wat meer rot ontstaan. Komt ook door de opbouw van de toppen, maar misschien niet alleen. Als ik de rotvrije weet te kruisen met de harde, WINNING!

 

Er moet gezegd worden dat we een heel goede nazomer hebben voor de genetica die ik nu heb, dus wat heb doet met een nattere nazomer weet ik nog niet. Maar vorig jaar heb ik wel gezien dat de moeder van de UKDG lijn in de natte periode net zo hard en dik wordt, alleen snel wegrot. Dus ik hoop dat het kruisen met rotvrije (als dat al bestaat) genetica de soort onstaat die het ECHT goed doet in NL. We zullen zien, in 2015 hopelijk al de eerste resultaten. Dus nog effe lid blijven hier B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...2012..komt gewoon in het rijtje.. denk ik...

 

2003 2006 en 2009 B) ...goede wiet jaren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waauw slappy dat ziet er monsterlijk uit. is het deense spul ook nog goed te roken? ik dacht te lezen dat je deze deense al is heb geteeld.. kun je de smaak is omschryven? royal dane x henkie lolland eigen kruisig right?

 

errruggg mooi hoor dat lijken wel.dik 300 ons planten maybe more

 

 

hoop met je mee voor je.november planten. redelijk rot vry oogsten met vorst aan de grond kan ik heb t ook is gehad . wel zul je prachtige paarse wiet krygen maar neem aan dat je dat ook wel zyn charmes vind hebben tog.

 

 

kom gauw weer is gleuren

 

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpie

2003 kan ik me niet herinneren, maar toen kweekte ik vanuit stekken. Purple power was dat volgens mij. Toen kon je nog gewoon stekken kopen bij de GS. Die zou ik graag nog eens kweken, prachtig soortje, en super makkelijk. Grote opbrenger ook, maar je moest er van houden. Zelf rookte ik toen dagelijks en smookte alles zelf op. Hield er wel van, heel kruidig smaakje, oregano achtig of hoe heet dat zeepachtige kruid. Maakte volgens mij niet zoveel uit wat voor jaar je had, die paarse soorten gingen altijd als de brandweer. Maar inderdaad, 2006 2009 2012 goede jaren. Dus op naar 2015, doe ik effe niks tot die tijd :)

 

@hemprenaissance

Geen idee hoe lekker ie is, rook zelf te weinig om nog een goed verslag uit te brengen. Kan de smaakjes niet meer zo onderscheiden. Geurtjes wel :P Vrienden zijn er blij mee. Ga zelf nog wel wat roken natuurlijk, maar ja, ik vind em al snel lekker, ben geen echte kenner meer. Ik beoordeel nu op opbouw, geur, trichomes, etc. meer als kweker dan als roker. De kruisingen zijn HLRDTY en UKDG, moet je effe op pag 1 kijken.

 

En 300 ons planten? Ik hoop het :P Dat zou betekenen 300 x 100 x ongeveer 15 = 450 kilo :( Je mag er een onsje vanaf zitten B)

We zullen zien of we tot november moeten wachten, ik hoop het niet eigenlijk. In 2006 heb ik op 13 oktober wat geoogst, voordat ze me geript hadden. Maar die topjes waren niet al te groot, wel klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gruwelijk verslag dit pff

met vreugde lopen lezen..

echt waar, dikke toppen zeg!

 

als je nog iemand nodig hebt om te knippen hehe...

 

Hou em in de gaten!

 

Nee Meneer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neemeneer

Thanks! Doen we het voor, voor een paar leuke reacties en mensjes die lekker genieten. Knippen heb ik ondertussen al iemand voor, zaterdag met 2 man de laatste loodjes (en dan een week of 3 of 4 later moeten er nog 11...)

 

gallery_6751_14036_270214.jpg

 

Sooow.... de eerste schaarhash is een feit, 5 keer de schaar schoongemaakt. Die ga ik als er een goed moment is eens lekker oproken met een paar vrienden. Plakt als de ziekte, puur genieten. Enneh mensen, ik onderhoud dit topic niet alleen voor mezelf he, stiekume meekijkers mogen best wat zeggen! Ik bijt niet! Hooguit zachtjes als je een lekker wijf bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...